JDM evojen hintakeskustelua

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Jatketaanko evojen hintakeskustelua vai tehdäänkö uusi säie renkaista, vanteista ja ruostesuojauksesta? (nämä kyllä löytynee jo joten lähtee bittitaivaaseen seuraavat offtopikit)
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
On aikalailla kohtuutonta olettaa, ettei hintakeskustelu yhtään rönsyile ja nythän sitä paitsi keskustellaan hintaan vaikuttavista asioista. Deletointi on aiheellista jos joku alkaa kirjoittaa vaikka polkupyöräilystä tms. mutta miksi keskustelupalstalla ei saisi keskustella aiheesta laajemmin?
Tästä topikista on jo eroteltu mm. "evojen suorituskykykeskustelua"(väittely) jne. Neljä sivua vääntöä siitä mikä evo lähtee nopeimmin ei varmaan palvele hirveän montaa jotka ovat oikeasti kiinnostuneita mihin hintaan evon saa kilpiin tai paljon siitä voi pyytää? Rönsyily ja tietoinen offtopic-väännön jatkaminen ovat kaksi eri asiaa.

Auton kustannuksiin varmaan vaikuttaa mm. myös se että löytyykö autoon yhdet vai kahdet avaimet, koska niille ylimääräisille joutuu hankkimaan varastopaikan esim pöytälaatikosta, ja varastointilahan maksaa, eikö? Meinasin muuten unohtaa että eihän nyt huippunelivedon omaavaa autoa voi ajaa kahden euron avaimenperän kanssa, kyllähän se vähintään pitää olla valkokultaa mitsulogo timantein toteutettuna(pitää laskea mukaan hintaan). <- Tällä tavoin saadaan kyllä toki keskustelua aikaan mutta taas kerran, ketä se palvelee? Eiköhän tämä riitä tästä.
 

eki75

Galant 1.8td-88, 720tkm "Eläkkeellä", +FD 15
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Karstula-JKL-Kolho
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Cirrus sanoi
Noh. Kuka oikeasti ajaa yksillä vanteilla autolla? En ole ajanut yksillä vanteilla edes 50 euron ladalla. Ja jos tosiaankin ostaa evon alle niin kuka ihme laittaa 250eur talvirenkaat siihen? Huippu nelivedon omaavaan autoon paskimmat renkaat mitä ikinä voi löytää? No voihan näin tehdä, mutta...

Niinpä niin täällä eteni yksi subarun outback pari vuotta yksillä vanteilla.. jotenkin lasken sen hivenen larkea paremmaksi.. ::) ja esim hakkapeliitan 5:a 2 kpl ostin syksyllä satasella(koko 205/55/16").. käytetyt kyllä, mutta pintaa 6-7mm ja kunnossa ei muutenkaan moittimista..

Lasken tuon subarun kohtuulliseksi nelivedoksi ja hakkapeliitta 5 jonkinlaisiksi renkaiksi.. Eli kuten sanoit, voihan näin tehdä.. ;D

Ja ennekuin aletaan itkemään miten kuluneita renkaita saa laittaa nelivetoon, niin hakkapeliitat on taunuksessa ja subarussa on misukan ivalot(kai nekin luokitellaan paskoiksi) jotka tuli taasen vectran mukana A' 0 eur.. :peukku

eikä muuten liity jdm hintakeskusteluun mitenkään.. :'(

-Eki
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Samahan se on kaikessa, siksi en oikein ymmärrä aiheesta vääntöä. Oikea myyntihinta on tässäkin tapauksessa se millä se menee kaupaksi, kalliimmalla ostaja hakee ehkä sitten itse ja halvemmalla on kai typerää myydä.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Kun ollaan tultu siihen tulokseen, että vanhojen JDM-evojen hintapyynnöt ovat liian korkeita, niin sama juttu näyttää olevan Suomi-evoissakin. Halvin ysi maksaa Saksassa hieman päälle 20000 euroa. Ja tähän kun tulee verot päälle, niin ysin todellinen arvo asetu noin 30000 euron paikkeille tai sen alle, kun Saksa-autoilla ei ole ajettu suolasohjossa? Eli hinnoissa on "ilmaa" noin yhden vanhemman JDM-evon verran.

Ai se hinnoittelu menee ja toimii myös nuin päin..

Saksasta: Halvin auto saksassa + halvimmat verot = suomen hinta-taso
Mutta Japanin tapauksessa se toimii: kallein auto minkä japanista saat (mahdollisesti kalleimman välittäjän kautta) + kalleimmat modit mitä siihen saat + hieman extraa omasta vaivasta = suomen hintataso.

mmm.. wait what? ???
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Kyllä se molemmissa tapauksissa toimii siten, että halvin hyväkuntoinen auto + verot = lähtötaso. Modit yms. nostavat hieman hintaa mutta paljon vähemmän kuin ovat maksaneet. Hyvä kunto + alhaiset kilometrit tietysti nostavat hintaa mutta esim. 12000 hintapyyntö on ihan liian iso kolmosesta. Ja n. 40000 ysistä on vielä pahemmin metsässä, kun kymppi on myynnissä ja on vielä paljon uudemman näköinen.

Suositushinta hyväkuntoisesta "Suomi-kelpoisesta" kolmosesta on mielestäni 7000-10000 ja ysistä 30000-35000 euroa. Toki maksaa saa enemmänkin mutta hintahaarukan yläpäässä pitäisi olla todellinen helmi, jotta kannattaa ostaa. Kasien hintapyynnöt ovat paremmin totuutta vastaavia, kun laskee hinta Saksassa+verot

Noin 40 k€ hyvästä IX:stä tuskin nyt ihan hirveän metsässä on, varsinkin jos X:ään vertaa. Kuitenkin sen hinta on n 65-75k€. Silloin kun X:n hinnat julkaistiin, oli jo arvattavissa, että IX:n hinnat tulevat pysymään kohtuu ylhäällä. Ilman tätä talouskriisiä, saattaisivat olla vielä hiukan korkeampia.
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

No jos on 2005 85tkm ajetun kasin verot ollu 7380e niin pidän todella maltillisena. Itte jouduin 75tkm -02 seiskasta maksamaan 7ke. Tuon toisenkin kasin verot on halvat. En jaksa mitenkään uskoa, että ysit jäisi alle kympin. Tai sitten mulla oli erityisen paska lykky veroarvonnassa. Nämä kasit on kuitenkin olleet vasemmalta ajettavia. Omaani sain oikealta ajettavan vähennyksenkin.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Ja tässä linkit:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=98481037&__lp=6&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=17700&makeModelVariant1.modelId=16&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=184&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

Tuontiauto, tai vain vientiin, lue jotain epäselvää.

marko_h sanoi
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=94073545&__lp=6&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=17700&makeModelVariant1.modelId=16&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=184&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

ko auto on Latvia/Liettuassa, paikalliset autot tietäen, että mikä JDM/tee se itse viritys ja/tai kenen pihalta se uupuu.

Nuo hinnat ovat todellakin jotain, moottorittomia, tai viallisia autoja (tai jenkki evoja) tai puhtaasti huijauksia, koska saksassa jo evo 8:ienkin hinta menee yli tuon..
Ja seuraavaksi halvin ysi on 29ke joka sekin on jenkki tuonti.

Ja nuista mainitsemistasi hintapyynnöistä myös taitaa uupua "alvit" koska ne on ilmeisesti tarkoitettu myytäväksi johonkin muualle.
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

J. Puhakka sanoi
Tuontiauto, tai vain vientiin, lue jotain epäselvää.

ko auto on Latvia/Liettuassa, paikalliset autot tietäen, että mikä JDM/tee se itse viritys ja/tai kenen pihalta se uupuu.

Nuo hinnat ovat todellakin jotain, moottorittomia, tai viallisia autoja (tai jenkki evoja) tai puhtaasti huijauksia, koska saksassa jo evo 8:ienkin hinta menee yli tuon..
Ja seuraavaksi halvin ysi on 29ke joka sekin on jenkki tuonti.

Ja nuista mainitsemistasi hintapyynnöistä myös taitaa uupua "alvit" koska ne on ilmeisesti tarkoitettu myytäväksi johonkin muualle.

Joo. Nämä on niin näitä. Löytyyhän mobile-de:stä noita joka automerkeistä. Tuo liettuan evo on varmaankin kolaroitu jenkki. Mainitaan erikseen eurovalot ja keulapuskurissa en tiedä mikä tökkää, mutta ei kait tuo alkuperäinen ole ainakaan?

Tarvitaan tosiaan hieman medialukutaitoa, että erottaa nuo huijaukset tuolta.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Biim sanoi
No jos on 2005 85tkm ajetun kasin verot ollu 7380e niin pidän todella maltillisena. Itte jouduin 75tkm -02 seiskasta maksamaan 7ke. Tuon toisenkin kasin verot on halvat. En jaksa mitenkään uskoa, että ysit jäisi alle kympin. Tai sitten mulla oli erityisen paska lykky veroarvonnassa. Nämä kasit on kuitenkin olleet vasemmalta ajettavia. Omaani sain oikealta ajettavan vähennyksenkin.

Juu vaikea uskoa, että alle kympin jäisi. Vero kun lasketaan "suomiarvosta", niin lonkalta heitettynä se osuu alveineen aika lähelle 40ke x 0.33.
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Kuten jo kirjoittelin, niin 5 euro-ysiä löytyy alle 24000 eurolla mobile.de:stä ja jos kolhittua haetaan, niin hintaesimerkkinä on 5 tkm ajettu hinta 17900. Kyllä se vaan niin on, että Suomi-autojen hinnoittelu on pahiten pielessä.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=100895516&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=17700&makeModelVariant1.modelId=16&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=184&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2003-01-01&maxFirstRegistrationDate=2005-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

No yksikään linkeistä ei kuitenkaan sattunut sellaiseen? Noh voihan niitä tietenkin olla. Kaikki esimerkki autot olivat kuitenkin jotenkin "viallisia".
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Ja kannattas nyt siirtyä vaikka käyttämään ihan autoscout24.de niin vähenis nuo huijausilmoitukset kummasti.
 
V

veikka81

Guest
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Ja samanlailla nuo suomiautotkin voi olla kolaroituja ja kasattu jossain nyrkkipajalla :peukku
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Kasin kohdalla tuo kerroin on Tullin mukaan n. 0,3 ja autoista lasketaan 1500 euron tinkimisvara ja keskihinta pyöristetään alempaan sataan euroon. Lisäksi verrokeiksi tulee Tullin arpajaisten mukaan myös muita vuosimalleja, jolloin käytetään 9,2% alennusta / vuosi, jos kyseessä on uudempi. Kilometrit huomioidaan laskemalla 0,8%/5000km.

Jos halutaan laskea verot yläkanttiin, niin 40000 eurosta poistetaan 1500, jolloin ollaan 38500 eurossa, jolloin vero olisi n. 11500. Ja kun verot halutaan laskea niin korkeiksi kun mahdollista, niin samalla pitää muistaa, että Saksankin hintapyynnöt ovat hintapyyntöjä eivät hintoja. Edelleen tullaan siihen tulokseen, että n. 30000 eurolla tai hieman päälle saa ysin Saksasta veroineen.

