galant vr4 sammuilee tyhjäkäynnillä+käyntiongelma

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
olihan vaikee keksii aihe ;D
autona galant dyn-4 gti -91 vr4 tekniikalla

eli tämmöstä ongelmaa...kun nostaa kierroksia ja päästää kaasun meinaa auto sammua....välillä sammuukin...vaikuttaako kaasuläpän asento-anturi tuohon, ja mitkä olikaan ne arvot mitä piti olla....entäs ilmamäärämittari (se kun on gti:n vakio)?
tosin tyhjäkäynnillä bensanpaineet todella alhaiset n.0.7bar, johtuen 510cc suuttimista ja vakio vr4 ecu....

ja toinen ongelma: eli kylmänä toimii hyvin, mutta kun sammuttaa ja antaa seistä jonkin aikaa ei meinaa pysyä millään käynnissä...hetken kun käyttää niin toimii taas normaalisti....seosmittarin mukaan ollaan laihalla kun vika esiintyy...
 
Vs: galant vr4 sammuilee tyhjäkäynnillä+käyntiongelma

bensanpaine täytyis olla ainaki lähempänä 3bar..
 
Vs: galant vr4 sammuilee tyhjäkäynnillä+käyntiongelma

Kannattaa tarkistaa p-pumppu. Mites, onko vr4 vakiona 510cc suuttimet? Jos suuttimia vaihtaa, olisi mun mielestä parempi vaihtoehto tehdä ecuun uusi lastu, kuin b paineilla leikkiä.

Oletkos b paineensäädintä ajatellut vaihtaa?
 
Vs: galant vr4 sammuilee tyhjäkäynnillä+käyntiongelma

vr4 vakiona 450cc suuttimet....ei oo lastullinen tuo boksi...tietysti olis tuo vakio gti:n ecu lastullinen et siihen vois tehäkki...mulla on säädettävä b-paineensäädin....
 
Vs: galant vr4 sammuilee tyhjäkäynnillä+käyntiongelma

tietääkös osku paljonko b paine pitäs sit olla..?
 
Vs: galant vr4 sammuilee tyhjäkäynnillä+käyntiongelma

kyllä ne siitä ahdoilla nousee ja hyvin pysyy rikkaalla, että ei varmaan bensapumpusta oo kii...vaparin ilmamäärämittari ilmeisesti syynä..
 
Vs: galant vr4 sammuilee tyhjäkäynnillä+käyntiongelma

Eli käytätkö jotain kertovaa bensanpaineensäädintä? Perussäätimethän pitävät suuttimien yli säädetyn paineen, esimerkiksi 3 bar niin että jos imusarjan paine on 0.5 bar yli ilmanpaineen bensanpaine on 3.5 bar.

En välttämättä kauheasti ihmettele miksi autossa on tuollaisilla ratkaisuilla ongelmia. Osa sieltä, osa täältä ja bensanpaineet päin seiniä että ylipäänsä käy ;D
 
Vs: galant vr4 sammuilee tyhjäkäynnillä+käyntiongelma

Kuullostaa kyllä hasardi ratkaisulta.

Turbon ilmanmäärämittarissa on yksi pinni lisää vapariin verrattaessa, Reset nimeltään, joka tietääkseni resetoi mittarin, kovan ilmanvirtauksen jälkeen että tämä mittaisi oikein tyhjäkäynnillä.

Jos sinulla ei ole mitään hajua koko systeemistä (et ole itse tehnyt) Niin ehdottaisin että vaihtaisit moottoriohjauksen johonkin diy taikka enemmän kaupalliseen juttuun. Esim aem. Toki se maksaa mutta tulisi ainaskin toimiva ja hermoja säästävä ratkaisu.

Ilmeisesti tämä vika on ollut kokoajan ?

Laitahan tietoa lisää näistä:
-Mikä ecu tarkalleen. (ecun kyljestä numerot, eprommista numerot jos on)
-Ilmanmäärämittarin numerot
- tosiaan onko kertova bensanpaineensäädin
- onko muita erikoisuuksia, cyclone imusarja yms
- onko tietoa kuinka on johtosarja on muutettu. Esim bensanpaineen solenoidi, maffin yksi piuha, yms.... suuttimien resistor pack
 
Vs: galant vr4 sammuilee tyhjäkäynnillä+käyntiongelma

heti aluksi pahoittelut tietämättömyydestä....ensimmäinen turboprojekti menossa...sen takia täällä vissiin tämä foorumi on että tyhmät voi kysellä ja viisaammat vastata vai?

noniin...sen jo sainkin selville että tuo turbon imm pitää hommata...kertova paineensäädin on juu, eikö saa sillä toimimaan...cyclone imusarjalla kyllä, toimikos se nyt niin päin että alipaine pistää läpät kiinni ja eculta tulee sitten käsky solenoidille ettei pääse alipainetta enään läpi? ei ole vielä solenoideja kiinni ja letku irti kellosta....suuttimethan on 510cc etuvastuksilla....eli olisiko nyt paras ratkaisu heittää vesilintua tuolla vr4 eculla ja ohjelmoida tuohon gti:n vakio ecuun suuttimien koko ym. uusiksi? ja laittaa se vakio bensanpaineensäädin kiinni....luulisi sen tuolla kertovallakin toimivan kun seokset pysyy kohillaan tasakaasulla n.14.7:1 ja ahdoilla sitten n. 11:1 eli kun paikallaan poljettaessa päästää kaasun pois menee seokset rikkaalle, koska ilmamäärämittari menee sekaisin....
 
Vs: galant vr4 sammuilee tyhjäkäynnillä+käyntiongelma

jooonas sanoi
heti aluksi pahoittelut tietämättömyydestä....ensimmäinen turboprojekti menossa...sen takia täällä vissiin tämä foorumi on että tyhmät voi kysellä ja viisaammat vastata vai?

Toki toki, ei pitänyt suututtaa, mutta tuntu että ostettu valmiina ratkaisuna joten tuommoisiin tapauksiin on huono päästä kiinni.
noniin...sen jo sainkin selville että tuo turbon imm pitää hommata...kertova paineensäädin on juu, eikö saa sillä toimimaan...
orginaali on 1:1
cyclone imusarjalla kyllä, toimikos se nyt niin päin että alipaine pistää läpät kiinni ja eculta tulee sitten käsky solenoidille ettei pääse alipainetta enään läpi? ei ole vielä solenoideja kiinni ja letku irti kellosta....
Ilmanalipainetta auki, alipaineella kiinni. Muutoinhan tuo ei toimisi kauempaa moottorissa jos ajetaan alipaineella kokoajan.

suuttimethan on 510cc etuvastuksilla....eli olisiko nyt paras ratkaisu heittää vesilintua tuolla vr4 eculla ja ohjelmoida tuohon gti:n vakio ecuun suuttimien koko ym. uusiksi? ja laittaa se vakio bensanpaineensäädin kiinni....
Riippuu mikä ecu sinulla on, kuvaappas ecusi niin tiedetään enemmän. RS versiot on 510cc ja cyclone imusarjalla niin ei pitäisi olla ongelmia tuon suhteen.


luulisi sen tuolla kertovallakin toimivan kun seokset pysyy kohillaan tasakaasulla n.14.7:1 ja ahdoilla sitten n. 11:1 eli kun paikallaan poljettaessa päästää kaasun pois menee seokset rikkaalle, koska ilmamäärämittari menee sekaisin....

Olikos sulla bov käytössä vai puhaltaako ulos ?
 
Vs: galant vr4 sammuilee tyhjäkäynnillä+käyntiongelma

Tepi varmaan osaa sanoa pystyykö sellaista chippiä tekemään missä olisi huomioitu nuo 510cc suuttimet ja vaparin ilmamäärämittari. Voi olla että mittarista loppuu kyllä virtaukset kesken eli suosittelen turbon ilmamääramittaria. Jättäisin bensanpaineella kikkailut sellaisiin tapauksiin missä uudelleenohjelmointi ei jostain syystä ole mahdollista eikä haluta vaihtaa koko moottorinohjausta.

Ja jos autossa on ulos paineet päästävä dumppi niin todennäköisin syy sammumiseen kaasua nostettaessa on siinä. Seokset menevät dumpin kanssa rikkaalle koska jo mitattua ilmaa heitetään harakoille ja polttoainetta kuitenkin syötetään tätäkin ilmaa varten.
 
Vs: galant vr4 sammuilee tyhjäkäynnillä+käyntiongelma

jooonas sanoi
ja toinen ongelma: eli kylmänä toimii hyvin, mutta kun sammuttaa ja antaa seistä jonkin aikaa ei meinaa pysyä millään käynnissä...hetken kun käyttää niin toimii taas normaalisti....seosmittarin mukaan ollaan laihalla kun vika esiintyy...

Mietiskelin vielä ja tähän epäilisin seuraavaa:

Bensanpainetta on ilmeisesti laskettu rajusti alkuperäisestä. Kun käynnistät auton hetken seisomisen jälkeen lambda on ehtinyt jäähtyä ja kone käy vain karttojen perusteella - laihalla koska paine on niin pieni. Kun lambda sitten hetken päästä lämpenee ja herää henkiin seos alkaa keikkumaan siinä 14.7 paikkeilla koska boksi seuraa lambdaa eikä bensakarttaa ja korjaa seosta rikkaammalle.

Kylmänä rikastukset peittävät ilmiön alleen.

1:1 paineensäädin säädettävällä peruspaineella voisi toimia, silloin tosin menetät kaiken hyödyn isommista suuttimista. Tai sitten ecuun chippi joka osaa suoraan 510 cc suuttimet vakiomallisella bensanpaineensäätimellä.
 
Vs: galant vr4 sammuilee tyhjäkäynnillä+käyntiongelma

noniin...nyt on turbon ilmamäärämittari ja kierrättävä dumppi...rupes ongelmat häviämään, ainut mikä jäi on nuo käyntiongelmat puolilämpimänä, ja syy on luultavasti juurikin tuo josta ast jo puhuikin.
 
Takaisin
Ylös Bottom