J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI Royal 1989

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

No niin, sait päiväkirjan tehtyä! 8)

Ei muuta kuin hyviä kilometrejä - niitä vielä noilla lukemilla piisaa vaikka kuinka. :peukku
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

ecu lähettää tiedon rinkikellolle ja syttymoduulille samalla johdolla...

jos rinkikello kuolee ja auto sammuu ku saunalyhty on vika ecussa
tai että se johto joka menee eculta siihen imusarjan päällä olevaan "kipinän vahvistimeen"
on oikosulussa maihin ,vielä yksi johto on sitten joka tulee siitä "kipinän vahvistimelta" rinkikellolle
on oikosulussa, tämän johdon saa otettua irti liittimestä
eli siin kipinän vahvistimen johtonipussa on liitin jonka avaamella saa rinkikellon pois pelistä.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

Mr mmc sanoi
ecu lähettää tiedon rinkikellolle ja syttymoduulille samalla johdolla...

jos rinkikello kuolee ja auto sammuu ku saunalyhty on vika ecussa
tai että se johto joka menee eculta siihen imusarjan päällä olevaan "kipinän vahvistimeen"
on oikosulussa maihin ,vielä yksi johto on sitten joka tulee siitä "kipinän vahvistimelta" rinkikellolle
on oikosulussa, tämän johdon saa otettua irti liittimestä
eli siin kipinän vahvistimen johtonipussa on liitin jonka avaamella saa rinkikellon pois pelistä.

Hommahan tosiaankin meni niin että matkalle jäin auton kanssa.. ja se tosiaankin kävi niinkuin kello siihen asti kunnes kuoli. sitten piti aina odotella jonkin aikaa ennen uusinta starttia jolloin taas pääsi vähän matkaa, huolto-asemalla pääsin kuitenkin lopulta tankkaamaan masinoolia ja täyden tankin.. tosin eipä auttanut sekään ainakaan äkkiseltään.. Eli kipinänvahvistin on siellä imusarjan alla ilmeisesti? johtosarjoineen, helpossa paikassa..

Eli auto starttas huoltoaseman pihassa kävi ihan oikein, jonkun aikaa. ja sit alko pätkimään ja sammui.. eikä enää edes yrittänyt startata. Ennenkuin taas odotti hetken.. Tosin se ei oo suhteessa siihen että kauanko auto on kylmänä vs. kauanko auto käy. vaan voi käydä minuuttejakin.. tai sit ei.

Ja sanottakoon nyt vielä että auto toimi täysin ennen seisontaa, ja eikä se nytkään oireile yhtään mitään, yhtä-äkkiä vaan auto kuolee. ja kiekka mittari yleensä ennen sitä heilahtaa pari kertaa.

Tutkimus jatkuu kun pääsee kotia.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

Eihän tuo bensapumppu voisi olla?
 

eki75

Galant 1.8td-88, 720tkm "Eläkkeellä", +FD 15
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Karstula-JKL-Kolho
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

J. Puhakka sanoi
Eihän tuo bensapumppu voisi olla?

miksei sekin, mutta ei luulis vaikuttavan kierroslukumittariin mitenkään.. mulla meni virtapiuhan läpivienti bensapumpun laipasta rikki ja kuoli kerralla/lopullisesti. toisaalta itse pumppu oli kyllä ehjä.. haetutti vaan vikaa aika kauan, kun sammutin kahvilan/baarin pihaan normaalisti ja kun olin pois lähdössä niin ei mitään eloa.. :seina

-Eki
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

Sellanen tuli mieleen että mitäs jännää sytytyspuola voi tehdä hajotessaan? Jos se johonkin oikareihin pätkii ni vois juontua sinne rundikellolle asti. Puola myös osaa sen tempun että ei lämmetessään enää toimi. :)
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

se rundikello oli tosiaankin eilen nollissa, tänään se vaan heiluu ja käy huonosti..

