Gti Lanceri Pätkii ja käy huonosti

JereKönssi

New Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2017
Vs: Gti Lanceri Pätkii ja käy huonosti

T. Kiili sanoi
Kulahtaneet männänrenkaat voi testata kaatamalla sylinteriin vähän moottoriöljyä ja tekemällä mittauksen uudestaan. Jos puristukset nousee huomattavasti, on männänrenkaat loppu.

Helpoin olisi tehdä ohivuotomittaus niin sitten selviää kummasta päästä puhaltaa, se on ainoa pieni asia mitää enää on tehtävissä.

Kuinkas tuon ohivuotomittauksen tekee itse? Tulpan reiästä paineilmaa jotenkin sisään ja kuuntelee mistä vuotaa vai kuinka? Joskus kuullut jonkun tekevän vanhasta tulpasta sellasen esineen että saa paineilmaletkun tulpankierteisii kii ja siitä ilmaa sisään
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Gti Lanceri Pätkii ja käy huonosti

JereKönssi sanoi
Kuinkas tuon ohivuotomittauksen tekee itse? Tulpan reiästä paineilmaa jotenkin sisään ja kuuntelee mistä vuotaa vai kuinka? Joskus kuullut jonkun tekevän vanhasta tulpasta sellasen esineen että saa paineilmaletkun tulpankierteisii kii ja siitä ilmaa sisään

Ei ole itse tehtävissä koska siihen tarvitsee hiukan erilaiset laitteet. Siihen pitää olla tietynlainen työvälinesarja, ei pelkällä ilman työntämisellä sylinteriin ole mitään mitattavaa arvoa. Googlaa esim netistä "ohivuotomittari" niin ymmärrät pointin :peukku
 

JereKönssi

New Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2017
Vs: Gti Lanceri Pätkii ja käy huonosti

T. Kiili sanoi
Ei ole itse tehtävissä koska siihen tarvitsee hiukan erilaiset laitteet. Siihen pitää olla tietynlainen työvälinesarja, ei pelkällä ilman työntämisellä sylinteriin ole mitään mitattavaa arvoa. Googlaa esim netistä "ohivuotomittari" niin ymmärrät pointin :peukku

Hmm joo.. Noh eli ilmeisesti tää pitäs ajaa jonnekin mitattavaksi mutta onko nyt sit järkeä laittaa jakopä kasaan ja ajaa korjaamolle ja purkaa sit uudestaan vai suoraan vaan alkaa levittää kantta ja tutkia mitä on syönyt? Mites muute jos avaan venttiilinkopan niin näenkö sieltä hydraulinostimia vai pelkät nokat? Jos olisikin käynyt vaan niin että joku nostin kantaisi ::) mutta vahvasti epäilen että joku venttiili voisi olla palanut puhki/männänrenkaat mennyt kun joutunut ajelemaan aiemmin korjaamoille ja takas jne, kilometrit jääneet kuitekin alle 100 mutta noin pahasti kun nykii ja pätkii eikä pysty kakkos/kolmos vaihdetta isommalla ajamaan ja kakkosellakin kierrokset yli 4000 niin tuskin se ihan hyvääkää on tykännyt. Onko edes viisasta alkaa kansiremppaamaan / männänrenkaita vaihtamaan tähän jos ja kun vika selviää? Sulla varmaan muistikuvia tästä punasesta evo3:n levikkeillä olevasta gti lancerista? jossen väärin muista niin jotai kauppojakin meinattiin tehä talvella
 
Ylös Bottom