jarrukilvet pakollisia? Carisman kilvet ja Volvon S40:en samat?

[elle]

@Nordschleife
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
7 Heinäkuu 2010
Sijainti
Pietarsaari / Jakobstad / Jeppis ;-)
Melkein mitsuhin liittyvä kysymys..

Kaverin Volvo S40 vm 1996 (meidän entinen auto...) pitäisi kohta katsastaa...
Pari vuotta sitten inssi valitti kun oikeapuolisen takajarrukilpi puuttui.. Nyt en muista oliko se vaan huomautus vai olisiko hylätty sen takia?!
(Silloin oli pari muuta juttuakin mutta en muista mikä oli jarrukilven "vakavuus")

Nyt vasenpuolisen kilpi puttuu... Eli, kysymys on: onko jarrukilvet pakollisia? Tuleeko pomppaus jos puuttuu?

S40 on muuten rakennettu carisman pohjalevyllä.. sattuisiko carisman jarrukilpi sopia? ::)
(en nyt tiedä mistä sellaistakaan löytyisi nopeasti, mutta...)
 
Vs: jarrukilvet pakollisia? Carisman kilvet ja Volvon S40:en samat?

muistelisin että samalla akselilla pitää olla jarrukilvet.. :)

oon 60% varma tästä tiedosta, saa korjata jos oon väärässä :)
 
Vs: jarrukilvet pakollisia? Carisman kilvet ja Volvon S40:en samat?

Tässä on käsittääkseni tämmöinen aito soomalainen ja trafimainen loogisuus. Jos ruosteiset jarrukilvet on, tulee jotain kehoitusta aiheen tiimoilta vaihtaa ne, jos kilpiä ei ole ollenkaan niin ei mitään. 8)
Ainakin joskus näin :-X
 
Vs: jarrukilvet pakollisia? Carisman kilvet ja Volvon S40:en samat?

Ainakin isän pajerosta kun toinen varis maailmalle niin toisenki käski inssi ottaa pois.
 
Vs: jarrukilvet pakollisia? Carisman kilvet ja Volvon S40:en samat?

Bazeeba sanoi
Ainakin isän pajerosta kun toinen varis maailmalle niin toisenki käski inssi ottaa pois.


sillä inssillä oli järki. epäilen että täällä tulee sanomista ja pomppaus jos toinen puuttuu :-X :'(
ja työn määrä on sama, poistetaanko toinen vai laitetaanko toinen paikoille... (ellei rälläkällä poistaa ::) )

mietitään asiaa ja soitellaan vaikka konttorille, kysymällä selviää :peukku
 
Vs: jarrukilvet pakollisia? Carisman kilvet ja Volvon S40:en samat?

Muistaakseni ne ovat tavallaan pakollisia, MUTTA: joissain uudemmissa autoissa niitä ei taida olla enää ollenkaan(?), ja JOS inssi ei ole sitä kaikkein pahinta, pykäläuskollista sorttia, niin poistamalla kilvet molemmilta puolilta, olen ainakin omien autojen kohdalla päässyt "oikeestaan noi pitäis olla täällä.."-huomautuksella. (Eli läpi on mennyt, eikä ole laitettu huomautuksiin).

Tuo kilpiasia on kaiketi vähän sellainen harmaa alue, mutta kuten sanottu, itse olen tarpeen mukaan poistanut kilvet molemmilta puolilta, ja läpi on mennyt (välillä pienten kommenttien saattelemana).
 
Vs: jarrukilvet pakollisia? Carisman kilvet ja Volvon S40:en samat?

Niko Päivinen sanoi
Muistaakseni ne ovat tavallaan pakollisia, MUTTA: joissain uudemmissa autoissa niitä ei taida olla enää ollenkaan(?), ja JOS inssi ei ole sitä kaikkein pahinta, pykäläuskollista sorttia, niin poistamalla kilvet molemmilta puolilta, olen ainakin omien autojen kohdalla päässyt "oikeestaan noi pitäis olla täällä.."-huomautuksella. (Eli läpi on mennyt, eikä ole laitettu huomautuksiin).

Tuo kilpiasia on kaiketi vähän sellainen harmaa alue, mutta kuten sanottu, itse olen tarpeen mukaan poistanut kilvet molemmilta puolilta, ja läpi on mennyt (välillä pienten kommenttien saattelemana).

+1. Ovat pakolliset sellaisissa autoissa, missä ne on orkkiksena ollut, mutta koska katsurit harvemmin haluavat aloittaa taistelua siitä onko ko. kilvet kuuluneet automallin x varusteluun, niin antavat yleensä leiman kunhan vain samalla akselilla on sama tilanne (joko ne kilvet on molemmilla puolilla tai sitten ei). Joillakin katsureilla on jopa tervettä järkeä ja siksi jättävät jarrukilpiasian omaan arvoonsa. :)
 
Vs: jarrukilvet pakollisia? Carisman kilvet ja Volvon S40:en samat?

päivitys tähän..

soitin konttorille ja sain vastauksena että tulee vaan huomautus.
ja näin kävikin.

eli se kilpi jää todennäköisesti asentamatta (ja ostamatta) vielä vuoden ::)
 
Vs: jarrukilvet pakollisia? Carisman kilvet ja Volvon S40:en samat?

Jaa. Jännä. Omassa E33 galantissa aikoinaan inssi hylkäsi kun ei ollut jarrukilpiä takana... Jotka siis otin pois, kun olin jostain kuullut että ruosteiset ei saa olla mutta puuttua saa.

On tämä taas ihme homma.
 
Vs: jarrukilvet pakollisia? Carisman kilvet ja Volvon S40:en samat?

tiedä sitten mutta ainakin aikoinaan sigmaan sai kätevästi diy :n valmistaman toiselle puolelle kun oli niin paljon helpompi vaan leikata alkuun pahvista ja sitten pellistä sopiva kaistale satulan rungon pulttien väliin ja hyvin kelpasi useampana vuonna.. ;D
 
Vs: jarrukilvet pakollisia? Carisman kilvet ja Volvon S40:en samat?

Katsastin eilen Carisman, jo toisen kerran ilman etukilpiä. Täysin huomautuksitta, molemmilla kerroilla. Siinähän se juuri onkin, kun niitä ei ole kummallakaan puolella, niin ei siihen puuttumiseen yleensä kukaan kiinnitä edes huomiota. Vaikka ehkä tiukimpien pykälätulkintojen mukaan pitäisikin...
 
Vs: jarrukilvet pakollisia? Carisman kilvet ja Volvon S40:en samat?

Niko Päivinen sanoi
Katsastin eilen Carisman, jo toisen kerran ilman etukilpiä. Täysin huomautuksitta, molemmilla kerroilla. Siinähän se juuri onkin, kun niitä ei ole kummallakaan puolella, niin ei siihen puuttumiseen yleensä kukaan kiinnitä edes huomiota. Vaikka ehkä tiukimpien pykälätulkintojen mukaan pitäisikin...

Tällä tyylillä on täälläkin menty monta vuotta.
 
Takaisin
Ylös Bottom