Gallun Sigma-rojekti ja Celeste

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Eli vm. 79 Galant Sigman entisöinti alkanut. Ensimmäiseksi haalittiin varaosa-auto. Ei ollu heleppoo. Varmana vuosi oli hakusessa ja sittenkin löytyi datsun foorumin välityksellä kokonaan toisessa asiayhteydessä. :D Kiitos vielä Ratsun140y. Tästä on tarkoitus lähteä:

http://i36.photobucket.com/albums/e37/nissanisti/taken%20autoja/dscn0454.jpg

Varaosa-auto oli kuitenkin niin hyvä että menee harkintaan josko sitäkään romutetaan.

http://i36.photobucket.com/albums/e37/nissanisti/taken%20autoja/dscn0450.jpg

Näistä on tarkoitus saada yksi ainakin MA-kilpiin ja toinen ainakin muuten ajoon tai myydään projektiksi. Enempi Datsun ihmisiä ollu mutta tässä vaan on "sitä jotain" mm. paljon kromia. ;D Ei, en ole harakka. ;D Vaikka kaikki kiiltävä onkin hyvin kaunista.

KESKUSTELUT TÄNNE -ei tähän threadiin!
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Re: Gallun Sigma-rojekti

http://i36.photobucket.com/albums/e37/nissanisti/taken%20autoja/dscn0534.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e37/nissanisti/taken%20autoja/dscn0535.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e37/nissanisti/taken%20autoja/dscn0537.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e37/nissanisti/taken%20autoja/dscn0538.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e37/nissanisti/taken%20autoja/dscn0539.jpg   

Saatiin varaosakone irti viikonloppuna. Tämä pitäisi kiillottaa esitekuvan näköiseksi. No onneksi hyvä voitelu on suojannu alumiinia pahoilta hapettumilta. :) Pitäähän sen vähän hikoilla. Jos ei ole ollu hiki ni ei ole töitäkään tehny. ;D Paljon on vielä tehtävää...
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Uhkaavasti alkaa mitsut lisääntyä pihalla. Nick celesten exä:
http://i36.photobucket.com/albums/e37/nissanisti/celeste/dscn0598.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e37/nissanisti/celeste/dscn0600.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e37/nissanisti/celeste/dscn0601.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e37/nissanisti/celeste/dscn0602.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e37/nissanisti/celeste/dscn0603.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e37/nissanisti/celeste/dscn0604.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e37/nissanisti/celeste/dscn0605.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e37/nissanisti/celeste/dscn0606.jpg

Ei kauaa ehtiny ajella kun jo kone sano työsopimuksen irti. Nokka-akselin laakeri leikannu kiinni. :seina Mikähän voiteluhäiriön on aiheuttanu? Toivottavasti selviää kun saa kannen irti. Jotain kakkaa lähteny liikkeelle?
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Niin joo jos nyt jotakuta kiinnostaa niin muita projekteja täällä:
*vanhentunut toimimaton linkki poistettu*
Jos joku tarvii ruåttalaista tilaihmettä niin olis sekin myynnissä.

Oikeastaan jos joku mode lukee tätä niin tän viestin voisi poistaa. Informaatioarvo 0.
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Vs: Gallun Sigma-rojekti ja Celeste

No niin. Tästäkin pitkästä aikaa jotain kirjoitettavaa. Celesten konetta pitäisi alkaa niputtaa. Nokka-akseli pyörii taas. :) Pitää vielä se kaikki alumiinisilppu pestä pois mikä siitä leiponeesta laakeripukista irtosi. Mahtaako sitä olla paljon vielä muualla koneessa? Varmaan öljypohja pitää käyttää irti ja putsata imusiiviläkin. Ja sitten toivotaan ettei sitä silppua ole missään väärässä paikassa enää. :-X
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Vs: Gallun Sigma-rojekti ja Celeste

Ai niin. Täällä on aloitettuna tämä projektipäiväkirja. Celesten kone saatiin keväällä käyntiin ja sitten oli kova into taas päällä hakea leima ja lähteä ajelemaan. Ensimmäinen ajo tapahtui säilytyspaikalta kotiin. Yllättävän helppo oli käynnistys. Sähköinen bensapumppu on kyllä kiva juttu. Matkalla piti 2 kertaa pysähtyä jäähdyttelemään kuskin puolen etujarrua. Savusi aika miehekkäästi. Kotia päästyä ei muuta kun kimppuun apinan raivolla. Olisipa ollut hääkeikkakin tiedossa.

No, leimavalmisteluissa löytyi sitten mätää kirjaimellisesti enempi kuin laki sallii. Molempien takalokasuojien sisäkehien etu ja takaosat piti taiteilla uusiksi jatkuen aina pohjaa pitkin takajalkatiloihin asti ja taaksepäin melkein puskuriin asti. No, ei se mätä vielä mitään, siihen on jo tottunut japsien kanssa puuhatessa mutta se pakkelin määrä. Vaa'an mukaan puolitoista kiloa muovikittiä. Ei edes vahvempaa lasikuitua. Ja kantavissa rakenteissa.

Sitten iski taas pieni onnettomuus. Tunkki kaatui alta nostovaiheessa ennen kuin olin ehtinyt pukkeja viritellä alle ja oikea takakaari nasahti tallin ovipieleen. Tässä vaiheessa ei liene tarpeen arvuutella mitä ainetta se takakaari oli. Aika ylös sai mennä ennen kuin löytyi peltiä mihin alkoi heppailla väännettyjä pellinpaloja kiinni. Tuli siitä sentään vähän kaaren näköinen.

Viimeinen niitti projektin hyvin alkaneelle uudelle vaiheelle oli venttiilien säätö. Säätelin venttiilejä niin eikös sieltä kannen takaosasta pudonnut se kuminen "puolikuu" johonkin. Eikä löytynyt mistään. Sitten yritin haeskella uutta vähän joka paikasta mutta ei oo. Kesäpäivät ehti mennä kiroillessa ja hääkeikkakin meni.

Lokakuun kylmetessä tuli taas aika siirtää raato talvisäilytykseen. Siinä pähkäilin että saisko sinne laitettua jonkun toisenlaisen tulpan joka pitäisi ainakin sen verran että sitä voisi vähän siirrellä startin voimin. Ja se pirun puolikuu löytyi moottorin mustan öljypaskaisen kiinnikkeen päältä. Tässä kohtaa pääsi lipsahtamaan koko rumien sanojen repertuaari mitä mistään koskaan on oppinut. Tämä värkki siis koettelee hermoja ihan tosissaan. No, eikun innosta puhkuen koeajolle. Alkoi kadonneet tehot löytyä nyt kun venttiilit oli säädetty. Mutta: jälleen etujarru jumitti huolimatta keväisestä herkistelystä. Takapyörät tahtoi pyöriä kovempaa kuin etupyörät. ;D Ja konekin kuumeni melkolailla. Ei muuta kun hakemaan motonetista uudet kumit ja männät. Alkoihan se toimia. Tosin jarrutuntuma on sellainen että saattaa ilmaa vielä olla. No, keväällä pitää vaihtaa jarrunesteet muutenkin ja käydä takajarrutkin läpi.

Lopulta saatiin auto ajettua turkuun talvisäilytykseen puuhakilvillä. Josko ensi kesänä sitten pääsis botnialle :driver Saa nähdä mitä vekotin sitten keksii.
 
Ylös Bottom