Gary Grandin Pajeron jutut

AWD

Member
Liittynyt
5 Marraskuu 2007
Sijainti
Petäjävesi
Kommentointimahdollisuus!

Kaikki vinkit, ehdotukset, haukut otetaan tosissaan... :mad: tai sitten ei niin ryppyotsaisesti.. ;D Mutta niitä kaivataan.

Eli tuosta työmaasta:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=34747.0
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Gary Grandin Pajero

Gary Grand sanoi
http://picasaweb.google.fi/jk.lahtinen/Kuvia#5519239941035486210
http://imperio.1g.fi/kuvat/Pajero/Huollot/Moottori3/IMG_7467.JPG
Kovin on saman näköistä :D

Nooh.. osia odotellessa ;)
 

AWD

Member
Liittynyt
5 Marraskuu 2007
Sijainti
Petäjävesi
Vs: Gary Grandin Pajero

Imperio sanoi
http://imperio.1g.fi/kuvat/Pajero/Huollot/Moottori3/IMG_7467.JPG
Kovin on saman näköistä :D

Nooh.. osia odotellessa ;)

Niinkuin jo sulle kirjoitinkin: Tuosta sun projektista innoituksen saaneena... :peukku
Ainahan ei voi voittaa, joskus on vaikea jopa osallistua!
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Gary Grandin Pajeron jutut

eihän raisun pyöreätä etuvaloa olisi myydä asti?
 

AWD

Member
Liittynyt
5 Marraskuu 2007
Sijainti
Petäjävesi
Vs: Gary Grandin Pajeron jutut

Arvasin!! ;D
En kuitenkaan halunnut noita Raisujen kuvia sieltä pois ottaa, kun olen niitä muualle linkitellyt.

Mutta, ei valitettavasti ole myydä. Ehjiä umpioita ei ole kuin yksi ja kahteen mopoon olisi itselläkin tarve. :p
Toiseen tosin voin laittaa kulmikkaankin lyhdyn, kun on -87.
Jotain muuta tilpehööriä saattaisi joutaakin, kun saisin ensin inventaarion tehtyä.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Gary Grandin Pajeron jutut

Joo-o, kyllä kaveri on vaan aika seppä hitsaamaan. Autopeltien hitsaus ei oo (mielestäni) ihan niitä helpoimpia hommia tehdä kunnon saumalla, mutta kyllä entisen luokkahitsarin sydäntä lämmittää nähdä noin hyviä saumoja ruosteisessakin pellissä :) keep up the good work!

Olenkin muutamaan otteeseen miettinyt, että eikö nämä kakkoskoppaiset ole niin pahoja ruostumaan, kun ovat niin siistin näköisiä yleensä. Mut niissähän se ruoste onkin vaan piilossa. ;D
 

AWD

Member
Liittynyt
5 Marraskuu 2007
Sijainti
Petäjävesi
Vs: Gary Grandin Pajeron jutut

Oohh.. "Punastuu"
Kiitoksia, ohutlevyhommat tuli opeteltua neljällä(!) Mirafiorilla, joita käyttöautona aloin pitää parikymmentä vuotta sitten.
Niin, jokaisella meistä on pimeä puolensa... :-[
Pariin niistä taiteilin enimmän osan pohjasta uusiksi. Yhteen tein helmat kokonaan uusiksi. Neljäs piti hitsata sitten vähän paremmin, kun meni melkeen oikeeseen kisakäyttöön.

Jatkossa onkin käytettävissä pari neliötä ihan tuoretta ruosteetonta 1.5mm peltiä. :p

Eipä tuo ruoste noissa päällepäin suuremmin kuki. Ainoat näkyvät viat on tuossa olleet oikeassa etulokarissa oleva "kupru" levikkeen reunan alla ja takalevikkeen etukaaren liitos sinne oven taakse.
Itsekin ihastelin tuon ehjiä peltejä kaupantekovaiheessa...
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Gary Grandin Pajeron jutut

minkäs takia sulla ei ole välijäähdyttimelle aukkoa konepellissä ???
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Gary Grandin Pajeron jutut

nostokurki sanoi
minkäs takia sulla ei ole välijäähdyttimelle aukkoa konepellissä ???

Ei 4D56 koneisissa kakkoskoppaisissa ole sitä perinteisen mallista aukkoa, ilma johdetaan jäähylle konepellin alla kulkevaa kanavaa pitkin.

4M40 koneisissa taas on se skuuppi.
 

AWD

Member
Liittynyt
5 Marraskuu 2007
Sijainti
Petäjävesi
Vs: Gary Grandin Pajeron jutut

Niko Päivinen sanoi
Ei 4D56 koneisissa kakkoskoppaisissa ole sitä perinteisen mallista aukkoa, ilma johdetaan jäähylle konepellin alla kulkevaa kanavaa pitkin.

4M40 koneisissa taas on se skuuppi.
Ja tuo kanava siellä pellin alapinnalla ei ole vapain mahdollinen... ::)
Pitäis varmaan pistää jonkinlainen skuuppi, tai tötterö pellin etureunaan, että saisi vähän patopainetta aikaiseksi. ;D Mutta eipä se vanhanmallinen skuuppikaan paras mahdollinen ole. Jenkit tutkaili tuota ilman virtausta konepellin päällä 60-luvun lopussa muskelivehkeiden scooppeja viritellessään, että konepellin päällä on tuuman paksuinen tavallaan seisova ilmapatja, joka ei anna ahtovaikutusta, vasta tuon yläpuolella alkaa ajoviima vaikuttaa. Vastaavasti tuulilasin etureunan alla on kova painealue ajossa.
 
Ylös Bottom