No lasketaanpas yhteen tähän ketjuun kertyneitä tietoja. Eli vero 11500eur sinulta. Ja Puhakan mainitseman seuraava evo (linkin evot eivät kelvanneet edellä mainituin syin), jonka hinta oli Saksassa 29000. Tekee yhteensä 40500. Miten tästä päästiin 30000 tai vähän päälle?
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Kyllä se noinkin onnistuu. Valitaan ilmoituksista kallis auto, ei tingitä hinnasta, lasketaan verot kalleimman mahdollisen mukaan. Samalla logiikalla voidaan laskea, että Nettiauton JDM-autot ovat aivan alihintaisia.

Mutta jos lasketaankin näin. Valitaan edullisin ehjä ja siisti auto esim. tämä Latviasta
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=94073545&__lp=6&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=17700&makeModelVariant1.modelId=16&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=184&minPowerAsArray=KW&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1
Niinpä. Koko pointtihan olikin että tuota autoa ei voi käyttää missään hintavertailussa tai minkään maan tason määrittämiseen. Se on kolaroitu auto, johon ei ole edes saatu alkuperäisiä osia laitettua korjauksessa. Miksi ihmeessä linkkailet yhä uudestaan ja uudestaan tuohon autoon, kun se ei kerro evojen hintatasosta misään maassa yhtään mitään?

Yhtä sitkeästi linkkailet jenkkimalleihin, kolaroituihin jnejne. Ei niistä näe edes oikeaa Saksan hintatasoa. Niistä näkee hintatason kolaroiduille import autoille.

Taisi jokainen linkkaamasi kymppi olla myös jenkkimalli. Tosin kympissä ero jenkin ja euron välillä ei ole enää niin suuri. Nelivetotekniikka sentään on jo sama.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Kasin kohdalla tuo kerroin on Tullin mukaan n. 0,3 ja autoista lasketaan 1500 euron tinkimisvara ja keskihinta pyöristetään alempaan sataan euroon. Lisäksi verrokeiksi tulee Tullin arpajaisten mukaan myös muita vuosimalleja, jolloin käytetään 9,2% alennusta / vuosi, jos kyseessä on uudempi. Kilometrit huomioidaan laskemalla 0,8%/5000km.

Jos halutaan laskea verot yläkanttiin, niin 40000 eurosta poistetaan 1500, jolloin ollaan 38500 eurossa, jolloin vero olisi n. 11500. Ja kun verot halutaan laskea niin korkeiksi kun mahdollista, niin samalla pitää muistaa, että Saksankin hintapyynnöt ovat hintapyyntöjä eivät hintoja. Edelleen tullaan siihen tulokseen, että n. 30000 eurolla tai hieman päälle saa ysin Saksasta/muusta EU-maasta veroineen.

Tuo 40ke x 0,33 oli vain yleinen heitto ilman mitään kaavaa laskettuna, mikä nyt on usien osoittautunut nopeasti autoja selatessa olevan aika tontilla. Eli noin kolmannes pyydetystä keskihinnasta.Tuon antamasi esimerkkihinnan mukaan verot taas olisivat seuraavat, jos tuo päästömäärä minkä löysin myynti-ilmoituksista pitänee paikkaansa.

38500e x 0,29 x 1,22 = 13621,3e

Jotta päästäisiin alle 10ke veroihin, pitäisi suomiarvon olla Tullin mukaan alle 28500ke.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Jos kerroin on 0,3, niin 33333 euron arvoiselle autolle tulee veroiksi 9999,90 euroa

+ alvi ;D, eiku elvi
Ja kurssijututkin kun vaikuttaa nykyään, miten ne ei japanin päässä vaikutakkaan?
Kannattaa muistaa että kurssi ei muutu maassa asuville, vaan ulkopuolella asuvilla, muuten ois kovaa hommaa päivitellä myynnissä olevien autojen hintaa kurssien mukaan ;D
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Ja käydäänpä britanniassa katsomassa RHD-ysien hintoja. Nykykurssi on n. 1,13 eli ysien hinnat lähtevät siellä 16000-17000 eurosta. Ja kun verosta saa ilmeisesti 30% alennuksen ohjauksen takia, niin jonnekin 23000-24000 euron paikkeille asettuu auton hinta veroineen.

http://search.autotrader.co.uk/es-uk/www/cars/MITSUBISHI+LANCER/Ne-2-4-5-6-7-8-27-44-49-53-61-64-67-103-133-146-236,N-50-62-112-144-240-4294966675-4294967258/advert.action?R=200907328601131&distance=71&postcode=WC2H+7LA&channel=CARS&make=MITSUBISHI&model=LANCER&min_pr=&max_pr=&max_mileage=&vehicleYearOfManufacture=2005&vehicleRegLetter=05

http://search.autotrader.co.uk/es-uk/www/cars/MITSUBISHI+LANCER/Ne-2-4-5-6-7-8-27-44-49-53-61-64-67-103-133-146-236,N-50-62-112-144-240-4294966675-4294967258/advert.action?R=200906328497694&distance=120&postcode=WC2H+7LA&channel=CARS&make=MITSUBISHI&model=LANCER&min_pr=&max_pr=&max_mileage=&vehicleYearOfManufacture=2006&vehicleRegLetter=06

http://search.autotrader.co.uk/es-uk/www/cars/MITSUBISHI+LANCER/Ne-2-4-5-6-7-8-27-44-49-53-61-64-67-103-133-146-236,N-50-62-112-144-240-4294966675-4294967258/advert.action?R=200905328032469&distance=92&postcode=WC2H+7LA&channel=CARS&make=MITSUBISHI&model=LANCER&min_pr=&max_pr=&max_mileage=&vehicleYearOfManufacture=2006&vehicleRegLetter=06

Voisit katsella kans jostain paikalliselta AVK:lta, sieltä löytyy kenties vielä halvempia autoja hintavertailun pohjaksi.

Ja nuissakin linkeissä, eka on JDM import, toisessa on ZEON valot (WE MUST SELL THIS CAR THIS WEEK) (karvakäsi myy) ;D

Ja jo tuossa aiemmin sanoin kurssista..

Otetaan esim tuon kolmannen auton kanssa.. 15,490 puntaa, nykykurssilla = 17427e ja jos otetaan samalla kurssilla kuin auto on myyty ja mitä punnan kurssi oli vielä tovi sitten (€1.466) 22708e (jopa viime vuoden kurssi oli jotain 1.22, eli lähempänä kahta kymppiä) lisäksi lyödään tuo kohtuullinen 13621e verot päälle = 31048e - 36329e

Lisäksi pitää muistaa parin tonnin talvipaketti ja ruostesuojaus, aluvanteet ja kuljetus ja muut, eli noin 5ke vähintään. (jotta saadaan se oikea suomen hintataso, kuten evo3:ienkin kanssa)
Eli alkas olee 40ke lähellä ;D :peukku

Toivonkin että tullikin alkas käyttää tuota tapaa arvonmäärityksessä, eli käydään avk:t ja muut romutorit läpi ja se otetaan auton hinnaksi jonka pohjalta verot.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Jos kerroin on 0,3, niin 33333 euron arvoiselle autolle tulee veroiksi 9999,90 euroa

Tullin sivuilta löytyy kertoimet eri päästömäärille ja vanhalla laskukaavalla siihen lisättiin tuo alv/elv. Nykyään se taidetaan plussata suoraan tuohon prosenttiin, mutta yhtä kaikki tulos on sama. Ei ole olemassa mitään 0,3 kerrointa vaan verotus elää uudemmissa automallin päästömäärien ja vanhemmissa painon mukaan.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h: Melko mielenkiintoista että vertaat Suomen ja Saksan hintatasoa noin. Se suomalainen auto kun nyt kuitenkin on suomessa ja saksassa oleva pitäis hakea sieltä + tehdä paperisodat. Ei varmaan jaksa ihan jokainen tehdä.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Jos nyt ymmärsin oikein niin olemme samoilla linjoilla. Hintataso on oikea silloin kun yksilö x ei jaksa hakea autoa saksasta, koska se on suomessa vain jonkin verran kalliimpi.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Mitään kertoimia ei ole verotuksessa tietenkään mutta marraskuussa evo 8:n verotusarvo oli 85 tkm ajettuna 24425 euroa, josta veroja tuli 7380 euroa eli 30,2% tulee "kertoimeksi".

Tuossa on co2:na käytetty 206g/km. Onko tuo kasin oikea määrä? Löysin 9:lle 251g/km ja 8:lle 258g/km. Eli tuuri on käynyt tuolla tai auto on tuotu EU:n ulkopuolelta ja menty painon mukaan, jos löytämäni arvot on oikeita?

Itse olen ihan samaa mieltä, että Suomessa autonhinnat ovat korkeat. Kysyntä ja tarjontahan sen hintatason määrää ja hinnat asettuvat sitten sen mukaan. Yleensä, jos ulkomailta niitä autoja saa reilusti halvemmalla, niin pikkuhiljaa ne hintaerot tasoittuvat, kun autoja tuodaan tänne ja tarjontaa alkaa olla kotimaassakin reilusti. Tosin korkeita ne hinnat on siltikin, koska on tuo helvatan verotus joka pakottaa ajamaan vanhoilla romuilla.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Mitään kertoimia ei ole verotuksessa tietenkään mutta marraskuussa evo 8:n verotusarvo oli 85 tkm ajettuna 24425 euroa, josta veroja tuli 7380 euroa eli 30,2% tulee "kertoimeksi".

Onko tämä ysin tax free -hinta + verot jotenkin kielletty aihe vai omistatko itse ysin, kun jokainen ulkomailla myytävä auto on jotenkin viallinen, jos sen hinta on jotain muuta kuin ysin omistaja voisi toivoa

EU-autoihin ei liene tarve tehdä sen enempää ruostesuojausta kuin Suomi-autoihinkaan vai mistä tässä oikein oli kyse?

En omista ysiä ja ei ole kielletty aihe, vaan pointti on siinä että on tyhmää kerätä jotain romutori malleja hintavertailua tukemaan kun markkinoiden hinta ei muodostu käytännössä varastettujen ja romujen autojen pohjalta.. Ei tullikaan kolaa edelleenkään romutoreja läpi halvimman yksilön pohjalta hintaa määrittäessään, vaan laskee keskiarvohintaa, jos sama periaate olisi täällä käytössä niin nettiautossahan on mm. 7ke rekisterissä oleva evo3, jossa remontitkin tehtynä.. jolloin mitenkäs ne evojen 15ke hintapyynnöt sit.. jos saksasta halvin evo 9 löytyy 22k ja halvin evo 9 autoscoutista 30k tms. niin jossain on jottain vikaa.. tuommosia eroja ei selitä omistajan into.. koska kuten jo aiemminkin on todettu, miksi myydä halvemmalla kuin mitä hinta taso on..

Ja muuten käytin vain tuota niin mainiota evo3 vertausta kun sitä niin kärkkäästi halutaan puolustaa miksi sen hintataso on mikä on.. :) (lyhyesti, kun lasketaan oman arvon hintaa, niin kaikki kulut menee yläkanttiin, kun lasketaan muiden autojen, kaikki kulut alakanttiin)

Ja EU-autoihin pitää tehdä ihan yhtä paljon ruostesuojaus kuin japanintuonti-autoihinkin.

marko_h sanoi
Vaikka verot laskettaisiin miten "ysin omistajan aurinkolasit" päässä, niin RHD-auton veroista saa n. 30% alennusta. Eli vaikka lähtöhinta olisi 40000, josta poistetaan tullin alennus 1500 ja lopuksi 30% alennus, niin verotusarvo on n. 27000, josta veroja tulisi n. 8000, kun käytetään samaa "kerrointa" 0,3. Eli RHD-ysin saa veroineen 23000-25000 eurolla. Ja maksamalla pari kolme tonnia lisää valinnanvaraa on jo paljon.

