Galantin ilmastoinnin kylmäaineen täyttömäärä

mojala

Evo3 x 2 ,Galant E15 Exe ,Galant E15 turbo jne...
Liittynyt
10 Maaliskuu 2003
Sijainti
Lohja
Moi. Ei kenelläkään sattuisi olemaan varmaa tietoa e15 koppasen galantin ac:n kylmäaineen täyttömäärästä? ??? ilmastointi on alkuperäinen ei jälkiasennettu :peukku
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Galantin ilmastoinnin kylmäaineen täyttömäärä

Mahtaako näistä mistään tietää, tehtaan suositukset on alkuperäiselle 80-luvun aineelle, joka on kai nykyisiä raskaampaa?

E3 galantin täyttömääräksi muistan lukeneeni täältä 935gr, mutta täyttöhuollossa laitettiin varmaan 100gr vähemmän. Erittäin kylmää tulee silti
 

mojala

Evo3 x 2 ,Galant E15 Exe ,Galant E15 turbo jne...
Liittynyt
10 Maaliskuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Galantin ilmastoinnin kylmäaineen täyttömäärä

Niin...Meinaa tieto kyllä vähän kivenalla olla :-\ R12 kylmäainettahan näissä tietääkseni käytetty ,mutta nykyisin korvaava aine olikohan R49. Nykyistä R134 voisi varmaan käyttää mutta jos en ihan väärässä ole niin tiivisteet pitäisi vaihtaa ja järjestelmä pestä/öljyt vaihtaa...ei jaksa kyllä moista tehdä. Täytyy sitten vaan lisätä tuota korvaavaa ainetta ja olla tyytyväinen kun kylmää tulee 8)
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Galantin ilmastoinnin kylmäaineen täyttömäärä

Muistaakseni kun käytin omaa VR-4:sta kylmäainehuollossa niin olin lukevinani että ois kilon täyttö.. ja mulle kilo laitettiin,
Ja muistaakseni se oli sama kaikissa "vanhoissa" R12 vehkeissä. Mut voi olla että muistan väärinkin.

Joka tapauksessa se korvikeaine suht edukasta.. 80e / kilo..
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Galantin ilmastoinnin kylmäaineen täyttömäärä

R24 korvaava.

~20% pienempi käyttöpaine (säästää vanhaa kompuraa yms),ja yleensä menekki pienempi kuin R12.
 

public

New Member
Liittynyt
15 Helmikuu 2011
Vs: Galantin ilmastoinnin kylmäaineen täyttömäärä

Minua kiinnostaisi myös tuo kompuraöljyn laatu ja määrä, Sapporoon.

Hommasin myös varakompuran kunnostettavaksi, tekeeköhän semmoista hommaa nykyisin kukaan missään?
 
Ylös Bottom