Jäärata Kuusamossa

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Laitetaas tänne(kin) tarjolle jos joku haluaa ajella jääradalla Kuusamon keskustan läheisyydessä.

Eli kohtapuoliin alkaa jäitä olemaan sen verran että pääsee aurailemaan rataa.

Rata on sellaisessa paikassa, ettei sinne pääse kuin minun kanssa asiasta sopimalla (kulku pihojen läpi).

Radasta tulee luultavasti kohtuullisen pitkä ja leveä ja se tehdään järven jäälle. Kulku on melko loiva mutta pienehkö mäki siinä on, joten ihan neljän sentin maavaralla sinne ei pääse, mutta leimakelpoiset pitäisi mennä sujuvasti. Ajan kanssa jonkinlaista penkkaakin sinne tulee, joten puskurit tykkäävät ajan kanssa purkautua ulosajojen yhteydessä vähän lapiomiehen innokkuudesta riippuen.

Ajaa saa minun kanssa sopimalla omalla autollaan tai bensatonkkaa vastaan pääsee munkin romuilla päästelemään ja saa mukaan miehen sekä traktorin nykimään pois penkasta. Kalustona löytyy jeesuksen aikainen mikälie vitossarjalainen takaveto bemari norminastoilla sekä tuo työn alla oleva galantti ( https://www.mitsubishiclubfinland.com/bbs/index.php?threads/e39-gallun-jäärataseikkailut.63451/ ). Minunkaan autoilla ajaessa ei tarvitse vehkeille sääliä antaa, jos ne ajamalla saa paskaksi niin selkeästi on rakennettu liian heikkoa..

Galantissa on sisällä kaaret, joten joku mopokypärä on melkolailla pakollinen olla ettei pää pauku putkiin. Mitään vakuutuksia tai muita ei ole joten homma tapahtuu omalla vastuulla, mutta viimeiseen kymmeneen vuoteen ei ole mitään henkilöön kohdistuvia vahinkoja tapahtunut. Autot on kärsineet kyllä..

Olen nyt viime vuosien ajan ajattanut tuolla siis kaikki halukkaat tutut ja nyt voisi alkaa ajattamaan muitakin. Jos mut ottaa mukaan ajattamaan niin tarvittaessa neuvon kyllä sen verran mitä osaan (en ole mikään kummoinen kuski), eli ei tartte arastella vaikkei olisi koskaan jäällä käynyt kuin pilkillä hippo-kerhon kisoissa. maksua en halua bensatonkan lisäksi, kaikki tapahtuu ihan rakkaudesta lajiin.

Päivittelen tänne jahka rata on pystyssä ja yv kautta saa yhteyden
 
Viimeksi muokattu

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
29-33cm jäätä tossa nyt ja n. 23cm tehollista. Eli siinä ja tässä joko uskaltaa rataa aurata, toisaalta syvemmällä ei ole kyllä lunta käytännössä ollenkaan kuin "dyyneissä" mitä tuuli tonne puhaltelee. Kaverin valmetti nyt aurausvälineenä kun oma zetka hajosi, joten saa kaveri päättää milloin tuonne traktori upotetaan..

Muualla on muutamia kiinnostuneita ollut yhteydessäkin jo, täältäkin vain rohkeasti jos sattuu joku löytymään.
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Hienoa työtä teet.Kiinnostaisi itseä kyllä mutta aika pitkä matka alkaa olla täältä etelästä meren ääreltä
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Ja rata sitten tänään aurattiin. Tuulta ja tuiskua sekä siellä täällä vettä jäällä, joten tuli vähän semmonen kun sattui tulemaan. Pituutta reilun 700m, leveys vaihtelee vähän mutta 7-8 metriä suurimmaksi osaksi. Profiililtaan ehkä hitaampi kuin aiempina vuosina mutta ei se tylsäksi pääse. Penkkoja ei vielä kovin paljon ole mutta kun tuuli on "dyyneiksi" puhallellut lunta niin kyllä sinne kiinni pääsee, todistetusti.. Rata saattaa saada myöhemmin lisääkin pituutta.

Eli eikun viesteillä huutelemaan niin voi alkaa sopimaan radalla käyntejä.

Kertauksena vielä:

- Koska radalle meno on pihojen läpi, yhteyttä minuun niin voin varmistaa että sinne ylipäänsä pääsee. Mielellään vähintään päivää ennen kuin aattelee ajella, mieluusti aikaisemmin ainakin ensimmäisellä kerralla. Lisäksi rata on hyvä ajelujen jälkeen tasoittaa lingolla, joten siinäkin mielessä parempi olla ajoissa yhteydessä.

- Ensimmäisellä kerralla joutuu sanomaan minulle päivää ihan kasvokkain, halusi tai ei. Lupaan olla purematta.

- Omalla autolla ja itse lapioiden mitään "ratamaksua"ei ole

- Bensakanisterillisella / tjsp hyödykkeillä mitä sattuu tallista uupumaan saa minut mukaan traktorin kera sekä halutessaan saa ajaa mun kalustolla, jos ne on läjässä..

- Jos haluaa kahvia keitellä ja makkaraa paistaa niin siihenkin löytyy sovittaessa "grillikota" radan vierestä

- Sisäänmeno reiteillä tai "parkkipaikalla" ei kaahata, siinä voi olla liikkujaa esimerkiksi koiraa kusettamassa

IMG-20210123-WA0005.jpg
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Heitetään nyt tänne suora numero kun tämä on sen verran pienempi foorumi että tuskin tukkiutuu puhelin soitoista..

Eli O4O4137666, klo 15--> tai viestillä/whatssapilla milloin vain.
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Sijainti
Laihia
Perhana, kun kaukana on niin kaukana. Tänä talvena olisi vaikka kuinka monta kampetta piikkipyörineen pihassa, niin olisi kiva päästä ajamaan,

Hyviä ajoja sinne! (y)
 

outonaapuri

Active Member
Liittynyt
13 Kesäkuu 2011
Kaukanahan tämä on, toisella foorumilla jotain porukkareissua vissiin puuhaavat tännepäin.. En minä sellaistakaan pahalla katso, mutta mitään "virallisia" tapahtumia ei tähän voi alkaa järkkäämään kun aletaan mennä laillisuuden näkökulmasta harmaalta alueelta pois huonompaan suuntaan.

Jos nyt joku mitsuklupin jäsen (meitähän ei liikaa ole..) innostuu kauempaa lähtemään, niin SAATTAISI järjestyä majoitus tuossa mummovainaan talossa, mikäli saan lämmitykset toimimaan siellä kunnolla.
 
Ylös Bottom