Gen3 pajeron 2 erillistä relettä

JuhisT

New Member
Liittynyt
4 Lokakuu 2015
Mitkä ovat syylärin vieressä olevat 2kpl Omronin releitä? Eivät ole missään rasiassa, vaan erillään. Itsellä nuo otettu irti. Autona 06 mallin 3 koppanen Pajero.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Vs: Gen3 pajeron 2 erillistä relettä

ilmastoinnin releitä.
 

JuhisT

New Member
Liittynyt
4 Lokakuu 2015
Vs: Gen3 pajeron 2 erillistä relettä

ok. Ilmastoinnin vai lämmityksen? Mitäs nuo tekee? Mulla kuitenkin ilmastoin puhaltaa kylmää. Ja löytyykö nuo jostain ohjekirjasta?
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Vs: Gen3 pajeron 2 erillistä relettä

https://partsouq.com/tesseract//images/global/MMC201607/source/155_210D00119T.gif
Power reley
 

JuhisT

New Member
Liittynyt
4 Lokakuu 2015
Vs: Gen3 pajeron 2 erillistä relettä

Mistään vain ei löydy mitä nuo tekee? Ja minkähän takia voisi olla irti? Auto ollut mulla pari vuotta ja nyt vasta huomasin, eikä oo huollossakaan mitään sanoneet. Missään toiminnassa en oo huomannut puutteita. Radio autoon joskus vaihdettu, niin onko joku toiminto lähtenyt pois? Vai uskaltaisko nuo vain laittaa takaisin?
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Vs: Gen3 pajeron 2 erillistä relettä

Tuskin se hajoo siitä.
Onkos laitettu mitään lisälaitteita sulle siihen, tai vaihdettu esim, lauhduttimen tuuletinta jonka releeksi itse tuota luulen.
 

JuhisT

New Member
Liittynyt
4 Lokakuu 2015
Vs: Gen3 pajeron 2 erillistä relettä

Ei ole laitettu ja tuuletinkin mielestäni pyörii.
Venäjän kielisestä ohjeesta taas yritin kääntää, että nuo kaksi relettä vois olla jotkin lisävastuksen releet? Ja noita ei välttämättä kaikilla ois? Pitää melkein merkkiliikkeestä kysyä kohta, kun noista ei suoraa tietoa meinaa löytyä.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Vs: Gen3 pajeron 2 erillistä relettä

Lämmityslaitteella on keraaminen vastus joka lähtee päälle kun ilma ohjataan tuulilasille, saa siten jään ja huurteen pois kylmällä kelillä.
 

JuhisT

New Member
Liittynyt
4 Lokakuu 2015
Vs: Gen3 pajeron 2 erillistä relettä

Ok. Mulla tuossa myös lämmitettävä tuulilasi. Tai se lämmitys taitaa olla vain lasin alareunassa. Pitää tosiaan liikeellä käydä kysymässä, kun ei noille releille mistään suoraa selitystä löydä. Lukee vain power relay, enkä sähkökaaviosta noita äkkiä löytänyt.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Vs: Gen3 pajeron 2 erillistä relettä

Huono ulosanti , sori.
Eli siellä tuloilmakanavassa on keraaminen vastus joka lähtee päälle mikäli halutaan lämpöä tuulilasille, ei tarkoita lasin lankavastusta.
Vastus ei toimi muissa asennoissa kuin pelkässä "huurteenpoistossa " tuulilasille.
Huomaa kyllä kun laittaa päälle, tyhjäkäynti muuttuu samalla kun tarvii virtaa.
 
Ylös Bottom