J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

On kyllä hyvännäkönen yksilö :peukku Pirun mukavia ajettavia nuo :) Kohta innostut kuitenki tätäkin modailemaan ;D
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Shadow sanoi
On kyllä hyvännäkönen yksilö :peukku Pirun mukavia ajettavia nuo :) Kohta innostut kuitenki tätäkin modailemaan ;D
Kiitoksia :) Joo, tosi mukavan oloinen nyt näillä vähillä ajamillani kilsoilla ainakin :peukku
Ei tälle kyllä ruveta tekemään mitään... Ainakaan paljoa ;D
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

"Ei tätä laiteta - ainakaan paljon..." jotenkin tulee sellainen dejavu-olo... ;D

On kyllä tosiaan komea laitos! Eiköhän tuolla ole talvella mukava päästellä. Lieköhän maltat tästä luopuakaan keväällä... 8)
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

On sul ainaski siisti pakoputkenpää ;D :peukku
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Oliko ratin irti otto hankala homma, ja ilmeisesti se coltin "boss" kit käy? (mikä se adapterin suomenkielinen nimi onkaan)
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

MakeT sanoi
On sul ainaski siisti pakoputkenpää ;D :peukku
Eikö oo ja kans :peukku

J. Puhakka sanoi
Oliko ratin irti otto hankala homma, ja ilmeisesti se coltin "boss" kit käy? (mikä se adapterin suomenkielinen nimi onkaan)
Saihan sitä vääntää kun ei ollu sopivaa ulosvetäjää, kolmijalassa mulla on se tappi niin käyrä ettei sillä enää muuta voinu tehdä ku paiskata roskikseen :)
Tekaisin sitte alumiini tangosta semmosen laitteen millä se ratti irtos.
Siinä kiinnityspultin vieressä molemmilla puolin on kasimilliset reijät mihin sai pultit kiinni ja sit alumiinitankoon vaan samoihin kohtiin porasin reijät ja keskelle yks johon väänsin kierteet ni siinä se :)
"boss" kit lienee se muovihimmeli joka ohjaa vilkkukytkintä? Joka tapauksessa kaikki muu sopi ihan justiinsa, lisäsin vaan siihen tappiin, joka liukua vasten on, lisää pituutta putkiholkilla ni sekin rupesi toimimaan :peukku
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Joo, siihen se meni että heilahti :) Vähän mä sitä veikkailinkin, ja kokeiltavahan se oli vaikka kuka sanois mitä ;D
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Jani T sanoi
"boss" kit lienee se muovihimmeli joka ohjaa vilkkukytkintä? Joka tapauksessa kaikki muu sopi ihan justiinsa, lisäsin vaan siihen tappiin, joka liukua vasten on, lisää pituutta putkiholkilla ni sekin rupesi toimimaan :peukku

Eiku bosskit on se mikä näissä rateissa yleensä tulee, se mihin se rattitanko tulee kii. (ie. missä on se reikä keskellä) Ja siihen tulee sit pulteilla tai pikalukolla ratti kii.
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Niin siis mä laitoin Coltin alkuperäisen ratin jossa oli kaikki bosskitit paikallaan :) Mutta ilmeisestikin Coltissa nyt oleva Momon ratti menee ihan yhtä heittämällä kiinni :)
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Puhakka taitaa tarkoittaa bosskitillä ratin keskiötä.?
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

ST sanoi
Puhakka taitaa tarkoittaa bosskitillä ratin keskiötä.?

Englanniksi se on bosskit, se on varmaan suomalaisttain sitten se keskiö :)
Se kuitenkin on se missä on ne boorit rattitangolle. (ie. Reikä) + laippa ja siihen voi kiinnittää sit ratin.
Steering Wheel Boss Kit(tm)
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Keskiöhän se suomeksi on ja eikös lontoon murteella puhuta Steering wheel hub:sta

Anyway, asia nyt varmaan kuitenkin tuli selväksi, eli Coltin alkuperäinen ratti sopii suoraan Galantiin, ainoastaan torven tappia joutuu pidentämään :peukku
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Jos olet mittariston valoja vaihtamassa niin laita suoraan tehokkaat ledit, tavalliset värilliset polttimot ei riitä muuttamaan väriä 8)
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Joo'o, ajattelin kyllä kokeilla ledeillä kun niitä tossa nippu on, se vaan et niitten antama valo on liian tehokasta ja ne näkyy mittariston läpi kirkkaampina juuri valojen kohdalla. Ja kyllä noilla kortsuilla saa hyvin sen värin vaihdettu, riippuen toki jos se vihree väri on myös maalattu niihin mittarin pohjiin silloin se on vähän heikompi homma :)
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Sumarit joudut uunittaan,ja lievällä väkivallalla saat sieltä keltaisen "kuvun" irti,joka sen värin siis muuttaa.

