Gto jakohihnan kestävyys

santeri_kinnunen

New Member
Liittynyt
13 Helmikuu 2015
Paljonko mahtaa gto:n oem/gates jakohihna kestää virittämistä? Mietinnässä pitääkö alkaa jostain ulkomailta metsästämään kevlar hihnaa vai kestääkö kumirenmitkin jonkun verran?
 
Vs: Gto jakohihnan kestävyys

Mulla on ainakin kestäny kun on ajallaan vaihtanu.
 
Vs: Gto jakohihnan kestävyys

jos et 1000hp oo ottamassa niin vakio remmi VARMASTI kestää JOS se on oikeen asennettu.... :nykii

sitä kevlar remmin ininää ja vikinää ei kukkaan täyspäinen viitti kuunnella.... :-X

suurinosa niistäkin, mitkä katkennu/löystyny johtuu VÄÄRÄSTÄ asennuksesta... NÄHTY on monia...
 
Vs: Gto jakohihnan kestävyys

Ei se ole kyllä jakohihna, joka ensimmäisenä loppuu virittäessä. OEM-hihnoja on käytetty rapakon takana enemmänkin piristetyissa vehkeissä ilman ongelmia.

Jos on ihan vakio, ensimmäiset temput ovat hengityksen parantamiseen liityviä, eli vapaavirtaussuodatin (vaikka K&N vakiokoteloon) ja virtaavampi downpipe. Sen jälkeen seuraavaksi pitääkin jo suuttimia lähteä vaihtamaan, joka tuo tarpeen myös joko ohjelmoitavalle ECUlle (esim. Clone ECU http://www.clonedecu.com/ tai Chrome ECU http://www.3sx.com/store/comersus_viewItemBundle.asp?idProduct=31190) tai piggy-bag:lle. Ennen isompia suuttimia ahtojen nostaminenkin on hieman riskaabelia touhua. Ihan vähän (max 1 bar ahtoja) voi EHKÄ nostaa, jos tietää mitä tekee ja logit kertoo että varaa on. Se on sitten koneen kunnosta ja yksilöstä kiinni miten kestää.
 
Vs: Gto jakohihnan kestävyys

Samanlainen hihna kai Sigmassa on ja on kyllä melkoisen järeä :eek:
 
Vs: Gto jakohihnan kestävyys

No juu tuhatta hevosta ei vielä lähennellä pitkään aikaa ;D lähinnä halusin varmistua tuosta alkuperäisen hihna kestävyydestä ja tehoja tällä hetkellä vähän yli 360hp/500nm @0.6bar.
 
Vs: Gto jakohihnan kestävyys

Ja missä vaiheessa tuo hihna alkaa itseensä siintä ottamaan?

Kun en tiedä, niin valaiskoon joku.

Eli jos vaihdellaan turboa, putkea jne, niin jos oikein ymmärrän, niin nokkahihnahan ei siirrä voimaa lainkaan, eli ei pitäisi rasittua? Kierroslukua jos nostettaisiin tai kierrosherkkyyttä riittävästi, niin silloin voine rasittua?

Nokkien muutokset? Venttiilijouset?
 
Vs: Gto jakohihnan kestävyys

pt. sanoi
Ja missä vaiheessa tuo hihna alkaa itseensä siintä ottamaan?

Kun en tiedä, niin valaiskoon joku.

Eli jos vaihdellaan turboa, putkea jne, niin jos oikein ymmärrän, niin nokkahihnahan ei siirrä voimaa lainkaan, eli ei pitäisi rasittua? Kierroslukua jos nostettaisiin tai kierrosherkkyyttä riittävästi, niin silloin voine rasittua?

Nokkien muutokset? Venttiilijouset?

Tuskin täällä kellään "varmaa tietoa" asiasta, mutta nakkaa postia Pampena Motorsportille... Kyllä ne sielä tietää :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom