ihme-kumi-seos spoilerin kovettaminen?

T. Kiili

Mr. Cyborg
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
siis tein tommosesta lancerin originaali spoikasta kattosiiven ja aattelin että jos sen onnistuis kovettamaan jotenkin (esim hartsi?) että siihen sais kevyen paklauksen ja maalia pintaan? hyviä vinkkejä kiitos....
 
Jos kyse on tuollaisesta kumimaisesta, paikoittain kovan tuntuisesta spoikasta niin ei ainakaan pelkkää maalausta varten tarvitse erikseen kovettaa. Eri asia sitten jos aiot pakkelia laitella enemmänkin, ei kestä joustavalla pinnalla.

Toisaalta, eipä hartsikaan sitä hommaa helpota juurikaan, kun ei ole "kovaa", vaan tartuttuaan siihen kumipintaan joustaa siinä muun pinnan mukana.
 
no en miä siihen kiloo aatellu pakkelii laittaa ;D mut sillai et sais semmosen tasasen pinnan siihen... kerran oon sen pohjaväril maalannu ja siit tuli vähä semmonen oudon "laikukas"..
 
Kannattaa varmistaa ettei maali/hartsi ala reagoimaan kumin kanssa kemiallisesti. Lopputulos saattaa muistuttaa emmental juustoa heleposti ;)
 
Ei hartsi tietääkseni noihin kumeihin vaikuta millään tavalla. Mutta kyllä sen spoilerin pystyy maalaamaan suoriltaan, ainakin mä just muutama viikko sitten maalasin, ihan hyvä tuli, tosin pinnasta ei tullut tarpeeksi kiiltävä, mutta tyydyttävä on siihen mikä siitä tuli...

http://koti.phnet.fi/kumikaki/galant/140504/DSC01622.JPG
 
Mulla oli yhdessä raadossa maalattu kumispoileri ja lopputuloksena oli halkeillut ja lohkeileva maali. Tosin se olikin maalattu joskus 80-luvun lopulla ja auto oli mulla toistakymmentä vuotta myöhemmin.

Eli kestävyys voi olla kysymysmerkki.
 
Mulla on tossa E15 Galantissa kumispoikka joka on maalattu. Siinä on maalipinta tosi joustava ja pääsääntöisesti eirittäin hyvä. Tosin on sekin muutamasta kohdasta halkeillut mutta onhan autolla jo ikääkin.

Eli kyllä se ihan kumissakin kestää kun aineet on oikeat.
 
oikein hyvä, miten oot taavila maalannu sen? ihan ruiskulla ja mimmosella maalilla? perus automaali? miranol tms?
 
lakasta/maalista saadaan joustava tietyllä lisäaineella... Itse en viitsinyt ostaa edes varastoon ko litkua. tais olla 40e /L ja litra oli pienin mitä olis saanut. Sekotussuhde on tyyliin 2:1.5:1 (lakka/kovete/lisäaine) ja jos tarvii 4dl lakkaa puskuriin niin puskuri tulee hintoihinsa ::)
 
Thegr8one sanoi
oikein hyvä, miten oot taavila maalannu sen? ihan ruiskulla ja mimmosella maalilla? perus automaali? miranol tms?

En oo ite maalannu oli jo kun ostin auton.
 
Spraylla vaan! Noin pieneen kohteeseen on helppo tehdä.

Harmaa pohjamaali 3,33 e/prk
Pintamaali 7-8 e/prk
Lakka 3,33 e/prk

Tällä budjetilla mä sen tein ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom