Galantin turbo koneen ja vapaastihengittäväb erot

M

Makke

Guest
Miten on noissa E15 korisissa käytettyjen moottoreiden kanssa. Voiko muissakin kuin turboissa olla ECI ruutta? Entä miten on moottorin laita yleensä, onko paljon eroavaisuuksia jos koneessa on ollut alunperin turbo. Tarkoitan siis puristussuhdetta, laakereita, nokkaa yms.

Eli uskaltaako vapaastihengittävään koneeseen ruuvata kiinni turbon hiluineen ja mahdollisesti sen ECI:n jos ei ole ilman että tarvitsee pelätä koneen laukeamista tai tuleeko systeemistä edes toimiva. (sytkän ajoitukset yms yms.)

Puhutaan siis 2000 koneesta.
 
Re: Galantin turbo koneen ja vapaastihengittäväb e

Miten on noissa E15 korisissa käytettyjen moottoreiden kanssa. Voiko muissakin kuin turboissa olla ECI ruutta? Entä miten on moottorin laita yleensä, onko paljon eroavaisuuksia jos koneessa on ollut alunperin turbo. Tarkoitan siis puristussuhdetta, laakereita, nokkaa yms.

Eli uskaltaako vapaastihengittävään koneeseen ruuvata kiinni turbon hiluineen ja mahdollisesti sen ECI:n jos ei ole ilman että tarvitsee pelätä koneen laukeamista tai tuleeko systeemistä edes toimiva. (sytkän ajoitukset yms yms.)

Puhutaan siis 2000 koneesta.

Haudi jälleen.
Noissa E1-korisissa galanteissa ei muissa kuin bensa-
Turbo mallissa ollut ECI-ruiskusysteemiä.
Mitä tulee ite mosan(4g63) eroihin niin puristusuhde
turbossa on7.6:1 kun vaparissa on luokkaa 9.5:1(täs-
tä en täysin varma?)
Itse lohko poikkeaa valun osalta siten ,että turbomal-
lista löytyy pääöljykanavan yhteydestä ns. öljyruisku-
suuttimet mitkä aukeavat siinä vaiheessa kun moot-
torissa öljynpaine on noussut yli 2.5 kg. ja kyseinen
öljysuutin jäähdyttää mäntää altapäin öljysumulla.
Sitten männäntappi on sama 21mm. kuin vaparissakin
mutta tehty keskikohdalta paksummaksi kestävyyden
lisäämiseksi. Mäntä on muotoiltu laelta kuoppamalli-
seksi puristussuhteen laskemiseksi ja on huomattavasti
paksumpaa niin laelta kuin helmoistakin, tosin materiaali
on valua :( ja vaan jotenkin pintakäsitelty.
Kampiakselissa ei mielestäni ole eroa kun taas veivit
ovat jonkin "sortin" takoset turbomallissa vs. vaparin
valuihin.
Mut mitä tulee vaparin turbottamiseen niin olen edel-
leen sitä mieltä, että mieluusti AINA turboalakerrasta
liikenteeseen ja unohtaa vaparilohkot, etenkin kun
ks. turbolohkoja on vielä kohtuu hyvin saatavilla.
Eikä tämä ole mainos/myyntipuhe vaikka itellä sattuu
pari ylimääräistä turboalakertaa olemaankin ;D
Et tämmöstä.
t:Arska
 
kiitos... ja ylitsepääsemätöntä vuodatusta

Kiitti jälleen kerran Arska ;D

Ei toi asia muuten olis mielessä, mutta kun olen PÄÄTTÄNYT, että on pakko saada se huutonetissä oleva Galant Royale ittelle. Ja ajattelin, että jos sen koneen kylkeen ruuvais turbon, ECI:n ja sisälle noi turbon "turbo" tekstillä olevat jakkarat ja sit menox.
Siihähän on tuo vapaastihengittävä kone ja selvis et ilman ECI:tä. Saisin himoamani ilmastoinnin, sähköluukun, automaatin yms. kanssa siinä sivussa varsin helpolla.

Nyt vaan siellä on käyny niin v..maisesti, että myyjä ilmiselvästi vedättää mua itse.
Perhanan tollo on ilmeisesti rekisteröitynyt sinne kahdella tunnuksella ja toisella hilaa hintaa ylös. Selvis kun tyyppi ei vastaa mun kohteliaisiin ja ystävällisiin emaileihin vaikka on selvästi koneella ollut kun on huutonetin kyselyihin vastannut.
Mikä surkuhupaisinta, niin muutaman minuutin sisällä myyjän vastauksista on aina toinen tunnus tullut ylös tarjouksissa. Lisäksi sen hinnan ylöshilaajan nimimerkki viittaa myyjän toisiin myymiin tai myytävissä oleviin autoihin.
Tajusin asian liian myöhään ja siksi se pääsi 320 eur nousemaan 510 eur saakka.
OK, ehkä olin liian innokas ostaja, mut yleensä noi suoraan myynti tiedustelut on tuottaneet tuloksen, siis 99% tapauksissa. Mut ei tässä, sillä tyyppi päätti hilata hintaa ylös ja ei vastaa mun emaileihin.

P..kele, että pitikin sattua tää auton kohdalle jonka TODELLA haluan.

Nyt tässä arvon mitä tekis ja otan bisseeä, haetaanko auto pois loppusummalla vaiko sillä millä myyjä aloitti vedättämisen? Siis kaveriporukalla ja varmuuden vuoksi pesäpallomailat takabaksissa ja maksetaan se vedätyksen alkusumma? Mutta en ole rähinöijä, vaan vanha kahden lapsen isä, siis "pappa"!
Vai vetääkö asia oikeuteen.
Ei p..kele, että pitikin taas käydä näin. oikein harmittaa... ja huolella.

Mutta sen verran vielä, että toivottavasti kukaan tän vuodatukseni lukenut menis korottaa hintaa, sillä se vaan auttaa tuota vedättäjää. Katsoisin mieluusti kuinka tää soppa päättyy ihan silleen kun se on alkanutkin.

Ei hitto, on se harrastaminen joskus vaikeaa... :mad:

Voisin ostaa sen kyllä tuolla nykyisellä summallakin, mutta kun ei viitsis antaa sitä iloa myyjälle, että onnistu vedätyksessään. Tyhmäksi en halua tunnustautua ja paha mieli jää jos joku jää luulemaan niin ja nauraa partaansa.

Voi v., että mieli myllertää ton hienon Mitsun takia! :(
 
Re: Galantin turbo koneen ja vapaastihengittäväb e

lähetä sille webmasterille kysely tuosta, olen itsekkin törmänny samanlaiseen toimintaan ja wm on laittanu pari kaveria ulos palvelusta sen takia että itse hilaavat hintoja. :mad:
 
Re: Galantin turbo koneen ja vapaastihengittäväb e

Mutta saitko ostetuksi sen mitä halusit? Mä en näet, haluais "menetää" tota Mitsua!
BTW, varaudu, sillä soitan kohta asiasta liittyen Vaux. ;-)
 
Re: Galantin turbo koneen ja vapaastihengittäväb e

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=2901985
katsos tuolta huutajia :p
eiköhän me haeta se äijissä pois sillä "oikealla" hinnalla ;D
 
Re: Galantin turbo koneen ja vapaastihengittäväb e

Onpa vi-tun törkeetä toimintaa.... :mad:

Webmaster pystyy kyllä katsomaan tuleeko käyttäjä samalta koneelta ja se kertoo jo paljon.
 
Re: Galantin turbo koneen ja vapaastihengittäväb e

Joo, laitoin jo aamuyöstä tosta emailia huutonetin moderoijillé, mutta vielä en ole vastausta saanut.

Hitto, se myyjä soitti mulle. Kerroin fiilikseni, mut ei se raukka tajunnut. Selitti jotain "kaverista" tai ei tiedä mitä mb2000 huutaa,
Sanoin, et se itte alotti vedäyksen 320 e, ja olen valmis maksaa ny heti 400e ja sillä hyvä. Sit se sano ettei oo vedättäny, ja et kaveri on luvannu antaa siitä 500 e.
Sanoin, et v-ttuako täs jauhetaan, saat sen 510 e mikä on mun korkein huuto ja lisäks laitan positiiviseen palutteen ja itkuihini kuittaan et myyjä oli OK ja oli vaan väärinkäsitys.
Tää toope ei suostunu mun 510 ekun tarjoukseen, vaan sano et katotaan huutokauppa loppuun (päättyy huomenna). Sit se sano, et saa 500 e kaverilta heti tänään mut sulta ei. Mä sanoin, et varmasti saat multakin sen 510 e tänään, on mulla kavereita ja me ollaan Kotkassa ennen klo 24:00. Ei p.kele myynym mulle!

Ja nyt olen päätänyt jos tuo auto ei tule mulle, niin se jätkä tietää mitä teki.
Netti jättää jäljet _aina: ja mulla on kaikki ip:t sun muut. Ja voin aika kertoa nyyseissä yms. mikä on tuo tyyppi, sillä nyt tiedän kuka oli kyseessä.
Tää vaan siksi, että ei ihmisiä saa vedättää ja pitää idiootteina,
Vedän homman vaikka raastupaan... Niin paljon sitä Mitsua halusin 8)
 
Re: Galantin turbo koneen ja vapaastihengittäväb e

Eli asiat sit meni täleen... :-/

Ei tuon mitsuhuudattajan kanssa kauppoihin pääse, ihan idiootti koko mies. Yritin ja yritin ja vielä kerran yritin saada sen tajuamaan systeemit, mutta kun ei.
Kyseli vaan, koska tulen lunastaan sen 2010 ekulla. :p

Käskin laitaa lakimiehet asialle jos on pokkaa, sillä autoa en aio siihen hintaan lunastaa.

Nyt selvittelen asiaa ja huutonetin webmasterille on pistetty systeemit tiedoksi. Jos sieltä tulee vihreää valoa määrätyissä asioissa, niin laitan omat lakimiehet asialle. Sitä jätkää pitää kouluttaa...


Mutta ei niin huonoa etteikö jotain hyvääkin. ;)

Mut sovin toisen kaupan eilen. Haen Nurmijärveltä 1987 EXE:n jossa samat kamppeet kun tossa Royalessa automaattia lukuun ottamatta.

Et silleen...
 
Re: Galantin turbo koneen ja vapaastihengittäväb e

meinasin jo sanoa aiemmin: tuskin se automatti pitkä ikäinen olisi ollut turbokoneen jatkona, kun ei sitä ikinä (kai?) ole myyty turbokoneisiin.....

Vaikka olisihan se ollut erikoinen yhdistelmä..... varmaan ainoa ainakin euroopassa....
 
Re: Galantin turbo koneen ja vapaastihengittäväb e

mielenkiintoinen oli tuo tarjouskilpa näköjää ..
kattelin vaa että mitä se Kamat niccki ol enne myyny... jotenki ei liittyny autoihi mitenkää ;D ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom