J. Korpela, Galantin(E33) Riisaus päiväkirja

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Tänne olen koonnut Galanttini riisaamisesta päiväkirjan.
Kysymykset ja kommentit voi jättää tänne

ps. jos et pidä riisausksesta jätä katsomatta :p ei siis heikko hermoisille ;D ::)
 
Re: J. Korpela, Galantin(E32) Riisaus päiväkirja

menipä uusiksi koko topikki... liikaa muutoksia alkuperäiseen suunnitelmaan nähden...
yritänpä siis tehdä paremman riisaus topikin ;D

"Vesku" siis on ottanu haasteen vastaan ja hoitaa kuitu hommelit... itsellä kun on peukalo keskellä kämmentä :-[

*yritän saada jostain web sivu tilaa niin saan tehtyä gallerian riisauksesta ;) *
 
Vs: J. Korpela, Galantin(E32) Riisaus päiväkirja

Nyt on taisteltu muutama tunti koneen kannakeiden kanssa jälleen :seina
ei sitten onnistu saamaan konetta suoraan ja siten ettei ottaisi kiinni lootikko tai öljypohja :'(

no kunhan vielä saa lisää kannakeita eri malleista niin kaippa tämä tästä... pakko sen on jotenkin sinne sopia...

sopihan samalla laatikolla e33sen kaulaan g64 lohko... ja g64 lohkossa ei eroa g63T lohkoon kiinnityksissä... vai oliskohan sittenkin :-\
 
Vs: J. Korpela, Galantin(E32) Riisaus päiväkirja

ilta hommina tuli tehtyä uusi johtosarja ruiskulle...
en tiedä sitten onko tämä parempi Johtosarja
 
Vs: J. Korpela, Galantin(E33) Riisaus päiväkirja

noniin vauhtuu taas vähän suunitelmat...

uusi "aihio" haettu KUVIA

pitäs alkaa onkimaan e32sesta konetta ja lootaa irti... mutta inspiraatio on hukassa :seina
ja moottorinosturi uupuu :-\

"vahna" koppa pitäs pistää paloiksi... :p

no nyt kun on aikaa (lue:mikä mieltäpainaa topikista :seina )


muita huomioita tehty : suuttimet on pienemmät tuossa 88 mallissa ku 90 mallisessa kat Gli:ssä ???
mulla oli gli:ssä vihreät kuten sapporossakin ja tuossa on valkoiset ???
ja ilmastoinin kanssa tulee vielä ahdasta... ahdin pitäs saada sovitettu :p
 
Vs: J. Korpela, Galantin(E33) Riisaus päiväkirja

e32 on purettu ja huomenissa pitäs etsiä traileria jolla saisi korin vietyä tallista pois...

huomiota tehty että 88 mallin galanteissa olisi pienemät suuttimet kuin esim. 90 kat gli galantissa ???

kahdessa eri 88vm glsi:ssä olen huomannut valkoiset suuttimet kun omassa e33 gli '90 oli vihreät
samaten sapporossa 2.4i oli vihreät suuttimet...

muita pieniä huomioita oli että gti mallin galantin kaasuläppä sopii 1.6lancerin imusarjaan pulttijaon puolesta.. sitä en tiedä saako imusarjaa sorvattua tarpeeksi isoksi ;D

muutama kuva tuli napsittua kännyllä suht surkeita kuvia
 
Vs: J. Korpela, Galantin(E33) Riisaus päiväkirja

pikku hiljaa hyvä tulee...

kaasuläppäkotelo tuli putsattua
http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/huoltoa/kaasulapanpuhdistus/

ja ecu tuli vaihdettua
http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/huoltoa/ecunvaihto/

ja vielä vähän riisiä mittaristoon... ;D
http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/huoltoa/mittaristo/
 
Vs: J. Korpela, Galantin(E33) Riisaus päiväkirja

aikansa kuluksi tuli maalattua valojen taustat mustiksi ja
"uudet luomet" tuli tehtyä...
sapporon suuttimet löysivät paikkansa samalla kertaa
tyhjä käynti parani vähä...

Luomet

seuraava urakka olisikin etuhiekka pelti :seina sitä pitäisi modata että välijäähdytin sopii taakse ::)

ellei sitten korisarjaa ala tuohon väkertämään...
 
Vs: J. Korpela, Galantin(E33) Riisaus päiväkirja

Kiirettä pitää että pääsee kesäpäiville... :seina

no sain koneen keulalle ja vaihdelaatikon paikalleen... koko päivä vain meni :nykii

vesipumppu piti vaihtaa uudemman mallinen että sai sopimaan hihnapyörät KUVA

vaihdelaatikosta piti ottaa pala pois että sai kiinikkeen sopimaan... KUVA

ja kovan tuskan jälkeen ilman moottori nostinta sain koneen paikalleen ja laatikon... :p
näyttää hyvälle :peukku

lisää kuvia kuhan muistaa ottaa oikein kameran mukaan ::)
 
Vs: J. Korpela, Galantin(E33) Riisaus päiväkirja

hyvälle vaikuttaa... taidan päästä sittenkin galantilla :peukku
vielä nesteet ja öljyt koneeseen ja laatikkoon, pyörijä & jakajankansi + pientä sytyn säätöä :peukku

ilmastoinin puhalin piti ottaa pois... ei sopinu väliin enää :-\

ruma siitä tuli mutta kerkee parannella pikkuhiljaa ;D
http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/tbo_projekti/
 
Vs: J. Korpela, Galantin(E33) Riisaus päiväkirja

ensimmäiset tyypit otettu :peukku
hienosti pintakaasulla kiihdyttäessä puhaltaa :peukku :driver

tekniikka siis :
-e15 turbo galantin 4g63 moottori
-e33 galantin kaikki moottorin kannakkeet
-e39 vr4 galantin vakio TD05-14b ahdin
-custom välijäähdytin + 60mm ahtopaineputket
-3000gt vr4 by-pass venttiili
-e16a sapporon kytkin(225mm)+vauhtipyörä+asetelma
-e16a sapporon vaihdelaatikko
-e33 glsi 4-piste imusarja + ruisku + isomat suuttimet
-teho : n.150hv & 249nm

kori :
88vm Mitsubishi Galant GLSi
ilmastointi yms herkut kattoikkunaan myöten.

koneen jakopään muovit e33 galantista kuten vesipumppukin että sai sopimaan hihnat paikalleen.
 
Vs: J. Korpela, Galantin(E33) Riisaus päiväkirja

pakko vielä lisätä että dynossa kun käy ja saa varmistuksen tehoista
niin uskallan mennä katastus konttorille tekemään muutos katsastuksen :peukku
eli kyseessä on 100% laillinen auto :peukku :driver :driver
 
Vs: J. Korpela, Galantin(E33) Riisaus päiväkirja

Nyt on leima galantissa :peukku
eikä edes tiukkaa tehnyt :peukku

ainut vaan että pakokaasu mittaukset pitää suorittaa uudelleen...
sen verran tyhjäkäynti ja pa-paineen säädöt sekaisin vielä :seina
josko sitä sais kesäpäivillä/sporttiautolla neuvoja ja apuja siihen :peukku
 
Vs: J. Korpela, Galantin(E33) Riisaus päiväkirja

lopultakin tuli alumiinivanteet 7,5" x 18
ALUT

pakoputki meni myös uusiksi... mallia valitettavasti motonet palapeli :nykii mutta kaippa asiansa ajaa

3" rööriä tulossa...

ja lisämittarit piti asennella koelautaan.... öljynpaine mittari ei vielä toiminnassa... letku puuttuu välistä..

Lisämittari sovellus :nykii

kyllä se tästä vielä suttaantuu ajoon takasin ;D
 
Vs: J. Korpela, Galantin(E33) Riisaus päiväkirja

galantin tyhjäkäynnin heittelyä alkasin tutkimaan ja syylliseksi paljastu pa-paineen säätimen alipainevuoto
osa syyllinen oli myöskin alipaine vuodon omaava dumppi :seina

orggis pa-paineensäädin paikalle ja 3kGT:n bypass paikalle niin johan tasottu tyhjäkäynti :peukku

pikasesti tuli tehtyä pakosarjalle&tulpille ja SUS ilmasuodattimelle rosterista suojapelti...

evo6 scooppi kun sataa suoraan konehuoneeseen.... :p

viimeistä äänenvaimeninta tuli myös suuniteltua... menee ostamisen puolelle... 3" sisään 2x3" ulos...
 
Vs: J. Korpela, Galantin(E33) Riisaus päiväkirja

yksi kuvakin tuli napattua... http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/tbo_projekti/PICT0624.JPG/full
muuta kivaa... 7" näyttö ja dvd soitin asennettu... 12" hertz + autostudio sai paikkansa...
kotelo pitäs vielä modata kunnolla...

takapenkillä & kontissa uudet renkaat & vanteet odottamassa alle laittoa...
 
Vs: J. Korpela, Galantin(E33) Riisaus päiväkirja

ja vanteet alla ;D

http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/tbo_projekti/PICT0636.JPG/full
http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/tbo_projekti/PICT0635.JPG/full
http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/tbo_projekti/PICT0633.JPG/full
 
Vs: J. Korpela, Galantin(E33) Riisaus päiväkirja

nyt on "uusi" imuputki paikallaan :) sain by-pasventtiilinkin toimimaan kuten pitää

kiitos uudesta putkesta "mikko412":lle putki löytyi lancerista :peukku
http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/tbo_projekti/PICT0637.JPG/full

kirisimet vielä uupuu :-X
 
Vs: J. Korpela, Galantin(E33) Riisaus päiväkirja

Ahdistus tämän projektin kanssa... jäähylle menee...
katsastuksessa melkein ajokieltoon päästöjen vuoksi ja pohja & helmat ihan lahot :seina

löytyi lasikuitu paikkoja helmoista ja pohjasta :seina :seina :seina
kuvat ikävästä löydöstä...

http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+projekti/nakertaamielt%E4/

meinaan korjata ja kunnolla... pitää vaan ensin säästää iso tukurahaa että saa hitsin ostettua :-\
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom