jarru, vetari vai laakeri p***ana?

L

laurisa

Guest
Moi,

nyt olis toivottavasti helppo kysymys, eli mikä ylläolevista vaiko kenties kaikki on loppu? -89 Lancerini on nimittäin jo pitkän aikaa pitänyt rutinaa tiukasti kääntäessä, ja vaihtelevasti loivissa kurveissa, joten ajattelin että vetarit on kuluneet. Viime päivinä epämääräistä kolinaa/laahausta on kuulunut suoraan ajaessakin, ja tänään pihaan hidastaessa luulin että lentokone on menossa yli, mutta jyrinä tulikin mun autosta! Oikean pyörän tuntumassa haisi palaneen käryä, ja koko pyörä oli ihan tulikuuma. Eli laakeri mennyt? Mutta mites se rutina mutkissa selitetään, vai onko laakeri ja vetari(t) loppu? ???

-Lare
 
Vaikea näin etä arvailla mutta eipä kai siellä oikein juurikaan muut voi ääntä pitää kuin murrokset, laareri ja jarrut. Murroksen yleensä tunnistaa siitä kun se alkaa paukkumaan vedätettäessä renkaat linkussa, laakeri taasen voi pitää ääntä milloin vain riippuen kulumasta/välyksestä, itse aloittaisin sillä laakerin vaihdolla, tuo kuulostais siltä, mutta voihan olla käyny paska säkä ja vika onkin ollut alkujaan murroksessa ja se on taas tappanut laakerin kun risalla murroksella on ajeltu.
 
Jos laakeri on niin huono että ääntelehtii kuvatun kaltaisesti ajossa niin kyllä sen huomaa rengasta ilmassa paikallaan pyörittämällä.. autosta kulma ylös ja pyörittämään rengasta.
Samalla huomaa laahaako jarru ja on helppo katsoa onko vetonivelen suojakumi ehjä. Jos ei, saattaa hyvin olla vetonivelkin rikki.
 
Tulipa nyt sitten tutkittua, diagnoosi: toinen jarrupala kulunut loppuun. No pitää vaihtaa palat ja sitten vaan kovaa ajoa..
 
jahah, mistäs mä nyt tiedän että mitkä palat pitää olla, motonet tarjoaa:
Lancer C6-s 88--5.90 "VAKIO"-LEVYT (runko 108mm kapea). . . 22-1129 13.29 ???
Lancer C6-s 88--5.90 JÄÄHDYTETTY LEVY (runko 127mm). . . . 22-1152 15.65 ???
88--5.90 palat yleensä levyn mukaan, varmista silti mitat!

Eli pitää ottaa vanhat palat mukaan ostoksille, vai voiko ton jostain tietää?
 
Takaisin
Ylös Bottom