Jarrusatuloiden maalaus

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Heip,

On tarkoitus maalata brembot uudelleen uudella värillä.

Onko mitään maalia mikä pysyisi noissa jarrusatuloissa? Lämpötilat kuitenkin radalla on välillä aika huimia.

Kiitos jo etukäteen.
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Jarrusatuloiden maalaus

Niiii ja tietty puhtaalle metallille, eli jos mahollista ni lasikuulaa ennen maalausta.
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: Jarrusatuloiden maalaus

UITTO- sanoi
Niiii ja tietty puhtaalle metallille, eli jos mahollista ni lasikuulaa ennen maalausta.

Ihan varmistuksena kysyn, että eihän lasikuulilla mene anodisointi puhki maalipinnan alta? Minä puhallutin satulat soodalla ja sillä ainakin pysyi anodisoitu pinta ehjänä. Omiin vedin happaria alle ja sitten candypunainen pintaan parilla lakkakerroksella, mutta en edes yritä sanoa, että tuo kombo olisi ratakäytössä pitkään pinnassa... ;D

Tuolla on yhdenlaiset ohjeet: http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=152680&highlight=650+brake
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: Jarrusatuloiden maalaus

Ja sitte ku lopetat sen jarruttelun radalla niin alkaa pysyy se maali niis.... ;)
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Jarrusatuloiden maalaus

Tokikin joo. Ite laittaisin suoraan puhtaalle alumiinille ja epoksilla. Näin tottunu toimimaan enkä ite luota happareihin enää yhtään ku muutama pettänyt.

Vanhassa työpaikassa oppinu tuohon epoksiin uskomaan, kun siellä oli noita 25vuotta vanhoja maalauksia jotka edelleen oli kiinni kuin tauti eikä ruosteessa muualta kuin sieltä missä oli naarmuttunut metallille asti. (nämä siis maansiirtokoneita sekä viljakärryjä yms mitkä osumia ottaa sinne tänne. Enimäkseen sinne.)

Ja epoksirasitus tartuttaa piukempaan kuin happari. Näin sitä itelle on opetettu.

Paljos noi jarrut ottaa lämpöä? Ei kai hyvät jarrut paljon yli 300 mene hetkellisesti?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Jarrusatuloiden maalaus

Eiköhän ne mene yli 800c tai ainaki voi mennä hetkellisesti. Ei ne levyt ihan pikku lämmöistä punasena hehku.

Omaa arvailua. Ei faktaa.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Jarrusatuloiden maalaus

Basbarduu sanoi
Eiköhän ne mene yli 800c tai ainaki voi mennä hetkellisesti. Ei ne levyt ihan pikku lämmöistä punasena hehku.

Jarrunesteet kestävät reilut 300 astetta kiehumatta eli siitä voi päätellä satulan lämpötilasta jotain. Pala ja levy käyvät huomattavasti kuumempina.
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Jarrusatuloiden maalaus

Onhan noita lämmönkestomaaleja joo mut ku ne tarvii hyvän pohjan sinne alle. Vedä suoraan metallille ni varmasti irtoaa. Ite huudan edelleen ton 2k epoksin perään jos jotain maalailee. Tottakai pysyvyyden kans on ongelmaa varmasti aina jos tulee äärimmäisiä lämpötiloja. Kokemusta ei oo ku muutaman sadan lämmöistä mut niissä on pysyny kiinni kyl.

Toi anodisointi ois varma keino saada väri pysymään. Vaikkakin kyl noi 2k tuotteet paljon lämpöä kestää.ja mitä pitempään saa epoksirasituksen pohjalle ni sen kovempaan se tarraa kiinni olettaen siis että pinnassa on puhdas metalli ja siinä on hyvä tartuntaprofiili (puhallus/hionta)
 

laineracing

New Member
Liittynyt
9 Tammikuu 2007
Vs: Jarrusatuloiden maalaus

UITTO- sanoi
Onhan noita lämmönkestomaaleja joo mut ku ne tarvii hyvän pohjan sinne alle. Vedä suoraan metallille ni varmasti irtoaa. Ite huudan edelleen ton 2k epoksin perään jos jotain maalailee. Tottakai pysyvyyden kans on ongelmaa varmasti aina jos tulee äärimmäisiä lämpötiloja. Kokemusta ei oo ku muutaman sadan lämmöistä mut niissä on pysyny kiinni kyl.

