Gti lancerin "nostajista"

K

Kassu

Guest
Paljonko mahtaa maksaa se "nostajaremontti" tuohon vm.-95 gti lanceriin?

Useammalla clubilaisella näyttää tuollainen samanlainen auto olevan tai on ollut, niin luulis, että joillakin on tuollainen remontti tullut eteen ja vielä, että onko paha rasti tehdä itse... ???

Kiitokset taas vastauksista. ;)
 
Itse olen tehnyt seuraavasti, ohje löytyy jopa Lancerin korjaamokirjasta:

Otetaan kolme sopivaa astiaa, niihin polttoöljyä. Sitten nostaja 1. astiaan upoksiin, ohuella teräslangalla siitä nostajan päässä olevasta reiästä avataan kuulaventtiili ja "pumpataan" nostimen yläpäätä ja venttiiliä muutama kerta. Sitten sama 2. ja 3. astiassa, jossa nostin pumpataan täyteen polttoöljyä ja kokeile että nostin jää välyksettömäksi. Nostin takaisin ja kaikille sama homma.
Nostimet saa helposti pois kun pyörittää nokat sopivaan asentoon ja painaa hiukan venttiiliä ja kampeaa keinuvivun pois.
Jos nostin on ehyt, se on hiljainen pitkänkin aikaa. Tosin öljyt pitää vaihtaa 7500 km välein, pysyvät pitempään puhtaina, nostimet meinaan.
Itellä on kahet nostajat, toiset ui polttoöljyssä väliajan, ja kun alkaa naputus häiritä, nakkaan toiset tilalle.
 
tuota millainen ääni siitä tarkalleen lähtee kun nostajat ovat vaihto/remonttikunnossa? Mulla kuuluu lancerista (1.3i -93 aj. 288tkm) pientä säksätystä jostain..
 
eiii nyt on kyllä maksettu liikaa onkohan kyselty muistakin paikoist meijä firmas on 17e kpl :D
 
Siis en ole kuullutkaan, että muualta sais kun merkkiliikkeestä... ???
Ja tuohon oli jo ns. korjaamo alennus mukana(ovh. n.32€ kpl).
Mikäs se teidän liike oli...vastaisuuden varalle ;).
 
jaa, son sellai firma tost r-mäest. tarkistan viel asian jos oot kerran niin varma ettei saa muualta ku mitsulta :eek:
 
Amerikan mantereelta löytyy muutamia putiikkeja joista osaa saa tukkuhintaan, mutta odottaminen/postikulut/tulli+verot saattavat tehdä hommasta kannattamattoman.

-00 GDI Galantin nostajat näyttivät maksavan $15 / kpl, mutta jotain löytyy kyllä tarvikeosanakin, lähinnä niiltä firmoilta, jotka ne Mitsulle tekevät.
 
Takaisin
Ylös Bottom