Itsekkin ensin luulin että olisi ollut vain keltaiset polttimot,mutta eipäs ollutkaan..


Ja vihreä väri löytyy myös taustoista,eli se on ihan sama minkäväristä sinne olet laittamassa,aina vihertää..
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Ainakin meikäläisen gallun mittaristo on tasaisesti tummansininen eikä häikäise silmiin ::)
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Mitsun workshop manuaalin mukaan siellä on joku nappi josta voi vaihtaa mittariston väriä myös, miten lie?, mahtaa olla vaan jotain höpöhöpöä.
Ei JaniT laittanut ylös mitä lamppuja sinne meni ja montako kpl, joku sanoi että sinne menee yksi pieni lamppu joka ei ol normaali kanavia pitkin saatava? Ja loput kai niitä pieniä lasikantaisia?, ei niitä 1cm halkaisijaltaan olevia?
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

J. Puhakka sanoi
Mitsun workshop manuaalin mukaan siellä on joku nappi josta voi vaihtaa mittariston väriä myös, miten lie?, mahtaa olla vaan jotain höpöhöpöä.
Ei JaniT laittanut ylös mitä lamppuja sinne meni ja montako kpl, joku sanoi että sinne menee yksi pieni lamppu joka ei ol normaali kanavia pitkin saatava? Ja loput kai niitä pieniä lasikantaisia?, ei niitä 1cm halkaisijaltaan olevia?
Ei todellakaan ole mitään nappia..


Pienet lamput ovat spesiaali-tavaraa (PERIAATTEESSA T5,mutta hieman kuitenkin kokoeroa),joita ei käytä kuin Suzuki ja mitsu (saa vain HYVIN harvoista paikoista+Vehosta),mutta kyllähän sinne perinteinen 1,2W T5 pikkulasikantakin menee.

Varoitusvaloilla on nuo pikkulasikannat,sitten pitkien/vilkkujen/mittaristovalojen lamput onkin noita isompia (T10),jotka on 2,2W,ja nekin harvinaisia (norm 3W).
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

J. Puhakka sanoi
Mitsun workshop manuaalin mukaan siellä on joku nappi josta voi vaihtaa mittariston väriä myös, miten lie?, mahtaa olla vaan jotain höpöhöpöä.
Ei JaniT laittanut ylös mitä lamppuja sinne meni ja montako kpl, joku sanoi että sinne menee yksi pieni lamppu joka ei ol normaali kanavia pitkin saatava? Ja loput kai niitä pieniä lasikantaisia?, ei niitä 1cm halkaisijaltaan olevia?

jossain mallissa on napilla oranssi / vihreä taustavalaistus :peukku
ei kumminkaan taida olla yhtään sellasta mallia suomeen tuotu :-\
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

ST sanoi
Sumarit joudut uunittaan,ja lievällä väkivallalla saat sieltä keltaisen "kuvun" irti,joka sen värin siis muuttaa.

Itsekkin ensin luulin että olisi ollut vain keltaiset polttimot,mutta eipäs ollutkaan..


Ja vihreä väri löytyy myös taustoista,eli se on ihan sama minkäväristä sinne olet laittamassa,aina vihertää..
Näin mä vähän ajattelin et uunihomma tostakin taas tulee, katotaan nyt teenkö vai en :)

Niin ne tais vanhassa Coltissa olla kans vihreät noi pohjat :p Katotaan nyt jaksaako niitäkään sitte purkaa, jäi tupakinsytyttimen ja sen puhaltimen puolenvaihdon valotkin vihreeksi, eli voi olla et heitän ne vihreet kortsut sinne säätimiinkin takaisin :)

J. Puhakka sanoi
Mitsun workshop manuaalin mukaan siellä on joku nappi josta voi vaihtaa mittariston väriä myös, miten lie?, mahtaa olla vaan jotain höpöhöpöä.
Ei JaniT laittanut ylös mitä lamppuja sinne meni ja montako kpl, joku sanoi että sinne menee yksi pieni lamppu joka ei ol normaali kanavia pitkin saatava? Ja loput kai niitä pieniä lasikantaisia?, ei niitä 1cm halkaisijaltaan olevia?
Joo ei oo mitään vaihtonappeja mulla, en oo ainakaan nähny :) Kuusi kappaletta pieniä (T5) lasikantoja tonne meni, tuhkis, sytkäri, puhaltimen puolenvaihto ja puhaltimen säätimet
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Jani T sanoi
Näin mä vähän ajattelin et uunihomma tostakin taas tulee, katotaan nyt teenkö vai en :)

Niin ne tais vanhassa Coltissa olla kans vihreät noi pohjat :p Katotaan nyt jaksaako niitäkään sitte purkaa, jäi tupakinsytyttimen ja sen puhaltimen puolenvaihdon valotkin vihreeksi, eli voi olla et heitän ne vihreet kortsut sinne säätimiinkin takaisin :)

Joo ei oo mitään vaihtonappeja mulla, en oo ainakaan nähny :) Kuusi kappaletta pieniä (T5) lasikantoja tonne meni, tuhkis, sytkäri, puhaltimen puolenvaihto ja puhaltimen säätimet

Et vahingossakaan ottanut kuvia :), Ois ollut kiva artikkeli ehkä tuostakin. Itsellä kans ihan kaikki valot kojelaudassa pimeänä, tai no mittarissa pari lamppua palaa vielä :)
Mut meiti on kyllä nähnyt nuita exe galantteja ihan valkosillakin sumareilla, onko ne ollut sit modattuja juttuja?
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

J. Puhakka sanoi
Itsellä kans ihan kaikki valot kojelaudassa pimeänä, tai no mittarissa pari lamppua palaa vielä :)

Et sitten ole harkinnut ostaa otsalamppua ;D ;D
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

calle sanoi
Et sitten ole harkinnut ostaa otsalamppua ;D ;D

On mulla ;D Eihän sitä tarvi nähdä ku nopeusmittari, ja sitten bensavalo pimeessä 8)
Ja kattoluukullisessa on se hieno valoclusteri siinä edessä josta saa tarvittaessa ne karttavalot päälle tiukkoja tilanteita varten :driver
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

J. Puhakka sanoi
Et vahingossakaan ottanut kuvia :), Ois ollut kiva artikkeli ehkä tuostakin. Itsellä kans ihan kaikki valot kojelaudassa pimeänä, tai no mittarissa pari lamppua palaa vielä :)
Mut meiti on kyllä nähnyt nuita exe galantteja ihan valkosillakin sumareilla, onko ne ollut sit modattuja juttuja?
En ottanu kuvia, mutta ajattelin tehdä homman uusiksi ni sitte voisin yrittää jotain artikkelintynkää tehdä :peukku
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Montako johtoa piti vaihtaa siihen pienempään päähän, riittikö se haarottimesta (joka tulee elementiltä ja jatkaa sisälle), oleva johto vai pitikö enemmänkin vaihdella?
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Mulla on Kovilin lohkis tossa ni siihen joutui sen laittamaan pistorasian piuhan lisäksi vielä semmonen sovituskappale sen haaroittimen ja tämän uuden piuhan väliin, mulla onneksi oli hyllyllä jemmassa (Coltista purettu) puolen metrin piuhanpätkä jossa toinen pää sopi haaraan ja toinen taas tähän uuteen
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Jani T sanoi
Mulla on Kovilin lohkis tossa ni siihen joutui sen laittamaan pistorasian piuhan lisäksi vielä semmonen sovituskappale sen haaroittimen ja tämän uuden piuhan väliin, mulla onneksi oli hyllyllä jemmassa (Coltista purettu) puolen metrin piuhanpätkä jossa toinen pää sopi haaraan ja toinen taas tähän uuteen

Ai niitäkö on semmosia sovitepalojakin :eek: pitänee katsella.
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Joo siinä piuhas jopa luki liitinten päällä Kovil ja Defa, kumpi kumpaan menee :peukku

Tuolla näyttäis asiasta jo keskustellunkin:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=15793.msg99388#msg99388
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

En kyllä tiedä miksi sitä maskia oot vaihtamassa kun tuo krominen maski on se hienoin maski mitä tuohon koriin saa.. Tai noh, ainakin punaisessa autossa ;D
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

No nytku auto on pesty vihdoinkin, niin ei toi oikeestaan hullumalta näytä... Joku tossa vaan mättää :)
Se musta ei kyllä sit tosiaan sopinu tuohon, vaikka mun mielestä se aina on parhaiten noihin yleensä sopinu...
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Itselle vaakarivat keulassa on vähän :-X erityisesti ilman mitsun merkkiä, sen takia kromimaski /dynynmaski :peukku

Tais olla tuo varaosapeli siitä hankohyvinkään varresta jos oikein tunnistin yksilön (tai voin olla väärässäkin)...
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Jani T sanoi
No nytku auto on pesty vihdoinkin, niin ei toi oikeestaan hullumalta näytä... Joku tossa vaan mättää :)
Se musta ei kyllä sit tosiaan sopinu tuohon, vaikka mun mielestä se aina on parhaiten noihin yleensä sopinu...

