kantta ei tarvii irroittaa riittää kun ottaa laturin hihna,moottorin korvake,vesipumpun lautaspyörä(jonka pultit kannattaa löysätä ennen kun hihna on löysällä) ja jakopään kopat pois.
laita öljypohjan alle tunkki ja laudan pätkä väliin ettei mee ruttuun
kun otat koneen korvakkeen irti.
ois hyvä jos ois käytössä pulttipyssy kun tuo kampiakselin lautaspyörän pultti tuppaa olemaan tosi tiukassa
mutta yleensä sekin irtoaa kun laittaa 5vaihteen päälle ja kaveri painaa jarrua sit vääntää pulttia täysillä.kampi akselin lautas pyörän keskellä on myös 4 kpl pienempiä pultteja,ne kans pois
sitten vaan jakopäästä merkit kohdalleen ja remmi pois päältä.seuraavaksi pidät nokkapyörästä kiinni,vaikka työntämällä ruuvimeisselin nokkapyörän jostain reijästä ja tukemalla se kantta vasten.jonka jälkeen irroitat nokkapyörän pultin.
itse stefan irroitus on melko helppo kunhan niksin vaan tajuaa...eli itse olen lyönyt ohuen tasapää ruuvi meisselin siitä keskeltä stefaa läpi ja kammennut stefan irti.stefan runkohan on metallia joten kannattaa käyttää vasaraa apuna lävistämisessä.
kampiakselin rulla irtoaa ihan vetämällä käsin ja alta löytyy stefa kanssa joka ehdottomasti kannattaa samalla.sen irroitus tapahtuu samalla lailla kun nokan stefa,mutta tilaa on hiukan vähempi.
ennen stefan paikoilleen laittoa ulkokehään kannattaa laittaa vaikka moottori öljyä
uuden stefan olen laittanut sopivan kokoisella hylsyllä ja kumivasaralla,hiljalleen vaan naputtaa vasaralla tasaisesti joka puolelta stefaa niin kauan että se on samalla tasolla kun vanha oli
sitten kasaa samassa järjestyksessä rojut paikoilleen.kampiakselin rullassa on kiila ja nokka akselin päässä on tappi eli niitä ei pysty laittaa väärään asentoon.
aikaa kannattaa varata noin 3-4 tuntia.
homma voi kuulostaa pahalta mutta todellisuudessa se on aika helppo ;D
ja eikun rassaamaan
eukku