Hemppis - Legnum VR4 Type-V

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Hemppis - Legnum VR4 Type-V

Minkä merkkinen se sun ahtomittari on? Ja onko malliltaan elektroninen vai mekaaninen?

Äkkiä nuo ahtojen erot selittyy mittarin epätarkkuudella.

Siisti peli se ainakin on. Hyväkuntoinen musta maalipinta tekee autosta helposti vakuuttavan näköisen. :peukku
 

Hemppis

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2008
Sijainti
Joutsa
Vs: Hemppis - Legnum VR4 Type-V

Ahtomittari on joku ruotsalaisesta tuninkikaupasta alelaarista poistohintaan -50% tilattu pilipalimittari. Elektroninenhan tuo on. Täs just tuumailin että nappaan faijan TD primerasta autogaugen merkkimittarin (mekaaninen) ja laitan sen kii. Toi tän hetkinen mittari toimii viel pikkusel viiveellä, ehkä 0,5-1sec niin se reagoi muutoksiin. ;D
 

Shadow

There's A Shadow On Everybody's Back...
Liittynyt
10 Helmikuu 2008
Vs: Hemppis - Legnum VR4 Type-V

pirun hyvännäkönen peli :peukku musta sopii tuohon autoon
 

mystinengalant

Mennyt mies
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Hemppis - Legnum VR4 Type-V

Täytyy sanoa itsekkin kokeneena että tämä auto kuuluu kategoriaan kannatti odottaa pirun kauan. Todella hienokuntoinen yksilö, edes tuo ruma mittaristo ei onnistu pilaamaan muuten täydellistä pakettia, lähes uudenveroiseksi vois jopa haukkua :peukku
 

Legnumi

huolella möykkyä!
Liittynyt
15 Tammikuu 2008
Vs: Hemppis - Legnum VR4 Type-V

On hieno auto myös livenä. Ei muuta ku palikkaa kiinni vaan, alkaa myös kulkea. Toki vakiokin riittänee varmaan, ainakin alkuunsa. Mahdollisesti saat tuon softattuakin, jos sille päälle satut. En mä mitenkään yllytä..
 

_jkh_

White EVO IX
Liittynyt
6 Toukokuu 2007
Vs: Hemppis - Legnum VR4 Type-V

hienossa kunnossa ;D joka päivä sitä tulee kyylättyy tossa parkkiksella :)

viel ku madallusta ni tulee vitun makee ja sit xenon valot :peukku

T:Viestimies nönnönöööö (KULJ)
 

Bosch

Evo V hieman solmussa.
Liittynyt
1 Tammikuu 2008
Sijainti
lohja
Vs: Hemppis - Legnum VR4 Type-V

Pitää mun kans jtn tulla huutelee! Äsken kierroksella autoas ihailin kanssa. On kyl siisti peli.(lukeudun kans EK:n evo miehiin)
 

moder

New Member
Liittynyt
1 Lokakuu 2006
Vs: Hemppis - Legnum VR4 Type-V

Aika makee peli :D Mut eikai toi valojen korkeudensäätöpaneeli jää noin säälittävän näköseks räpellykseks ;D
 

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Hemppis - Legnum VR4 Type-V

Varmaan tuo loppuvaimennin pilaa sen hyödyn mitä olisi ollut putkistolla saavutettavissa.
Nythän se ei juurikaan eroa vakiorööristä muuta kuin putken halkaisijan verran.
Laadukkaita läpivirtaavia käyttämällä saa parhaan hyödyn melun kuitenkaan nousematta korvia huumaavaksi. :peukku
 

Hemppis

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2008
Sijainti
Joutsa
Vs: Hemppis - Legnum VR4 Type-V

_AH_ sanoi
Varmaan tuo loppuvaimennin pilaa sen hyödyn mitä olisi ollut putkistolla saavutettavissa.
Nythän se ei juurikaan eroa vakiorööristä muuta kuin putken halkaisijan verran.
Laadukkaita läpivirtaavia käyttämällä saa parhaan hyödyn melun kuitenkaan nousematta korvia huumaavaksi. :peukku

No ääneltään toi ei paljoo eroa maantie ajossa.. kaupungissa ku ajelee 1500-2200rpm nii kuuluu tosi matala murina takaa ;D
Takapönttö näyttää karulta, koska putket loppu kesken enkä viittiny 4cm suikaleista hitsailla 15cm jatkoa. Korjaan jahkaku kerkeän.
Ja mitä kulkupuoleen tulee.. kaupunkiajossa ei paljoo mtn erikoista huomaa.. Mutta sitteku kiihyttelee 3000rpm tienoilla nii kyllä huomaa että jotai siel on tapahtunu, muutakin kuin pelkkä möree ääni. Ei tunnu enää niin nuhaselta toi kiihtyminen :D

Edit: sen takia tuo kammiovaimennin vikaks, koska halusin kuitenki pitää tän viel ääneltään sivistyneenä autona. Toi äänen taso on nyt jo semmone että ei kyl yhtää kovempi saa olla. Läpivirtaava ois toki ollu paras virtaavuudeltaan, mutta ei äänentasoltaan. Makuasioita, sano musti ku muniaan nuoli ;D
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: Hemppis - Legnum VR4 Type-V

Tuntuu olevan yleistä ja ilmeisesti orggispalikoilla ominaista, että nakua alkaa tulla 1,1 - 1,2 barin ahdoilla 4000 kierroksen jälkeen. Omassanikin on tuo sama ilmiö todettu ja syttyä joutui säätämään myöhäisemmälle yläkierroksilla, kun ahdot on säädetty 1,2 bariin ja piikkinä 1,3. Alle kilon paineilla syttyä voi aikaistaa reilusti, mutta heti kun mennään kilon päälle, niin syttyä joutuu ottamaan takaisin ja jopa myöhäisemmälle kuin alkuperäinen ennakko oli. Kaikenlaista spekulaatiota on ollut ilmassa IMM:stä, jonkin resonoinnista tulevasta sirinästä/liian herkästä nakuanturista alkaen, mutta selkeää syytä ei ole löytynyt.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Hemppis - Legnum VR4 Type-V

Skydiver sanoi
takaisin ja jopa myöhäisemmälle kuin alkuperäinen ennakko oli. Kaikenlaista spekulaatiota on ollut ilmassa IMM:stä, jonkin resonoinnista tulevasta sirinästä/liian herkästä nakuanturista alkaen, mutta selkeää syytä ei ole löytynyt.

Nakuanturi pois käytöstä ja sitten haetaan kuulokkeilla oikea nakutusraja. Sen jälkeen voi miettiä missä vika on jos vikaa ylipäänsä onkaan.
 

jcarlson

New Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2006
Vs: Hemppis - Legnum VR4 Type-V

Alkuperäinen ennakko on todennäköisesti vakioahtimille yli 1 bar liian kireä varsinkin suomen bensalla. Varsinkin kun paineen noustessa ilmamassa ei enää paljoa kasva (=load ei paljoa kasva eikä siten myöskään ennakko laske).
Pakopaine on varmaan aika kova jo noilla pillereillä ko. ahdoilla ja korkeammilla kierroksilla (>4000).

Ajan takaa siis sitä ettei se välttämättä ihme ole vaikka ihan oikeastikkin nakuttaisi ja että sytkää pitää mitsun kireistä ennakkokartoista vähentää. Ei se nakutusanturi mitään sirinää erehdy nakutukseksi luulemaan, kyllä se sitä sylinterin ominaistaajuutta lohkosta kuuntelee ja amplitudinkin pitää olla riittävä..
 

Hemppis

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2008
Sijainti
Joutsa
Vs: Hemppis - Legnum VR4 Type-V

jcarlson sanoi
Ajan takaa siis sitä ettei se välttämättä ihme ole vaikka ihan oikeastikkin nakuttaisi ja että sytkää pitää mitsun kireistä ennakkokartoista vähentää. Ei se nakutusanturi mitään sirinää erehdy nakutukseksi luulemaan, kyllä se sitä sylinterin ominaistaajuutta lohkosta kuuntelee ja amplitudinkin pitää olla riittävä..

Tossa mitä testasin kaverin kuulokkeita, niin silloinkun ruutuun ilmesty "knocksum" piikki, kuulu samalla kuulokkeista tosi vaimeana että joku ois heittäny pienen kiven metallia vasten, ja kivi olisi pari kertaa kimmonnu seinästä toiseen. Ääni oli siis semmonen, että se kuulu tosi vaimeana, mutta erottu kyllä erilaisena äänenä suuttimien seasta. (tosi vaimea = paljon vaimeampi kuin suuttimen ääni).

Tossa ostin nakukuulokkeet ittellekki. Nyt pitää dataloggaustiedoista kattoo että millä kuormalla / rpm / sytkän ennakolla se on alkanu nakuttelee, ja sen mukaa ruuvvailee.

Mutta ei tänä vklp, nyt tais iskee joku flunssan poikanen mitsumieheen :seina
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Hemppis - Legnum VR4 Type-V

Kai huomasit laittaa pikku o renkaan kulmavaihteen väliin ? :peukku

Helppo hommahan toi on, muuten vaan sylettää alkaa purkaa 5e osan takia....
 

mystinengalant

Mennyt mies
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Hemppis - Legnum VR4 Type-V

Tästä tehdään sitten se wikiohje kans eiks niin Hemppis, oon aika saletti et jokanen vr4 omistaja saa tämän(kin) käydä läpi ennemmin tai myöhemmin. Voitaneen vaikka humoristisesti merkitä 120tkm huolloksi. :)
 
Ylös Bottom