Galluun vanteet.

Dewill

New Member
Liittynyt
8 Elokuu 2005
Sijainti
Varkaus/Kuvansi
Mikä olis suositeltava rengastus Galant 97 stw:hen ?
16" tai 17" olis harkinnassa. Kumit 205/40 tai 215/40. 225 taitaa olla liian läski.
Kokemuksia ?
Mikä mahtuu ja läpäisee muutoskatsastuksen ?
Kiits !
 
Vs: Galluun vanteet.

225/45 17" on mulla Legnumissa ja ihan satavarmasti mahtuu kyllä Galantiinkin :)
 
Vs: Galluun vanteet.

225/45/17" pyörii itsellä kesällä farkku-Galantissa, ei ongelmia, alustaakin tiputettu 3cm.
 
Vs: Galluun vanteet.

ilmeisesti toi 225/45/17" on suosittu koko. Mietin, että laittais taakse 225 ja eteen 215, ettei ohjaustehostin urakka kasva, vai onko ollut sellaista huolta muilla ?
löytyikö teillä helposti mieluisia vanteita ? Mietin vaan ku galluun menee neljällä pultilla vanteet ja jotku vanne liikkeet tarjoavat 4-pulttisille ei oota. Jotku räväkän näköiset sopis galluun. 89vm lancerissa oli fondametalin ja 93vm gti:ssä aws:n maranellot. Suositelkaa ? Kuvia ?
 
Vs: Galluun vanteet.

itellä on 225/40/18 pikkase ottaa kiinni ääriasennossa mut muute iha jees... keulaa tontitettu yli 60mm ja perää yli 45mm

http://www.team-bsr.net/members.php?type=cars&id=203
tuolla kuvia

edittiä: ja ET oli sen 45
 
Vs: Galluun vanteet.

2002:sessa löytyy 215/45/17
http://jt.kuvat.fi/kuvat/Galant02/IMG_0355.jpg

2003:sessa on 215/40/18
http://jt.kuvat.fi/kuvat/Galant03/IMG_44581.jpg

17" koossa 4 pulttista saa melkohelposti rengasliikkeistä.
Isompien kokojen kanssa täytyy, itse jo hieman tietää mitä merkkejä menee liikkeestä etsimään.
Ja toimitusajat noissa 18"+ saatta olla melkopitkät ;)


/Janne
 
Vs: Galluun vanteet.

Eikä aina tarvii ostaa uusia, mulla olis myynnissä parit hyvät vanteet :driver

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=25460.0
 
Vs: Galluun vanteet.

Gallussa on talvi gummit 225/45 17 ja kesä gummit on 225/40 18 (toistaiseksi). Riippuu renkaan valmistajasta et ottaako pikkasen kaaren ylä runaan kiini vai ei (tontitettu suht reilusti edessä 70mm ja takana tais olla 60 tai 70mm). Barumit ottaa kiinni ja taas aurora ei ota vaikka sama koko on mutta mittaamalla on puolen sentin ero nämä on sitten kesä pyörät. Muuten ei ole minkään laista valittamista noista kooista. Noh mut se vielä et kyllä se nostaa rengasmelua mut jos se ei haittaa niin sit kannattaa hankkia isompaa vannetta ;D
 
Vs: Galluun vanteet.

215/35 19" menee helposti vaikka madallettu monta senttiä ja vielä kärsis laskea enemmänki.
 
Vs: Galluun vanteet.

vjs sanoi
215/35 19" menee helposti vaikka madallettu monta senttiä ja vielä kärsis laskea enemmänki.
Onko amalgaamit vielä suussa vai jo lattialla.?
 
Vs: Galluun vanteet.

40 mm:n madallus, 7,5" vanteet ja 225/30/20 toimi hienosti eikä ottanut mihinkään kiinni. ET oli 42 ja takacamberien oikaisu tehtiin normaaliin -1,0 asteeseen eikä ottanut takana kaariin.

Parit kuvat:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/galleria/main.php?g2_itemId=18894
http://www.mitsubishiclubfinland.com/galleria/main.php?g2_itemId=18907
 
Vs: Galluun vanteet.