"essolla" tultiin siihen tulokseen että se ois bensapumppu.. kun pätkiminen alkaa niin alkaa bensalinjoissa tuntumaan "pätkimistä", tosin sitä en tiedä onko se joku ecu joka ohjaa sitä pumppua? En tiedä miten se tuossa toimii. rele se tuskin on.. Se tosiaankin käy kun antaa vähän aikaa jäähtyä ja starttaa, sit se käy ajan aikaa X ja alkaa pätkii ja sammuu. (ja bensalinjassa tuntuu "sylkemistä", tosin se voi olla kummin tahansa, joko pumppu tai sit mikä ikinä pumppua ohjaakaan..)
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

Ecu tietysti ohjaa bensapumppuja ja sen relettä. Rele on hanskalokeron alla. Sitä en tiedä että onko siellä joku toinen rele vielä, jollain "päärele" tai vastaavalla nimellä kulkee se iso.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

köh köh... puhuin vähän soopaa mistä rundikellon johto lähtee...

eculta menee johto kipinän vahvistimelle, sieltä puolalle, puolalta sitten lähtee rundikellolle...

gti mallissa lähtee kipinänvahvistimelta suoraan ::)

kokeile ensin repiä se yksinäinen valkoinen liitin puolalta irti(puolaan jää johdot kiinni)

rundikellon saa siten ohitettu... (suljetaan pois että se olis oikkarissa)

ite en usko että pa-pumppu... jops pa pumppu tekis kepposia auto kävis tyhjäkäyntiä suht ok. kieroksilla hyytyis

tai poltas päsulakkeen... myös apparin jalkatilasta kuuluu nakse jos ecun ohjaus pätkii...

eculta tulee suoraan syöttö siihen keltapassivoituun tuplakärki releeseen joka on siinä lämppärin moottorin edessä.

jos virrat pätkii niin helppo o todetä myös vetämällä johto konehuoneen testiliittimestä ja sisälle valo väliin että valo vilkkuu jos
virrat pätkii...
(kytkentä : testiliitin -> valo -> maadoitus)
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

Itse kallistuisin myöskin sähköpuolelle, bensapuolen pätkiessä kiekkakellon liikkeet olisivat luultavasti pehmeämpiä, eli ne seurailisivat koneen todellista kierroslukua tarkemmin. Nyt näyttää pikemminkin siltä, että kierroslukusignaali ja/tai sytytys katkoo totaalisesti hetkittäin. Jos vika on jakajan sisällä olevassa anturoinnissa tai ECUssa, niin sehän vaikuttaa samalla myös suuttimien liipaisuun -selittäisi miksi bensalinjassa tuntuu paineenvahtelua.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

Hain tuossa kylmäsprayta ja testikynän, että pääsee suihkuttelee eri komponenetteja läpi.. Itselä on mielessä ainakin ecu, mfi-rele, kipinänvahvistus yksikkö.
Tosiaankin, se käy lämpimäksi ja pelaa aivan oikein siihen pisteeseen asti, kunnes se vain sammuu pätkien.. Esim kaupassa voi käydä kun se ei oo liian kaukana..

Auton voi tosiaankin ajaa reissun jälkeen pihaan ja jättää käymään, se käy siinä ajan X ja sammuu. ja ei lähde päälle ennenkuin on jäähtynyt tovin. (ie. starttaa kyllä, ie. "lähtee tulille", mut siis sammuu saman tien)

Testikynän voinee kytkeä siihen bensapumpun testipiuhaan niin näkee pätkiikö se virta sinne.

Luulis ainakin että jos se kerta on lämmöstä kiinni niin se vika näin löytyisi.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

Nykiminen: likainen kaasuläppäkotelo, tulpat, koneenkorvakkeiden kumit.

Kolina: liukutapit finaalissa?
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

Niko Päivinen sanoi
Nykiminen: likainen kaasuläppäkotelo, tulpat, koneenkorvakkeiden kumit.

Kolina: liukutapit finaalissa?

