Heke89`s Evo 3 (Ensikosketus mitsuihin)

Heke89

New Member
Liittynyt
2 Syyskuu 2014
Terve.

Tuolla tekniikka puolella koittanu imeä kaikkea infoa mitä vaan saa ja nyt olen sitten ostanu ensimmäisen japanilaisen auton.
Tuossa perjantaina menin katsomaan "Hyvässä kunnossa" "Kaikki toimii" olevaa Evoa. Noh siinä kiivaiden puhelin soittojen kautta sain sitten jo muutamia vikoja kaivettua mm Ilmastoini ei pelaa, Takahela väljä, puskuri on saanu kipeää. Hain itelleni käyttöautoa ideana olisi tehokas mutta kuitenki perus ominaisuudet löytyisi (ilmastointi, sähköikkunat jne) . Kovana bemari miehenä ja niitä tässä +10v harrastaneena jotenkin takaraivossa joku sanoo että mitä sinä mies oikeen puuhaat. Noniin höpöttelyiden kera pääsin näkemään auton.
Olin että "Ei v*ttu mitä mä olen nyt ostamassa" Puskuri oli ehkä huonoimassa kunnossa mitä koskaan olen nähnyt. Autossa eturenkat tyhjänä, kumit aivan loppu, auto on pestu varmaa viimeksi kun hitleri on ollut elossa, Autossa haisee kuolut japanilainen. Olisi edes hieman panostanut myynti tapahtumaan mutta noh mennään eteenpäin. Konepellin avattuani joku oli asentanu dumpin, apexsin suodattimen, billet hihnapyörä made in china, Iso alumiini syyläri, greddyn turbo timer ja ahtopaine ruuvin. Ahtopaine ruuvi oli kyllä taas sellanen viritys hyde liittimistä ja 8mm pultista että alkoi melkee itkettämään että maksoin onnibussin bussi lipun päästäkseni kattomaan tätä autoa. Noh auto käyntiin ja siinä se sit kävi suht asiallisesti. Joku nostaja välillä ääntää hetkellisesti tyhjäkäynillä ihan hiukan kieroksia häviää tai hetken oottaa niin häviää ja tulee takaisin. Billet hihnapyörään en kiinittäny huomiota alkuun kaiken muun kuran keskellä ajattelin etto tottakai siinä on vulkanointi kumit että vaimentaa kampuran värähtelyjä No ei ollut. Ei siinä mitää auto kävi siinä olin että joo muuten näyttäis pikku juttujen jälkeen käyvän nätisti niin eikö sitten ilmastointi pamahtanu päälle ja ihan jäätävä laakeri meteli. Sanoin ääneen ettei tää ole nyt edes todellista. Myyjä siinä sitten ettei hän ole kuullu mitään? Sanoin siihen että tuon metelin kuulee turkuun asti perkele että nyt joku puukko tähän niin saadaa hihna poikki. Tämän showin jälkeen ajelemaan. Ensimmäiset positiiviset fiilikset. Auto vetää hyvin! ei ihmeelisesti mutta hyvin kuitenkin hallissa on +700hp auto ja ahdettuja peljä ollu monia niin tämä pieneltä osaltaan yllätti kyllä. Takahelan pientä ääntä ja renkaat tyhjinä ajettavuuski oli suhteelisen tarkka ja jämäkkä. Sitten joku on madaltanut tätä niin ei tartte heti sitä miettiäkkään vaikka siihen en ole tyytyväinen kokonaan. Pienen lenkin jälkeen alkuhuuma laantui niin huomasin että tehostin ääntää. Siinä vaiheessa olin ihan loppu ajelin takasin pihaan. Siinä sitten myyjä tiukkana auton arvo on yli 5 diipadaapa. Miettisin pitkään että pistänkö käteni nyt tähän projekteja on kuitenki tuo kilpuri, maalaus uuni ja nosturi/huoltopaikka on vielä tekemättä omalla hallilla. Siinä sitten pitkän pohdiskeluiden ja itkujen jälkeen paiskattiin kättä ja 4900€ tämä kaunotar jäi käteen. En tiiä maksoinko liikaa lista hyvistä ja huonoista puolista

