Grandis Ajovaloautomatiikka?

Jape_79

New Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2014
Sijainti
Varkaus
Tuli hommattua eilen tuollainen 2006 Diesel Grandis :driver

Kyseinen yksilö on uitettu 2012 Italiasta Suomeen ja sisältää Luxury Pack varusteet. Löytyy siis tehtaan Navi, kattoluukut, Xenon valot, nahkapenkit jne, yhtä ominaisuutta jäi kuitenkin kaipaamaan edellisestä pirssistä, nimittäin ajovaloautomatiikkaa :nykii Tietääkö kukaan onko Grarndiksessa olemassa tuota ominaisuutta vai onko tässä yksilössä jokin vika?
 
Vs: Grandis Ajovaloautomatiikka?

Oletko jättänyt viiksestä valot päälle ja virrat pois ja ovi auki? Itse en tätä hokannut että ovi pitää avata.
 
Vs: Grandis Ajovaloautomatiikka?

Mulla toimii kyllä: eli valot on viiksestä koko ajan pois päältä ja nehän syttyy kun koneen käynnistää...

Mutta toihan on iihan pikkujuttu, JOS sun Italia-versiosta tuo puuttuu, sullahan on nahkasisustaa, tehtaan navia ja kattoluukkua... :) Nythän mä olen tässä melkein kade. Oon omaan yksilööni kyllä hyvin tyytyväinen, mutta just noi puuttuu :) Et laittais tänne vähän kuvaa noista varusteista, on meinaan Suomi-malleissa todella harvinaisia!

OT: Itse olen sen verran tykästynyt tähän autoon (parempaa 7-paikkaista hinta-laatu-ulkonäkö-suhteeltaan ei ole), että en usko ihan heti vaihtavani, siksi voisi tuon nahkasisustankin tuohon teettää, kun löytyy vaan jostain asiallinen tekijä...
 
Vs: Grandis Ajovaloautomatiikka?

Luultavasti ne päiväajovalot on ihan vaan koodauksen takana.. Eli testerillä pystyy luultavasti kytkemään ne toimintaan valokeskukselta/ sähköpääkeskuksesta..
 
Vs: Grandis Ajovaloautomatiikka?

Voi olla että tässä Italiaanossakin pelaa ajovaloautomatiikka noin, pitäpä huomenna koittaa :)

Todennäköisesti tätä(kin) ominaisuutta voi säätää tuosta ajotietokoneen monitoiminäytön kautta, mukana tullutta tuuman paksua käyttöohjetta koitin tavata parhaani mukaan mutta ei tullut ihan selville kun opus sisältää opastuksen ainoastaan kielillä Italia, Ranska, Saksa ja Hollanti :seina Onneksi maahantuojan kautta sain tilattua ohjeen josta löytyy myös kotimainen kieli :peukku Ainoo kun toimitus kestää 2-4vko... Yrityksen ja erehdyksen kauttakin varmasti löytäisi asetukset mutta taidan odotella oppaan ennen isompia ohjelmointi yrityksiä.

OT: Ollaan tykästytty todella autoon, jopa vaimo kehui ajettavuutta vaikka ensin pelkäsikin edellistä kulkinetta isompia mittoja. Takaosaston oma ilmastointi/lämmitys on varmasti myös mukava varusta kesän helteilla ja paukkupakkasilla. Voisin napata myöhemmin muutaman kuvatuksen noista tuonti tuliaisen lisämausteista. Alla kuva jonka otin monitoiminäytöstä maahantuojan pyynnöstä kun selvittelivät ohjeen saatavuutta ;D
 

Liitetiedostot

  • WP_20140505_001.jpg
    WP_20140505_001.jpg
    148.8 KB · Lukukerrat 370
Vs: Grandis Ajovaloautomatiikka?

Hienoa, laita vaan lisää kuvia!

Mistähän tuollaisenkin sais jälkiasennuksena... :p
 
Vs: Grandis Ajovaloautomatiikka?

Kerran katson tuollaisia ja xenon-umpioita myös, mutta vaikeaa on, kun vastaan tulee netistä vaan kaikenlaista rihkamakopiota.
Olen messissä jos sopuhintaan löytyy palikoita.
No sais nyt itse edes ne taakkatelineet kattokaiteisiin hommattua.
Onko tuossa Japen autossa kojelaudassa "Heat-nappi" vai mikä? Harmillisesti kun autoa etsin vuosi sitten, niin ne tuontiautot, joissa oli luxury pack 7-paikkaiset Suomessa ei löytynyt TCL:ää ja ajonvakautusta. Kattoisivat nyt vähän mitä uittavat myyntiin...
 
Vs: Grandis Ajovaloautomatiikka?

Toimii kuin junan vessa, valot sammuu oven avatessa kuten neuvoitte, Kiitti neuvosta :peukku

Italiaanot on onneksi ymmärtäneet laittaa TCL:n ja ajonvakautuksen, löytyy jopa pohjolan oloissa monesti kaivatut penkin lämmittimet...

Oikealla alhaalla on "Rear" nappi, tuosta saa takaosan ilmastoinnin/lämmityksen sammuksiin tai päälle, penkkien etu ja keskirivin välissä katossa on sitten säätö namiskat.

Kojelaudassa nopeusmittarin alla on kyllä myös "heat" nappi, sen toiminta ei ole minulle selvinnyt. Tyhjäkäyntikierroksia tuntuu hieman nostavan, muuta ei ainakaan äkkiseltään tunnu tapahtuvan ??? Onkohan kellään tuon "heat" namiskan sielunelämästä tietoa?

Tehtaan Navista ei valitettavasti ole paljoa iloa, romppu on vuodelta 2005 eikä kartat yletä kuin eteläisimpään Suomeen. Maahantuojan kautta viimeisin päivitys karttoihin Japanista tilattuna olisi vuodelta 2010 ja hintaa tulisi yli 600€, taidan tyytyä Tom-tom:n reitti opastukseen..
 

Liitetiedostot

  • WP_20140510_002.jpg
    WP_20140510_002.jpg
    131 KB · Lukukerrat 355
  • WP_20140510_003.jpg
    WP_20140510_003.jpg
    130.5 KB · Lukukerrat 360
Vs: Grandis Ajovaloautomatiikka?

Heat-napista menee tuloilmakanavissa PTC-sähkövastukset päälle, nostaa siis sähkökuormitusta=kierrokset ja lämmittää tuloilmaa. Käy varmaan kyllä akun päälle pätkäajossa, eiköhän se jotain 200 W haukkaa ainakin. Tuon myötä on varmaan raskaampi laturikin.

Selvittelin tuota taannoin ja tuontiautoissa voi olla sutimisenesto TCL nappeineen, mutta ei se silti takaa sitä että on ajonvakautus (ESP/MACS). Automyyjän kanssa ei muuta keksitty kuin lumella koeajo ja vaikka TCL-napista kytkettiin sutimisenesto pois niin silti nurkat jarrutti väistössä kulkua ohjauksen suuntaan. Näin todennettiin tämä varuste.

Eli ajonvakautusta ei pystynyt kytkemään napista pois, vaikka sutimiseneston voisikin (juuttumistilanteet?)
 
Vs: Grandis Ajovaloautomatiikka?

Laitas kuvaa vielä ainakin nahkasisustasta tulemaan :peukku Ja kiitos tähänastisista!
 
Vs: Grandis Ajovaloautomatiikka?

Diddi on näköjään syventynyt Grandiksen ominaisuuksiin huolella 8) Kiitoksia tyhjentävästä vastauksesta, ei sitten auta muu kuin odotella ensimmäisiä liukkaita todetakseen onko autossa luistoneston lisäksi myös ajonvakautus. Kesäkelissä ei huvita tahahallisesti aiheuttaa tilannetta jossa mahdollisen ajonvakautuksen pitäisi puuttua peliin :D

Pitääpä katsoa jos saisi illasta ristor:lle napattua muutaman kuvan sisustasta :peukku
 
Vs: Grandis Ajovaloautomatiikka?

Ja hieman Off topikkia, ristor:lle muutama foto nahkoista :peukku Keskiosastosta ei saanut edustavaa kuvaa kun on apukuskien kuppipenkit paikallaan, laiskotti niin paljon ettei viitsinyt ottaa noita pois kuvan ajaksi. Takarivi on normaalisti käännettynä piiloon kuten penkkien kunnosta voisi kuvitella edellisilläkin omistajilla olleen :driver
 

Liitetiedostot

  • WP_20140510_001.jpg
    WP_20140510_001.jpg
    142.7 KB · Lukukerrat 328
  • WP_20140510_004.jpg
    WP_20140510_004.jpg
    139.5 KB · Lukukerrat 327
  • WP_20140512_002.jpg
    WP_20140512_002.jpg
    129.7 KB · Lukukerrat 319
Vs: Grandis Ajovaloautomatiikka?

Kiitos :peukku

Muuten, vielä aiheen vierestä: jos ohjaat vaikka ilmastointia tuosta kuvan kosketusnäytöltä, niin yliajaako se tuon vääntö-/painonupin kojelaudan keskellä, vai miten noi säädöt nyt tehdään?

Ja ilmeisesti tuosta kosketusnäytöltä pääsee noista Setup-, INFO- ja Maintenance -namiskoista syvemälle säätämään paljon enemmän kaiken maailman asetuksia verrattuna mitä nestekidenäyttöisessä ajotietokoneessa mankan nappien kautta pääsee?
 
Vs: Grandis Ajovaloautomatiikka?

ristor sanoi
Kiitos :peukku

Muuten, vielä aiheen vierestä: jos ohjaat vaikka ilmastointia tuosta kuvan kosketusnäytöltä, niin yliajaako se tuon vääntö-/painonupin kojelaudan keskellä, vai miten noi säädöt nyt tehdään?

Ja ilmeisesti tuosta kosketusnäytöltä pääsee noista Setup-, INFO- ja Maintenance -namiskoista syvemälle säätämään paljon enemmän kaiken maailman asetuksia verrattuna mitä nestekidenäyttöisessä ajotietokoneessa mankan nappien kautta pääsee?

Ei ole Japanin inssillä siihen asti mielikuvitus riittänyt että kosketusnäytöltä voisi ajaa yli ilmastoinnin potikoiden asetuksia, mutta onhan tuosta kiva katsella mitä ilmastointi touhuaa automaatille asetettuna :D

"INFO" valikosta löytyy kaskeasti ainoastaan katseltavissa olevat tiedot ja "Setup" valikosta säädettävissä olevat asetukset.

Setup valikossa on myös asetus tuolle ajovalojen automaattiselle katkaisulle ;) Ihan kaikkia valikoita ei ole tullut vielä plärättyä läpi, ohjekirjan pitäisi olla postissa matkalla maahantuojalta, tuosta aukeaa varmaan paremmin mitä kaikkea kivaa tuo pitää sisällään :peukku

EDIT: Ehkä sokerina pohjalla tila-autossa huiki tärkeä "lap-timer" voi kellottaa kierrosaikoja jos sattuu joku kerta vaikka Motoparkkiin ratapäiville :driver
 

Liitetiedostot

  • WP_20140514_001.jpg
    WP_20140514_001.jpg
    174.6 KB · Lukukerrat 328
  • WP_20140514_002.jpg
    WP_20140514_002.jpg
    178.2 KB · Lukukerrat 304
Vs: Grandis Ajovaloautomatiikka?

Moi,

minulla olisi kysymys ajovaloautomatiikkaan liittyen. Jos siis viiksestä jättää valot päälle, virrat & avain pois ja ovi auki. Kuuluuko silloin summerin ääni, joka hälyttää valoista? Sammuttaako auto kuitenkin valot automaattisesti?

Minulla kuuluu tuo summerin ääni, mutta en ole koskaan käynyt katsomassa, sammuvatko kaikki valot siitäkin huolimatta.

Oman autoni uitin Saksasta.
 
Vs: Grandis Ajovaloautomatiikka?

Argento sanoi
Moi,

minulla olisi kysymys ajovaloautomatiikkaan liittyen. Jos siis viiksestä jättää valot päälle, virrat & avain pois ja ovi auki. Kuuluuko silloin summerin ääni, joka hälyttää valoista? Sammuttaako auto kuitenkin valot automaattisesti?

Minulla kuuluu tuo summerin ääni, mutta en ole koskaan käynyt katsomassa, sammuvatko kaikki valot siitäkin huolimatta.

Oman autoni uitin Saksasta.

Omassa summeri kerkee huutaa n 2 sekuntia, hiljenee samalla kun valotkin sammuu...
 
Takaisin
Ylös Bottom