Kaasuläppäkoteon putsasin kun sitä tyhjäkäyntiongelmaa joskus mietin, joten sen luulisi olevan kunnossa.. Tulpista.. jaa-a, herra tietää milloin ne on vaihdettu. Minä muistelen ja luulen (pitänee huoltokirjasta tarkistaa), että niillä ois nytten 45tkm rullailtu..

Mitäs tuo liukutapit finaalissa tahtoo sanoa, sitä että on liikaa hiottu satuloita, vai tapit ittessään finaalissa, vai perus huoltokeikalla selviää? :)
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

Ite antasin ääneni niille moottorin kumeille. Varsinkin jos se nykiminen ei ole sellaista terävää. Tohon GTi:hin joskus sen etummaisen vaihdoin (käytetyn) ja vika on taas palannut. Se oli ihan kappaleina kyllä mikä siellä oli. Pitäis joskus oikeesti koittaa sitä sikaflex temppua.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

Sika/silikonikikkaa en "suosittele" kenellekkään kenellä on amalgaamit yms suussa..

Tulee niin järkyttävät tärinät/värinät koriin&kabiiniin että kojelautakin tärisee tyhjäkäynnillä..

Mutta olenhan asiaan jo jotain maininnutkin..
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=17275.msg127334#msg127334
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

Vaihda nyt jo ne tulpat..

Itse olen vaihtanut 10-15tkm välein perustulpat,ei ne nyt niin montaa euroa maksa,eikä "kuormita" sitten turhaan vahvistinyksikköä/puolaa.

Ja sehän on ihan makuasia vaihtaako OT:n nesteet,koskaan kuullut että siitä hyötyä olisi (mutta eipä kai siitä haittaakaan ole..).
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

ST sanoi
Vaihda nyt jo ne tulpat..

Itse olen vaihtanut 10-15tkm välein perustulpat,ei ne nyt niin montaa euroa maksa,eikä "kuormita" sitten turhaan vahvistinyksikköä/puolaa.

Ja sehän on ihan makuasia vaihtaako OT:n nesteet,koskaan kuullut että siitä hyötyä olisi (mutta eipä kai siitä haittaakaan ole..).

Pitää eka selvittää mitkä tulpat ja paljonko ne timanttitiskillä maksaa, sitten ne pystyy vaihtamaan :peukku
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

J. Puhakka sanoi
Pitää eka selvittää mitkä tulpat ja paljonko ne timanttitiskillä maksaa, sitten ne pystyy vaihtamaan :peukku
Mitsu ei tee tulppiaan..

Vaan NGK,eli BPR6ES-11.

Kirjoista riippuen lämpöarvoksi arvotaan 6/7-itse olen empiiristen tutkimusten jälkeen päätynyt 6:n "ympärivuotisena" tulppana.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

ST sanoi
Mitsu ei tee tulppiaan..

Vaan NGK,eli BPR6ES-11.

Kirjoista riippuen lämpöarvoksi arvotaan 6/7-itse olen empiiristen tutkimusten jälkeen päätynyt 6:n "ympärivuotisena" tulppana.

mistäs tuo lämpöarvo näkyy (olettaen tuo numero tuossa BPR*).. NGK oma hakukone antoi

Standard
NGK Traditional spark plug 7133 BPR6ES-11 .044" SOHC $2.39
NGK V-power spark plug 6261 BPR6EY-11 .044" SOHC $2.39

Super Class
NGK GP platinum 7084 BPR6EGP .044" SOHC $3.15

Premium
NGK IX iridium 3903 BPR6EIX-11 .044" SOHC $7.83
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

J. Puhakka sanoi
mistäs tuo lämpöarvo näkyy (olettaen tuo numero tuossa BPR*).. NGK oma hakukone antoi
Hmm,häh.?

Vai tarkoitatko mistä 7 tulee?


CAPS antaa nuo kaksi vaihtoehtoa,mutta NGK tosiaan vain tuon yhden,mitä itsekin olen käyttänyt ~100tkm ilman ongelmia monissa eri (mitsun) koneissa.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI 1989

Eikös ohjekirja ihan kerro että sinne menee tuo ngk bpr6es-11 tai itseasiassa puhakan auton tapauksessa bpr6es pelkästään, ainakin motonetin mukaan ei-kattimalliin menee tuommonen tulppa. Kyllä mulla oli ainakin ihan vaihtokypsät tulpat 2 vuoden jälkeen. :D
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI Royal 1989

ST sanoi
Hmm,häh.?

Vai tarkoitatko mistä 7 tulee?

CAPS antaa nuo kaksi vaihtoehtoa,mutta NGK tosiaan vain tuon yhden,mitä itsekin olen käyttänyt ~100tkm ilman ongelmia monissa eri (mitsun) koneissa.

Vastaan itse itselleni.

Kirjainyhdistelmä (1-4) ennen lämpöarvoa antaa tiedon kierteen halkaisijasta, kuusion koosta ja tulpan rakennetyypistä.
5. merkki kertoo tulpan lämpöarvon numerona.
6. merkki kertoo kierteen pituuden
7. merkki sisältää tiedon tulpan erityisistä rakenteellisista ominaisuuksista
8. merkki (numero) sisältää lisätiedon kärkivälistä
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI Royal 1989

Itsekin tulee aina haettua päästölappu tuolta korjaamosta, missä celeste on käyny kaasareiden huollossa. Maksaa 15e siellä ja saanu sieltä niin hyvää palvelua että tekee mieli tukea sitä yritystä.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI Royal 1989

mitä minä sanoin siitä kampiakselin pultista... :)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI Royal 1989

kampuran pultti lähtee kun laitat kunnon hylsyn
ja tuet runkoa vasten varren ja startilla ;)

ja kuhan pultti lähtee niin kyl se pylpyräkin irtoo.

kiristin on 8mm kuuskolo (e15 korisessa pinnapultti)

ohjaus tehostinta ei tarvi irrottaa, vesipumpun pyörä kylläkin
paras avain on se nivel tuplalenkki.

tässä kaikki työkalut mitä tarvitaan : http://mmc.1g.fi/kuvat/Coltti/jakopaa/DSC_0255.JPG ;D
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI Royal 1989

ST sanoi
Itse olen todennut paljon paremmaksi räikkälenkin..

tuolla nivel lenkillä pystyy pyörittää "höyryveturi" tyylillä nopeesti auki, siksi ite suosinu sitä.
räikkälenkki on hyvä mutta liike lyhyt ja aika nitkuttaminen, näin siis omakohtainen kokemus ;)
tapoja on monia, taitaa riippua paljon myös siitä sopiiko sormet mihin koloon ;D
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI Royal 1989

nuissa rullissa kuumottaa aina kovasti että kun niitä kiinnittää että mistäpä tietää tuleeko oikeaan momenttiin kun mikään avain ei väliin mahdu.. ja ei nuita pyöriäkään oikein saa pidettyä kiinni ku käsin.. (ainakaan osaa).. kerran meinaan on käynyt niin että on pyörinyt kampuran pultti auki melkein ja oli melkoinen kolina.. (coltissa aikanaan).. eli jos sen nyt saa auki tuolla "tukivartta vasten pam" niin milläs sen sit saa kiinni yhtä hyvin ??? Ja kyllä me vain jouduttiin ulosvetäjällä kerran tuo kampuran pyörä irroittamaan..

Ja sun kuvasta uupuu se vääntövarsi, itse en ainakaan uskaltas räikkää pamauttaa startilla yhtään mihinkään..
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI Royal 1989

ja BTW, itsellä ei ole mitään merkkiä jakopäässä kuten workshop manual näyttää, vain jonkun edellisen vaihtajan raavinnat, onko tuossa joskus jotain ollut?

http://www.isokyynel.com/jakohihna/P1010703.JPG
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI Royal 1989

noi raavinnat on hampaan pielessä, oikea kohta on tuossa pykälässä.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI Royal 1989

Mr mmc sanoi
noi raavinnat on hampaan pielessä, oikea kohta on tuossa pykälässä.