8" leveet ja et 40
On tolla ihan hyvä ajaa. Ei todellakaan ole mikään kivireki vielä. Saahan sen sitten säädettyä jos semmosta tahtoo..
 
Vs: Galluun vanteet.

vannevalitsin antaa aika törkeen näköisen kuvan autosta..ei oikein niin realistinen ku tahtois. Kyllä ne kiekot pitää valita livenä katsellen..
 
Vs: Galluun vanteet.

Dewill sanoi
16" tai 17" olis harkinnassa. Kumit 205/40 tai 215/40. 225 taitaa olla liian läski.
Kokemuksia ? Mikä mahtuu ja läpäisee muutoskatsastuksen ?

Sen verran tähän, että jos päätyy 16" vanteisiin, niin suosittelen 205/55-16 kummeja.
Ainoa miinus, että mittarivirhe häipyy kokonaan.
 
Vs: Galluun vanteet.

kyllä vähä hotsittais noi 225/17 gummit. sais heti kerralla näyttävää kokoa renkaisiin. Pitäs vielä hyvät renkaat valita ? suosituksia rengastukseen. Testivoittajat aika suolasen hintaisia paitsi hankook ventus prime K105. Suositushinta oli 140 euroa koko luokkaan 220/55 16" (autobild).
 
Vs: Galluun vanteet.

Eilen laitoin uudet vanteet ja gummit alle.

Kumit Nokian Z, 215/45/17, vanteen ET 37 ja 7,5tuumaa leveät.
Ei ota kaariin kiinni, ainakaan vielä, katsellaan kuukauden ja 40mm madallussarjan jälkeen..
 
Vs: Galluun vanteet.

Save sanoi
Eilen laitoin uudet vanteet ja gummit alle.

Nokian Z, 215/45/17, vanteen ET 37.

1500km nyt samaisilla kummeilla veivattu, vaikuttavat hyviltä ostoksilta :peukku
 
Vs: Galluun vanteet.

Oliko toi nokian z malli se mikä kuluu suhteellisen nopeasti ? jossain testissä kertoivat, että kumi kuluu normaalia nopeammin. Onhan se ajotavastakin kiinni ja testithän tehdään rankemmalla kädellä. googlella ainakin tollaista osviittaa löytyy saabbi fanclubilta.
 
Vs: Galluun vanteet.

Toisaalta mä kyllä voisin suosia nokialaista rengasta. Muutenkin mielummmin ostan kotimaista tavaraa ihan isänmaallisuuden nimissä. Ja nokian z on myös kehuttu rengas ja useana vuotena ollut testimenestyjä. ei ehkä paras, mutta hyvä. Paljo teillä nokian z mallin omistajilla renkaat maksoivat ? Itse ajattelin hommata vanteet + renkaat samaan pakettiin, jos vaikka sais "kahvikuppi alennuksen".
 
Vs: Galluun vanteet.

menee vähän offtopicin puolelle mutta onko tuo Z kuinka hiljanen kumi, se ois tärkeetä tuossa galantin rottelossa kun äänieristykset jääny isoks osaks tehtaalle :)
 
Vs: Galluun vanteet.

Dewill sanoi
Toisaalta mä kyllä voisin suosia nokialaista rengasta. Muutenkin mielummmin ostan kotimaista tavaraa ihan isänmaallisuuden nimissä.
:eek:fftopic Taitaapi olla Nokialaisissa renkaissa tuo kotimaisuus aste aika pieni tänäpäivänä. Viimeksi kun minulla oli saapas tehtaan renkaat alla, niin rattaan kyljessä luki, että made in Russia :-\
 
Vs: Galluun vanteet.

Oliko toi nokian z malli se mikä kuluu suhteellisen nopeasti ? jossain testissä kertoivat, että kumi kuluu normaalia nopeammin. Onhan se ajotavastakin kiinni ja testithän tehdään rankemmalla kädellä. googlella ainakin tollaista osviittaa löytyy saabbi fanclubilta.

Työkaverilla ollut kolme kesää alla, ei normaalia enemmän kulunut ja pysynyt edelleen hiljaisina...

Paljo teillä nokian z mallin omistajilla renkaat maksoivat ? Itse ajattelin hommata vanteet + renkaat samaan pakettiin, jos vaikka sais "kahvikuppi alennuksen".

105€/rengas, nimenomaan "kahvikuppi alennuksilla"

menee vähän offtopicin puolelle mutta onko tuo Z kuinka hiljanen kumi, se ois tärkeetä tuossa galantin rottelossa kun äänieristykset jääny isoks osaks tehtaalle

Kyl toi hiljainen rengas on, totettu monessa eri autossa.
Tosin Galanttiin pitää joka tapauksessa laittaa vibroblastia kylkiin, jotta saa kunnolla hiljaisen ja popit soimaan paremmin...

Itse en ole tullut katumapäälle ollenkaan, vaikka alussa vähän epäilytti, nimenomaan tuon vanteen et-luvun/renkaan leveyden takia.
 
Vs: Galluun vanteet.

aika niukasti oli loppu peleissä vanteita Galluun, mitä kyselin tämän vuoden mallistosta. Osa mistä olin innostunut, olivat myyty loppuun. Mä laitoin hinta katoksi about 1000 euroa vanteille ja renkaille. Enempi olis ollut valihtoehtoja, jos olis raskinut laittaa vanteisiin yli 700 euroa. Otin perus siistin Dezentin v vanteet. Tuumat 17 ja koko 225/40 ja edessä 215/40. Nyt seuraava investointi on ehkä madallas-sarja, ettei farmari näytä liikaa pakettiautolta ;D . Tai sitten menee ens kesään, jos vaikka tulis uudessa mallistossa joku mielenkiintoinen vanne... Hyvännäköiset vanteet autossa on kuin hyvä kampaus kuskin päässä...
 
Vs: Galluun vanteet.

sigge sanoi
hei mikäs on E33 galantissa keskireikä? entäs sopiva ET?
jakohan on se tuttu 4x114,3..

Keskireikähän on se sama 67.1 tietääkseni, ja ET on 38 tai 42
 
Vs: Galluun vanteet.

Mr mmc sanoi
et35 ja 16"/7,5" ja päällä 215/55 rengas tulee todella lähelle takana kaaria ja kuomassa raapii :'(

Ei mulla ainakaa dynyssä oo lähelläkäää raapimista vaikka miten ajaa, vanteet on 7,5"/17 et 35 ja kumit 215/45/17"..
 
Vs: Galluun vanteet.

mikki87 sanoi
Ei mulla ainakaa dynyssä oo lähelläkäää raapimista vaikka miten ajaa, vanteet on 7,5"/17 et 35 ja kumit 215/45/17"..

dynyssähän "leviää" kuin sieroissa (ylä reunat kallistavat sisäänpäin...)
etuvedossa kun on se kiinteä akseli + panhard se aiheuttaa sen että
("muistaakseni apukuskin puolelta") vain ottaa kuormalla kiinni loksunreunaan

akseli liikkuun tuon tangon vuoksi sivuttain aika paljon...
 
Vs: Galluun vanteet.

itellä 97 gallussa 225/45/18 pyörimässä alla, eikä raavi eikä ole raapinut. Takana aika lähellä, eteen mahtuis varmaan 19" alle.
 
Vs: Galluun vanteet.

Minkäskokosia vanteita/renkaita porukka suosittelis vakio sport alustaiseen -99 galluun?
 
Vs: Galluun vanteet.

Ape86 sanoi
No niin, meneekö 18" 8,5 et38 kivuttomasti alle? ja laitanko 215/40 vai 225/40 kumit?

menee, ei ongelmia. Itsellä 19" ET35 ja 215/35R19 kumit päällä. Hyvältä näyttää, madallusta vaan kaipaisi. :)

Kumeissa tosin on ihan jonkin verran eroja että miten leveä kulutuspinta todellisuudessa on, nuo 215 leveät näyttää aavistuksen germanilta edessä mutta taas takana ei (erimerkkiset kumit)...
 
Vs: Galluun vanteet.

Tuli laitettua 17" vanteet 225/45 kumeilla ja hiukan kornilta näyttää läskit kumit kapeilla vanteilla ::)
Minkäslevyset vanteet tuohon vois heittää ja millä ET:llä?
 
Takaisin
Ylös Bottom