GTO 3000 vian hakua???

haggiz

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2017
Elikkä tuommonen gto 3000 vm-91 3.0l twin turbo olisi kyseessä.
Vika on sellainen että tyhjäkäynnillä pudottaa pari mukia pois pelistä ja kierroksilla tuntuisi ainakin kaikki olevan pelissä. Käy tosi rikkaalla hc 2400 mutta samassa happi 14. Kierroksilla hc putoaa noin 500-700 (p.putki ei vuoda)
seuraavat on katsottu ja pois suljettu vian haussa.

suuttimet ultraäänipesty sekä katsottu että toimii
puristukset mitattu noin 9 paikkeilla jokanen
jako katsottu että on kohdallaan
sytytys tulee kaikkiin
sytytysjärjestys tarkistettu
maffi tarkistettu
tulpat vaihdettu
kolme lambdaa vaihdettu
b-paineita säädetty niin alas että hädin tuskin käy, ei vaikutusta.
imuvuodot tarkistettu ei ole
bypass venttiili tukittu/ohitettu myös kun tuntui vuotavan läpi

voiko vika olla sytytys modulissa? tuossa sellainen 2-osainen 3-napaisella sekä sillä 5-napaisella liittimellä.
kampura tunnistin?
nokkatunnistin tuntuu toimivan kun nappaa johdon irti niin sammuu heti.
vai onko tässä vielä jotain ihme kekkuloita mikä voisi olla vikana. ecua en ole tarkistanut kun edellisen omistajan mukaan konkat olisi korjattu mutta tiedä siitä sitten.
Alkaa hermo mennä pian :seina ;D

kiitos ja anteeks.
-Mika
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Kyllä nämä on niin yksinkertaista tekniikkas loppuunsa, että ei tuossa palio muuta jää jäljelle ku ECU
 

haggiz

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2017
Vs: GTO 3000 vian hakua???

mitsumikko sanoi
Kyllä nämä on niin yksinkertaista tekniikkas loppuunsa, että ei tuossa palio muuta jää jäljelle ku ECU


selvä, tarvii tänään se sitten repiä irti ja katsoa mitä se on syönyt. oliko tässäkin postiautossa se siellä kuskin jalkatilassa? itselle auto ei ole tuttu kun menin vaihdossa ottamaan ja nyt tarvis tämä yksilö laittaa kuntoon.
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Kannattaa vielä ponnistaa putket ettei oo vuotoja missään täältä foorumilta löytyy ohjeet ja PTU kannattaa kans tsekata

Toimiiko se muuten jos käy ajelemassa vetää hyvin ?
 

haggiz

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2017
Vs: GTO 3000 vian hakua???

mitsumikko sanoi
Kannattaa vielä ponnistaa putket ettei oo vuotoja missään täältä foorumilta löytyy ohjeet ja PTU kannattaa kans tsekata

Toimiiko se muuten jos käy ajelemassa vetää hyvin ?

ajossa tuntuu kyllä että vedot olis tallella. Ahtoputket kävin läpi kaikki ja vaihoin niihin vielä uudet klemmarit kun vanhat näytti epäluotettavilta.
cleenerillä myös auton käydessä suihkittiin kaikki mahdolliset paikat vuotojen paikantamiseksi mutta niitä ei ollut.
Olikos tuo PTU juurikun tuo sytkämoduli?
 

tjani

Member
Club Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2007
Sijainti
Töysä
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Hyvä että muillakin on ongelmia. Itsellä on jo toivo menny kunnollisesta toiminnasta.