Et vissiin tiedä miten tuo 30% menee.. ensinnäkään ei ole olemassa mitään 30% sääntöä, ja siltikin se lasketaan verojen osuudesta, EI vähennetä auton mahdollisesta myyntihinnasta ennen veroja.

marko_h sanoi
Jos auto on JDM Import, se ei tarkoita sitä, että sitä ei olisi mahdollista ostaa tai että se olisi huonossa kunnossa vaan päin vastoin JDM-autolla ei ole ajettu Suomen suolateillä.

Ja jos ilmoituksessa lukee "WE MUST SELL THIS CAR THIS WEEK" ja lisäksi mm. ITS IN GREAT CONDITION, ITS BEEN VERY WELL LOOKED AFTER, FULLY LOADED WITH LOTS MORE EXTRAS, FULL AERO BODY-STYLING KIT, FANTASTIC SERVICE HISTORY, niin onko tämä sellainen auto, että sitä ei kannata ostaa?

Erinomainen syy olla ostamatta autoa. Hyvät autot menee kyllä kaupaksi, pommit on aina myynnissä "WE MUST SELL THIS CAR THIS WEEK". capsitettuna vielä. en ostas edes hatullista paskaa tuolla myynti-ilmoituksella. Ja lisäksi jos joku näkee vaivaa tuoda auton esim. japanista, niin on se outo juttu että sen vaivan jälkeen auto pannaan heti myyntiin.

marko_h sanoi
Elämmekö tätä päivää, kun valuuttakursseja katsotaan vai viime vuotta? Toivottavasti tuo viime vuoden kurssin käyttö oli vain vitsi.

Tuo brittisivusto ei ole mikään avk, vaan ykkösmyyntisivusto briteissä.
Tuskin se niinkään menee, että kun hyvän 100 tkm kolmosen saa veroineen 7000-9000 eurolla, niin se jaksetaan mieluummin hakea Japanista kuin että maksetaan muutama tonni enemmän ja ostetaan Suomesta. Ja samaan aikaan maksetaan mieluummin yhden kolmosen verran ylihintaa ysistä, ettei tarvitse pyytää välittäjää tuomaan autoa Saksasta? Tai parin edullisen kolmosen verran verrattuna Britti-autoihin?

Kukahan löytäisi JDM-ysien toteumahintatietoja huutokaupoista? Niitä olisi mielenkiintoista katsella. Siis samanlainen lista, joka löytyi kolmosista.

Hyvän kolmosen saa 3000-4000 eurolla 60tkm ajettuna japanista. Mutta ehdottomasi hintahaarukka on kyllä realistinen suomi evo3:en hintahaarukka.. mutta ei ns. taxfree haarukka, toivottavasti tarkoitit sitä. Ja jos eläisimme aina tämän päivän hintaa tai kurssien mukaan, pitäisi varmaan suunnata katseet Zimbabwe:n kasvaville automarkkinoille, siellä auton ja rahan arvo vaihtuu päivittäin, voi saada hyviäkin lukuja vertailutaulukkoon. :peukku

Ja tällä hetkellä englanti on hyvinkin houkuttava maa kurssin kannalta, mutta se joka uskaltaa voi sieltä auton ostaa.. itse en ostaisi.

Ja suomessa autojen hinnat OVAT korkeat, mutta se johtuu siitä että täällä on aina maksettu ihan kaikesta, ihan liikaa.

Huutokauppalistaa yseistä tuskin ihan heti on.. mutta omalla erehtymättömällä perstuntumalla voinen väittää että evo IX japanistakin lähtee 18000e ylöspäin.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

J. Puhakka sanoi
Et vissiin tiedä miten tuo 30% menee.. ensinnäkään ei ole olemassa mitään 30% sääntöä, ja siltikin se lasketaan verojen osuudesta, EI vähennetä auton mahdollisesta myyntihinnasta ennen veroja.

Eikös tuo RHD vähenys ole vain 20%?
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Samppa sanoi
Eikös tuo RHD vähenys ole vain 20%?

minulle tullissa sanottiin että ei ole mitään määritettyä prosenttisääntöä, paremmin tietävä voinee korjata.
(esim. autoissa joita ei ole suomen markkinoilla myynnissä jne jne)
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Vaikka verot laskettaisiin miten "ysin omistajan aurinkolasit" päässä, niin RHD-auton veroista saa n. 30% alennusta. Eli vaikka lähtöhinta olisi 40000, josta poistetaan tullin alennus 1500 ja lopuksi 30% alennus, niin verotusarvo on n. 27000, josta veroja tulisi n. 8000, kun käytetään samaa "kerrointa" 0,3. Eli RHD-ysin saa veroineen 23000-25000 eurolla. Ja maksamalla pari kolme tonnia lisää valinnanvaraa on jo paljon.

Jos tulli määritti 2000 vuosimallin evo7:iskalle markkinarvoksi 21893.20, niin meinaatko että 5 vuotta uudempi auto määrittyisi 27000e? (jossa on välissä kalliimaksi määritettävä evo 8 ) Meinaan jos näin olisi, eikö tänne kannattas ruveta raahaa nuita evo 9:ejä ja myydä halvalla ja kääriä hullut rahat?

