nokonzok sanoiLähden viikonloppuna hakemaan Briteistä autoa. Sillä päästään kokeilemaan EU-kytköksen toimivuus.
tepi sanoiKyse on ilmeisesti tästä ?:
"Vastaanottavan jäsenvaltion teknisissä vaatimuksissa ei saa turhaan edellyttää
muutoksia ajoneuvoon. Se että ajoneuvo oli jo aiemmin rekisteröity toisessa
jäsenvaltiossa merkitsee sitä, että tuon valtion toimivaltaiset viranomaiset olivat
katsoneet, että ajoneuvo täyttää siellä sovellettavat tekniset vaatimukset.
Toimivaltaiset kansalliset viranomaiset voivat siis evätä toisessa jäsenvaltiossa jo
hyväksytyn moottoriajoneuvon hyväksynnän vain siinä tapauksessa, että ne katsovat
ajoneuvon aiheuttavan todellisen riskin kansanterveydelle."
http://ec.europa.eu/enterprise/regulation/goods/car_registration/docs/sec_2007_169_fi.pdf
Eli esim harrik/skydriverin uk tuontiauto olisi pitänyt hyväksyä suoriltaan suomenliikenteeseen ???
marko_h sanoiJos tähän asiaan ei löydy järkiratkaisua, niin mitenkäs sellainen menettely toimisi, että JDM-autot rekisteröitäisiin ensin esim. Briteissä ja tuotaisiin sen jälkeen Suomeen? Eikös näin saataisi tuo AKE:n keksimä paikkalukupelleily kierrettyä? Toki tämä aiheuttaisi lisäkuluja ja lisävaivaa mutta eipä tarvitsisi penkkiasiaa miettiä.
Tästä puhuttiin pitkään Nokon kanssa ja oli todella lähellä, että olisimme lähteneet hakemaan omasta autosta ennakkotapausta, mutta omassa tapauksessa rekisteröintikatsastus sujui niin hyvin, että en halunnut lähteä kurmuuttamaan mukavaa katsuria. Suurin syy ja hankaluus tässä on kuitenkin pitkästä prosessista johtuva auton rekisteröinnin viivästyminen merkittävästi ja se nostaa suuresti kynnystä alkaa kokeilemaan valitusreittiä. Siksi arvostan erityisen paljon Nokon panostusta tähän asiaan, sillä käytännössä se tarkoittaa merkittävää taloudellista rasitetta auton seisoessa käyttökelvottomana prosessin ajan.nokonzok sanoiJuuri tästä on kysymys. Ja kyllä, Harrien autot olisi PITÄNYT hyväksyä sellaisenaan. AKEn kommentti tähän on se, että Suomessa sovelletaan Suomen lakia. Paitsi milloin esim. direktiivin soveltamisesta on enemmän kiusaa (toim. huom.)
Skydiver sanoiTästä puhuttiin pitkään Nokon kanssa ja oli todella lähellä, että olisimme lähteneet hakemaan omasta autosta ennakkotapausta, mutta omassa tapauksessa rekisteröintikatsastus sujui niin hyvin, että en halunnut lähteä kurmuuttamaan mukavaa katsuria. Suurin syy ja hankaluus tässä on kuitenkin pitkästä prosessista johtuva auton rekisteröinnin viivästyminen merkittävästi ja se nostaa suuresti kynnystä alkaa kokeilemaan valitusreittiä. Siksi arvostan erityisen paljon Nokon panostusta tähän asiaan, sillä käytännössä se tarkoittaa merkittävää taloudellista rasitetta auton seisoessa käyttökelvottomana prosessin ajan.
No däämn, kai se on alettava uskoa, kun kauniimpi puolisko sanoo joskus puukorvaksi... ;D Pitkään tuosta puhuttiin, mutta silti jäin väärään käsitykseen. No lykkyä toivotan joka tapauksessa! eukkunokonzok sanoiKyllähän asia niin on, että kaikin puolin helpompaa on taistella omien autojen kanssa. Auton kyllä saa kilpiin taistelusta huolimatta. Homma menee käytännössä niin, että ensin mennään konttorille hakemaan kielteinen päätös. Tästä päätöksestä valitetaan, mutta se ei estä kilvittämästä autoa siitä huolimatta normaalilla TÜV-lappu meiningillä ja vajaalla paikkaluvulla.
nokonzok sanoiInfoa tulevasta. Ei pelkkää hyvää...
http://www.mamasan.fi/foorumi/viewtopic.php?p=544#544
ast sanoiKiitokset updatesta!
Kattoluukullisen Evon massat ovat 20 kg korkeammat Technical Info Manualissa. Luuletko että tämän 20 kg saisi hyödynnettyä jos todistaa että mallien alustarakenteet ovat identtiset? Miten todistaminen käytännössä pitäisi tehdä?
MakeM sanoiEn jaksanut noita lähteitä lukea, mites lasien e-merkintöjen kanssa? Ihan hyvä kyllä että valoista katoaa tuo pakko, tuskin ne nyt sen myrkyllisempiä on syötynä ilman sitä merkintää. Mahtaa AKE:n pikkujouluissa olla hauskaa, sahailevat varmaan penkkejä kilpaa...
ragiz sanoiIhan hyvä että tuo valohomma muuttuu, mutta täytyykö ajovaloissa kuitenkin olla edelleen jälkiasenteinen ajovalojen korkeudensäätö(moottorit) paikallaan? Esim EVO IV:ssä
Tunari-82 sanoiEli jos japanin valoista saa käännettyä valokuvion,niin ne kelpaa vaikka ei e.tä löydykkään?
