gti lanceri hajosi jälleen

tony20

lancer gti -95
Liittynyt
4 Tammikuu 2005
jättipä sitten tielle taas kerran vauhtia n. 120 pieni kiihdytys menossa kunnes.....ei mitään! kierrosmittari laski nollaan eikä enää tapahtunut mitään...pysähdyin sitten tien reunaan ja potkin rengasta siinä vartin kunnes sain hinauksen pois.
auto ei nyt sitten käynnisty, kaikki kuitenkin kuulostaa täysin normaalilta, yrittää käynnistyä mutta ei vain lähde.
tarkemmin en oikeen osaa oireita kertoa mutta oiskohan jollakin ehdotuksia mistä rupean vikaa etsimään?
:seina
 
ei anna kipinää. jakopään pitäisi olla kunnossa, hihna n.50tkm vanha, kiristys tehty.
miten pystyn itte toteemaan onko ecu tai se toine härpäke?
 
Soita ESKU:lle ja kysy korjaileeko se noitakin.
Alkuperäisenä varmasti satoja euroja..
 
hmm.. aika outoo.. olisko box:sissa jotain vikaa haiskahtaa elektroniikka ongelmalta.. kanattaa varmaan kattoo koneen maadotukset kanssa..
 
mulla hajos mazda aikoinaan samalla lailla..meni virran jakaja kokonaisuudessaan..maksoi uutena 500 €  :seina se oli vieläpä mitsun jakaja..

edit: mazda 323f vm 90' on tässä kyseessä ::)
 
hmm... mikä mazda oli.. ?? mulla oli 626 sportsaloon niin teki ihan saman niin semmonen pieni osa meni jakajasta.. semmonen musta doxi
 
hiukan päivitystä: cps kävi eskulla, ei vikaa.
keskusteltiin eskun kanssa henkeviä ja sitten tultiin siihen tulokseen että tuo ilmamäärämittari saattaa olla rikki,
otin siitä johdon irti, koitin startata eikä lähde eli se on ehjä.
täytyy kai tuo ecu laittaa sinne postiin tosin esku on melko varma jottein tuo ecu ole rikki.
masentaa
:seina
kyselin tuota jo rinta-joupiltakin ja siellä arvelivat virranjakajan kantta, muuten kiva mutta toi on suorasytkä.
 
joo tuntuu että vähän noita ecu:ita hajoo mitsuissa.. :S rupee ihmeessä kyselee ecuu lainaan että pääset testaa että onko vika sielä..
 
en varmaa saa mistään tollasta lainaan, en usko mutta laitan sen eskulle tutkittavaksi kaiketi, tosin esku meinaa ettei se ole rikki
 
jollei toi romu ala pian käynnistyä niin sitten puran osiksi ja myyn tai sitten vien sen suoraan paalattavaksi
:seina
:'(
 
ei.. sulla on ny väärä asenne.. ;) älä luovuta. hommaat vaan sen ecun lainaan ja ei kun käyntiin.. jos ei toimi niin kyllä me neuvotaan ja mietitään porukalla mikä on vikana :)
 
en mä jaksa mitään ecuja ruveta jostain metsästämään ja säätämään, laitan sen suosiolla eskulle vaan niin tuleepahan syynättyä. jollei se sitten ole rikki niin siinä meni mun mielenterveys
:seina
 
noni siitä se lähtee.. mulla oli toi sama homma ku ei lähteny käyntiin niin kipinää anto mut ku otti ruiskun suuttimen irti niin ei tullu polttoainetta.. eli ecu oli rikki.. joo mistä meinaat uuden hommata ???
 
Ei todellakaan saa luovuttaa, kyllä ne ongelmat siitä selviää kun järjestelmällisesti alat vaan asiaa tutkimaan. jos mulla ois GTI lanseri niin kyllä tekisin vaikka ihmeitä että se pysyis liikenteessä :)
 
Vtaavilal saattaa olla GTI galantin ecuja tiedos..kannatttaa kysästä lainaan ainaki..
 
Harri K sanoi
Vtaavilal saattaa olla GTI galantin ecuja tiedos..kannatttaa kysästä lainaan ainaki..

LANCERIN mutta sen vanhemman HB koppasen sama on myös gti coltissa. Numero MD152983. Eli käy C58A colt ja C68A lancer.

Eli ei ole minun mutta tiedän mistä saa ;)
 
tony20 sanoi
kello 1.32 ja ecu irrotettu justiinsa...möyhöyhö
Tuossa lienee ECU mallimerkinnältään 307356? Noita löytyy melko "helposti" purkamoilta, mutta vanhempaa mallia ei löydy kirveelläkään. :/ Kannattanee ostaa varaboksi (jos edullisesti löydät), vaikka Eskulle tuon omasi lähetätkin...
 