Toi anodisointi ois varma keino saada väri pysymään. Vaikkakin kyl noi 2k tuotteet paljon lämpöä kestää.ja mitä pitempään saa epoksirasituksen pohjalle ni sen kovempaan se tarraa kiinni olettaen siis että pinnassa on puhdas metalli ja siinä on hyvä tartuntaprofiili (puhallus/hionta)

Tossa linkissä oli juurikin motipin 2k maaleja. Kokemuksia niitten lämmönkestosta?
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Jarrusatuloiden maalaus

Juuei. En oo käyttäny sitte mopoiän jälkeen tuotteita misä lukee motip :D

Tai yhtä rasvapoistoainetta joo ja silläki saatiin onglemia aikaseks :D
 

Hablu

Member
Club Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2009
Sijainti
Hamina
Vs: Jarrusatuloiden maalaus

Omat satulat maalattu motipin 2k-maalilla,kesti viime kesän rataajo sessionkin.
Satulat jätin jarruletkujen varaan ja puhdistin vanhat maalit niin hyvin kuin pystyi.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Jarrusatuloiden maalaus

Dodii.

Mun resepti on seuraava:
- Soodapuhallus kaikkiin satuloihin
- Sen jälkeen 2k epoksi tms
- 2k akryli päälle

Homman tekee firma niin kattoo kuinka käy. :)

Tarkoitus on jättää laittamatta brempon tekstit. Nyt vain ongelmana on väri. Perussininen vai rupeisko vetää vihreeksi? :)

Tänään voi tulla ärräpäitä satuloita purkaessa..
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: Jarrusatuloiden maalaus

^ Älä nyt mitään Skodan vihreätä laita väriksi... ;D Sininen sopisi sinunkin autossa kyllä varmasti hienosti... Sävy sävyyn, kato. ;)
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Jarrusatuloiden maalaus

Ite tuli tehtyä omista satuloista semmoset "kultaset" tai ehkä enempi messingin värinen.

Semmonen väri kun usein satulat on uutena. Omaan simmuun sopii tummaan autoon :)
 

UITTO-

Active Member
Liittynyt
22 Heinäkuu 2006
Sijainti
Tarvasjoki
Vs: Jarrusatuloiden maalaus

Tosa skydiverin linkissä pisti vähä silmään toi että oli annettu lakan olla pari vuorokautta, vedetty tarrat ja sitte vielä lakkakerros. Eihän siinä mainittu ollenkaan välihionnasta mitään. Jos pinta on ollu sulki pari päivää niin ilman karhennusta melko varmasti muutaman vuoden päästä hilseilee pintakerros irti allaolevasta lakkakerroksesta.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Jarrusatuloiden maalaus

Noniin, satulat saatu soodapuhalluksesta. Todella hienoa jälkeä! Anodisointi pysynyt hienosti satuloissa. Pari kiveniskemää näemmä oli. Nyt viety maalarille ja katotaan kuinka käy..

Pohtivat vielä pistääkkö epoxia vai happoa + pohjaväri..
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Jarrusatuloiden maalaus

Siis huh? Että olisi tehtaalla ensin anodisoitu ja sitten maalattu päälle? ::)
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: Jarrusatuloiden maalaus

Kyllä siellä joku suojakerros on alumiinin päällä ja anodisointi sen pitäisi olla, jos olen oikein ymmärtänyt. Maalit kun puhaltaa päältä pois, niin alla on musta/tummanharmaa pinta. Tätä pintaa ei suositella puhkaistavaksi puhalluksessa, mutta jos on parempaa tietoa olemassa, niin sitten mennään sen mukaan. ;)
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Jarrusatuloiden maalaus

MakeM sanoi
Siis huh? Että olisi tehtaalla ensin anodisoitu ja sitten maalattu päälle? ::)

Siltä näytti ja soodapuhalta sanoi samaa. Siisti hieno kerros.
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: Jarrusatuloiden maalaus

cubeqtio sanoi
40e / koko vanne joka puolelta. :) En siis unohtanut.

Hyvä.. Kiitos... :-*

Ja ei kannata alkaa puhaltaa ja maalaamaan ku tulee saman hintaseks ku uus sarja... :-\
 

Maestro

Evo V Black, Evo V Green, Evo IV, Airtrek TURBO R
Club Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2010
Sijainti
Pori
Vs: Jarrusatuloiden maalaus

Jahvetti sanoi
Hyvä.. Kiitos... :-*

Ja ei kannata alkaa puhaltaa ja maalaamaan ku tulee saman hintaseks ku uus sarja... :-\
Jos ei ole hirveä kiire niin kysäse amiksen, pintakäsittely puolelta pulverimaalaukselle hinta ;)
 
Ylös Bottom