PTU on juuri se puolien alapuolella oleva mötikkä.
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Suosittelen tätä lämpimästi

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47641.0

Takaan että, vuotoja löytyy 8)

100% TOIMIVALLA eculla lähtisin vikaa selvittään
Onhan sytkä säädetty kohilleen/tsekattu
 

haggiz

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2017
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Ecun käytin auki ja nähtävästi on käytetty korjattavana kun konkat oli vaihdettu. Silmämääräisesti näytti ehjältä ja juotokset oli asianmukaset eikä myöskään haissut miltään kärventyneeltä tai miltään muultakaan.
Eli seuraavaksi tarvii tuo sytkämoduli katsoa ja tilata taas uus osa jospa se siitä sitten. ::) ::)
 

haggiz

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2017
Vs: GTO 3000 vian hakua???

mitsumikko sanoi
100% TOIMIVALLA eculla lähtisin vikaa selvittään
Onhan sytkä säädetty kohilleen/tsekattu

En oo lampulla kattonu ennakoita. Mikä tässä on perus ennakko? Onko se siinä 10 kulmilla? Jaon kun tarkistin niin nopeesti katoin sitä nuolta niin näytti että olis ollu 0 ja 5 välissä saako tässä ennakkoa säädettyä mitenkä?
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Vs: GTO 3000 vian hakua???

https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.stealth316.com/2-ignition-timing.htm&ved=0ahUKEwichr_WruHWAhUKYlAKHYONAhkQFggjMAA&usg=AOvVaw1aO5bgB9lLCZN7hUsaBB7B
 

haggiz

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2017
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Noniin. Nyt otin tuon ptu:n pois ja nykelsin sitä ja tutkailin niin nyt ei sitten auto lähe edes käymään enään.. olisko kellään myydän kyseistä kikkaretta?
 

haggiz

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2017
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Tai sitten ostakaa pois tuo katista mun silmistä ;D :seina :driver
 

haggiz

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2017
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Tilasin sen nyt kuitenkin korjaamolle alennuksilla
87e jäi hinnaks.
Jos ei nyt selkiä tuo vika niin sitten saa olla ???
 

Sau

GTO TT -96
Liittynyt
29 Elokuu 2013
Vs: GTO 3000 vian hakua???

2genissä oli moinen vika että pudotti pyttyjä. PTU vaihdolla alkoi toimimaan.

1genissä oli moinen vika että kävi rikkaalla, hieman nuhanen ja nakutti. Oli vaparimallin ecu tungettu. :seina
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Eihä tää o se punane missä o vapari kone vaihdettu tilalle joskus aiemmi?
 

tjani

Member
Club Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2007
Sijainti
Töysä
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Mulla ois ollu käytetty PTU, jolla ois ainakin voinu koittaa, että tokeneeko sillä.
 

haggiz

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2017
Vs: GTO 3000 vian hakua???

tjani sanoi
Mulla ois ollu käytetty PTU, jolla ois ainakin voinu koittaa, että tokeneeko sillä.

Huomenna tulee uus moduli niin näkee sillä sitten ja vanha sano kokonaan sopimuksen irti ettei auto lähe edes käymään enään.
 

haggiz

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2017
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Noniin nyt auto käy taas mutta edelleen tuntuu että tyhjäkäynnillä rätkii jonkun mukin pois pelistä. Pikkuhiljaa kun lähtee painamaan kaasua niin tuntuu puutuvan ja ei lähde heti käymään kaikilla. Ihankuin tukehtuisi kun alkaa painamaan kaasua. Mitä tuosta ruuvista säädetään mikä on kaasuläpän päällä? Kuuluko olla kiinni kokonaan vai hieman auki?
 

haggiz

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2017
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Maffi tuossa on paskana kuitenkin. Nyt kun nappasin maffin johdon pois niin alko käymään kun unelma. Eli tuossa oli varmaan tuo ptu ja maffi rikki niin sotki toisiaan oikeen kunnolla. Olisko jollakin ylimääräistä maffia?
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Täältä löytyisi. En ole tosin vielä testannut omalla isommalla MAFilla että toimiiko, joten en ole varma uskaltaako myydä. Mutta jos ei muilta löydy niin jatketaan vaikka privalla.
 

haggiz

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2017
Vs: GTO 3000 vian hakua???

DaJackal sanoi
Täältä löytyisi. En ole tosin vielä testannut omalla isommalla MAFilla että toimiiko, joten en ole varma uskaltaako myydä. Mutta jos ei muilta löydy niin jatketaan vaikka privalla.

Joo kyllä kiinnostaa. Koita nyt toimiiko niin jatketaan :peukku
 

rokkijumala

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2017
Sijainti
Espoo
Vs: GTO 3000 vian hakua???