Olisit kysynyt multa nuita normimaskeja, varasto täynnä niitä :), meni kauan hommata tuo oikeanlainen "kromattu" "Sigma" maski
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Ootko miettinyt kun sulla nyt on ylimääräiset ajovaloumpiot että kokeilet niitä "tummia-umpioita" uunittaa tuohon, jos ei sovi niin voin ostaa ne sulta sit pois :), itse olen haaveillut toisista umpioista, mut en varmaan osais sitä uunitusta tehdä muutenkaan, mut tuningjäbältä niinku sää se onnistuis varmaan helposti :) Joskus jossain foorumillahan nuita kai uunitettiinkin jonkun käyttäjän toimesta.
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

J. Puhakka sanoi
Ootko miettinyt kun sulla nyt on ylimääräiset ajovaloumpiot että kokeilet niitä "tummia-umpioita" uunittaa tuohon, jos ei sovi niin voin ostaa ne sulta sit pois :), itse olen haaveillut toisista umpioista, mut en varmaan osais sitä uunitusta tehdä muutenkaan, mut tuningjäbältä niinku sää se onnistuis varmaan helposti :) Joskus jossain foorumillahan nuita kai uunitettiinkin jonkun käyttäjän toimesta.
Onhan noita muutamat tullut kokattua, jo Coltiaiseenkin silloin joskus :) JA sehän tuolta päiväkirjan puolelta unohtuikin että varaosa-auton valot on jo kokattu ja maalattu, ei kylläkään tummiksi vaan yritin saada vielä vaaleammiksi kun noi vilkut on niin kirkkaat :) Voin mä sulle yhdet tehdä kunhan saan ton oman valoprojektin valmiiksi :)
Ois se sit helpompi ollu sulta hommata yks maski ku hakea toi kokonainen auto :D

mystinengalant sanoi
Itselle vaakarivat keulassa on vähän :-X erityisesti ilman mitsun merkkiä, sen takia kromimaski /dynynmaski :peukku

Tais olla tuo varaosapeli siitä hankohyvinkään varresta jos oikein tunnistin yksilön (tai voin olla väärässäkin)...
Niin, en tiedä noista maskeista, saattaa olla että just siks toi musta ei enää ollutkaan hyvä kun siitä on tainnu aika ajaa ohi, mut pitää se silti vetää kopan väreihin ja ihmetellä sitte uudestaan :)
Saattaahan tuo olla sama auto :peukku
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

toi on kyl hiton hienossa kunnossa. Ja nuo vanteet käy tosi hienosti tuohon autoon, tässähän vois olla melkein kateellinen :)
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

ÄLÄ,älä,älä sitä spoikkaa..

On sitten niin kaamean näköinen,että jos joskus vastaan tulet,niin puhkon renkaat!



Pistäppä muuten piruuttas kuva sivurofiilista,miltä näyttää 17'+madalluksella.
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Joo, en mä hirmu tosissani sitä siipeä ole edes miettinyt, mut toi takapää pitäs kyllä siistiä, antennit ja pyyhin hemmettiin :)
Joo kunhan saan pestyä ton ni otan vähän kuvaa sitte :peukku
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Jani T sanoi
takapää pitäs kyllä siistiä,antennit hemmettiin
Jep,eipä nuo kovin kauniit ole..

Vaikka onkin pienestä kiinni,niin omaan silmään "pisti" paljon myös tuo kontin lukko,ja senkin saa helposti peittoon..
http://www.paskanmyivat.com/EXE/Muut/photos/takapaateipattu.html
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

nyt jottain rajaa tuning jäbät, se lukkohan on siellä muovien sisässä, toki jos sen haluaa tasoittaa niin antaa mennä vaan :D
 
Vs: J. Tasanko: Galant GLSi 2.0

Noo, jos nyt jättäis ton lukon piilottamisen... Ainakin toistaiseksi ;D Vaikkakin tuo hyvältä näyttääkin ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom