Galantin tyyppiviat

M

mazzikazzi

Guest
Tässä listaa:
· Vaihteiston synkronointi voi olla kulunut.
· Vaihteiston laakerivikoja.
· Kytkin kulunut. Kytkinlevyn materiaalia muutettu v. -93.
· Sytytysongelmia. Vika voi johtua läpilyönnistä virranjakajan kannessa. Kansi muutettu vuonna -93.
· Moottorin jakopään tiivisteet vuotavat enemmänajetuissa autoissa.
· Vesipumppuvuotoja.
· Takajarrut puoltavat.
· Takajarrulevyt ruostuvat.
· Jarrusatulat juuttuvat.
· Seisontajarru heikkotehoinen, juuttuu malleissa, joissa on levyjarrut takana.
· Jarruputket ruostuvat.
· Pakoputkiston kestoikä on 3-5 vuotta.
· Kun etupää kolahtelee ajossa erityisesti ajettaessa kaivonkansien yli, niin syynä on, että kallistuksenvakaajan päiden tukitankojen nivelet kuluvat väljiksi ja samoin kallistuksenvakaajan kiinnityksen kumiholkit kuluvat väljiksi.
· Sylinterikannen tiivistevuotoja.
· Moottorin ylikuumenemisia.
· Kannentiivisteen palamisia.
· Laturivikoja.
· Jakohihnavikoja.
· Ohjausnivelissä väljyyttä.
· Vanhemmissa malleissa ruostevikoja. Suojausta parannettu vuodesta 1988 lukien.
· Öljyvuotoa anturin juuresta.
· Jäähdytinvuotoja.
· Öljynpaineanturivikoja. Jos öljynpaineen varoitusvalo syttyy tyhjäkäynnillä, niin vika on yleisimmin anturissa.
· Pakokaasupäästöt liian korkeat
· Suihkutusmoottoreissa esiintyy suutinvuotoa, joka ilmenee huonona käynnistyvyytenä, kun moottori on lämmin. Ei vaikuta kylmäkäynnistyvyyteen. Suuttimet maksavat toista tuhatta markkaa kappale.
· Nelivetomallien jakolaatikoissa ongelmia. Kuuntele koeajolla, ettei jakolaatikko pidä ääntä. Korjaus on kallis.
(HS Auto & liikenne 11.03.00 Vikasarja - Mitsubishi Galant)

Melkoinen lista, onko kokemuksia? Oma nykii tasaisessa ajossa, johtuisiko tuosta virranjakajan kannesta?
 
melkoinen lista joo, mutta monessako -88 autossa on yhtään lyhyempi?

Ja monet noista on kyllä hieman tulkinnan varaisia: jakohihna vikoja -kyllä, jos hihnaa ei vaihtele, mutta ei tämä "ongelma" ole ollenkaan sama luokkaa kuin esim. saman ikäluokan salamaraudoissa, joissa hihnaa saa vaihtaa melkein samaa tahtia öljyjen kanssa...

Listaa kun katsoo, niin monet noista vioista on ihan normaalia kulumista/ikääntymistä, vaikkakin esim. laatikkoviat voidaan tietty laskea ei-normaaleiksi vioiksi.

Kyllähän noista monet viat on tuttuja kerholaisillekin, sitä ei voi kiistää..
 
mulla ei ainakaan oo esiintynyt mitään noista vioista...

taino jarrut oli jumis sillo ku ostin áuton, mutta niiden jälkeen ei ole mitään noita tullut vastaan.
 
Itselläni ollut noista 330 000 ajetussa galantissa: Pakki ei pysy aina päällä, tai ei mene kunnolla.. voi olla kyllä vaijereistakin kiinni. Kytkin on kieltämättä vähän kulunut. Vesipumppu vuoti, piti vaihtaa. Kone vuotaa vähän öljyä. Käsijärru jumittelee jos vetää sen pitkäksi ajaksi täysin pohjaan. Jarrusatulat jumitteli ennen rocol hoitoa. Etupää kolahteli kyllä.. mutta nuo raidetangon päät on kyllä ihan kuluvia osia. Mutta sit vakaajantangon kumit oon jo vaihtanu ja ne "näyttäs" jo aika löysiltä.. Ja sit jakohihnan/vesipumpun vaihdon yhteydessä sieltä löytyi katkennu tasapainotusakselin hihna.. :) Että en tiedä miten tää uus pärjäilee.. Mutta onhan nuo ihan "yleisiä" vikoja kyllä.

[edit] typoja..
 
Takaisin
Ylös Bottom