Intercooler tavalliseen Turbodieseliin

H

Hammer

Guest
Kuinkas monimutkainen homma välijäähdyttimen asentaminen/asennuttaminen olisi tavalliseen TD pajeroon ja ennenkaikkea, mitähän tuollainen projekti tulisi maksamaan? Vaatiiko tuo IC:n laittaminen muutoskatsastuksen?
 
IC vaatii muutoskatsastuksen.

Asentaminen lienee suhteellisen helppoa, jos saat kaikki tarvittavat osat vastaavasta välijäähdytetystä Pajerosta. Jos taas käytät jotain muuta välijäähdytintä putkien tekeminen on suurin työ. Jos konehuoneessa on ahdasta voi omatekoisten putkien kanssa palaa aikaa useampikin tovi.
 
Lisäksi jos käyttää alkuperäistä IC:ia pitää konepelti vaihtaa tai leikata siihen "scoopin" mentävä reikä ;D, tuolle jäähdyttimelle pitää vetää myös sähköjä: flektille ja ilmeisesti myös termostaatille ? Haynesin kirjan mukaan turbo näyttäis olevan hiukka erilainen tuossa IC:ssä kuin ilman sitä olevassa ( erilainen pakopuolen lähtö siis itse turbiinin jälkeen kahdessa kanavassa mutta pakoputken lähtö on jo samanlainen ) onpas vaikea kuvata sanoin :eek: Jos em. jutut tekee ja sen joutuu vielä muutoskatsastamaan niin mikä on lopputulos: paljonko lisää vääntöä / tehoa ?
 
ast sanoi
IC vaatii muutoskatsastuksen.

Periaatteessa IC:n asennus vaatii muutoskatsastuksen mutta käytännössä sitä tuskin kukaan huomaa ja rupeaa valittamaan. Mun ex-kulkuvälineen keulalla kiiltelevää isohkoa välijäähdytintä ihaili poliisit ja katsastusmiehet useampaankin otteeseen mutta sanomista ei tullut vaikka siitä ei otteessa ollut mainintaa.
 
Jos joskus rupeen laittamaan cooleria pajeroon niin teen kyllä sen oman syylärin eteen, tuon uudemman vakio IC on aika rimpula enkä tiedä miten se ilma edes siitä scoopista virtaa. Oman syylärin eteen saa tehtyä riittävän kokoisen jolloin ehkä kestää ottaa vähän tehojakin.

t:kristian
 
Takaisin
Ylös Bottom