gen 1 pajeron etujousitus

we18fi

New Member
Liittynyt
4 Marraskuu 2012
Sijainti
kokkola
eli nyt kun laitoin kunnon lehdet taakse niin keula on ruvennut painumaan aina vain syvenmälle.
mulla no monteneron korjaamo kirja ja sen mukaan mitattuna sen pitäs olla ok mutta rauta väsyy..

kertokaa mulle voinko mä/ miten ruuvaan sitä ylös?!

ne ruuvit on aika ruosteisen näköset että napsahtaakone poikki?
 
Vs: gen 1 pajeron etujousitus

enoo saanu poikki viä mistää.mutterimopolla päästellly meneen ja lenkillä pitäny vastaan.son nopia toimenpire, hylysyyn tussilla merkki jotta tietää montako kiekkaa menee ja kaasu pohojaan.200l verin 5 kierrosta ja täytyy viä toiset saman verta kokeella.
 
Vs: gen 1 pajeron etujousitus

Ja etujousia kun kirrailee, niin muista, että ihan turhaa vetää niin tiukalle kuin saa, vaan sitten kun näyttää, että asettuu niin, että nippa nappa alkaa ottamaan ulosjouston rajottimiin kiinni, niin aletaan olemaan jo aika maksimi korkeuksilla. Toki se keulahan ei samantien nouse just siihen korkeuteen, johon jää vaan saattaa vaatia hieman auton liikuttelua. Eli ennemmin vähän kerrallaan ja tilannetta tarkkailen. Esim aloittaa vaikka tuolla 5:llä kierroksella jos on tosi paljon alempana kuin perä
 
Vs: gen 1 pajeron etujousitus

MVa~1 sanoi
Ja etujousia kun kirrailee, niin muista, että ihan turhaa vetää niin tiukalle kuin saa, vaan sitten kun näyttää, että asettuu niin, että nippa nappa alkaa ottamaan ulosjouston rajottimiin kiinni, niin aletaan olemaan jo aika maksimi korkeuksilla. Toki se keulahan ei samantien nouse just siihen korkeuteen, johon jää vaan saattaa vaatia hieman auton liikuttelua. Eli ennemmin vähän kerrallaan ja tilannetta tarkkailen. Esim aloittaa vaikka tuolla 5:llä kierroksella jos on tosi paljon alempana kuin perä
Siksipä nämä ulos/sisään rajoittimet kannattaa pienentää mahdollisimman pieneksi,jos keulaa tarvitsee nostaa reilummin. Sitä paitsi reilusti kiristetty keula ei koskaan jousta sisäänjoustossa kunnolla rajoitinkumia vasten,ulosjoustossa taas liki heti jotenka ne ylätukivarsien toppari kannattaa oikeasti lyhentää. Itse vedin keulan niin ylös kuin vain sai,mutten kuitenkaan pohjaan asti ettei tule hakkaava,että on samalla korkeudella perän kanssa,joustaa siltikin kuin rautakanki tuo keula ;D
 
Vs: gen 1 pajeron etujousitus

tarkennus vielä oletteko tunkannu keulaa ylös tassutmaasta irti vai ihan vaan ukko naperon alle ja ruuvaamaan??
 
Vs: gen 1 pajeron etujousitus

mittailin hieman tuota etupäätä niin oikealle puolela siisään jousto pohjaus kumin ja rungon väliin sopii nipin napin etusormi ja vasenamalle puolelle puolitoista sormea.
 
Vs: gen 1 pajeron etujousitus

kyllä se luonnaa iliman tunkkaustaki,josei ota köli vastaan.. itte koitan saara ällän nokan vetelyyttä pois tolla nostolla.
 
Vs: gen 1 pajeron etujousitus

jeees kiitän ohjeista korotin ensin 5kierrosta ja sitten 1 kiellon päälle aikaa meni 5min.
onko teillä muilla oikean puolen palikka kireämmällä kun vasemman??
mulla ei ole enään niitä ulos jouston kummeja jäjellä ollenkaan ja on sen verran pahasti ruosteessa että saa olla kesään asti noin
ajan vähän aikaa noilla asetuksilla ja katotaan mihin se asettuu.
 
Vs: gen 1 pajeron etujousitus

oon vetäny molempia saman verran.mittaallu enoo miten on,mut toivottavasti saman verran.
 
Vs: gen 1 pajeron etujousitus

totanoinniin nyt olen kiristelly pikku hiljaa MUTTA oikean puolen kiristys on nyt 2mm vaille pohjassa ja vasemalla on vielä noin 1cm jälellä. pitäskö pyöräyttää yks poori yli ja sitten kiristää uudestaa.?!
 
Vs: gen 1 pajeron etujousitus

Lainaan topikkia kun kirrasin sauvoja ja renkaat meni edestäpäin katsottuna asentoon \--\. Mistäs moinen johtuu ja olisiko syytä tehdä jotain asialle?
 
Vs: gen 1 pajeron etujousitus

aika pahoon joku vialla jos nuon o,kannattaa varmaa löysäällä ja alottaa alusta josei muuta vikaa.itte verin eilen ällän jouset tappiin muttei ollu oikeestaa mitää vaikutusta,ilimeisesti lässähtäneet.kummastaki kierteestä näkyy n 8cm.
 
Vs: gen 1 pajeron etujousitus

kollaa sanoi
aika pahoon joku vialla jos nuon o,kannattaa varmaa löysäällä ja alottaa alusta josei muuta vikaa.itte verin eilen ällän jouset tappiin muttei ollu oikeestaa mitää vaikutusta,ilimeisesti lässähtäneet.kummastaki kierteestä näkyy n 8cm.

8 cm näkyy myös kierteitä, eikä makaa rajoitinkumeja vasten (ulosjouston kumit tippuneet matkalle). Tarvii kai hieman löysätä noita, tai viedä johonkin rengaskulmien säätöön. Ihan mukava se ajaa on, ei siinä, mutta ikävä jos renkaat kuluvat toispuoleisesti.
 
Vs: gen 1 pajeron etujousitus

missä kohtaa ne kiristysruuvit sijaitsee,kun en meinaa löytää
 
Vs: gen 1 pajeron etujousitus

tare75 sanoi
missä kohtaa ne kiristysruuvit sijaitsee,kun en meinaa löytää
AIkalailla keskellä autoa,alapuolella heti jakolaatikon takana olevassa palkissa.
 
Takaisin
Ylös Bottom