Minulla on Mitsubishi Grandis Intense automaatti vm -06, ajettu alle 150 000. Viimeisen kuukauden sisällä siinä on pari kertaa käynyt sellaista, että käynnistettäessa on moottorin vikavalo + TCL-varoitusvalo olleet päällä. Kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen, TCL-valo on poissa, mutta moottorin varoitusvalo palaa edelleen.
Olen käyttänyt sitä paikallisessa autokorjaamossa, jossa osataan parhaiten Toyota. Eivät tunne Mitsua ja Grandis on ihan vieras, kun niitä on niin vähän. Ovat lukeneet vikakoodin ja ekalla kerralla viitteitä oli lähes kymmeneen kohtaan. Nyt tokalla kerralla vikakoodi viittasi noin viiteen ongelmaan mm. sytytyspuolella, jarruissa ja sisämukavuudessa.
Autolle ei toistaiseksi ole tehty mitään muuta kuin kuitattu koodit. Ekalla kerralla moottorin varoitusvalo sammui kuittauksen yhteydessä, toisella kerralla ei. Otin auton kuitenkin ajoon ja vähän myöhemmin varoitusvalo sammui. Ajossa en ole huomannut mitään muutoksia, vaan auto on toiminut koko ajan normaalisti. Tosin TCL-valon palaessa luistonesto ei varmaankaan toimi.
Ennen tätä ongelmaa on tapahtunut seuraavaa: heinäkuussa katsastuksessa huomattiin, että pakoputki vuotaa "takapöntön" edestä ja myös ohjaustehostimen nestekierrossa oli vuoto (se putkisto auton keulassa). Vein sen em. korjaamoon, jossa päädyttiin varaosien hitaan saatavuuden johdosta hitsaamaan pakoputkea ja ohitettiin keulan putkisto. Pakoputki katkesi hitsauskohdasta kokonaan noin kuukausi sitten, jolloin kävin pakoputkihuoltoihin erikoistuneessa pajassa laitattamassa sen uudestaan.
Onko kenellekään tullut vastaavaa kohdalle? Paikallisen autokorjaamon sähkäri ottaisi Mitsun tutkittavakseen kyllä, mutta kun heillä ei ole hajuakaan siitä, mistä voisi olla kyse. En haluaisi maksaa maltaita työstä, joka mahdollisesti ei johda mihinkään siksi, että tutkittava auto alunperinkin on ihan vieras. Vai onko niin, ettei sähköpuolen jutuissa koskaan tiedä, löytyykö vika vai ei - jos se ei selkeästi vikakoodista ilmene? En myöskään haluaisi vaihtaa auton kaikkia tietokoneita tämän perusteella, koska käsittääkseni on mahdollista, että vika voi olla esim. jossain pienessä liittimessäkin...?
Olen käyttänyt sitä paikallisessa autokorjaamossa, jossa osataan parhaiten Toyota. Eivät tunne Mitsua ja Grandis on ihan vieras, kun niitä on niin vähän. Ovat lukeneet vikakoodin ja ekalla kerralla viitteitä oli lähes kymmeneen kohtaan. Nyt tokalla kerralla vikakoodi viittasi noin viiteen ongelmaan mm. sytytyspuolella, jarruissa ja sisämukavuudessa.
Autolle ei toistaiseksi ole tehty mitään muuta kuin kuitattu koodit. Ekalla kerralla moottorin varoitusvalo sammui kuittauksen yhteydessä, toisella kerralla ei. Otin auton kuitenkin ajoon ja vähän myöhemmin varoitusvalo sammui. Ajossa en ole huomannut mitään muutoksia, vaan auto on toiminut koko ajan normaalisti. Tosin TCL-valon palaessa luistonesto ei varmaankaan toimi.
Ennen tätä ongelmaa on tapahtunut seuraavaa: heinäkuussa katsastuksessa huomattiin, että pakoputki vuotaa "takapöntön" edestä ja myös ohjaustehostimen nestekierrossa oli vuoto (se putkisto auton keulassa). Vein sen em. korjaamoon, jossa päädyttiin varaosien hitaan saatavuuden johdosta hitsaamaan pakoputkea ja ohitettiin keulan putkisto. Pakoputki katkesi hitsauskohdasta kokonaan noin kuukausi sitten, jolloin kävin pakoputkihuoltoihin erikoistuneessa pajassa laitattamassa sen uudestaan.
Onko kenellekään tullut vastaavaa kohdalle? Paikallisen autokorjaamon sähkäri ottaisi Mitsun tutkittavakseen kyllä, mutta kun heillä ei ole hajuakaan siitä, mistä voisi olla kyse. En haluaisi maksaa maltaita työstä, joka mahdollisesti ei johda mihinkään siksi, että tutkittava auto alunperinkin on ihan vieras. Vai onko niin, ettei sähköpuolen jutuissa koskaan tiedä, löytyykö vika vai ei - jos se ei selkeästi vikakoodista ilmene? En myöskään haluaisi vaihtaa auton kaikkia tietokoneita tämän perusteella, koska käsittääkseni on mahdollista, että vika voi olla esim. jossain pienessä liittimessäkin...?