johniemi
Lancer Evolution III. Tehonpuute vaivaa (335/502).
- Liittynyt
- 18 Heinäkuu 2017
- Sijainti
- Joensuu
Auto: Evo 3.
Ongelma: kakkoselle vaihtaminen hidasta "kovassa ajossa" eli täyskaasukiihdytyksessä. Ykköseltä kakkoselle tulee hitonmoinen tauko kun vaihde ei vaan mene sisään. Muut vaihteet toimii nopeasti. Huom! Ei rusahda mutta ei vaan halua mennä pesään yhtä sujuvasti kuin esim. 2->3.
Omat ajatukset: Voi olla synkrot vanhanakin joo mutta mielellään kävisin muut vaihtoehdot läpi ensin ennen kuin alan laatikkoa tiputtamaan?
Kysymykset:
-Tuleeko Evo 3 vaihteensiirtomekanismiin "löysää" ajan kanssa joka vaikeuttaisi 1->2 vaihtoa?
-Vähän edelliseen liittyen, onko moottorin tai laatikon tuennalla/kumityynyjen jäykkyydellä vaikutusta 1->2 vaihton nopeuteen?
-Mitä öljyjä käyttämällä vaihtaminen nopeutuu?
-Kytkimen säätö? Vaikuttaako? Tosin muut vaihteet menevät sisään sujuvasti.
Autossa isoimmat "viat" huonona oleva kuskin penkki ja tämä turhauttavan hidas 1->2 vaihto. Nuo kun saa korjattua asasp niin voi keskittyä olennaiseen
Ongelma: kakkoselle vaihtaminen hidasta "kovassa ajossa" eli täyskaasukiihdytyksessä. Ykköseltä kakkoselle tulee hitonmoinen tauko kun vaihde ei vaan mene sisään. Muut vaihteet toimii nopeasti. Huom! Ei rusahda mutta ei vaan halua mennä pesään yhtä sujuvasti kuin esim. 2->3.
Omat ajatukset: Voi olla synkrot vanhanakin joo mutta mielellään kävisin muut vaihtoehdot läpi ensin ennen kuin alan laatikkoa tiputtamaan?
Kysymykset:
-Tuleeko Evo 3 vaihteensiirtomekanismiin "löysää" ajan kanssa joka vaikeuttaisi 1->2 vaihtoa?
-Vähän edelliseen liittyen, onko moottorin tai laatikon tuennalla/kumityynyjen jäykkyydellä vaikutusta 1->2 vaihton nopeuteen?
-Mitä öljyjä käyttämällä vaihtaminen nopeutuu?
-Kytkimen säätö? Vaikuttaako? Tosin muut vaihteet menevät sisään sujuvasti.
Autossa isoimmat "viat" huonona oleva kuskin penkki ja tämä turhauttavan hidas 1->2 vaihto. Nuo kun saa korjattua asasp niin voi keskittyä olennaiseen