Olisiko jostain muun maan mitsubishin maahantuojan kautta mahdollista saada jotain todiseteita noista painoista,esim. ruotsin?
marko_h sanoiNyt tarvitaan siis joku, joka alkaa tarjota kevennyspalvelua punnitukseen. Eli lisävarusteet eli ilmastointi yms. ja kaikki muu mahdollinen pois, kunnes paikkaluku riittää viiteen. punnituksen jälkeen takaisin.
Tunari-82 sanoirekisteriotteessa komeilee istuinten lukumäärän kohdalla numero 2
Eli onko tämä nyt sellainen kaksipaikkainen urheiluauto? ;D
Tunari-82 sanoiEli onko tämä nyt sellainen kaksipaikkainen urheiluauto? ;D
Inssiltä silloin kyselin asiasta että omien laskujen mukaan pitäisi tulla kolme paikkainen ,niin se vetosi tuohon 1.1.1995 jälkeen rekisteröityjen kohtaan,että ei tule kuin kaksi paikkainen.ast sanoiJos siinä niin lukee niin kyllä se silloin kaksipaikkainen on. Kuljettajan massan merkitseminen osaksi omamassaa ei pitäisi tietääkseni muuttaa tähän kenttään kirjoitettavaa arvoa.
Tunari-82 sanoieli 0,4 paikkan verran pitäs saaha kevennettyä = 30kg
Pitääpä kokeilla tiedustella asiaa kun menee hakemaan pelti kilpiä,jos saisi vaikka kolmosen tuonne otteeseen,vaikka oikeastaan tuohan on aika sama mitä tuola lukee.Samppa sanoiEi sen pitäisi muuttaa tilannetta millään tavalla. Kyse on vain siitä mitä omamassa kohtaan merkataan.En kyllä ymmärrä millä logiikalla Tunarin autosta on kaksipaikkainen tehty, jos punnituksen tulos on ollut sama mitä omamassa otteessa alunperin. Inssi ei ole itse ymmärtänyt mitä tuo säädös merkitsee.
ast sanoi15 kg Evossa.
veikka81 sanoiEikös vararengas kuulunut pakollisiin varustuksiin, kun punnitaan autoa + siihen tarvittavat työkalut
miikka sanoiPitääpi tutkia pykäliä. Kaikissa autoissahan vararengasta ei ole, joten sitä voitaneen punnitukseen vaatia jos pykälissä lukee tyyliin "mikäli vararengas kuuluu alkuperäisenä auton varusteisiin, on sen oltava jne". Mutta taas toisaalta kun vararengas ei kuitenkaan ole pakollinen varuste, kuulostaisi järjettömältä että se pitäisi olla punnituksessa. Mutta taas kerran voi sanoa että mitäpä väliä sillä akelle on, onko joku asia järjetön vai ei ;D
miikka sanoiEi niitä vanteita ja putkistoja tarvi ruveta kevyempiin vaihtelemaan että ton 30 kg sais revittyä painosta pois. Joku vois tuoda auton purettavaksi Tampereelle niin katotaan paljon siitä saa sitä painoa sitten oikeasti pois ihan perusjutuilla. Lattiaverhoilukin painaa kuitenkin jo useamman kilon. Muita mitä tulee mieleen:
veikka81 sanoiJa kerran on muuten kysytty katastuksen yhteydessä varoituskolmiotakin, mikä piti näyttää insille. Eli kaipa sekin kuuluu pakollisiin varustuksiin. Evon hanskalokerossa ois muuten soihtu, kaipa tuo saman asian ajaa :
ast sanoiMitäs Evo 8:t maksavat rapakon takana?
ast sanoiJa sitten on kivaa kun rekisteröintitodistukseen on merkitty ehdoiksi mm. "kattoverhoilu, ilmastointi ja takaspoileri poistettu". Näinhän tulee tehdä kun autoa on muutettu ja samalla merkitä muutosprosentit (poistaminen tulkitaan osan vaihtamiseksi).
marko_h sanoiMistä kaikesta johtuu Evo III:n RS:n 70 kg kevyempi paino verrattuna GSR:ään? Ilmastointi puuttuu mutta mitä muuta puuttuu tai on kevyempää? Eroista on oma topicinsakin mutta en löytänyt siitä selitystä noin suurelle painoerolle.
MakeM sanoiVararenkaalla lähtee aika paljon, takapenkkien poistolla liene kanssa. Harmi vaan kun paino lähtee väärästä päästä autoa.
\AH/ sanoiVakavasti alkaa näyttämään siltä että oma auto sen saapuessa itselleni menee rajulle laihdutuskuurille. Ei se haittaa vaikka hieman ylimääräistä pois lähtisikin. Kyllä GSR:stä sitä ylimääräistä sen verran löytyy että voi nakata pois. Ei kuitenkaan haittaa vaikka jotain mukavuuksia poistaisikin.
Tunari-82 sanoiInssiltä silloin kyselin asiasta että omien laskujen mukaan pitäisi tulla kolme paikkainen ,niin se vetosi tuohon 1.1.1995 jälkeen rekisteröityjen kohtaan,että ei tule kuin kaksi paikkainen.
marko_h sanoiMissäpäin auton pääsee punnitsemaan muualla kuin katsastuskonttorilla?