Eli tuolla samalla evo7 periaatteella jos olisi "suomi-seiska", niin senhän markkina-arvo olisi silloin.. noin 32ke? jokin nyt klikkaa, eikä se kerroin edelleenkään ole mikään 0,3%
Ja nuo kaikki suomeen tuodut evo8:t jotka on verotettu, taitavat olla myös jenkkien markkinoilta tulleita.. jolloin niiden pirkka-evot luonnollisestikkaan eivät hinnaltaan eikä varusteiltaan vastaa euroja
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Eli tilastoissa näkyvät tuonti-8:t olisivat muuttoautona tuotuja mutta maksettu kuitenkin autoverot eli toisena autona tuotuja? Vähän epäilen, jenkin kilvittäminenhän taas ilman muuttoautopykälän käyttöä on ollut kohtuu haastavaa ellei sitten TUV lappu ole niissäkin pelastanut?
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Miksihän se Sveitsiläinen X piti linkittää 3 kertaa?? Eväät vähissä?

Tuo Suomi-Saksa hintavertailu on hiukan turhaa puuhaa. On kuitenkin aivan sama minkä automallin otat, niin aina ne on Saksassa halvempia ja jäävät halvemmiksi vaikka ne uittaa Suomeen. Saksaan ja Englantiin on lisäksi aina mentävä katsomaan autoa, muuten voit ostaa sillä 20k€:llä läjän jonka arvo suomessa on korkeintaan puolet. Tai sitten et saa autoa ollenkaan.

Suomen hintataso on korkea. Mutta nyt kuitenkin puhutaan autoista joita on saanut Suomesta uutena. Evoja 1-7 ei ole voinut mennä Suomessa mitsu-dealerilta ostamaan. 8:n, 9:n ja 10:n taas on voinut/voi ja silloin niiden hinta taso on väkisin korkeampi, kiitos valtion ja käytettyjen hintataso määräytyy kysynnän/uuden hinnan mukaan. Vanhemmissa evoissa hinta määräytyy, tai ainakin pitäisi määräytyä tuontiautojen hintojen perusteella.

Esim kolmonen taas on aina uitettu ja RHD, ellei ole tehty konversiota. Silloin ei ole pahemmin perusteluja myydä autoa kaavalla hankintahinta x 1,5.

Jokainen (tai ainakin uutena sen hankkinut) ysin myyjä kuitenkin myy tuotetta tappiolla. Onhan se kuitenkin uutena maksanu enemmän.
En ymmärrä, miksi JDM kolmosesta voi pyytää enemmän kuin on maksanut, mutta jos ysin hinta on n 10-15k€ vähemmän kuin hankitahinta, on se joidenkin mielestä törkeää ryöstöä. Kuitenkin autoilla on 10 vuotta ikäeroakin.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

pexi sanoi
Miksihän se Sveitsiläinen X piti linkittää 3 kertaa?? Eväät vähissä?

Tuo Suomi-Saksa hintavertailu on hiukan turhaa puuhaa. On kuitenkin aivan sama minkä automallin otat, niin aina ne on Saksassa halvempia ja jäävät halvemmiksi vaikka ne uittaa Suomeen. Saksaan ja Englantiin on lisäksi aina mentävä katsomaan autoa, muuten voit ostaa sillä 20k€:llä läjän jonka arvo suomessa on korkeintaan puolet. Tai sitten et saa autoa ollenkaan.

Suomen hintataso on korkea. Mutta nyt kuitenkin puhutaan autoista joita on saanut Suomesta uutena. Evoja 1-7 ei ole voinut mennä Suomessa mitsu-dealerilta ostamaan. 8:n, 9:n ja 10:n taas on voinut/voi ja silloin niiden hinta taso on väkisin korkeampi, kiitos valtion ja käytettyjen hintataso määräytyy kysynnän/uuden hinnan mukaan. Vanhemmissa evoissa hinta määräytyy, tai ainakin pitäisi määräytyä tuontiautojen hintojen perusteella.

Esim kolmonen taas on aina uitettu ja RHD, ellei ole tehty konversiota. Silloin ei ole pahemmin perusteluja myydä autoa kaavalla hankintahinta x 1,5.

Jokainen (tai ainakin uutena sen hankkinut) ysin myyjä kuitenkin myy tuotetta tappiolla. Onhan se kuitenkin uutena maksanu enemmän.
En ymmärrä, miksi JDM kolmosesta voi pyytää enemmän kuin on maksanut, mutta jos ysin hinta on n 10-15k€ vähemmän kuin hankitahinta, on se joidenkin mielestä törkeää ryöstöä. Kuitenkin autoilla on 10 vuotta ikäeroakin.

Erittäin hyvin sanottu :peukku
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

ast sanoi
Eli tilastoissa näkyvät tuonti-8:t olisivat muuttoautona tuotuja mutta maksettu kuitenkin autoverot eli toisena autona tuotuja? Vähän epäilen, jenkin kilvittäminenhän taas ilman muuttoautopykälän käyttöä on ollut kohtuu haastavaa ellei sitten TUV lappu ole niissäkin pelastanut?

enpä ottanut tuota tosiaankaan huomioon, muistelin että muuttoautotkin menisivät nuille listoille, vaikka niistä oikeasti ei veroja maksetakkaan. Mutta eihän ne vissiin mene.. ?
Mutta esim. jenkkilän evo8:han on tietääkseni täysin eri auto euroon verrattuna (hienoudet uupuu etc.), enkä itse löytänyt verotilastoista nuita kaseja, mutta katsein vääristä paikoista.

Liekkö se evo8/9:n tuonti nyt niin kannattavaa on ulkomailta että se ihan huvikseen kannattas ???
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Ja kun tähän laitetaan RHD:t mukaan, niin tuontiysin saa alle 25000 eurolla eli 15000 halvemmalla

Pistätkö vielä sen kaavan ja esimerkkiauton mikä menee realistisesti kilpiin alle 25ke? Meneekö yleensäkään noin uudet ihan pelkkiä tuv-lappuja heilauttamalla kilpiin nykyään, eli löytyykö vastaavuustodistukset varmasti kaikelle vaadittavalle? Kohta on varmasti pitkä lista näitä myynnissä, jos näin halvalla saa.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Linkityksessä meni jotain pieleen, kun sama auto tuli monta kertaa. Hae itse evot 2008 ja katso kymppien hintoja. Niiden hinnat lähtevät vajaasta 30000 eurosta ja niitä on paljon myynnissä reilulla 30000 eurolla. Voin huomenna laittaa linkkejä lisää, jos niitä kaivataan. Ja jos ysistä pyytää samaa hintaa kuin kympistä niin sehän on varmasti realistista eikös vaan?

Siis väität että tuot itse X:n ja se on Suomen kilvissä 38-42k€? Ei muuta kun varaat liput ja lähdet hakemaan, skannaat kaikki kuitit ja pistät tänne näkyville. Voidaan sitten porukalla laskea summia yhteen.
 
V

veikka81

Guest
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Ihmettyttää tämä kolmosiin suuntautuva kiukku joillakin kirjoittajilla.

Katotaas kolmosen hintaa tältä kantilta.

Paljos niitä on valmistettu ?
Paljonkohan niitä on vielä jälellä ?

Mites kasi ja ysi ??

Minka takia kutosen ylihinnoittelusta ei puhuta. Jos kolmosen pyyntihinta pitäis olla reilusti alle kymppi tonnin, niin samaa pitäis soveltaa myös vitosiin ja kutosiin. 5 tonnia pyyntihinnasta pois ja heti :peukku Nelosen nettiautohinnaksi se kymppitonni, eikö. Näin saadaan ainakin lisää näitä Evoja suomeen kun verot pienenee aika paljon.


Tässä suomen halvin ysi ;D
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Vitoseen tai kutoseen ei ole päästy vielä, koska keskustelu alkoi kolmosista ja sitten se jo pompsahti yseihin. Tuskin kukaan kohdistaa kiukkuaan kolmosiin. Ne ovat vain olleet yleisin ajoneuvo tässä keskutelussa. Niitä lienee JDM evoista eniten tässä maassa ja ne ovat suhteessa tolkuttoman hintaisia. Valmistusmäärillä tms ei ole mitään tekemistä tässä keskustelussa. Kolmosia on vielä niin paljon ympäri maailmaa, että mistään harvinaisuudesta on turha puhua.
"Ralliauto aihioista" 037 Lancia ja RS-200 Ford yms. jo saavat statusta ja hintaa harvinaisuudellaan, yksikään evo ei ainakaan 20:een vuoteen.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Veikka sanoi

kas...ny alkaa selviin miks toho autoo haluaa koko sisusta ostaa :D

hintaa kertyy.. etupuskuri, alalippa, etuloksu vasen, ylimaalaus melkee koko autolle, takaperä, luultavast myös etuperä, vaihteisto vainaa TAKUULLA koska vakio antautuu kohtuu helposti _tuossa_ käytössä..sanon että 5ke ei riitä tuon laittoon ;D
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
kyse on tax free -hinnoista. Kun X:n saa 30000:lla, niin miten ysien hinnat voisivat olla enemmän?

Mitä yhden X:n tax free-hinta Sveitsissä liittyy siihen, mitä IX maksaa Suomessa?
Hiukan kaukaa haettua......

Nopealla vilkaisulla autoscout:sta, joka sentään on hiukan luotettavampi sivusto, kuin mobile.de on hintataso ix:ssä n.28k€-35k€ välillä. Kaseja tarjotaan noin 22k€:sta ylöspäin. Yksi jenkki mallin 8 on 17k€. Halvin X n. 37k€.

Aina löytyy yksittäisiä myyjiä jotka myyvät yleistä hintatasoa alemmalla, mutta noilla sinun argumenteilla ei voi väittää, että IX:n oikea hinta on suomessa 30 k€:n luokkaa.

Edit: typo
 

simonsays

Active Member
Liittynyt
4 Tammikuu 2007
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Ja jos ilmoituksessa lukee "WE MUST SELL THIS CAR THIS WEEK" ja lisäksi mm. ITS IN GREAT CONDITION, ITS BEEN VERY WELL LOOKED AFTER, FULLY LOADED WITH LOTS MORE EXTRAS, FULL AERO BODY-STYLING KIT, FANTASTIC SERVICE HISTORY, niin onko tämä sellainen auto, että sitä ei kannata ostaa?

Elämmekö tätä päivää, kun valuuttakursseja katsotaan vai viime vuotta? Toivottavasti tuo viime vuoden kurssin käyttö oli vain vitsi.

Tuo brittisivusto ei ole mikään avk, vaan ykkösmyyntisivusto briteissä.
Tuskin se niinkään menee, että kun hyvän 100 tkm kolmosen saa veroineen 7000-9000 eurolla, niin se jaksetaan mieluummin hakea Japanista kuin että maksetaan muutama tonni enemmän ja ostetaan Suomesta. Ja samaan aikaan maksetaan mieluummin yhden kolmosen verran ylihintaa ysistä, ettei tarvitse pyytää välittäjää tuomaan autoa Saksasta? Tai parin edullisen kolmosen verran verrattuna Britti-autoihin?

Kukahan löytäisi JDM-ysien toteumahintatietoja huutokaupoista? Niitä olisi mielenkiintoista katsella. Siis samanlainen lista, joka löytyi kolmosista.


niin, ykkösmyyntisivusto, mihin mahtuu oikeasti enemmän paskaa ku helsingin kaupungin jätevesilaitokselle.
Montako autoa herra H on ostanut kyseisiltä sivuilta?
tai edes käynyt paikan päällä katsomassa?

nyt pikkaisen kritiikkiä noiden ilmoitusten lukemiseen hyvä herra.
 

simonsays

Active Member
Liittynyt
4 Tammikuu 2007
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Simon: Niinpä, brittisivusto on varmasti täysin surkea, kun siellä on edullisia autoja

35000 eurolla löytyy mobile.de:stä yli 10 evo X:ää, joten ysinhän on pakko maksaa tax freenä vähintään sen verran eikös vaan

Arvaapa huviksesi montako autoa olen tuota kautta etsinyt ja käynyt sitten katsomassa todetakseni että kun se on halpa ja kovin kehuttu niin harvoin sitä mitä sanotaan.

Valehtelematta ajanut tuhansia kilometrejä ympäri britanniaa aivan turhaan, kiitos noiden must sell cheap- mainosten takia kun ilmoituksen takana on pelkkää kusetusta.
Ja vaikka sieltä sattuisi löytämään sen ostettavan arvoisen pelin niin se on edelleen RHD, mitä sä et millään muotoa pysty vertaamaan LHD-evoon, etkä sä noitakaan siihen 30Ke kilpiin saa.
Jos siihen niin vakaasti uskot, niin käy ostamassa ja kilvitä, niin saat todistettua meille miten RHD:n saa kolmellakympillä kilpiin
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

pexi sanoi
Vitoseen tai kutoseen ei ole päästy vielä, koska keskustelu alkoi kolmosista ja sitten se jo pompsahti yseihin.

Laitetaas reality check mitä nämä autodiilerit maksais autoistansa japaniin. Hinnat kattaa kaikki kulut + roro rahdin hangon satamaan.

Grade 3.5-5. R pelit erikseen.

e2 = 3000e - 3200e
e3 = 3500e - 3600e
e4 = 3600e - 3800e
e5 = 5300e - 8000e Keskiarvo 6500e
e6 = 7500e - 8000e
tommi= 8200e - 10000e
GTA = 7000e - 9000e

Taxfree hintaan lisättävä 34%, satamamaksu 100e ja hakukulut.
 

simonsays

Active Member
Liittynyt
4 Tammikuu 2007
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
N n
kyse on tax free -hinnoista. Kun X:n saa 30000:lla, niin miten ysien hinnat voisivat olla enemmän?

jos X maksaa sveitsissä €30.000 niin siihen saa samantien laskea 32% lisää plus rahti ym kulut
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Missä lukee, että se on kolaroitu tai korjattu väärin? Ilmoituksen mukaan auto on ehjä ja kuvien mukaan se on sitä myös.
No kuten aiemmin sanoin, niin minusta keulapuskuri näyttää jotenkin hassulta eli erillaiselta eli sanoisin että se ei ole alkuperäinen. Keskikonsolin ilmastointipaneelit ovat puolestaa jenkkityyliset, mutta takapuskuri näyttää europuskurilta.

Eli jotain ilmoituksesta ilmi käymättömiä modifikaatioita tuohon on joka tapauksessa tehty. Se tarkoittaa sitä silloin että myyjä eri ole rehellinen ja kyseessä on jonkin asteinen kusetusyritys. Siksi sitä ei voi käytää hintavertailun lähteenä.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Ajoneuvo km grade FOB yen

2006 Lancer GSR EVO 9 63,000 4.00 1,890,000
2006 Lancer OTHERS CT9A 15,000 4.50 2,082,000
2006 Lancer GSR EVO IX MR CT9A 10,000 5.00 2,735,000
2006 Lancer GSR Evo9 MR CT9A 7,000 4.50 2,463,000
2006 Lancer GSR EVOLUTION IX 18,000 4.00 2,045,000
2006 Lancer GSR EVO IX MR 9,000 5.00 2,045,000
2006 Lancer GSR EVO IX 13,000 5.00 2,660,000
2006 Lancer GSR EVO IX MR 15,000 5.00 2,855,000
2006 Lancer GSR Evolution 9MR 24,000 5.00 2,448,000
2006 Lancer GSR EVOLUTION IX MR 11,000 5.00 2,695,000
2006 Lancer EVOLUTION9 MR RS 3,000 5.00 2,882,000

Siinä muutama toteutunut IX:n hinta Japanista, jeneinä. Jokainen laskutaitoinen laskekoon itse, päivän kurssi 116,83
 

nokonzok

Active Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

2 000 000 JPY / 117 = 17 094 €

Irtorahti = n. 850 €

Kokonaishinta sis. tulli + ALV = (17094 + 850) * 1,1 * 1,22 = 24 080 €

Ei muuta kuin ostoksille!

EDIT:
tepi sanoi
Yksityisellä 10% + 22%

Ihan sama se on yrityksellä. Ja sehän ei ole 10 + 22 vaan X * 1,1 * 1,22. Eli 100 * 1,1 * 1,22 = 134,2.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Cirrus sanoi
Eli jotain ilmoituksesta ilmi käymättömiä modifikaatioita tuohon on joka tapauksessa tehty. Se tarkoittaa sitä silloin että myyjä eri ole rehellinen ja kyseessä on jonkin asteinen kusetusyritys. Siksi sitä ei voi käytää hintavertailun lähteenä.
Olin tuon kyydissä viime kesänä.

Raa'assa "rifteri"-käytössä oli,ja possua sai enemmän kuin tarpeeksi,tietääkseni koko kesän.

Oli jo silloin saanut pusuja sinne tänne,ja koneessakin jotain vikaa+"halvalla" viritetty.

Enkä yhtään ihmettelisi vaikka runkokin olisi kiero..

Ja anteeksi OT.
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Hintoihin generoitu rahti Hankoon ja kaikki muutkin kulut. taxfree hinnaksi sitten se *1,1 * 1,22
 
Ylös Bottom