HUOM! 4g63 DOHC koneen jakopään remppaajat (tarkistakaa)

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Nyt tässä tuli taaskin eteen 4g63 jossa oli 40tkm sitten tasapainohihnan kiristinrulla laitettu väärinpäin. (onneksi oli kestänyt)
Tämä särkee huonoimmassa tapauksessa tp-hihnan ja sen palaset yleensä menevät jakohihnan väliin, josta seurauksena moottoririkko.

KUVA VÄÄRIN ASENNETUSTA kiristimestä: (eli kiristimen huullos on koneeseen päin = väärin)

index.php




kuva OIKEIN asennetusta kiristimestä (punainen osa, vertaa edelliseen kuvaan):


evo-7-8-9-balance-shaft-belt-tensioner.jpg


sekä myös OIKEIN:
IMG_9241.JPG


Ihan en ole 100% varma onko kaikissa generation malleissa samoin, mutta kannattaa tsekata wsm sekä ASA:sta räjäytyskuva niin on varmuus sitten aina.

Tämä koskee siis malleja:
Galant, Eclipse ja evot 1-9:siin.
 
Vs:

Sisäänpäin oli mullakin ja samalla lailla taisin itekkin laittaa. 10tkm ajettu sen jälkeen ja mitään ei oo vielä levinny. (*knocks on wood). Täytyy ilmeisesti purkaa ja kääntää
 
Vs: HUOM! 4g63 DOHC koneen jakopään remppaajat (tarkistakaa)

Jokainen tarkistakoon wsm:stä kuin päin kuuluu ko.mallissa olla. En ole ihan kaikkia evojen tarkistanut, mut veikkaisin et pitää olla huullos ulkonapäin.
 
Vs: HUOM! 4g63 DOHC koneen jakopään remppaajat (tarkistakaa)

Ainakin vitosessa kuuluu olla huullos ulospäin, ja niin se oli. Tarkistettu tänään.
Hetken jo luulin tehneeni virheen, mutta erehdyin. ;D
Mulla on OE rullat ja siinä tuo huullos on huomattavasti matalampi.
 

Liitetiedostot

  • IMG_0046 (Medium).JPG
    IMG_0046 (Medium).JPG
    81.6 KB · Lukukerrat 1,496
Vs: HUOM! 4g63 DOHC koneen jakopään remppaajat (tarkistakaa)

mulla noi kuvat dynyn jakopäistä. Evossa ei tarvitse itse tarkistaa kun ei mokomia ole siellä ollenkaan ;D

Ja tosiaan, jos oem laittaa väärin niin voi syödä enemmänkin hihnaa(on katkennut tp hihna tämän takia ysistä)

tää juttusarja vissii pitäs evo-alueella laittaa kanssa?
 
Vs: HUOM! 4g63 DOHC koneen jakopään remppaajat (tarkistakaa)

Piti tarkistaa omastakin ja oikeinhan se kuvan perusteella on. Hirveen likaisia moottoreita teillä ;D

Tosiaan väärinpäin asennettuna saattaa hihna ottaa kiinni tuohon kampiakselin asentotunnistimen levyyn, joka käy varmasti leikkurista...
 

Liitetiedostot

  • ScreenShot076.jpg
    ScreenShot076.jpg
    51.5 KB · Lukukerrat 1,525
Vs: HUOM! 4g63 DOHC koneen jakopään remppaajat (tarkistakaa)

Passaa tulla tuota ekan kuvan jakopäätä nyt katsomaan kun uusin stefat ja pesin kaikki ja puunasin jakopäänsuojat ;)
 
Vs: HUOM! 4g63 DOHC koneen jakopään remppaajat (tarkistakaa)

Harri K sanoi
Passaa tulla tuota ekan kuvan jakopäätä nyt katsomaan kun uusin stefat ja pesin kaikki ja puunasin jakopäänsuojat ;)

:peukku
 
Vs: HUOM! 4g63 DOHC koneen jakopään remppaajat (tarkistakaa)

koskeekos myös 4g 67 konetta,sehän sukua tälle. mielestäni lykkäsin viimekesänä oikeen ton rullan omaani :p
 
Vs: HUOM! 4g63 DOHC koneen jakopään remppaajat (tarkistakaa)

[mutu] Kerran tuota pähkäilin ittekin, et mitenpäin tuo rulla tulee tosin4G67 koneesen, mut mittailin et sen sillosen pyörän offsetti oli aika sama laitto kummin päin vaan. Et ei pitäs väntää hinaa mitenkään. Mut tästä on kyl jo jonkin aikaa. Ja väärin päin taisin sillon laittaa. Onhanse hihna muutaman millin kapeampi, kuin nuo hammaspyörät mitä pyörittää. [/mutu]
 
Vs: HUOM! 4g63 DOHC koneen jakopään remppaajat (tarkistakaa)

Hei, ensimmäinen viesti tälle foorumille!

Kysymys kuuluu että onko tuossa 4g67 koneessa sama homma kun 63:ssa tuon kiristimen kanssa? juuri tein täydellisen jakopäärempan omaan 91 vuoden gti lanceriin, tasapainoakselin kiristin oli sielä juurikin nuin niinkuin ekan viestin kuvassa ja nuin sen sinne laitoin..
 
Vs: HUOM! 4g63 DOHC koneen jakopään remppaajat (tarkistakaa)

Mitä nyt ite noita pyöritelly, ihan kokeilumielessä taisin väärinkinpäin koittaa, mut mun mielestä se ei yhtään mene niinkuin pitäis, joten laitoin niinkuin se siellä olikin, huullos ulospäin.

Jotenkin ei tulis ees mieleen laittaa sitä huullos sisäänpäin. :eek:
 
Vs: HUOM! 4g63 DOHC koneen jakopään remppaajat (tarkistakaa)

Joo käänsinkin jo rullan oikeinpäin ja kyllä se paremmin sinne istui, vanha kiristin oli väärinpäin sielä, tuli sitte iskettyä huolimattomuutta samallatavalla uusi sinne, tiedä sitten kuinka kauan oli tuo vanha tp kiristin ja hihna ollut sielä, mutta hihna oli huonossa jamassa ja kiristimen laakeri myöskin aika finiitto..

Muutoinhan tuossa jakopäässä napsahti kaikki kerralla kohdilleen.. Vanhoilla jakohiluilla motti aavistuksen tärytti, ei vetänyt kunnolla ja oli puhditon, tiedä sitten oliko vanha hihna venähtänyt taikka jako viturallaan..
 
Takaisin
Ylös Bottom