No kaikki workshop manuaalit jne sanoo asian just päinvastoin.. (jossa siis pykälä on sen yhden merkin ylempänä), tarkistin tämän myös haynesin oppaasta.

workshopmanual.jpg
 

mikki87

Pajero liikuttaa..
Liittynyt
26 Elokuu 2004
Sijainti
Kurikka
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI Royal 1989

E1-sarjalaisessa gallussa on merkkinä tuo kannen ja venttiilikopan väli ja e3-sarjalaisessa tuo pykälä.. Tämä tieto on mitsun workshop manualista.. Toi merkintä vaihtuu ilmeisesti loppuvuodesta 87 malleissa.. Tosin e1-sarjalaistenkin kansissa on näkynyt silti noita pykäliä jakopäässä..
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI Royal 1989

mikki87 sanoi
E1-sarjalaisessa gallussa on merkkinä tuo kannen ja venttiilikopan väli ja e3-sarjalaisessa tuo pykälä.. Tämä tieto on mitsun workshop manualista.. Toi merkintä vaihtuu ilmeisesti loppuvuodesta 87 malleissa.. Tosin e1-sarjalaistenkin kansissa on näkynyt silti noita pykäliä jakopäässä..

näemmä kansissa eroja myös, tuossa 88vm galantissa ei ole tuota kohaumaa, eikä ollut 85vm
e15 turbossakaan mutta
90vm gli galantissa taas on tuo pykälä

onkohan noissa kansissa muitakin eroja? nokka?
 

mikki87

Pajero liikuttaa..
Liittynyt
26 Elokuu 2004
Sijainti
Kurikka
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI Royal 1989

Mr mmc sanoi
näemmä kansissa eroja myös, tuossa 88vm galantissa ei ole tuota kohaumaa, eikä ollut 85vm
e15 turbossakaan mutta
90vm gli galantissa taas on tuo pykälä

onkohan noissa kansissa muitakin eroja? nokka?

Saattaa sielä olla nokassakin eroa, mutta 2litraisten osalta ainakin venoissa on eroa, e1x- sarjassa milliä pienemmät venttiilit kuin e33 gallussa.. Sekä tietysti kaasariversio vs. ruisku niin bensapumpun reikä kannessa imusarjan puolella.. ja muistaakseni puuttuu e1-sarjalaisen kannesta EGR-reikäkin..
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI Royal 1989

No kohtuu hyvin vie öljyä kun ei meilläkään tuo e33 ihan noin paljoa vie ja jakopää kumminkin tiputtaa ihan hulluna.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI Royal 1989

mystinengalant sanoi
No kohtuu hyvin vie öljyä kun ei meilläkään tuo e33 ihan noin paljoa vie ja jakopää kumminkin tiputtaa ihan hulluna.

No itsellä ei tiputa yhtään, ja onhan tuo siis aiemminkin castrolin puolisynteettisillä mennyt ~1l / 1000km. Tässäpä mietiskelin että nyt ois hyvä sauma kokeila RVS :D
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI Royal 1989

trukkimoottorin feature

Niko Päivinen sanoi
Kyllä, äänestäisin tätä vaihtoehtoa. :D

Rupesin tässä sit kuitenkin miettimään että oisko kilsoilla jotain tekoa, meinaan 100tkm sitten tuli otettua kisaa kaverin 2.3 volvon kanssa ja eipä Galantilla tarvinnut sen rinnalla ees yrittää.. (Tosin Volvo on volvo..)

Mutta sitten taas tuli mieleen takaveto galanttini samaisella trukkimoottorilla, se ainakin kiersi ja veti kiltisti sinne 6500rpm.. muutenkin kaikki kaasariautot on olleet kiukkusempia itelä yläkierroksilla ku tuo ruisku (ja on ollut 340tkm ajettu kaasarikin). Voiko olla ruiskun kanssa tekoa?, tuskin?.. Vai vaikuttaako auton paino oikeasti nuin paljon yläkierroksilla menoon?, tosin painoihan se takaveto galanttikin.. Ois kyllä kiva keksiä mikähän tässä yhdistää..
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI Royal 1989

Omasta mielestäni taas ERITTÄIN HYVÄ,että on suunniteltu alavireiseksi,normiajo mukavaa.