Hyvät
-puskuria lukuun ottamatta kori semi jees kunnossa
-Sisusta ilman hajua hyvässä kunnossa
-Kuitunen puskuri mikä on yllättävän hyvässä muodossa
-Iso alusyyläri
-vaihteisto ja perän hilpeet tuntuisi olevan iskussa
-kone muuten tuntuisi olevan iskussa

Huonot
-etupuskuri muovinen rikki vihaan kuitua
-Putkisto tee se itse klemmari viritys ja pöntön villat räjähtäny
-mailman rumin ahtopaineen mittarin asennus
-renkaat
-nakuttava ääni koneesta nostajan puolesta
-Jakopään huolosta ei hajua (purin ja katsoin hyvältä näyttää muuten)
-Billet hihnapyörä
-Sisustan käry

Noniin siitä hiukan selvennystä. Sitten pääsin ajamaan kotiin päin . Herranjumala kuinka paljon toi vie tavaraa. Mun ex talvi turbo bmw vei suht samat mitä tämä ja se oli kuitenkin etanoli peli. Ei siinä mitää tankaamaan ja kumeihin ilmaa. Siinä jotkut nuoret sällit sitten kehuskeli autoo ja meinasivat etteivät pärjäisi mesellä jos mentäisiin ajamaan kilpaa. Siitä abc pihalta kun pääsin niin ajettavuus avot! nyt päästiin asiaa vaikka nuo 15" nypityt nastat on vetelät vaikka 2.8bar on painetta mutta päästiin alueelle. Sitten pari vetoa motarilla ja kivasti nappaa +200km/h alle kirjoittaneella pieni hymy päällä kun vuodenpäivät ajelli 115hp käyttöautolla niin kiva piristys siihen. siinä sitten kotiin ajaessa eiköhän tää alkanu vuotamaan vettä. Siinä illalla pihalla olin että antaa olla katon jos jaksan. Seuraava päivä tuli ja vika löytyikin helposti. termari kotelolta lähtevä 90asteen 10mm letkussa nuppineuolanpään kokoinen reikä. Noh onneksi tässä 10v aikana on kertyny letkuvarastoa ja sopiva löytyikin e36 m50 koneen letkuista. siinä autoa kattellessani repisin puskurin pois ja viskasin romukoppaan. Aloitin siinä asentelemaan kuitupuskuria ja suht tyytyväinen olin. puskuri sopisi hyvin ja yläosan muoto on hyvä. Alalipan muoto sit taas ei ollutkaan enään niin hyvä. Perus ilme kohentui huomattavasti viellä kun saa värit niskaan niin ollaan päästy pykälän eteenpäin tässä.

Tässä esittely viikonlopusta toivottavasti saatte selvää pääsin purkautumaan asiasta tuntemattomille

Sitte itse projektiin. Autosta on ideana tehdä ripeä edustava käyttöauto. Evo 3 keula on se mihin ihastuin. Pirun hyvän näköinen sopivan kulmikas muttei liikaa laatikko. Takapää sitten ei olekkaan niin siisti enään on turhan basic japanilaisen näköinen mitä taas esim evo 4-> on huomattavasti siistimpi (Evo 5-6 on suosikkeja harmi vaa että budjetti sinne asti riittänyt) Alkuun oli ideana jo päästä virittämään ja kohentamaa autoa mutta nyky kunnossa alkaa auton korjaaminen

Työlistassa on
-Damperin vaihto
-Tehostimen pumppu
-Seurataan nostajien ääntä luultavasti nostimien tarkastus/vaihto
-Jakopää remontti
-renkaat
-päittäis välyksen tarkastus

Sitten mitä olisin jo halunnut alkaa tekemään
-Värin vaihto (harmaa ei ole vaihtoehto)
-Vanteet
-Ecu säädettäväksi
-Putkisto
-Cooleri vanha on niin sodittu ja saanu vetokoukusta joten vaihtoon
-Imuputkien vaihto ehkä?
-Akku taakke
-Ehkä suuttimet ja walbron pumppu
-Ehkä kesäksi Re85 mitä käytän muissakin laitteissani
-Ilmastoini kuntoon
-ehkä pieni splitteri
-Ehkä säädettävä coilisetti

sellanen katsotaan mitä tuleman tuo projekti edistyy varmaan suhteelisen rauhallisesti kun on tässä hässäkkää kuitenkin. Kuvia pistän kohta puolin
 

Heke89

New Member
Liittynyt
2 Syyskuu 2014
Vs: Heke89`s Evo 3 (Ensikosketus mitsuihin)

Kuvia

Vanha puskuri

Vanhan puskurin ammattimainen korjaus

putkisto sinnepäi

hihnapyörä

Forge motorsport dumppi

Tän siistimen täytyy alkaa pian





uutta puskuria tarkka silmä huomaa että cooleri on menny mustaksi. ei mitää performancee haettu tai muutakaan vaan että sai tuon hiukan siistimmäksi


 

Heke89

New Member
Liittynyt
2 Syyskuu 2014
Vs: Heke89`s Evo 3 (Ensikosketus mitsuihin)

Noniin tänään hiukan töissä tuota touhuillu ja päätin tossa päivän päätteessä pistää värit tohon puskuriin. Enempia muuta kun perus pohjat pikasee ja väriä niskaan. Tulipas huomattavasti paremman näköinen vaikka kuitupuskuri ei oikee tykänny uunilämmöstä. Samalla pesin tuon apexsin suodattimen joka tosin on vaihtokunnossa. Autohan maalataan kunnolla yli sitten kun sen aika koittaa.

Samalla näin pienenä mainostuksena niin tosiaa jos on jottai maalattavaa niin voi heittää privalla mulla tehään harraste mielessä maalailua sopu hintaan :)

Kuvia






 

Heke89

New Member
Liittynyt
2 Syyskuu 2014
Vs: Heke89`s Evo 3 (Ensikosketus mitsuihin)

Noniin kirjoitellaan tännekkin jottain vaikka kauheasti mitään ei ole tapahtunukkaan.
Autolla on ajeltu joku 3000tkm ja auto pelaa ihan hyvin. putkisto hieman vuotaa ja parkkipoltimoiden sulake/vika päällä ei ole jaksanut tutkia.

Osia on tullu haalittua kun sopivasti on ollut saatavilla.
-D2 alusta sarja
-Purku kone mistä puuttuu pakosarja, ahdin ja suuttimet
-Cosword/Jun männät
-Säädettävät nokkapyörät ja jotkut nokat ( Ei hajuakaan onko vakiot vai ei)
-Evo 9 ahdin
-Putkiston osia jos niistä sitten leipoisi tähän putkiston ilman vaimentimia
-Joku cooleri (vanhan pitäisin mutta siinä on vetokoukun jälki niin vaihtuu
- Exedy/Dei kytkin (massapinta toisella puolella ja toisella puolella sinterit)

Nyt on ollu jäätävä mietintä päällä että mihin suuntaan menen auton kanssa.
Kuitenkin vaihtoedot on että rakennan koneen tako osilla, isommat suuttimen jne
että se kestää kovempaakin rääkkiä

tai

Tekisin alkp suunitelman mukaan. pieni piristys ja auto siistiksi.

Tiedän se että jos alan rakentamaan tätä kunnolla siinä on sellanen todella iso riski
että se lähtee käpälästä niin kuin se on miljoonat kerrat todettu. (myös tuo kilpurikin
on lähtenyt niin käsistä)









Samalla jos jollain on 17" vanteita tarjota järki hintaan niin Yv/tonne kommentti topikkiin viestiä tai ideaa mistä löytää 4x114 jaon muutos lättyjä että sais vaikka 5 pulttisen jaon tähän autoon.
 
Ylös Bottom