GTO:n uusi omistaja ilmoittautuu ketjuun.

Mittasin puristukset uudestaan, näytti sitä päälle 9 puristusta kaikille muille mukeille paitsi yksi takapytty antoi 6 puristusta, noh ei kun konetta auki ja tutkimaan. Kaveri joka on noitten GTO mitsujen kanssa enemmän pelannut ihmetteli että mitkäs ihmeen suuttimet mulla on kiinni koneessa, google kertoi että olisi kyseessä VAPARIN suuttimet, että varmaan tosiaan joskus koko kone vaihdettu vaparista. ??? Että ei ihme ettei wörkkinyt vakio eculla. Nyt sitten vaan selvittelemään että mikä kaikki tuossa pelissä on vaparista peräisin, ja mikä kaikki tarvitsee vaihtaa että ollaan turbokonetta vastaavassa lähtökohdassa.

Oliko jollakulla tosiaan enemmän tietoa tämän rotiskon historiasta?
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Kyllä se on helepoin koko mosa vaihtaa... nuo puristukset jo sen kertonee..

"Stock compression for a NA engine (10:1) is 185psi with a lower limit of 139psi. Stock compression for a turbo engine (8:1) is 156psi with a lower limit of 115psi."

". Note that compression readings should be taken with a WARM engine, which means you'll have to do the above steps with rather hot parts - mechanics' gloves help. For reference, my engine reads about 10-15psi LOW "

Eli jos kylmästä koneesta ootte mitannu 9 nii sulla on sata varmasti vapari kone, josta nyt ei kannata turbo konetta tehä..eli koneen etsintään
 

J. Helle

Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Sijainti
Nokia
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Ehkä kannattais kuitenkin tehdä ohivuotomittaus ennen kun alkaa konetta purkamaan. Tietäis vähän paremmin että miksi/ mihin se yksi sylinteri vuotaa.
 

rokkijumala

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2017
Sijainti
Espoo
Vs: GTO 3000 vian hakua???

mitsumikko sanoi
Kyllä se on helepoin koko mosa vaihtaa... nuo puristukset jo sen kertonee..

"Stock compression for a NA engine (10:1) is 185psi with a lower limit of 139psi. Stock compression for a turbo engine (8:1) is 156psi with a lower limit of 115psi."

". Note that compression readings should be taken with a WARM engine, which means you'll have to do the above steps with rather hot parts - mechanics' gloves help. For reference, my engine reads about 10-15psi LOW "

Eli jos kylmästä koneesta ootte mitannu 9 nii sulla on sata varmasti vapari kone, josta nyt ei kannata turbo konetta tehä..eli koneen etsintään

Helpoin varmastikkin joo, mutta saa siitäkin huvista sen +3 kiloeuroa maksaa jos tekniikka swappiin lähtee. Mulla nyt kuitenkin on (kaikesta päätellen) vaparin alakerta johon pultattu kaikki turbon hilppeet kiinni, ihan iloisen tuntuisesti tuokin viritelmä toimi lukuunottamatta pientä misfireä 2500rpm kohdalla ja päin helvettiä olevia seoksia. Ja nuokin johtunee niistä vaparin suuttimista.

Jos nyt sitten hyvän haluaisi niin Kiinan H profiili kanget mallia turbo saisi n.300e posteineen. Kiinan männät kanssa suunnilleen samaan hintaan jos ei ota halvinta vaan sen toisiksi halvimman ;D Ja myyntipalstalla joku kauppasi turbon kansia 200e hintaan. Äkkiseltään ei enää muuta tule mieleen kuin öljyruiskujen puute männille, kuulemma ilmankin selviää ja onhan noitakin rakennettu. Hinta tällä setupilla jäänee kuitenkin huomattavasti alemmas kuin kokonaan uuden tekniikan tapauksessa.

Kympin rutut nyt ei vielä muutenkaan mitkään mahdottomat ole jos pienillä ahdoilla ajaa.
 

J. Helle

Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2009
Sijainti
Nokia
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Turbon puristukset on välillä 10,8-7,9bar ja vaparissa 12,7-9,6bar. Että jos sieltä on 9 mitattu niin se ei vielä tarkoita sitä että olis vaparin kone.

Mutta toisaalta jos on vaparin suuttimet niin kannattaa varmaan selvittää että kumpi siellä oikeasti on. Joka tapauksessa noita vapareita on onnistuneesti turbotettu vaikka kuinka paljon, ei se tarvi kuin vähän pienemmät ahdot ja sytkää kannattaa ottaa kans muutama aste pois.

Edit: Lisäksi itse ainakin katsoisin endoskoopilla tuohon sylinteriin jossa puristukset on pienemmät. On hyvinkin mahdollista että se on pienistä suuttimista johtuen nakuttanut ja hajottanut männän. Ja vaikka ei oliskaan mäntä rikki niin nakutuksen jäljet voi silti olla näkyvissä.
 

rokkijumala

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2017
Sijainti
Espoo
Vs: GTO 3000 vian hakua???

J. Helle sanoi
Turbon puristukset on välillä 10,8-7,9bar ja vaparissa 12,7-9,6bar. Että jos sieltä on 9 mitattu niin se ei vielä tarkoita sitä että olis vaparin kone.

Mutta toisaalta jos on vaparin suuttimet niin kannattaa varmaan selvittää että kumpi siellä oikeasti on. Joka tapauksessa noita vapareita on onnistuneesti turbotettu vaikka kuinka paljon, ei se tarvi kuin vähän pienemmät ahdot ja sytkää kannattaa ottaa kans muutama aste pois.

Edit: Lisäksi itse ainakin katsoisin endoskoopilla tuohon sylinteriin jossa puristukset on pienemmät. On hyvinkin mahdollista että se on pienistä suuttimista johtuen nakuttanut ja hajottanut männän. Ja vaikka ei oliskaan mäntä rikki niin nakutuksen jäljet voi silti olla näkyvissä.

Nyt on tekniikka irti ja ainakin kannet näyttävät olevan vaparista kun kerran lukee 3-A kansissa eikä 3-T kuten turbon kansissa. Oletettavasti siis kaikki muukin vaparista, ja taitaapi olla vielä Gen2 vaparista kun löytyy nokkien asennontunnistimellekkin paikat. Ei niin paljon pahaa ettei jotain hyvääkin, mullahan saattaa sitten olla alakerrassa se uudemman mallinen ja parempi kampiakseli ;D

Olikos noissa nyt siis turbokoneissa öljyruiskut männille vai kiertokangissa öljykanavat yläpään laakereille? Saako tuon vaparin ruittaamaan öljyä myös mäntien alapintaan jos vain laittaa turbon kanget? Vai miten tuo öljyruiskutus nyt olikaan tässä koneessa toteutettu mitä nyt sitten vaparin koneessa ei ollut ??? Vai onko ollenkaan tarpeellinen lisä ennen kun aletaan menemään 500+ tehoihin?

Turbon männät tuohon nyt ainakin sitten tulee ettei tarvitse kuumotella nakutusta niin paljoa. Onko nuo Ebayn halppikset nyt mistään kotoisin, ainakin hinta on kovin houkutteleva. Samoin toki noita kiinan H-profiili kankia saisi havalla, niistä mitään iloa?

E:

Eikös näillä https://www.ebay.com/itm/Connecting-Rod-Rods-for-MITSUBISHI-6G72-3000GT-Forged-Conrods-Bielles-141mm/322639250455?hash=item4b1ecc4417:g:yZMAAOSwI0RZiEM6&vxp=mtr saisi tuon vaparinkin koneen ruikkimaan öljyä sinne sylinterin seinämiin?
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Sijainti
kempele
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Kyllä mää jättäsin nuo kiinan romut kauppaan ja ostaisin vaikka tuosta käytetyt orkkis männät ja kanget jos kerta HALAVALLA pittää saaha kone tehtyä
Tiivistesarjaan ja jakopäähän voipi laskea kans 1000e

https://m.ebay.com/itm/1991-93-Mitsubishi-3000GT-Stealth-VR4-Twin-Turbo-All-6-OEM-Pistons-and-Rods/112619951730?hash=item1a38ac1672:g:qzQAAOSwYc5Z87e~&vxp=mtr

Nii voihan siellä ehkä olla parempo kampura, mutta 2bolt mosa se on silti

Höpö höpö että vakio tt puristukset ois lähelläkään 9
 

rokkijumala

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2017
Sijainti
Espoo
Vs: GTO 3000 vian hakua???

mitsumikko sanoi
Kyllä mää jättäsin nuo kiinan romut kauppaan ja ostaisin vaikka tuosta käytetyt orkkis männät ja kanget jos kerta HALAVALLA pittää saaha kone tehtyä
Tiivistesarjaan ja jakopäähän voipi laskea kans 1000e

https://m.ebay.com/itm/1991-93-Mitsubishi-3000GT-Stealth-VR4-Twin-Turbo-All-6-OEM-Pistons-and-Rods/112619951730?hash=item1a38ac1672:g:qzQAAOSwYc5Z87e~&vxp=mtr

Nii voihan siellä ehkä olla parempo kampura, mutta 2bolt mosa se on silti

Höpö höpö että vakio tt puristukset ois lähelläkään 9

Noi männät voisi vaikka poistaakkin myynnistä, pääsisi vielä halavemmalla ;D

Mikä 2bolt mosa? ??? Tarkoittaa nyt sitä öljypumpun tyyppiä vai jotain muuta?
 

ST-Services

Member
Liittynyt
19 Elokuu 2016
Vs: GTO 3000 vian hakua???

rokkijumala sanoi
Mikä 2bolt mosa? ???
Runkopukit joko 2 pultilla (vanhempi) tai 4 pultilla (uudempi) kiinni, väittävät että tuo 4 pulttinen olisi kestävämpi, siitä ei VARMAA faktaa kuitenkaan ole, koska jenkkien höpöjutut aina omaa luokkaansa.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: GTO 3000 vian hakua???

mitsumikko sanoi
"Stock compression for a NA engine (10:1) is 185psi with a lower limit of 139psi. Stock compression for a turbo engine (8:1) is 156psi with a lower limit of 115psi."
Sanotaanha tuossaki et alaraja on 115psi turbo koneella eli 8bar...
Mut tuos autos mun tietoje mukaa on vaparikone ja olihan ne suuttimet jo ainaki pienet.

Mites nää puristukset?
Tosin iha en luota mittaukseen mikä tehty..
_smaller.jpg
 

rokkijumala

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2017
Sijainti
Espoo
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Ne on nyt sitten vissiin nämä runkopukkien öljyruutat mitkä tästä vaparin koneesta puuttuu? ??? Ihan ison kokoluokan metallintyöstökeskuksia voisi ollakin mulla käytettävissä sekä yksi amattitaitoinen koneenkäyttäjä, että kova tekijämieshän poraisi noille kanavat niin saisi tuon lohkon turbon lohkoa vastaavaksi.

Harri K sanoi
Tosin iha en luota mittaukseen mikä tehty..

Itse sain alkuun kanssa ihan hyvät puristukset kun oli laiskuudesta johtuen parit tulpat koneessa vielä kiinni ja antoivat vähän ekstrapainetta pakopuolelle kun sytyttivät jotain jämäpolttoainetta vaikka oli suuttimet irti ;D Tosin varmaan liikkeessä eivät tuollaisiin morttivirheisiin sorru ammattilaiset toivottavasti ;D
 

rokkijumala

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2017
Sijainti
Espoo
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Kannet lähti irti ja löytyi seuraavat nautinnolliset yllärit:

Nokat hapettuneet, näkee silmällä ja tuntee sormella. Varmaan seissyt niin kauan että päässyt tollaista tulemaan.

Yhdestä männästä (siitä mistä mitattiinkin matalat rutut) irronnut pala helmasta, ihmeen nätisti osannut kuitenkin se pala poistua koneesta kun ei ollut kansi eikä sylinteri enempää kipeää. Varmaan sitten turbo solmussa kun sinne asti päästään. Männissä luki jokaisessa 72-N että vaparin männät oli tosiaan.

Kannessa joku ihme ruuvi laitettu siihen öljykanavaan blokkaamaan minkä kohdalla on se liekkirengaskin kannentiivisteessä? Onko tuolla sitten joku koittanut jotain öljynpaineita hakea vai mikähän ollut ajatuksena.

Täytyy illalla purkaa loputkin, jos löytyisi lisää kivoja ylläreitä alakerrasta.
 

plodi

Z16A
Liittynyt
1 Lokakuu 2009
Sijainti
Kuopio
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Löytyy ilman pakopesiä mutta toivotaan nyt että ei tarviais ihan kaikkee tähän kamppeeseen uusia. Kuka hemmetti tämmösen viritelmän on tehnyt :nykii Muistan kyllä tämän entisen omistajan jolla kone hajosi mutta sen jälkeen on joutunut ilmeisen vääriin käsiin :mad:
 

rokkijumala

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2017
Sijainti
Espoo
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Noniin

Briteistä lähtee tulemaan 4 bolt lohko vaparin tilalle. Oli muuten työmaa saada tänne suuntaan tulemaan kun myyjä ei suostunut itse lohkon lähettämisessä mitenkään avustamaan, eikä edes pakkaamaan niin että voisi jakeluautoon nostaa pihasta :seina Tulee nyt sitten ainakin kunnollinen lähtökohta lähteä vaikka joskus virittelemään kun on öljyruutat ja kaikki.

Kohta pääsee sitten ihmettelemään että mitkä kaikki muut osat joutuu haalimaan kasaan kun kuitenkin jotain muitakin eroja noissa lohkoissa. joku varmaan tietää että mihin täytyisi varautua?
 

plodi

Z16A
Liittynyt
1 Lokakuu 2009
Sijainti
Kuopio
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Ostitko kirjaimellisesti pelkän lohkon vai koko alakerran?

Jos pelkän lohkon niin ainakin 2-bolt ja 4-bolt alakertojen öljypohjat on erilaiset, se taas johtuu erilaisesta öljypumpun muodosta. Sitä en osaa sanoa onko vanhemman koneen öljypumppu käypänen uudempaan koneeseen muuten
 

rokkijumala

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2017
Sijainti
Espoo
Vs: GTO 3000 vian hakua???

plodi sanoi
Ostitko kirjaimellisesti pelkän lohkon vai koko alakerran?

Jos pelkän lohkon niin ainakin 2-bolt ja 4-bolt alakertojen öljypohjat on erilaiset, se taas johtuu erilaisesta öljypumpun muodosta. Sitä en osaa sanoa onko vanhemman koneen öljypumppu käypänen uudempaan koneeseen muuten

Ihan pelkän lohkon, ei ollut ukolla myydä öljypohjaa ja pyysi muutenkin ihan-joka-hemmetin aparaatista lisähintaa, niin pelkän lohkon ostin. Saas nähdä minkälainen kiertopalkinto sieltäkin saapuu, kun oli aika pilkkahintainen verrattuna millä noita jenkkifoorumeilla myydään.
 

rokkijumala

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2017
Sijainti
Espoo
Vs: GTO 3000 vian hakua???

Lohko saapui tänään, oli postin ukolla ihmettelemistä että mikä pirun paketti näin paljon voi painaa, kun oli britannian pojat päättäneet ihan tavalliseen pahvilaatikkoon pakata ;D

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin seuraavat tuotteet täytyisi hommata että pääsisi niputtamaan konetta
-männät
-4bolt turbon öljypohja
-4bolt turbon öljypumppu
-vauhtipyörän päähän kampuraa se päätykappale jossa on se iso stefa
-laakerisarja
-tiivistesarja (vai josko laittaisi vaan tiivistemassalla ;D)
-runkopukkien pultit (ei tullut lohkon mukana ollenkaan)

Jos joltakulta näitä aparaatteja nurkista löytyy pölyttymästä niin saa tarjota, vaihdossa voi muutama kymppi käteistä tulla.
 
Ylös Bottom