GDI-kuskeille EGR gallup!

Oletko sulkenut EGR:n GDI autostasi?

  • Olen

    Äänet 20 29.0%
  • Olen, mutta palautin normaaliksi

    Äänet 2 2.9%
  • En

    Äänet 33 47.8%
  • En ymmärrä kysymystä

    Äänet 14 20.3%

  • Äänestäjiä yhteensä
    69

Clavurion

Ex Galant -00 2.4 GDi
Liittynyt
1 Elokuu 2004
Sijainti
Oulu
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

EGR suljettu venttiilin kanavasta kiinteällä lätkällä.

Ei nokeennu enää imusarja. Hieman huohotuksesta vielä öljytahmaa tulee normaaliin tapaan. Katsastuksessa mitattaviin päästöihin ei vaikuttanut käytännössä lainkaan. Moottorin toiminnassa ei havaittavia muutoksia pelkällä EGR:n tulppaamisella.

Ainoana ehkä hieman negatiivisena puolena moottorin aavistuksen hitaampi lämpeneminen kylmillä keleillä.
 

Rollo78

Space Wagon 2.4 GDI aut. -99, STW Focus 1,8 -03
Liittynyt
23 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Mistähän moinen EGR löytyy? Auto space wagon -99 2.4 GDI
 

Kuikka

New Member
Liittynyt
22 Helmikuu 2004
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

EGR-venttiili on kokemukseni mukaan kaiken pahan alku ja juuri. Ensinnäkin se sijaitsee hyvin pahassa ja näkymättömässä, huollon kannalta hyvin vaikeassa paikassa, eli siellä syvällä imusarjan alla.
Kiitos Googlen neuvojen. Laitoin keplottelemalla EGR-venttiilin seutuville, sinne imu- ja pakokanavien väliin sokean laipan ja vielä lisäksi alipaineletkunkin tukkoon. Tämän jälkeen hävisivät hyvin monet murheet.
Ihmettelen nyt näin jälkeenpäin kovasti sitä, että miksi tätä vuotavan EGR-venttiilin tai sitä ohjaavan keskusyksikön vikaa ei näkynyt siellä piirihuollon testeissä. Kuulemma jos sitä heillä olisi alettu epäillä, niin heidän mukaan olisi pitänyt esiintyä myös moottorin tyhjäkäynti-ongelmia?!!! Katalysaattoria ja moottorin yleistä karstoittumista siellä vaan epäiltiin, ei muuta.
Laipan asennuksen jälkeen moottorin vääntö alakierroksilla oli jotain muuta kuin ennen, ja 2000 - 2500 kierroksilla ajamisen nylkytyskin hävisi kokonaan. Ja mikä tärkeintä: auton katsastus onnistui, kun pakokaasun HC-arvot alenivat.
Se mitä auto nyt kostealla ilmalla vielä vähän nykii, johtuu mielestäni siitä, että sieltä karstaisista imukanavista irtoaa vielä nokea. Ne pitäisi sieltä kanavista vielä mekaanisesti puhdistaa.
Auton kulutus aleni myös toimenpiteen seurauksena, ja mikä on kaikkein parasta, on se, että enää ei tarvitse puhdistaa kaasuläppäkoneistoa.
Ennen toimenpidettä moottori myös "nakutti" ikävästi, ikään kuin sen hydrauliset venttiilinnostajat olisivat olleen jo vaihdon tarpeessa. Umpilaippa-toimenpiteen jälkeen moottorin käynti hiljeni tältä osin melkein kokonaan. Silloin tällöin samanlainen ääni kuitenkin tyhjäkäynnillä vielä tasaisin aikavälein kuuluu. Sen epäilen johtuvan siitä, että keskusyksikkö koettaa antaa sähköä EGR:n magneettiventtiiliille, että se laittaisi savukaasua kiertoon, vaikka sitä sen ei kyllä pitäisi tehdä moottorin ollessa tyhjäkäyntikierroksilla. Tätä asiaa vielä tutkitaan, ja jos asia on näin, niin silloin piirihuolto ei kyllä saa korkeaa arvosanaa, sillä senhän olisi pitänyt nähdä EGR-venttiilin väärä toiminta tutkimuksessaan.
Voi myös olla, että jäljelle jäänyt ajoittanen tyhjäkäynnillä tasavälein kuuluva vaimea nakutus johtuukin muusta syystä kuin EGR-venttiilin magneettiventtiilille keskusyksiköltä tulevasta avaus-käskystä. Tähän kysymykseen pyydänkin teitä hyvät lukijat kertomaan omista vastaavista kokemuksisanne.
Voiko se olla esim. erittäin korkeapaineinen polttoainepumppu tämän vaimean nakutuksen syy? MInkalaista ääntä se yleensä toimiessaan pitää?
Moottori josta kirjoitin on 1,8 litran GDI-moottori, jolla on ajettu n. 230 tkm.
 

kapsu

Eclipse 2g, '97 4G63 NA
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Muutama sentään tukkinut. Olisin veikannut että useampikin, sen verran paljon on näistä nokeentumisongelmista kirjoiteltu.
Niin no, merkkihuolloissa eivät taida moista operaatiota tehdä tahi suositella.
 

Juggis

BMW e91 xDrive
Liittynyt
11 Toukokuu 2004
Sijainti
Espoo
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Okei, eli eikö KELLÄÄN ole lykännyt vikakoodia, saati päästöt olleet keturallaan katsastuksessa? Itse nyt suunnittelen tämän toteuttamista kuitenkin keskusteltuani asiasta tutun automekaanikon kanssa.
 

Clavurion

Ex Galant -00 2.4 GDi
Liittynyt
1 Elokuu 2004
Sijainti
Oulu
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Juggis sanoi
Okei, eli eikö KELLÄÄN ole lykännyt vikakoodia, saati päästöt olleet keturallaan katsastuksessa? Itse nyt suunnittelen tämän toteuttamista kuitenkin keskusteltuani asiasta tutun automekaanikon kanssa.
Lopeta jahkailu ja laite se nokigeneraattori umpeen. Miksi se antaisi vikakoodia, kun EGR-venttiili jatkaa omaa elämäänsä aikaisempaan tapaan. Pakokaasut eivät vain kierrä, kun laippa estää virtauksen. Periaatteessakin katsastuksessa mitattavat normaalit parametrit muuttuvat korkeintaan parempaan suuntaan. NOx:eja ei katsastuksessa onneksi mitata. Ei ollut muutaman vuoden kokemuksella päästöissä katsarilla napisemista.
 

ralli art

honda accord tourer 2.4 executive 2003.
Liittynyt
8 Syyskuu 2004
Sijainti
jyväskylä
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

autoissa jotka ovat OBD2 järjestelmällä eli -01 tai uudempi on moottorin ohjaukseen lisätty toiminto joka valvoo muuttuvaa ilman virtausta(ilmamassamittarin avulla) silloin kun egr on auki.jos menet sen egr:än tukkimaan niin muuttuvaa virtausta ei tule ja tämän boksi tulkitsee vikana.
eli uudemmista pitäisi olla kokolailla mahdotonta tukkia egr:ää.

tämä koskee siis niitä autoja jossa otetaan konttorilla OBD testi tietokoneella. ;)
 

Juggis

BMW e91 xDrive
Liittynyt
11 Toukokuu 2004
Sijainti
Espoo
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

ralli art sanoi
autoissa jotka ovat OBD2 järjestelmällä eli -01 tai uudempi on moottorin ohjaukseen lisätty toiminto joka valvoo muuttuvaa ilman virtausta(ilmamassamittarin avulla) silloin kun egr on auki.jos menet sen egr:än tukkimaan niin muuttuvaa virtausta ei tule ja tämän boksi tulkitsee vikana.
eli uudemmista pitäisi olla kokolailla mahdotonta tukkia egr:ää.

tämä koskee siis niitä autoja jossa otetaan konttorilla OBD testi tietokoneella. ;)

Ok, hyvä tietää, koska jotain tälläistä itsekkin kuulin. -99-00 ovat siis turvassa ja taidanpa tuon toteuttaa :peukku
 

Clavurion

Ex Galant -00 2.4 GDi
Liittynyt
1 Elokuu 2004
Sijainti
Oulu
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

ralli art sanoi
autoissa jotka ovat OBD2 järjestelmällä eli -01 tai uudempi on moottorin ohjaukseen lisätty toiminto joka valvoo muuttuvaa ilman virtausta(ilmamassamittarin avulla) silloin kun egr on auki.jos menet sen egr:än tukkimaan niin muuttuvaa virtausta ei tule ja tämän boksi tulkitsee vikana.
eli uudemmista pitäisi olla kokolailla mahdotonta tukkia egr:ää.

tämä koskee siis niitä autoja jossa otetaan konttorilla OBD testi tietokoneella. ;)

Onko tämä fakta, vai mutua? Tiedossa on kyllä, että joissakin moottoreissa ilmamassamittarin läpi virtaavan ilman lisääntyminen EGR suljettuna saattaa aiheuttaa vikakoodin. Mutta koskeeko tämä Mitsun GDI:tä? Tällaisessa tapauksessa ainoaksi keinoksi jää EGR:n sulku ohjelmallisesti esim. "lastutuksen" yhteydessä.
 

Juggis

BMW e91 xDrive
Liittynyt
11 Toukokuu 2004
Sijainti
Espoo
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Homma hoidettu. EGR laipattu rosterilevyllä galant.de:n ohjeiden mukaan, imupuoli ja kaasuläppäkotelo putsattu. Hommaan ei montaa tuntia tuhraantunut.

Imusarja oli lähes neitseellinen; ei mitään mainittavaa nokea. Kaasuläppä oli karstoittunut enemmän, joten se piti kaapia puhtaaksi ja muutenkin kotelo putsata.

Vaikutukset; ottaa kierroksia todella herkästi (todella silky smooth), koneen ääni on nyt hiljaisempi ja polleja tullut ehkä muutama esiin jostain. Vääntöäkin tuntuu olevan lisää, varsinkin kun vitosvaihteella iskee lusikan lattiaan.

Summasummarum; taitaapi olla Saksassa erilaista bensaa, kun tuonneissa tuntuu olevan läpät huomattavasti törkyisemmässä kunnossa. Enemmän sitä rikkiä bensassa?

Joka tapauksessa, nyt voi ajella leveässä hymyssä ;D Lantussa on Evon Bilsteinit alla ja auto parantui ennestäänkin moottorin ominaisuuksien osalta hieman. Hieno taittaa matkaa. Nyt ei kun kovaa ajoa :driver

EDIT: Tosiaan, tehtiinhän tuossa samassa Forte -käsittelykin koneelle 8)
 

Vanadium

Mitsubishi Galant GLS 2,4 GDI
Liittynyt
14 Joulukuu 2004
Sijainti
Helsinki
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Ei varmana tekis pahaa minunkaan autolleni tuo EGR:n toiminnan estäminen. Moottori ei ole likimainkaan niin kierrosherkkä kuin aiemmassa Lankussani oli. Muutoinkin kone on puhditon. Kun käytin autoa Forte käsittelyssä sen kierrosherkkyys ja alavääntö palasivat hetkellisesti erittäin hyviksi. Myöhemmin nämä saavutetut asiat kuitenkin taas katosivat. Jos/kun joku ammattimies tekee näitä EGR:n tukkimisia täällä eteläsuomessa tai miksipä ei vaikkapa tuolla kotona päin P-Karjalassakin, niin laittakoon viestiä. Olisin kiinnostunut paitsi EGR:n tukkimisesta niin imupuolen putsaamisesta. -Tiedän, että siellä on karstaa ja vaikka muille jakaa.

