Hengityssuojain maalaukseen

Hmaki

Lancer 1.6
Liittynyt
6 Heinäkuu 2005
Sijainti
Lahti
Millaisia suojaimia ootte käyttäny maalauksessa? Ite oon miettiny sellasen puolinaamarin ostoa. Mitähän sellaset maksaa ja minkälainen kannattais ostaa?
 

Hmaki

Lancer 1.6
Liittynyt
6 Heinäkuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Hengityssuojain maalaukseen

Ai täällä ei oo muita maalareita. Kaikki maalarit on juoppoja, mutta kaikki juopot ei oo maalareita.
 

Mitsu

Teen minkä ihminen ja kiinteistönhoitaja voi.
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Hengityssuojain maalaukseen

Itse en ole maalari, kannattaa odottaa muutamia päiviä vastausta kysymykseen...
Tämä ei ole mikään "lääkäripalsta" jossa vastaus tulee kuin "manulle illallinen" ::)
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Hengityssuojain maalaukseen

Itse olen ollut hinta/laatusuhteeltaan hyvin tyytyväinen biltemanian puolinaamariin,kestää hyvin,varapatruunat halpoja,ja suodattaa kuitenkin kunnolla.

Tullut testattua myös 3M-naamareita,ja myös moottoroituja kokomaskeja,hyviä nekin mutta julmetun kalliita (myös käyttää).

Ja soveltuu myös muuhunkin,esim kuidutukseen hyvin.

Enkä ole minäkään maalari ammatiltani..
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Hengityssuojain maalaukseen

ast sanoi
Jos maalaa vain harvoin kertakäyttöiset maskitkin ovat yksi vaihtoehto.
Niin,auttaahan nuo pölyyn,mutta jos ei ole aktiivihiilisuodatinta niin kaikki höyryt tulee läpi (pipipää..)..

Itse en ainakaan kahta kertaa miettinyt satsaanko muutaman kympin suojavarusteisiin vai en,kun aikanaan maalaus/kuidutushommat aloitin.

Vieläkin on tallessa ensimmäinen biltemanian filtteri,tosin siihen jo pariin otteeseen vaihdettu filtterit.

Jos rahaa on enemmän kuin ranteita,suosittelen 3M:ää.

P.S.Se biltemanian suodatin täyttää A1-luokituksen..
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Hengityssuojain maalaukseen

Käsittääkseni on myös kertakäyttöisiä aktiivihiilisuodattimilla varustettuja suojaimia joissa suodatinpatruunat eivät ole vaihdettavissa.
 

Hmaki

Lancer 1.6
Liittynyt
6 Heinäkuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Hengityssuojain maalaukseen

Mitsu sanoi
Itse en ole maalari, kannattaa odottaa muutamia päiviä vastausta kysymykseen...
Tämä ei ole mikään "lääkäripalsta" jossa vastaus tulee kuin "manulle illallinen" ::)

Heti ku laitoin toisen viestin, niin sulta kesti 6 minuuttia vastata :) Ehkä pitää ens kerralla laittaa kaks viestiä putkeen niin tulee vastauskin heti. No joo... Oli vähän kiire sen asian kans, mut löysin jo sopivan vaihtoehdon.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Hengityssuojain maalaukseen

Aihetta sivuten, voisko maalarit neuvoa jonku hyvän, keskihintaisen ruiskun? Sellainen mielellään että jos maalaus menee viduiks niin ei oo kuin itse maalari ketä voidaan syyttää ;D Kertokaa samalla liikkeitä mistä ko. ruiskuja saa.
 

alfadatsun

New Member
Liittynyt
10 Lokakuu 2003
Sijainti
Vaasa
Vs: Hengityssuojain maalaukseen

miikka sanoi
Aihetta sivuten, voisko maalarit neuvoa jonku hyvän, keskihintaisen ruiskun? Sellainen mielellään että jos maalaus menee viduiks niin ei oo kuin itse maalari ketä voidaan syyttää ;D Kertokaa samalla liikkeitä mistä ko. ruiskuja saa.
Ihan halvimpia ei ole Satajetin ruiskut,mutta kestäviä hyvän jäljen jättäviä ne ovat ;)
Itse käytän tallinaapurissa olevaa automaalikauppaa,sieltä saa kaiken 8)
 

Hmaki

Lancer 1.6
Liittynyt
6 Heinäkuu 2005
Sijainti
Lahti
Vs: Hengityssuojain maalaukseen

J.Helenius sanoi
Näin maalarina suosittelen 3m naamaria olisiko jonkun 50 egee
Makuasiosta ei voi kiistellä, mut ostin scott:n profile2 suojaimen. Hinta oli tinkimisen jälkeen karvan päälle 40€. Eräs tuttu maalari suositteli.
 

eerikka

New Member
Liittynyt
21 Toukokuu 2014
Vs: Hengityssuojain maalaukseen

http://proficient.fi/tuotelistaus/hengityssuojaimet#36 tuolta tilasin itselleni. On moneen lähtöön. Samalla sain tilattua maalaus vaatteetkin
 

Pr0vinci

New Member
Liittynyt
12 Kesäkuu 2012
Vs: Hengityssuojain maalaukseen

miikka sanoi
Aihetta sivuten, voisko maalarit neuvoa jonku hyvän, keskihintaisen ruiskun? Sellainen mielellään että jos maalaus menee viduiks niin ei oo kuin itse maalari ketä voidaan syyttää ;D Kertokaa samalla liikkeitä mistä ko. ruiskuja saa.

Kyllähän noilla halvoillaki pärjää. Ite ostin 70€ ruiskun kotiin ja ihan tarpeeks hyvää jälkeä saa. Muistaa vaan pestä ruiskun kunnolla käytön jälkeen, niin saattaa onnistua seuraavallakin kerralla! Hallilla olevat ruiskut onki sitte 800 eurosta ylöspäin ja on käytännössä ikuisia.
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Hengityssuojain maalaukseen

Täältäkin löytyy toi Scott profile 2 maski, nyt kuutisen vuotta ollut käytössä (harrastus) ja en voi ku suositella, vajaa viiskymppiä on pieni sijoitus omaan terveyteen sekä verrattuna siihenkin kuinka hintava harrastus tää autoilu on :)

Ruiskukysymykseen: Mulla on (edelleen harrastuskäytös) Satajet RP Digital ruisku pinnoille ja Iwata pohjille sekä pari muuta halpis ruiskua, kyl toi Satku vie noita muita kuusnolla, mutta se vaatii kyllä reeniä :) Aluksi ajattelin et ei tolla prkeleellä voi mitään maalata kun ei osaa mut toisin kävi :) Ja hinnasta, vaikka ovatkin kalliita niin voi ajatella että mulla on toi ollut viis vuotta ja arvo ei oo kovin hirveästi pudonnut :)
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Sijainti
Laihia
Vs: Hengityssuojain maalaukseen

Mä tykkään 3M 4255 puolimaskista, hinta parinkympin luokkaa ja sen kun vaihtaa n. kolmen kuukauden välein niin on hyvä.
 
Ylös Bottom