Ja vaikkei tuo oma mosa ihan vakio olekkaan,niin näkeehän tuostakin suuntaa-antavaa,eli MAX vääntö ~2,7t rpm.
 

Liitetiedostot

  • kayra.jpg
    kayra.jpg
    112.5 KB · Lukukerrat 537

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI Royal 1989

ST sanoi
Omasta mielestäni taas ERITTÄIN HYVÄ,että on suunniteltu alavireiseksi,normiajo mukavaa.

Ja vaikkei tuo oma mosa ihan vakio olekkaan,niin näkeehän tuostakin suuntaa-antavaa,eli MAX vääntö ~2,7t rpm.

Se onkin erittäin hyvä ei siinä, mukavahan tuolla on ajella ilman kierrättämättäkin, mutta se on just se että jos haluaa kierrättää niin sit ei tapahdu mitään ellei vaihda vaihdetta :)
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI Royal 1989

kyllä, 8valve puutuu yläkieroksille, ei hyödytä kierättää.
mutta 2,5" mörinä suora putkella jaksaa kiertää vähän ylemmäs
eli vakio putki ahdistaa yläkieroksilla aika voimakkaasti.

nyt kun on ajellu vähän enempi tuolla 16v koneella niin... kaupungissa ja matkassa on 8v mukavampi ajaa
mutta kuluttaa enempi kuin 16v :-\
8v ~8l-8,5/100km ja 16v meni mulla ~6,7/100km (glsi lootalla)

laita kuntoon vaan ja katsasta :peukku
siksi mäkin kokosin tuon hb sillä 500e saa ties millasen pommin, ja ite kun on laittanu niin
tietää mikä on auto.
mu tuuri = lasikuitua pohja ;D
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: J. Puhakka, Mitsubishi Galant 2.0 GLSI Royal 1989

Mr mmc sanoi
kyllä, 8valve puutuu yläkieroksille, ei hyödytä kierättää.
mutta 2,5" mörinä suora putkella jaksaa kiertää vähän ylemmäs
eli vakio putki ahdistaa yläkieroksilla aika voimakkaasti.

nyt kun on ajellu vähän enempi tuolla 16v koneella niin... kaupungissa ja matkassa on 8v mukavampi ajaa
mutta kuluttaa enempi kuin 16v :-\
8v ~8l-8,5/100km ja 16v meni mulla ~6,7/100km (glsi lootalla)

laita kuntoon vaan ja katsasta :peukku
siksi mäkin kokosin tuon hb sillä 500e saa ties millasen pommin, ja ite kun on laittanu niin
tietää mikä on auto.
mu tuuri = lasikuitua pohja ;D

Mielenkiintoista, toisaalta selittää sen miksi tuntu että auto jakso kiertääkkin paremmin kun putki oli poikki downpipeltä :D (Tosin ääni tekee tuntumaa lisää niin sitä ei ikinä tiedä vaikka ois ollut ihan placebo)

Itsekkin olen nuita 6,7-6,9 lukemia päässyt monasti glsi:llä, Itteä hieman harmittaa sinänsä kun tuo on edelleenkin semisti suht-ruosteeton ulkoapäin katsellessa, luukut jne on kuin uudet, mitä nyt konepellin etureunassa perinteiset kiveniskeymät. Meitin autolle ei ole lasikuitua hitsiä tarvinnu näyttää. (vielä, toivottavasti trendi jatkuu) :p

Tulipa tuossa mieleen kun vertailin nuita galantteja että onhan nuo omat 412tkm ajetut umpiot TUMMAT verrattuna nuihin 295tkm ajettuihin :D
 
Ylös Bottom