-Mika
 

tpu

Galant Avance 2.4
Liittynyt
13 Heinäkuu 2006
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Itselläni olisi kohta puoliin tarkotus tehdä tämä toimenpide. Käsittääkseni tukkimiseen on useampi tapa mutta aattelin tehdä sen tuolla tavalla mikä on tuossa Saksalaisessa sivussa neuvottu.

Osaako kukaan kertoa kuinka paksu tuo rosterilaippa on? Osaisi käydä ostamassa oikean paksuista levyä ennenkuin alkaa hommiin.
 

CarismaMitsu

New Member
Liittynyt
24 Toukokuu 2007
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Sikäli mitä Guntterin kieltä ymmärrän niin tuolla sivuille levyn paksuus oli 2mm. Itsellä on 1.8 GDI Carisma vuosimallia 98 ja ajettu jo 230tkm. Tarkoituksena laittaa tuo läppä itsellekin.
 
L

Liskojussi

Guest
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Itse poistin tuon alumiinilaipan hiljattain, kun en saanut sitä pitäväksi. Laitoin laipan EGR-venttiilin ja siitä lähtevien kanavien väliin, mutta se vuoti jostain syystä EGR-aukon pitemmältä sivulta. Lätkähän on kiinni vain kahdella pultilla ylä- ja alaosasta.

Pitäisikö siihen laittaa jotain töhnää tiivisteeksi vai miten tuo pitäisi tehdä??
 

jiiaa

Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

EGR-venttiili tukittu omasta Saksan tuonnista asiantuntevan forumistin avustuksella, samalla putsattu kaasuläppäkotelo. Olihan siellä töhkää mutta ei nyt ihan kauheasti (mittarissa 98 000km). Auto tuntuu aikaisempaa pirteämmältä, en tiedä kumpi operaatio vaikutti enemmän... Suosittelen :peukku Alakierroksilla vääntää paremmin ja muutenkin kierrokset herkemmässä. Mitään ongelmaa ei ole ilmennyt.

Jos joku on aloittelemassa operaatiota niin minulta saa sen orkkis venttiilitiivisteen nimellisellä korvauksella. Helppo käydä sen mallin kanssa teettämässä laippa jolla reikä tukitaan ja alkaa suoraan hommiin.

Laitoin myös purkin STP fuel injector cleaneria tankkiin. Eiköhän siinä ole huolenpitoa vähäksi aikaa, lähiviikkoina näkee auttoivatko mainitut toimenpiteet korkeahkoon bensan kulutukseen. (n. 9 litraa enimmäkseen matka-ajossa).
 
1

1gDSM

Guest
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

ralli art sanoi
autoissa jotka ovat OBD2 järjestelmällä eli -01 tai uudempi on moottorin ohjaukseen lisätty toiminto joka valvoo muuttuvaa ilman virtausta(ilmamassamittarin avulla) silloin kun egr on auki.jos menet sen egr:än tukkimaan niin muuttuvaa virtausta ei tule ja tämän boksi tulkitsee vikana.
eli uudemmista pitäisi olla kokolailla mahdotonta tukkia egr:ää.

tämä koskee siis niitä autoja jossa otetaan konttorilla OBD testi tietokoneella. ;)

Ja ongelmaa ei voi kiertää vastuksella?
 

Jackie

BMW
Liittynyt
25 Syyskuu 2006
Sijainti
Tampere
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

ralli art sanoi
autoissa jotka ovat OBD2 järjestelmällä eli -01 tai uudempi on moottorin ohjaukseen lisätty toiminto joka valvoo muuttuvaa ilman virtausta(ilmamassamittarin avulla) silloin kun egr on auki.jos menet sen egr:än tukkimaan niin muuttuvaa virtausta ei tule ja tämän boksi tulkitsee vikana.
eli uudemmista pitäisi olla kokolailla mahdotonta tukkia egr:ää.

tämä koskee siis niitä autoja jossa otetaan konttorilla OBD testi tietokoneella. ;)


Niin, jos joku tietää miten tän ongelman voi kiertää, saa kertoa! EGR:än tukkiminen on ollut mielessä, mutta kun on tuo OBD2.
 

