Grandiksen esikatalysaattori

JyffeM

Member
Liittynyt
17 Heinäkuu 2012
Moro nääs

Nyt on Grandikseen (2.4 Mivec, vm 2006) vaihdettu sekä "iso" katalysaattori (auton alla) että molemmat lanbda-anturit.
Edelleen sama vikakoodi, P0431.
Korjaamo oli nyt sitä mieltä, että seuraava vaihdettava osa on ns esikatalysaattori, joka on kivasti integroitu pakosarjaan.
Varaosatarvikeliikkeistä tuotaha ei sitten ilmeisesti saakaan, vaan pelkästään timanttitiskiltä.
Vai onkos arvoisilla kohtalotovereilla mitään vihjeitä mistä sen saisi hommattua ilman että tarvitsee laittaa myyjälle kinkkua ja hunajaa vaihdossa?
 

JyffeM

Member
Liittynyt
17 Heinäkuu 2012
Sakemanninen "halvoissa" verkkokaupoissa toi näyttää maksavan yli tonnin, joten timanttitiskillä varmasti paljon enemmän. Ja kun koko auton arvo on vain muutama tonni, niin laittaa miettimään.
 

Poka

New Member
Liittynyt
11 Huhtikuu 2019
Ilmoitteleppa miten saat homman korjattua. Itsellä samaa vaivaa. Toki en ole katteihin koskenut. Mulla pystyy päivän pari ajelemaan vikakoodien kuittauksen jälkeen ja sitten jossain vaiheessa syttyy merkkivalo ja tämä P0431-koodi putkahtaa näkyville.
 

JyffeM

Member
Liittynyt
17 Heinäkuu 2012
Pohjois-Irlannista löytyi Mitsu-hajottamolta oikea pakosarja-katalysaattori-yhdistelmä, kuulemma alle 100.000 km ajettu.
Maksoi 165 € toimitettuna Suomeen.
Vaihtotyö + uudet tiivisteet maksoi 285 €. Pultit oli niin junttaantuneita, että vaati polttoleikkausta, muuten ei toivoakaan saada irti.
Nyt toimii, eikä enää tule vikakoodia.
Mulla tuli kanssa vikakoodi aina 20-100 km ajon jälkeen.
Ne happianturit on kuulemma kulutustavaraa, eli jossain vaiheessa ne pitää joka tapauksessa vaihtaa, eli ehkä kuitenkin kannattaa aloittaa niistä. Mulla ne vaan ei auttaneet.
 
Ylös Bottom