jarrupoljin painuu lattiaan.

J

jonetzu

Guest
GLSI GALANTIN JARRUPOLJIN PAINUU LATTIAAN.MITEN SEN SAA OTTAMAAN AIKAISEMMIN. JARRUT PITÄÄ AIVAN HYVIN. LEVYT ON VAIHDETTU JA SATULA TOISELLE PUOLELLE. VOISIKOHAN VIKA OLLA KEHIMISESSÄ. MITEN PALAT SAADAAN KEHITTYÄ. MITEN SE MUUTEN TOIMII. PYÖRIIKÖ SIINÄ SE AKSELI. MÄNTÄHÄN EI PÄÄSE PYÖRIMÄÄN KOSKA SIINÄHÄN ON NE NASTAT. LUULEN ETTÄ AKSELI PÄÄSEE PYÖRIMÄÄN KUMPAANKIN SUUNTAAN JA SILLOIN EI KEHIMISTÄ TAPAHDU.MISTÄ TIETÄÄ TOIMIIKO SE. SAMA VIKA ON MYÖS KYTKIMESSÄ SE MENEE AIVAN LATTIAAN ENNENKUIN SE IRROTTAA.MITEN SEN SAA OTTAMAAN YLEMPÄÄ.LEVY ON UUSI JA ASETELMA. ???
 
En oo mikään tekniikka nero mut ootko ilmannu jarrut? niitä pitäis polkee et rupee ottamaan kiinni kunnolla. tai en itseasiassa edes tiedä tarkkaan kuinka tuo ilmaaminen tapahtuu.
isot kirjaimet nappi pois päältä
 
Ilmaaminen tapahtuu niin että jarruissa (siis siellä sylinterin läheisyydessä) on ilmaus nippa. Ilmausta varten kannattaa pyytää kaveri apuun.

Ilmaus suoritettaan seuraavasti:

1. Paina jarrua useita kertoja ennen ilmauksen aloitusta.

2. Työnnä sopivan letkun (mielellään läpinäkyvä) pää ensimmäisenä ilmattavan jarrun ilmausnippaan (ainakin 84-92 Lancereissa/Colteissa on ilmausnipassa suoja hattu joka tietysti otetaan ensin pois).

3. Letkun toinen pää laitetaan astiaan jossa on jonkin verran jarrunestettä, letkun pään tulee olla pinnan alapuolella. Nosta (jos mahdollista) astia n.30 cm korkeammalle kuin ilmausnippa.

4. Kaverin tulee nyt painaa jarru poljinta. Itse olen tehnyt niin jarruja ilmatessa että pedaalia painetaan kolme kertaa rauhallisesti alas ja jätetään viimeisellä kerralla pohjaan.

5. Kun pedaali on pohjssa avataan ilmausnippa jolloin ulos tulee jarrunestettä ja mahdollisesti järjestelmässä olevaa ilmaa. Kun nesteen virtaus hidastuu, sulje nippa jonka jälkeen kaveri voi päästää pedaalin taas ylös.

Tätä toistetaan niin kauan kunnes letkusta tuleva jarruneste on kirkasta ja ilmakuplatonta.

Colt/Lancer 84-92 korjausoppaan mukaan ilmausjärjestys (jos koko järjestelmä ilmataan) on vasen takajarru, oikea etujarru, oikea takajarru, vasen etujarru.

Kun on tullut muutaman kerran jarruja ilmattua olen itse istunut polkemassa pedaalia, on toimittu niin että kun kaveri huutaa "paine" olen polkenut järjestelmään paineen, huudan "valmis" jolloin kaveri avaa ilmausnipan. Kun kaveri on laittanut nipan kiinni hän huutaa "kiinni" jolloin voin päästää pedaalin ylös. Tämän jälkeen kaveri huutaa taas että "paine" (jos vielä tarvetta ilmaukselle) jne. jne... Näin homma hoituu hetkessä eikä tarvii arvuutella että mitäs nyt tapahtuu.

Edit: Tuli tuossa mieleen että tuo huutelu saa ulkopuolisesta tuntumaan että "nuo tyypit taitaa olla aika pro" ;D

Edit2: Unohtui mainita että järjestelmään tulee lisätä tarvittaessa nestettä jottei se pääse tyhjenemään. Onneksi Jkorpela tuossa seuraavassa viestissä muistuttaa asiasta.
 
Mulla oli jarrupääsylinteri sökö kun meni poljin pohjaan... :'( siihen saa korjaus sarjan....

mut ensin yrittäisin ilmata jarrut jollei auta niin epäilen tota jarrupääsylinterin tiivisteitä

onko päässyt tyhjäksi nesteistä ja sit on paineltu jarrua?
 
Minäkin epäilen pääsylinteriä. kytkimen pääsylinteriä en saanut purettua kun ostin siihen korjaus sarjan. koska siinä ei ollut mitään miten saisi mämmän ulos. onkohan tässä samanlainen systeemi. Ainakin se oli jotenkin niitattu kiinni. Jarrut on ilmattu.
 
Takaisin
Ylös Bottom