jakohihna poikki siinä vika. avasin boksi9n tänään ja siinähän se tuli vastaan. en olis koskaan uskonut tota koska kuulosti täysin normaalilta, hihna 51tkm vanha, kiristys hoidettu merkkiliikkeessä tammikuussa.
jakomerkit ovat kohdallaan, joten joku viisaampi kertokoon onko se taas rikkonut venttiilit tms? jo toinen kerta!!!
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Tony20&image_id=16772210
:seina
:seina
:seina
 
ja sitten jos jollain ystävällisellä ois ohjeet että miten korjata tuo kaikki niin olisi ihan kiva kun liikkeessä maksaa miljoonia.
miksi tuo yleensä hajottaa tuon jakohihnan noin aikaisin?
valmistusvirhe vai mikä ihme?
:seina
 
no joo jotain aika hämärää on :S mut sehän kiristyy automaattisesti ku kone lämpee. ja ku se on jousi kuormitteinen
hmm.. voisko olla joku hihna pyörä vijoittunu tai jotain.. aika outoo :S

Ps. omia viestejä voi muokata.. eikä tarvitse kirjoittaa uudelleen
 
hhhhhmmmmm...ehkä.. lahjakkaasti poikki.. mutta outoa että katketessaan vaan sammunu ja kierrokset laskenu.. itellä kun vanhemmasta lancerista remmi niin kaikki meni kerralla jumiin ja p.....si..
 
ite purin tomosesta gti:iistä kanne niin männissä on venttiilin kohat että se mahtuu pyörii vapaasti uus remmi ja jako kohalleen ja pyörittää konetta että toimiiko.. :)
 
Hookan: VOIT editoida edellistä viestiäsi painamalla muokkaa nappulaa...ettei aina tarvitse uutta juttua 2min päästä kirjoittaa.
 
ei pitänyt mitään ääntä kun se meni, rupean kantta avaamaan heti kun kerkeän ja todella toivon ettei mikään olisi hajonnut, viimeksi kun meni hihna niin kaikki tutkittiin liikkeessä tarkkaan ja syytä ei koskaan oikeen löytynyt siihen katkeamiseen.
kaiken pitäisi olla kunnossa mutta silti hihnat paukkuu. :'(
 
joo ok muistetaan jatkossa toi Harri k :) aika kumma juttu kyllä.. toi hihna kyllä näyttää ihan kuluneelta ku hammastus näkyy tollein hihnan pinnalla.. kannattaisko eka laittaa hihna ja jako kohalleen ja pyöritellä konetta ihan käsin.. ennenkun rupee purkaa ..
 
ajotyyli nyt on aika rauhallinen, toki välillä tulee hiukan revittyä :peukku
 
jos männät ei ota venoihin kun pyärittelet pyöriä niin mittaa puristuspaineet
 
Tepi sanoi
Minkäslainen ajotyyli on  ???

Oon miettiny ihan samaa ;D :peukku

Donputte sanoi
jos männät ei ota venoihin kun pyärittelet pyöriä niin mittaa puristuspaineet

EI EI EI venat voi mennä jo tostakin vinoon kriittisesti, että alkaa vuotamaan. Oikeen huono säkä jos käy niin tolla ne saa rikki jos jostain kumman syystä ei oo aiemmin osunu.

Puristuspaineetkin on paha mitata ilman hihnaa. Ohivuotomittausta varmaan tarkoitti. On meinaan ihan eri systeemi siinä mittauksessa.

Eli meinaan sanoa, että mittaat ekana suosiolla ohivuodon jos jostain saat laitteen lainaan. Tosin eiköhän ne oo solmussa mittaamattakin.
 
60tkm vaihtoväli.
venttiilit ja nostajat vaihdetaan kaikki ja samalla nokkapyörät jne jne...veho maksaa, meni niiden piikkiin, ilmeisesti nokkapyörät oli kuluneet ja siksi on hajonnut, ne ei ollut sitä huollossa huomannut tjn.
venttiilit tulee japanista asti...
 
tuossa kaveri heitti lonkalta että jos remmin vaihto väli on 100tkm se kannattaa vaihtaa n.80tkm paikkeille ja jos on 60 tkm vaihtoväli kuten esim omassa autossani niin remmi kannattaa vaihtoo noin40tkm välein.......... mutta tuossahan kävi hemmetin hyvin :peukku ;D
 
Vou..taitaa olla eka kerta ku kuulen et vehoki myöntää jotain virheitään.. :eek: Hyvä mäihä! :peukku Sen jälkeen onki sit hyvä ajella vähän aikaa.. ;D 8)
 
joo määkin ihmettelin tota että ny myönti ton harvinaista mut hyvä juttu :) jokos mitsu on ajossa.. just sain sakot ku piikki oli liikaa tuunattu.. :)
 
tony20 sanoi
kello 1.32 ja ecu irrotettu justiinsa...möyhöyhöö
:seina
Mistäs toi ECU löyty? Ei kai hanskalokeron takaa. Itel on nimittäin sen tilalla subiboksi, eikä lähe ihan helposti irti. ???
 
Kiitti tiedosta. Painajaiseni on siis toteutunut. Ei muuta ku repimää boksia irti. :seina
 
Kuva löytyy emmafinlandin galleriasta. www.fasca.fi -> kilpailut -> Jyväskylä - Neste Rally -> galleria, sieltä puolen välin paikkeilta löytyy.
 
Takaisin
Ylös Bottom