HUOM! Celesten omistajat!

eli se oli mun ex celeste :seina ei olisi vissiin pitäny myydä sitä sillon eteenpän :seina

TÄMÄ

ja se oli vm 80' orggis GSR (4g52 tupla solexein+lisämittarit yms...)
 
Siis MUN ex celeste.... ELI TÄMÄ ;D 2004 huhtikuu
kuva1

Jonka Jkorpela bling blingasi/riisasi värillä keltainen :D hopia oli orggis :D

kuva2

Hyvät poistuvat aina ensin keskuudesta, celesten muistolle :driver


Autosta jäi paljon muistoja ja paljon movieklippejä joissa auto on olemassa aina.. :'(


Jkorpela: manuska varmaan jo päks?



edit:piti muuttaa kuvat linkeiksi... sorry...
 
No toi oli harvinainen ensi painos AStron 80 1980 juhlamallin koneella jne.. sporttisin eli GSR malli kaikin ajan höystein 125hv ja 193Nm oli vakiona, ja vakio olikin ainakin mulla, lukuunottamatta putkistoa ja supersprintin pitkää 4-1 peltipakosarjaa mutta muuten 100%orkkis se oli ennen keltaista väriä..

Mulla se oli työmatka ajossa 44tkm (muistaakseni) ja oli vaan 100tkm ajettu kun sen ostin 2001, 2004 oli siitä venttiili palanut ja myin sen siirtokilvin huhtikuussa 2004 (ei leimattuna) JKorpelalle joka sen laittoi taas ajokuntoon. Autossa ei ollut pohjassa edes hitsattavaa mun aikana/hitsattu ei ollut ennen mua yms. pintaruostetta oli, siksi JKorpela sen maalasi ja hetkenmielijohteesta kai vaihtoi väriä?:) Sisältä ei kuitenkaan hävennyt jos tätä päivää ajattelee niin esim. 100tkm ajettua 2002 mallista autoa. Että semmone peli..
Noi JKorpelan laittamat kuvalinkit (jälkimmäiset on toissa kesältä 2004..)
 
Eikö tätä käynyt katsomassa entisöinnistä kiinnostuneet ihmiset, silloin kun oli myynnissä. Ei kuulemma ollut entisöinnin arvoinen ???

Se on paalissa nyt, turha sitä enään itkee :peukku
 
no justihi...mutta mikä oli syy tuon paalaamiseen?
loppuu pikkuhiljaa järjenjuoksu tuohon tapaukseen ja vastaaviin...olis ny luullu celesten menevän kaupaksi muualle kuin sulattoon? mulle ainaki olis kelvannu
 
Mitsuisssa on voimaa, celesten sivuluisut korjaa tosi mitsumies tai sitten vaan pelkkä peltiseppä..

Kyllähän sitä tarjottiin entisöijille jne..
Mutta kuvistakin ilmenneiden? perustein ei kelvannut, liikaa pikku vikaa... ;D Jkorpelalla meni 2iltaa saada leima yms.. ;D
 
Tälläkin hetkellä nettiautossa myynnissä samanmoinen celeste,ollut jo pitkään.
 
Kattelin celesten kuvat. Ja oih sehän näyttää sisältä suht samalta ko 78 Sapporo...Tars vissiin rojekti alottaa
 
ST sanoi
Tälläkin hetkellä nettiautossa myynnissä samanmoinen celeste,ollut jo pitkään.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=487927

Tuo nyt näyttää olevan täysin amis peli??.
Eikä mitään tietoa mallista, vuosimallin perusteella auto ns. Lancer celeste, ei colt celeste.. :D vaikka sen takapaneeli onkin asennettuna.. :) facelift riisiä yritettynä?.
 
No toi spoikka antaa kovasti vaikutelmaa :) , joten ei kovin MR tms. pelilltä vaikuta.. hieno peli silti.. kieltämättä.. 76 mallissa on bumeragi takavalot.. 78 jälkeen suora paneeli.. Tai no suomessahan noita on voitu sekotella ties miten.. kun tämmöinen takapajula on.. mutta japanin saiteilta kun tutkitte niin siellä käsitellään 73-78 asti Lancer celeste pää osin 1.4-2.0 moottori (bumerangi) ja 78-81 Colt celeste.. 2.0, 2.6 koneet..
 
lähetätkö linkkiä jp sivuille!? joo eihän se ihan mr-auto ole... a73 alkujaan muutenkin!
 
mun mielestä se celeste (nettiauton) tosi hyvännäköisessä kunnossa, aika kaukana mummielestä teini tuningista, esim vanteet sopi erittäin hyvin tuohon ja spoikkakin 80-luvun henkeen. ::) ei kaikkien autojen tartte mummielestä olla sellasia ettei voi ajaa ku kerran kesäs aurinkoisena päivänä ettei uutuuden kiilto katoa :)
 
Kai se sitten ois hautajaisten paikka; kerran tämä elo näin
ikävästi päättyi. Nämä varmaan oli jo jossain galleriassa
ennestään; mutta siinä HÄN vielä nökötti vanhempieni
pihalla Helsingissä lokakuussa -94 ja mittarissaan 68 tkm.
Pellin alla komeili vieläpä uunituore kansi, sillä originaali
oli aikoinaan ollut valuvammainen ja sen vuoksi nuorena
nukkunut (kuten Siljakin jo v. -56).

Eikä muuten ollut katsastusäijillä silloin ikinä mitään
huomautettavaa auton kunnossa, kehujen kanssa ex.
Bond-Coupe meni aina läpi, että heilahti. Myöskin ne
Mikunit olivat balansissa, ikinä en joutunut niitä edes
säätämään.
Työkaverit Bondi-nimen hänelle ristivät; ties
vaikka hän olisikin ollut jotain kaukaista
sukua Aston Martinille.

Ovikuvan otin keväällä -96 (jolloin piha oli jo asvaltoitu).
Silloin ajomäärä oli 71 tkm ennenkuin Celeste muutti
Tampereen kautta jollekulle nuorelle hepulle ja vissiin
aika moni gangsteri ehtikin coupella hurjastella. Kuka lie
vaihtoi autoon mustat etuloksutkin (kai ne sentään
joskus maalattiin). Mahtoiko joku sakkojakin saada?
Jossain vaiheessa pellin alle oli kuulemma ilmestynyt
peltisarjahäkkyröitä, silloin Bondin alamäki oli jo sinetöity
aikakirjoihin.

Kyllä se jostain satanut keltainen värikin tiesi jo
hopeanuolen tulevasta ehtoosta, eipä tuohon muuta
enää voi lisätä. Onneksi Galluni on jo tarpeeksi mustaksi
muuttunut (kuin kuningas Murjaanein), jotta mut ylipäätään
edes kelpuutetaan hautajaissaattueseen.

Muistoasi syvästi kunnioittaen, otan osaa. Nyyh.... :-[

kan69

http://album.fotosafe.com/altiapp/i...p2=100&p5=RDn5RR6k5kaASLfViJqybQ&r=1137784420

http://album.fotosafe.com/altiapp/i...p2=100&p5=RDn5RR6k5kaASLfViJqybQ&r=1137781801
 
Niin, auton historia oli semmoinen, että ostin sen
vaihtokaupalla -94 syksyllä Vantaalta yhdeltä tarha-
jobbarilta. Annoin vaihdossa Ford Capri 1.6 (2.0) -80,
joka ei ollut mitenkään kaksinen. Se oli ex. lunastettu,
2-kilpinen ja jossain vaiheessa tekniikkakin oli vaihdettu.
Jopa kori oli vähän kiero. Capri oli kuitenkin ulkoasultaan
melko näyttävässä kunnossa ja jobbari teki mulle niin
hyvän vaihtotarjouksen etten voinut siitä kieltäytyä.

Celesten hinta oli silloin 26500 mk. Tuolloin autossa ei
ollut muita puutteita, kuin toinen bensatankin panta
piti uusia sekä ostaa uusi akku simahtaneen tilalle ja
vähän huoltoa. Kysehän oli 68 tkm ajetusta autosta,
jolla oli vanha rouva vähän kesäisin ajanut. Sain selville
hänen sukulaistensa kautta, että kansi oli jouduttu
uusimaan vähän ennen kuin auto luovutettiin liikkeeseen
myytäväksi. Ei kertonut hintaa, mutta kansi oli ollut
todella arvokas kuitenkin. Listoista alaspäin kori oli toki
maalattu uudelleen jo silloin kun auto minulle tuli.
Mutta ei se kukkinut kuitenkaan, vaan oli ihan terve.

Autossa ei takuulla ollut ruostevaurioita ainakaan vielä
kesällä -96 kun sen vaihdoin Tampereella pois Suzuki- maasturiin. Kuvittelin tarvivani talviautoa. Muutenhan
siitä luopuminen typerin temppu, mitä olen ikinä tehnyt.

Ilmeisesti aika nopeaan auton alamäki alkoi ja se vaihtoi
omistajaa muutamaan kertaan. Olihan sillä välillä ihan
hyviäkin omistajia, mutta ilmeisesti sille sattui jokin
kolari melko pian, koska huomasin sen joskus
90-luvun lopulla kaupan mustien etuloksujen kera.
Silloin ajomäärä oli vielä aika kohtuullinen, aika
tarkalleen 107 tkm.

Hommahan meni just siinä metsään, kun autoa alettiin
viritellä. Vakiokuntoinen 4G52 kulki mielestäni ihan
riittävästi sillä kunnossa, ei ne Celen ajo-ominaisuudet
ilman madallusta ym. parannustoimenpiteitä olisi
sallineet tehokaampaa tekniikkaa. Perähän on vähän
vikuri käytökseltään, jos autolla rupeaa juuri kortin saanet
kaverit luistelemaan talvikelillä. Vastaavalla tekniikalla
varustettu Sapporo tai Galant on jokatapauksessa
tasapainoisempi ajettavuudeltaan, onhan niissä
akseliväliäkin enemmän ja ainakin jaetulla taka-
akselilla olevissa malleissa on varmasti parempi ajo-
käytös ääritilanteissa. Saisivat teinit kaahata etu-
vetoisilla, jos eivät saa keppivetoista pysymään
tiellä. Mutta mitäs sitä nuorena tämmöisiä miettii,
kunhan sitä vaan saa kovan kaaran alle ja menoksi.
 
Takaisin
Ylös Bottom