Juggis

BMW e91 xDrive
Liittynyt
11 Toukokuu 2004
Sijainti
Espoo
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Eli nyt on ko. toimenpiteen jälkeen ajeltu jonkin verran.

Tankki täyteen ja baanalle. Bensavalo syttyi vasta kun ajettu oli jotain 700 vähä reilu kilometriä ja tankille menin kun mittarissa oli vähän vajaa 750km. Kulutukseksihan saadaan siis jotain 7.5 tms. (60 / 750 * 100 = 7.3l/100km jos noin karkeasti lasketaan)
 
M

mikada

Guest
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

No niin. Nyt on taas yksi EGR:ätön GDI Galantti lisää liikenteessä. Sulku tapahtui topiikissa mainitun Gyntterin kielisen ohjeen mukaan, mutta sillä erolla että itse käytin materiaalina kuparilevyä. Vielä ei ole ainakaan mitään negatiivista vaikutusta ollut ja ei edes merkittävää moottorin lämpeämisen hidastumista ole esiintynyt, mistä clavurion mainitsi. Ehkä sitä ei kesällä huomaa. Koska EGR:än sulusta on vasta 2 päivää aikaa, niin nokeentumis puolelta on vaikea sanoa vielä mitään. Niin ja tulihan siinä sivussa tehtyä imusarjan nuohous ja kaasuläpän kunnollinen molemminpuolinen putsaus. Tämmöstä tällä kertaa. :peukku
 

Juggis

BMW e91 xDrive
Liittynyt
11 Toukokuu 2004
Sijainti
Espoo
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

En kuparia tunne, mutta kai se kestää nuo pakokaasut syöpymättä, ettei joudu mahdollista metallia kiertoon? Mekaanikko sanoi, että siitä vähästäkin voi olla jotain haittaa.
 
M

mikada

Guest
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

En tunne minäkään, mutta on mulla hytinä, että kestää paremmin kuin alumiini. Jos miettii vaikka perusjuttuja, niin alumiinipohjaiset kattilat vääntyvät, mutta harvoin kuparipohjaiset, mitä ennen on käytetty. Voisi päätellä, että kuparilla on parempi lämmönsieto. Ja siksi vertaus alumiiniin kun joku oli käyttäny alumiinia kyseiseen tarkoitukseen huonolla menestyksellä.
 

tpu

Galant Avance 2.4
Liittynyt
13 Heinäkuu 2006
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Nyt on itselläkin ollu parisen viikkoa egr tukittuna. Käytin 2mm rosteripeltiä.
 

kapsu

Eclipse 2g, '97 4G63 NA
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

nyt kun en kaikkien autoja tarkkaan tiedä, niin onkos kukaan vielä tukkinut vm01/02 galantista? Jolloin siis obd-testit konttorilla..
 
M

mikada

Guest
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

MikkoM sanoi
Onko kukaan tutkinut paljonko GDI koneessa EGR:n tukkiminen vaikuttaa detonaatio nakutukseen ja sitä kautta sytytysennakkoon. Noissa kun on aika korkea tuo puristussuhde.

Se "jäännös pakokaasu" kun on kumminkin suunniteltu sinne palotapahtumaan.

Periaatteessahan EGR:n tukkiminen voi laskea tehoa, jos sen takia nakutus lisääntyy ja sytytys siirtyy myöhäisemmälle. Vai onko ruiskutustapahtuma sellainen, ettei detonaatiota vai tapahtua.
En ole sen tarkemmin tutkinut asiaa, mutta ei tuo pitäisi ongelmaksi muodostua. Eihän normaali tilanteessakaan ymmärtääkseni EGR venttiili ole jatkuvasti auki, joten kyllä tuon koneen pitäisi olla suunniteltu myös toimimaan ilman pakokaasun takaisinkiertoakin.
 
M

mikada

Guest
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Niin ja lisäystä vielä sulkuprojektiin omalla kohdalla, niin tiivistys on operaation haastavin kohta ettei pääse imupuolelle vuotoja. Vuotojen takia pahimmillaan Lambda oli 3. Sen jälkeen löysin kaapista sikaflexiä tiivistykseksi, mutta eipä pitäny vieläkään kunnolla, mutta Lambda tipahti kuitenkin 1,8. Lopullisen läpimurron tein Wyrth:in sinisellä tiivisteliimalla, joka kestää lämpötiloja -50 +300 asteeseen ja nyt Lambda on 1 tuntumassa :peukku. Jos näistä vastoinkäymisistä ja lukuisista EGR:än irroituksista oli jotain hyötyä, niin nyt osaan käyttää Gallun kaasuläppäkotelon ja EGR venttiilin auki muutamassa minuutissa ja vaikka kädet selän taakse sidottuna ;D. Niin ja sulkulaipan muutin kuparista rosterilevyksi, mutta todennäköisesti olisi kuparikin pitänyt tuon tiivisteliiman kera.
 
M

mikada

Guest
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Nyt minä oon kateellinen Obelisteille :(. Työkaveri kun sulki Astrasta EGR:än, niin sen ei tarvinut kuin pyörittää se ruuvilla kiinni. Olivat jo vissiin tehtaalla miettineet, että ei tuo systeemi kuitenkaan toimi ja tehneet sen helposti suljettavaksi :).
 

kotka82

Jos taivaassa ei ole mitsuja, en ole menossa.
Liittynyt
19 Marraskuu 2003
Sijainti
Jyväskylä
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Tuli hommattu nyt tuomoinen GDi-koneella oleva galant.

Ja nyt olisi edessä EGR:n tulpaus. Joten ei kellään sattuis olemaan tuon laipan kuvia mittoineen? Tai ylimääräistä laippaa lähetettäväksi?
 

ralli art

honda accord tourer 2.4 executive 2003.
Liittynyt
8 Syyskuu 2004
Sijainti
jyväskylä
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

GDI rules sanoi
En ole sen tarkemmin tutkinut asiaa, mutta ei tuo pitäisi ongelmaksi muodostua. Eihän normaali tilanteessakaan ymmärtääkseni EGR venttiili ole jatkuvasti auki, joten kyllä tuon koneen pitäisi olla suunniteltu myös toimimaan ilman pakokaasun takaisinkiertoakin.

toimii varmaan much better ilman egr:ää.eihän imusarjan/imuventtiileiden idea oo toimia pakoputkena :)
 
M

mikada

Guest
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Save82 sanoi
Tuli hommattu nyt tuomoinen GDi-koneella oleva galant.

Ja nyt olisi edessä EGR:n tulpaus. Joten ei kellään sattuis olemaan tuon laipan kuvia mittoineen? Tai ylimääräistä laippaa lähetettäväksi?
Helpoimmalla pääset kun käyt ostamassa timanttitiskiltä uuden EGR-venttiilin alumiinitiivisteen (ei maksa paljoa, postimaksut kalliimpia) ja leikkaat sitä hyödyntäen samanmuotoisen sulkulaipan. :peukku
 

Jarski

Carisma 1,8 GDi -98
Liittynyt
17 Marraskuu 2007
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Jos jollain löytyy kiinnostusta ja mielenkiintoa täällä Etelä-Suomessa tehdä kyseinen operaatio kohtuuhintaan niin privalla yhteyttä. Eli kaasuläppäkotelon putsaus ja EGR:n tukkiminen.

Vai onko jossain hyviä ohjeita kuinka homma tehdään? Auto Carisma -98.
 
M

mikada

Guest
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

jiiaa sanoi
Siinä jonkinlaiset ohjeet.

http://www.galantgdi.de/umbauen.htm
Mahtaneeko tuo ohje ihan sellaisenaan päteä Carisman 1.8 GDI koneeseen. En ole kyllä 1.8 GDI mottia koskaan livenä nähny.
 

Ari

New Member
Liittynyt
11 Helmikuu 2008
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

No niin nyt on -00 Wagonikin tulpattu. Ennen putsausta ja tulppausta oli ainakin yksi ärsyttävä piirre, aina kun lähti liikkeelle piti olla tosi tarkkana ettei auto sammu, nyt tuota ongelmaa ei ole. Minä laitoin 2x0,75mm rst levyä päällekkäin ja uudet tiivisteet laitoin kummallekkin puolelle niin ei ainakaan vuoda. :peukku
 
T

TeeJii

Guest
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Lisätään nyt tännekin. Eli on tulpattu. Suurin syy oli EGR:n viallisuus.. ei tarvinu vaihtaa uutta osaa.
 

Blizzard^

tasan ei mee nallekarkit...=)
Liittynyt
16 Joulukuu 2005
Sijainti
Vihti
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

tulpattu on... puhtaampana pysyy ja nykimiset sun muut kaasuläppä kotelosta johtuneet viat hävis... ainut miinus et nakutus lisäänty reilusti.. ??? :seina
 
M

mikada

Guest
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Blizzard^ sanoi
tulpattu on... puhtaampana pysyy ja nykimiset sun muut kaasuläppä kotelosta johtuneet viat hävis... ainut miinus et nakutus lisäänty reilusti.. ??? :seina
Ootko kokeillu korkeampi oktaanista bensaa. Ei kantsi ajella välttämättä EGR tulpattuna enää 95:lla. Itse olen siirtynyt 98:iin tulppauksen jälkeen.
 

Blizzard^

tasan ei mee nallekarkit...=)
Liittynyt
16 Joulukuu 2005
Sijainti
Vihti
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

oon itseasiassa pyrkiny aina käyttää joko 98 tai 99 tossa autossa muutenkin kun on vaparii sun muuta ollut kiinni.. ::)
 

jumbbanen

New Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2008
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Itselläni 1.8gdi space star -00, vikana oli nykiminen 1500-2500kierroksien kohdalla kun lähti kiihdyttämään..

hain prismasta ruiskutusjärjestelmien putsaus ainetta ja kaadoin tankkiin eilen, tänään huomasin että eipäs enää nyi kun kiihdyttää ja hiljeni tyhjäkäyntikin 8)..

Pystyykös tuosta sukkulasta sulkemaan tuon egr:n?
 

metanolman81

New Member
Liittynyt
8 Kesäkuu 2007
Sijainti
Espoo
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Jackie sanoi
Olikos autosi vm02? Pukkaako vikakoodia? Kiinnostais tietää mitä OBD sanoo... Itellä ollu kans tulppaus mielessä.

-02 mallista jos tulppaa EGR:n niin OBD-II testi katsastuskonttorilla sanoo silloin että hylsy ja vikakoodia pukkaa. Tämä oli tosin nyt lievää mutua. Se joka tietää paremmin, kertokoot sen täällä :)
 

jumbbanen

New Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2008
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Mites tuo egr tukkiminen 00vm space staris?(1.8gdi)
Hyvät puolet tuon tukkimisesta ja sen haitat?

vaikuttaako tuo nykimiseen?

kaasuläppäkotelon tuossa vloppuna putsasin ja oli aivan täynnä sontaa...
 

kapsu

Eclipse 2g, '97 4G63 NA
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: GDI-kuskeille EGR gallup!

Jackie sanoi
Olikos autosi vm02? Pukkaako vikakoodia? Kiinnostais tietää mitä OBD sanoo... Itellä ollu kans tulppaus mielessä.
no edellisellä sivullahan RalliArt kirjoitti:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=16402.msg106041#msg106041
tuon saa toki kumota jos on parempaa tietoa.. itse en ole lähtenyt kokeilemaan vaan egr on toiminnassa.
 
Ylös Bottom