Ikkuna tummennus

  • Viestiketjun aloittaja galant -93 alku
  • Aloituspäivämäärä
G

galant -93 alku

Guest
Eli onko kenelläkään kokemusta kuinka hyvin ja mikä merkki pysyy parhaiten noista ikkuna tummennuskalvoista.Pysyykö ne ollenkaan auton sivuikkunoissa kun niitä auvotaan.Ja sopiiiko ne kuinka tummana tollaiseen metallin vaalean ruskeaan autoon jossa on kaikki samaa väriä(Siis puskuritkin ja madallus).Ja pystyykö niitä laittaan takalasiin jos on lämmitin.Meinaan jo ajatella ensikesää ja intiaani sellaista ja auton kuumuutta.Olen joskus kokeillut johonkin autoon mutta vain takaikkunoihin jokka ei aukea. 8) 8) 8) 8)
 
CPFilms valmistava kalvo on mulla pysyny takasivuikkunoissa vaikka auotaan, eikä ole edes reunoja millään käsitelty(kynsilakka tms.).

Lämpövastuksen ei pitäisi aiheuttaa ongelmia.

EDIT: eli usalainen kalvo 5v takuulla tuo
 
sit jos joskus otat pois kalvoa takalasista niin saa olla todella varovainen et ei katkase noita lämpövastuksia pieni vinkki ;)
 
Laitoin omaan takalasiin jotain kotimaista 5-vuoden takuulla. Ei tosin kaksisesti onnistunut (ensimmäistä kertaa takalasiin), mutta välttää näin talvella. Ei se lumen alta näy helposti ;D

Sivulaseissa on sitten huonompilaatuista kalvoa ja kesän paahteessa on alkanut kalvo turvota. Parit millit jokareunasta on leventynyt. Kattoa ens kesänä jos kalvottais kaikki uudelleen hieman vaaleammalla kalvolla :p
 
Kattelin tuossa taannoin mite "ammattilainen" teki todella kaarevan takalasin kalvotuksen yhdestä palasta.

Eli vain kalvo ensin lasin ulkopuolella suojamuovi kiintonaisena ja sit vaa vettä että se tarttuu kii ja sit lämpöpuhaltimella kalvo oikeeseen muotoon.
 
Lancer sanoi
Kattelin tuossa taannoin mite "ammattilainen" teki todella kaarevan takalasin kalvotuksen yhdestä palasta.

Eli vain kalvo ensin lasin ulkopuolella suojamuovi kiintonaisena ja sit vaa vettä että se tarttuu kii ja sit lämpöpuhaltimella kalvo oikeeseen muotoon.
noin se pitääkin laittaa mut monesti käytetään halpaa ja ohutta kalvoa ja sitä on melkein mahdoton lämmittää et sen sais muotoon siinä yks hyvä syy miks liikkeet käyttää laatukalvoja tyostäminen on helpompaa ja lopputulos myös sen näköinen .
ja asiakas maksaa mielellään kun on eka töhrinyt halvalla kalvolla päin p-tä ja sit "ammattimies" (tai nainen) tekee työn kunnolla.
yks hyvä vinkki on et imuroikaa auto ihan ekaks ei lentele roskia varsinkin kaiken maailman karvoja mikä vaikuttaa taas siihen lopputulokseen ;D
 
Ite käytin ammattimiehellä joka käytti sunguard kalvoa jolla 5 vuoden takuu....
nyt ovat olleet semmoisen reilut 2 vuotta kiinni ja hienosti on pysynyt.

Ja ovat kunnon kalvoa eikä mitään semmoista että kun katsoo läpi niin on violetin väriset, niinkuin nämä halpis kalvot tuuppaa olemaan...(ex biltema..yms..)
 
Ei se kalvon muotoilu lämmittämällä ole mikään taikatemppu, onnistuu muiltakin kun ammattilaisilta, jopa minulta :) Lämmittämiseen tarvitaan kuumailmapuhallin, vaikka jollain foorumeilla on hiustenkuivaajaakin suositeltu, mutta siinä ei riitä teho kutistamaan kalvoa (kokeiltu on). Suosittelen kanssa sungard kalvoa, 5% maksoi 23e metri. Onhan se kallista, mutta onnistuneen asennuksen jälkeen ei vituta enää yhtään. Ja nämä cd cardic sun muut biltemat on tosiaan jo seuraavana vuonna sisältä katsottuna violetin värisiä.
 
opettelee ekaks laittamaan halvan ja ohuen kalvon hyvin sit laatu kalvojen laitto on lasten leikkiä ja sillä voi tienata jopa rahaa sivutoimisesti tietenkin (alv 0%) ;D
 
Veikan kirsikkaan testasin tummennussprayta ennenkuin omaani sitä huonolla menestyksellä suihkutin ;D :(
 
ite oon laitellu aluks bilteeman kalvot.. (ed auto men liikkeesee ja on edellee ajos samoil kalvoil ..aikaa täst 4 vuotta koht)
ja sittemmi ny laitoin foliatecin kalvot itel.. senjälkee kaverille laitettii Siestaan takasivuihi jotai pskaa ja halapaa...en enää ikinä suostu laittaa halpoi.. hermot niis vaa menee..ei ees meinannu tarttuu saati es sais jotenki lämmöl niit muokkautuu..
 
Kötöstelin omaani "laadukkaat" cd-cardic kalvot jotka oli jo uutena punertavat. Tosin viritin ne vain taakse näihin kolmion mallisiin laseihin. Kyllähän ne kohtalaisesti onnistui niihin takimmaisiin ns. teatterilaseihin toisin kuin ovissa oleviin, mutta saavat ainakin tämän talven kelvata.

Työkaveri aikoinaan kyseli audiinsa tummennuksia paikallisesta mainosfirmasta mutta olivat sen verran kallita että ennemin ajelen ilman kalvoja (ja niinpä on audissakin itse asennetut kalvot)
 
vähän off topic mut huomasin tossa eilen yhden v-mäisen asian näistä halvoista ja ohuista kalvoista revin muijan micrasta kalvoja laitettu joskus 5 vuotta sitten bilteman kalvolla,
niin ei s..tana meinaa lähteä irti kun 1x1cm paloina kuumailma puhaltimella joutuu lämmittämään niin et liima jää lasiin eikä sittenkään meinaa saada kun pieniä siivuja kerrallaan eikä samaa ole ilmennyt kalliimmissa kalvoissa :) et silleen
 
onko kellään kokemusta pronssin värisestä kalvosta punasessa autossa toimiiko näöllisesti
 
mitsu L200 sanoi
onko kellään kokemusta pronssin värisestä kalvosta punasessa autossa toimiiko näöllisesti

jos pääset photoshoppiin käsiksi niin lassolla valitse alueen ja sit image -> adjustements -> hue-saturation. Sitten vaan valittet värin etc kikkailet. Saa nätisti vaihdettuu esim auton värii ja kaikki muu pysyy ennallaan....
 
Eiköhän se 3M ole paras mahdollinen pysymään hyvän liima pintansa ansiosta,sitku laittaa lisäks viel vähä väritöntä kynsilakkaa reunoille ni tulee bueno :)
 
Millä aineella pitää käsitellä se "röpelö" siinä lasin reunassa, että kalvo tarttuu siihen? Joskus oon kuullu sen, mutta kun ei vaan millään muista.
 
Kuulin sellaista "huhua" että EU olisi kieltämässä 1.1.2007 KAIKKI etulaseihin kohdistuvat tummennukset,pitääkö paikkansa.?

Ja jos pitää,niin tuohan ei tule koskemaan jo tummennettuja,EIHÄN?
 
Mitä muita tummennuksia? Kemiallinen, sävylasi?

Kalvot on ollu Suomessa kiellettyjä ennestäänkin..
 
:p En nyt muista minkä merkkisiä kalvoja on tullu laitettua, mutta parhaimman tuloksen olen melkeinpä saanut bilteman kalvolla vaikkei se ole sieltä kalleimmasta päästä. Ja on pysynyt ihan takanakin ikkunoissa joita auotaan. En väitä etteikö liima kalvo olisi hiukka parempi siihen, että jos ikkunoita auotaan. Kuten tuolla aikasemmin oli sanottu, että kannattaa kokeilla halvemmilla (bilteman kalvo n.5€ ja saa jo ihan hyvän tuloksen koska sen voi aina irroittaa ja irroittaa jos menee vikaan ;D).
 
ittellä LLumar:n eessä ja takana. Laatukalvoa mut en oo varma saako suomesta.. hyvin pysyny avattavissa laseissa siihen asti ku katsastuskonttorin ilkeä setä repi ne irti edestä..
 
Nuista Bilteman kalvoistakin saa kyllä ihan kelvolliset kun käyttää aikaa ja aineita, parhaat itsellä on olleet 3M:n kalvot ja ei ole tarvinnut muita kiinnityksiä sivulaseissakaan. :driver
 
Vs: Ikkuna tummennus

ikkunoiden tummennuksesta muutama sana..

Ensinnäkin, Bilhelvetin, CD cardicin, Mätänetin ym. kalvot kuuluvat roskikseen, ei ikkunoihin. Laadukkaat kalvot 3M, Sungard, etc. maksavan n. 10€/metri (koko auto n. 50-60€). Halpis kalvot ei yksinkertaisesti kutistu tarpeeksi ja varat loppuvat kesken, puhumattakaan niiden muista huonoista ominaisuuksista.

Tärkeintä koko kalvottamisessa on mun mielestä ikkunoiden pesu ja kalvon siirtäminen.

Kalvottaminen on sellainen laji, että suosittelen sen jättämistä ammattilaiselle... Niin teen itsekkin, vaikka niitä jokunen kymmentä on jo tullut tehtyä. Hinnat liikkuvat tiettävästi jossain 250-350€ paikkeilla.
 
Vs: Ikkuna tummennus

Niin onko siis niin ettei etuikkunoihin saa laittaa minkäänlaasta kalavoa? Oon joskus kuullu prosenteista jota ikkunan pitää valoa läpäästä? Olis tarkootus teettää prossiset tuulilasi ja takalasi, ja sivuikkunoohin(etu ja taka) laittaa kalavot, mutta onko etuikkunooren kalavotus kiellettyä? Jos jostaki saa pronssinväristä kalavoa jota saa laittaa myös etuikkunoohin niin ilimootelkaa vaikka mulle sähköpostihin royal.enfield(ÄT)pp.inet.fi ku en kerkiä käyrä kattelemas topiikkia...

Kiitos
 
Vs: Ikkuna tummennus

Mäkiranta P sanoi
Niin onko siis niin ettei etuikkunoihin saa laittaa minkäänlaasta kalavoa? Oon joskus kuullu prosenteista jota ikkunan pitää valoa läpäästä? Olis tarkootus teettää prossiset tuulilasi ja takalasi, ja sivuikkunoohin(etu ja taka) laittaa kalavot, mutta onko etuikkunooren kalavotus kiellettyä? Jos jostaki saa pronssinväristä kalavoa jota saa laittaa myös etuikkunoohin niin ilimootelkaa vaikka mulle sähköpostihin royal.enfield(ÄT)pp.inet.fi ku en kerkiä käyrä kattelemas topiikkia...

Kiitos

Tuulilasia ja etusivulaseja ei saa tummentaa jälkikäteen kalvoilla tai muullakaan tavalla.
 
Vs: Ikkuna tummennus

Mäkiranta P sanoi
Niin onko siis niin ettei etuikkunoihin saa laittaa minkäänlaasta kalavoa? Oon joskus kuullu prosenteista jota ikkunan pitää valoa läpäästä? Olis tarkootus teettää prossiset tuulilasi ja takalasi, ja sivuikkunoohin(etu ja taka) laittaa kalavot, mutta onko etuikkunooren kalavotus kiellettyä?

Onhan noissa laseissa tietty raja, paljonko niiden pitää läpäistä valoa. Jos oikein muistan, niin tuulilasin valonläpäisykyky pitää olla 75% ja etusivuikkunoiden 70%. Ja jos takalasin läpäisykyky on heikompi kuin 70%, niin piti asentaa oik.sivupeili. :peukku

miikka sanoi
Tuulilasia ja etusivulaseja ei saa tummentaa jälkikäteen kalvoilla tai muullakaan tavalla.

Juurikin näin. Jos haluaa tummat/sävylasit, niin ne pitää olla ns. tehdastummat, eli lasissa itsessään on jo se tietty sävy. Ja autoissa vakionakin olevat sinertävät/vihertävät sävylasithan on jo oikeestaan niin tummia kuin nuo prosentit antaa periksi. Eli eipä eteen saa hirmusen tummaa lookkia, paitsi olemalla lainsuojaton ja kalvottamalla.. 8)
 
Takaisin
Ylös Bottom