JDM evojen hintakeskustelua

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Olisiko kolmosten hinta vihdoinkin ihan vaan järkeistymässä oikealle tasolleen?

Edit: No ei näköjään ole, se toinen "halpa" on "tarjousten mukaan alkaen 7000 euroa" ja omistaja ilmoittaa että 11500 pitäisi saada.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
marko_h sanoi
Mitä on tapahtunut kun myytävät kolmoset ovat pääosin kadonneet nettiautosta ja siellä on pari todella halpaa? Onko 4- ja 5-paikkaiset myyty, kun katsastus on mennyt vaikeaksi ja nuo pari halpaa ovat niitä, joista on määrätty penkkejä poistettavaksi ja niitä yritetään myydä ilman, että ostaja huomaa vajaapaikkaisuutta? Vai mistä mahtaa olla kyse?

Eiköhän siinä tosiaan ole kysymys vain siitä, että väki on huomannut, että kolmonen ei mene nelosen hinnalla kaupaksi. Itse en oikein osaa pitää erityisen halpana yli 7000 euron hintaa kolmosesta, jolla on ruuvattu 170 tkm. Jos kohta ei kauhean kalliskaan jos tekniikka on kunnossa.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Offtopic, mutta 175 tkm ajettu kolmonen ei kyllä maksa Taxfreenä lähellekään tuota hintaluokkaa. Paitsi jos ostaa joltain riistokauppiaalta :)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
marko_h sanoi
No paljonko 175 tkm kolmosesta joutuu maksamaan kaikkineen eli siten, että mahd. tuontipaketit yms. on mukana hinnassa?

Jätetään kauppiaiden vastattavaksi, mutta reilun satasen ajetun nelosen sai tuohon hintaluokan alarajan tuntumaan vuosi sitten. Nyt kurssi ei tietysti ole yhtä hyvä, mutta vastaavasti rahdit ovat halventuneet.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
No paljonko 175 tkm kolmosesta joutuu maksamaan kaikkineen eli siten, että mahd. tuontipaketit yms. on mukana hinnassa?

Itseasiassa kolmosesta alkaa olla vaikea antaa hinta-arvioita, koska niitä ei käytännössä enää Japanissa ole. Harvoista hyvistä saakin sitten maksaa jopa enemmän kuin asiallisesta nelosesta. Tämän päivän tax free hinta tuontipaketteineen päivineen asialliselle neloselle on siinä 7000 - 8000 euron välissä. Valuuttakurssi on heikentynyt kolmanneksen kesästä ja rahtikaan ei käytännössä ole halventunut juuri tästä johtuen. Jenimäärä on tippunut, mutta kyllä siihen sama määrä euroja tarvitaan kuin ennenkin...

Jos tuollaisen 175 tkm ajetun kolmosen onnistuisi Japaniasta löytämään, sen hinta ei olisi lähellekään em. lukemia.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Eiköhän tuo härmän auto ole oikein neljä paikkainen,tuotu suomeen jo joskus pari vuotta sitten kun vielä tuv lapun painot kelpasi.
Omistajakin on kirjoitellut foorumilla nimimerkillä Trootsoy

Edit:Ilmoitukseen olikin ilmestynyt että 5-paikkainen :)
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Jokin aika sitten myynnissä oli useita kalliita kolmosia eli 12-13000 euroa. Ne ovat näköjään kadonneet nettiautosta yhtä lukuun ottamatta. Sitä ihmettelen, että missä ne nyt ovat?

Arvaus vaan, mutta olisko vedetty myynnistä ja ajeltu itse? Samanlaista kaavaa olen huomannut muissakin suorituskykyisissä, mutta ylihinnoitelluissa autoissa tuolla nettiauton puolella.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Myönnän itsekin pitäneeni autoa myynnissä, tavoitteena lähinnä hakea auton todellista arvoa ja tietysti ohittamattoman tarjouksen tullessa olisin ehkä hukannutkin. Itsellä mennyt lähemmäs kymppi tohon koko autoon ruostesuojauksineen jne, joten hintapyyntikin oli vähän reilumpi. Tarjouksiahan sitä odotteli, tuskin tuollaisesta kukaan tosissaan luulee esim. 13000e saavansa.

Hauska tuo nettiauto kyllä, tekstissäni luki "vaihto ainoastaan uudempaan vastaavaan" ja eikös heti ensimmäisenä tullut joku tarjoamaan vuoden '87 sierraa cosworthin tekniikalla ;D Tiedä sitten kumman ehdon ajatteli täyttyvän..
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

MakeM sanoi
Itsellä mennyt lähemmäs kymppi tohon koko autoon ruostesuojauksineen jne, joten hintapyyntikin oli vähän reilumpi.

Ei herneitä, mutta millä logiikalla auton arvo olisi yhtään enempää kuin sen mitä olet siihen itse sijoittanut? Sinänsä on minulle aivan sama mitä ihmiset autoistaan pyytävät, mutta tämä lähes perinteeksi muodostunut JDM-laitteiden melko rankka ylihinnoittelu Nettiautossa on omiaan nostamaan verotasoa. Ja se ei ole kovin kivaa, vaikka siihenkin on verottajaa vastaan omat keinot olemassa. Lisää hommia kuitenkin ja muutenkin tarpeetonta. Nykyään ostajat ovat suhteellisen hintatietoista porukkaa, tonnien rahastaminen ei oikein enää onnistu.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Noko: en tosiaan olettanut auton olevan sen arvokkaampi. Hintapyynnissä on kuitenkin usein neuvotteluvaraa, sen sijaan jos laitat sen yhdeksällä tontulla myyntiin niin tuskin siitä euroakaan enempää saa. Sitä juuri yritin sanoa. Itselläni oli ainakin verottajan mukaan hinnoteltu auto reilun kympin arvoiseksi vaikka nettiautossa oli silloin ties minkä hintaista kiikotinta.
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

nokonzok sanoi
Ei herneitä, mutta millä logiikalla auton arvo olisi yhtään enempää kuin sen mitä olet siihen itse sijoittanut? Sinänsä on minulle aivan sama mitä ihmiset autoistaan pyytävät, mutta tämä lähes perinteeksi muodostunut JDM-laitteiden melko rankka ylihinnoittelu Nettiautossa on omiaan nostamaan verotasoa. Ja se ei ole kovin kivaa, vaikka siihenkin on verottajaa vastaan omat keinot olemassa. Lisää hommia kuitenkin ja muutenkin tarpeetonta. Nykyään ostajat ovat suhteellisen hintatietoista porukkaa, tonnien rahastaminen ei oikein enää onnistu.

No ihan periaatteen tasolla minusta ihmisillä on oikeus pyytää autoistaan ihan mitä haluaa ilman että kenelläkään on oikeutta rutista asiasta sanakaan. Ostaahan niitä ei tarvi.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Cirrus sanoi
No ihan periaatteen tasolla minusta ihmisillä on oikeus pyytää autoistaan ihan mitä haluaa ilman että kenelläkään on oikeutta rutista asiasta sanakaan. Ostaahan niitä ei tarvi.

Kyllä minäkin olen ihan samaa mieltä. Silti - kuten aikaisemmin sanoin - ei ole kovin mukavaa kun ne turhan korkeat hintapyynnöt realisoituvat omaan verolippuun. Perusongelmahan on tietysti typerässä verojärjestelmässä.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Cirrus sanoi
No ihan periaatteen tasolla minusta ihmisillä on oikeus pyytää autoistaan ihan mitä haluaa ilman että kenelläkään on oikeutta rutista asiasta sanakaan. Ostaahan niitä ei tarvi.

Niin, eihän se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Tässähän vaan on sellainen pointti, että nyt sitten kaikki maksaa ja ainoa joka rikastuu on verottaja.
Lähtökohtaisesti syy on verotusjärjestelmässä, mutta minkä ihmeen takia kansalaisten pitää sitä järjestelmää vielä ruokkia. ???
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

On totta, että korkeat pyynnit aiheuttavat turhia kuluja "uusien" maahantuonnille, mutta kannattaa myös muistaa, että näitä autoja on kovin monen kuntoisia ja kovin monella tavalla "varusteltuja" jo Suomessakin. Jo pelkkä talvikelit kattava "suomivarustelu" imee muutaman tonnin talvirenkaineen, lämmittimineen ja ruostesuojauksineen sun muineen nesteenvaihtoineen. Lisäksi jos toistakymmentä vuotta vanha auto on laitettu hyvään kuntoon, on siihen voinut upota jo tuplaten rahaa mitä pelkkä ostohinta Japanissa + verot ovat. Tuo tekee yhtenevästä hintatasosta hankalaa, kun vierekkäin on myynnissä autoja jotka ovat vain juuri tuotu maahan tai jo täällä rakennettu Suomen oloja varten. No ei tämä itse asiaa miksikään muuta. Lähinnä vain kannattaa olla tarkkana tällaista ostaessa mitä autolle on tehty ja suhteuttaa se hintapyyntiin. Varustellusta voi maksaa hieman enemmän, jos muutokset ja parantelut on tehty hyvin. Juuri tuodusta perus autosta taas maksaa sen hintatason mukaan ja varata rahaa sen kunnostamiseen/varusteluun.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Samppa sanoi
On totta, että korkeat pyynnit aiheuttavat turhia kuluja "uusien" maahantuonnille, mutta kannattaa myös muistaa, että näitä autoja on kovin monen kuntoisia ja kovin monella tavalla "varusteltuja" jo Suomessakin. Jo pelkkä talvikelit kattava "suomivarustelu" imee muutaman tonnin talvirenkaineen, lämmittimineen ja ruostesuojauksineen sun muineen nesteenvaihtoineen. Lisäksi jos toistakymmentä vuotta vanha auto on laitettu hyvään kuntoon, on siihen voinut upota jo tuplaten rahaa mitä pelkkä ostohinta Japanissa + verot ovat. Tuo tekee yhtenevästä hintatasosta hankalaa, kun vierekkäin on myynnissä autoja jotka ovat vain juuri tuotu maahan tai jo täällä rakennettu Suomen oloja varten. No ei tämä itse asiaa miksikään muuta. Lähinnä vain kannattaa olla tarkkana tällaista ostaessa mitä autolle on tehty ja suhteuttaa se hintapyyntiin. Varustellusta voi maksaa hieman enemmän, jos muutokset ja parantelut on tehty hyvin. Juuri tuodusta perus autosta taas maksaa sen hintatason mukaan ja varata rahaa sen kunnostamiseen/varusteluun.

Hyvä pointti tämäkin. Joskaan Suomivarustelu ei ehkä kuitenkaan ihan "muutamaa tonnia" maksa :)
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

No jaa, massaus pääkaupunkiseudun hinnoilla 500e, hyvät talvirenkaat vähintään toiset 500e ja niille jotkut vanteet 500-1000e, kaikkien nesteiden vaihto väh. 200e, lohkolämppäri asennettuna 200e. Menee äkkiä pelkästään noihin se pari tonttua..
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

MakeM sanoi
No jaa, massaus pääkaupunkiseudun hinnoilla 500e, hyvät talvirenkaat vähintään toiset 500e ja niille jotkut vanteet 500-1000e, kaikkien nesteiden vaihto väh. 200e, lohkolämppäri asennettuna 200e. Menee äkkiä pelkästään noihin se pari tonttua..

Tai jos minä esim laittaisin mitään lämmitintä niin se olisi webasto ehdottomasti. Kaksi tonnia meni että vilahti.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Hienoa kun lasketaan viimeisen päälle talvivarusteet mukaan hintaan ja vähän extraa päälle. Kesäautoilijakin maksaa sitten veroja webastojen, tonnin talvivanteiden yms. mukaan ::)

Laitetaanpa ihan piruuttaan vihjeenä Englannin hintatasoa:
http://www.pistonheads.com/sales/list.asp?s=842

Punnan kurssi on nyt alle 1.1 euroa eli jää vähän bensarahaakin jos vertaa nettiauton yli kymppitonnin mielikuvitushintoihin... ;D
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

pexi sanoi
Lähtökohtaisesti syy on verotusjärjestelmässä, mutta minkä ihmeen takia kansalaisten pitää sitä järjestelmää vielä ruokkia. ???
En oikein ymmärrä pointtiasi. Pitäisikö kenties ensimmäisten joukossa suomeen tuodusta "uudesta" automallista sitten pyytää +/- euroa hinta kaiken näkemänsä vaivan jälkeen tai jäädä kenties tappiollekin että muut saisivat kyseisiä autoja halvemmalla?

Ehkä turhan aggressiivisesti kirjoitan vastaan, mutta en ymmärrä miksi yksityishenkilön pitäisi ottaa vastuu typerästä verotuksesta. Kohtuus kannattaa tietysti pitää hintapyynneissäkin jos meinaa autonsa kaupaksi saada, mutta jos itse olisin esim. sijoittanut 15ke autooni (plus työt) pelkästään suomen rekisteriin saattamiseksi, niin en ymmärrä miksi hintapyynnön pitäisi olla samaa luokkaa. Pyynnistäkin on yleensä tapana tinkiä melkoisesti.

Voihan joku tietysti tehdä kiusaa ja pyytää miljoonia omastaan, mutta ehkei kannata niin pitkälle miettiä.

ast sanoi
Punnan kurssi on nyt alle 1.1 euroa eli jää vähän bensarahaakin jos vertaa nettiauton yli kymppitonnin mielikuvitushintoihin... ;D
Monet asiat saa halvemmalla kuin tekee (tässä tapauksessa hakee) itse. Kyllä ne hinnat itsestään asettuu johonkin aikanaan.
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

ast sanoi
Hienoa kun lasketaan viimeisen päälle talvivarusteet mukaan hintaan ja vähän extraa päälle. Kesäautoilijakin maksaa sitten veroja webastojen, tonnin talvivanteiden yms. mukaan ::)

Laitetaanpa ihan piruuttaan vihjeenä Englannin hintatasoa:
http://www.pistonheads.com/sales/list.asp?s=842

Punnan kurssi on nyt alle 1.1 euroa eli jää vähän bensarahaakin jos vertaa nettiauton yli kymppitonnin mielikuvitushintoihin... ;D

Aivan. Hakee sen auton sitten sieltä englannista jos saa halvemmalla.

Kuten MakeM vähän jo ehdotteli, ei niitä autoja todellakaan hinnoitella alas sen takia että joku voisi sitten tuoda halvemalla. Minä en ainakaan tee näin. Tosin ei minulla kyllä olekaan autoja myynnissä.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Tästä aiheesta taidettiin käydä vääntöä jo tuolla VR-4-osastollakin aikanaan mutta kirjoitanpa nyt tähänkin.

Itseäni ei ainakaan kiinnosta myydä autoa reippaalla tappiolla sen takia, että joku tutun tuttu saattaa mahdollisesti saada veroalea omasta autostaan. Enhän mä töissäkään käy ilmaiseksi että firmalla riittäisi enemmän rahaa muille jaettavaksi ::) Hiukan epärealistista ajatella, että muut myyvät autonsa suurella tappiolla että juuri sinä saisit ehkä muutaman satasen halvemmat verot. Niin epäitsekäs en ainakaan minä ole :p

Ja tosiaan Samppahan tuon sanoi aika hyvin. Se haitari jälleenmyyntihinnassa on ihan yhtä suuri kuin autojen teknisessä kunnossakin, enkä millään voi ymmärtää miksi (huomattavan) hyväkuntoiset JDM-autot pitäisi myydä yhtä halvalla kuin jonkun jobbarin myymä, josta tuskin on edes öljyjä tarkastettu?

Omaani pidän kyllä huolella laiteltuna ja auto on kyllä käynyt läpi aika tarkastelut ja perusremontit ensimmäisen puolen vuoden aikana. Nyt vasta alkaa olemaan sellaisessa kunnossa että ei koko ajan pyöri mielessä että "ainiin, se homma pitääkin tarkastaa vielä". Tulee näkymään aikanaan hinnassakin, mutta ainakin voin myydä auton hyvällä omallatunnolla eikä tarvitse jäädä odottelemaan milloin ostaja soittaa ja kertoo autosta hajonneen sitä ja tätä. Tiedänpä myydessä ainakin että autoon on tehty kaikki mitä se on vaatinut ja vähän päällekin, vaikka rahaa ja varsinkin aikaa palaakin. Ja sitten kaiken vaivannäön ja rahanpolton jälkeen jos joku tulee huutelemaan että "älä idiootti pyydä noin paljon kun minä haluan matalat verot", niin voi juma... :-X

Vaikkakin raha on ainoa mittari näiden hintojen vertailussa niin kyllä jokainen auto ja sen historia pitäisi puntaroida erikseen. Auton kunnostamiseen käytettyä aikaa osaa harvempi arvostaa, mutta kyllä alan harrastajilla pitäisi olla hahmotuskykyä kuinka vittumainen homma esimerkiksi ruostesuojaus on kunnolla tehtynä. Itse maksaisin mielelläni vähän ylimääräistä autosta jos siihen on asiallinen suojaus tehty - sama koskee tietysti muitakin tehtyjä toimenpiteitä. Näistä tehdyistä toimenpiteistä se hinta alkaa sitten muodostumaan...
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Tosiasia on ettei autosta saa keskimäärin pois sitä minkä siihen ja sen varusteluun on laittanut. Mitä enemmän on laittanut ja varustellut sitä enemmän tulee takkiin.

Tämä pätee kaikkien muidenkin kuin tuontiautojen osalta. Katsokaapa käytettyjä, uutena kymppitonnin varusteet eivät paljon hintaa 5 vuoden iässä enää hetkauta.

Toki aina on yksittäisiä poikkeuksia, mutta niihin ei kannata takertua.
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

ast sanoi
Tosiasia on ettei autosta saa keskimäärin pois sitä minkä siihen ja sen varusteluun on laittanut. Mitä enemmän on laittanut ja varustellut sitä enemmän tulee takkiin.

Tämä pätee kaikkien muidenkin kuin tuontiautojen osalta. Katsokaapa käytettyjä, uutena kymppitonnin varusteet eivät paljon hintaa 5 vuoden iässä enää hetkauta.

Toki aina on yksittäisiä poikkeuksia, mutta niihin ei kannata takertua.

Mutta ei kait tämäkään asia estä yrittämästä? Miellummin sitä aina myy isommalla kuin pienemmällä hinnalla. Varsinkin jos on aikaa myydä sitä autoa. Ainakaan tuo asia ei mitenkään ole peruste sen puolesta miksi autosta ei saisi yrittää pyytää korkeaa hintaa.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

ast sanoi
Tosiasia on ettei autosta saa keskimäärin pois sitä minkä siihen ja sen varusteluun on laittanut. Mitä enemmän on laittanut ja varustellut sitä enemmän tulee takkiin.
Toki. En vaan nyt silti yhtään ymmärrä, miksi jonkun pitäisi myydä autonsa halvemmalla kuin siitä mahdollisesti saa rahaa. Oikea hinta on kai se millä auto menee kaupaksi. Jos kukaan ei osta suomesta vaan kaikki jaksavat nähdä vaivaa ja hakevat omansa, hinta on liene väärä.

Toisaalta en ymmärrä myöskään sellaista tilannetta, jossa ulkomailta tuonti ja suomesta osto olisi lähes saman hintaista. Suomesta auton saa kuitenkin heti, sen eteen ei tarvitse nähdä ylimääräistä vaivaa ja nuo ns. talvivarusteet, josta nyt jokainen sitten joutuu maksamaan, löytyvät myös.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Cirrus sanoi
Mutta ei kait tämäkään asia estä yrittämästä? Miellummin sitä aina myy isommalla kuin pienemmällä hinnalla. Varsinkin jos on aikaa myydä sitä autoa. Ainakaan tuo asia ei mitenkään ole peruste sen puolesta miksi autosta ei saisi yrittää pyytää korkeaa hintaa.

En ole kieltänyt yrittämästä - haluan vain tuoda oikeaa hintatietoutta mahdollisimman monelle etteivät menisi vedätyksiin ja tuhlaisi rahojaan turhaan.

Auton hankkimisen vaivasta olen eri mieltä, ulkomailta tilaaminen on helpompaa kuin kierrellä ympäri suomea renkaita potkimassa ja todeta että tälläkin kerralla myyjä puhui puuta heinää kunnosta puhelimessa ;D

Kovin paljon arvoa talvenkin evon alla revitetyille talvirenkaille ei voi laskea, kuten ei käytetyille renkaille yleensäkään.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Entä jos käy niin että se ulkomailta tuotu auto onkin vähän huonommassa kunnossa kun on olettanut? Itse en muutenkaan ainakaan tuosta paperi/katsastussodasta aikanaan kovin kummoisesti nauttinut.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

MakeM sanoi
Entä jos käy niin että se ulkomailta tuotu auto onkin vähän huonommassa kunnossa kun on olettanut? Itse en muutenkaan ainakaan tuosta paperi/katsastussodasta aikanaan kovin kummoisesti nauttinut.

Se on aina mahdollista, samoin on mahdollista että yksityiseltä ostettu auto crankwalkkaa viikon päästä kun on vaihdettu vain laakeri viallisen kampuran kanssa ja oltu hiljaa viasta tai alustamassan alle on piiloteltu ruosteita tai kolarijälkiä.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Tosi asia on lisäksi myös se että vaikka auton tekis uusiksi ja vaihtas siihen kaiken kuluvan osan, se on silti parhaimmillaan 13 vuotta vanha auto,
ja auton arvo ei ainakaan nouse vuosien kuluessa. No niin moni tulee huomaamana karun totuuden kun autoa joskus tulevat myymään. :peukku

En minäkään laske että jos minulla olisi 500e auto ja jos teen siihen 1500e remonttia, että minun pitäisi siitä 2000e saada, kuluvat osat, on kuluvia osia, ja auton arvo on yhä tässä mainittu 500e, vähän sama kuin ruostesuojauksen tekeminen vanhaan autoon, sen voi tehdä, mutta et sä siitä penniäkään saa extraa kun sen autoliikkeeseen viet, se on sinänsä sääli se. Mutta semmoista se elämä on.

Toiset ostaa auton lainalla, ja pitäisikö auton hintaan lisätä autolainan korotkin, kun onhan ne siitä kerta maksettu? ;D

ps. Olen ostanut myös monasti autoja ympäri suomea, ja kertaakaan auto ei ole ollut sitä mitä piti kun on paikalle mennyt. (Tosin yleensä mainitsematta jätetyt asiat on olleet niin pieniä, että ei sen takia tyhjinkäsin takasi ajella, tosin jos etukäteen ois tiennyt, ei ois tullut monasti lähettyä..)

pps. Ja talvivarusteet maksaa ihan sen verran kuin niiden haluaa maksavan, esim. itse hain viime vuonna uudet 15" talvirenkaat hakkapeliitta vitosilla, hintaa jäi 600e.. Toki auton talvikuntoon saattamiseen voi kaksikin tonnia työntää, varsinkin jos teettää työt muualla.. mutta noh.. silti.

Pakko laittaa tähän vielä tän päivän hinta yhdelle ~100tkm ajetulle japanin tuonti evo 3 / ja bout neljä kans, tykkään tuoda faktoja pöytään..

Auto rahteineen hankoon, 2500e-3000e
Tulli + alvi, 750e - 900e
Verot + paperit + katsastus jne muutostyöt 3500e (2200e veroihin, loput katsastukseen + jne)
"kahden tonnin talvipaketti", 2000e
============
8750e - 9400e

sitten laitetaan tuohon omasta työstä vaikka pari tonnia vaivanpalkkaa niin, 10750-11400e. ja tässäkin puhutaan siis alle 100 tuhatta luultavasti ajetusta autosta, ei mistään 5 kertaa maailman ympäri ajetuista autoista.

Toki autoon voi laittaa vaikka suihkuturbiinit, mutta harva niitä laittaa, ja suurin osa autoista mitä täälläkin myydään, menee yleensä ihan poskettomilla tax-free hinnoilla joissa autoon ei ole tehty yhtään mitään. :peukku
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Autosta tuskin pidemmällä tähtäimellä saa omiaan pois, mutta voisiko joku nyt selittää että miksi henkilön x pitäisi myydä autonsa kohteliaisuudesta halvemmalla kuin mitä siitä saa?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Ei sitä tarvitse myydä halvemmalla kuin mitä siitä saa - yleisön tietouteen vaan tulee saattaa mitä siitä kannattaa maksaa ;D
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

ast sanoi
Ei sitä tarvitse myydä halvemmalla kuin mitä siitä saa - yleisön tietouteen vaan tulee saattaa mitä siitä kannattaa maksaa ;D
No niin, nyt ollaan vähän enemmän oikeilla raiteilla. Kuten jo aiemmin sanoin, jossain vaiheessa se "oikea" hintataso sitten muodostuu. Turha kai näistä on täällä stressailla.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
No niin laittakaapas hintaehdotuksia kahdelle Evo3:lle

Vaihtoehto A. Auto tuotu Japanista ja Grade 3 ja ei ole tehty mitään "Suomi-muutoksia" kuin nesteet vaihdettu mutta on Suomen kilvissä ja mittarissa 150 tkm.

Vaihtoehto B. Auto on erittäin hyvässä kunnossa esim Grade 4, mittarissa alle 100 tkm. Teetetty ruostesuojaus, laadukas varashälytin, kaikki nesteet + jakohihna vaihdettu Suomessa, kahdet hyvät renkaat hyvillä vanteilla, lohkolämmitin sisäpistokkeella ja on Suomen kilvissä.

Jos itse olisin myymässä, A:n hintapyyntö olisi max 9000 ja B:stä pyytäisin n. 12000 euroa ja sen jälkeen tarkkailisin muutaman viikon ja laskisin tarvittaessa hieman hintaa.

itse tuonne ylös jo laitoin päivän hinnan vaihtoehdolle B, itse tuotuna.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Vaihtoehto A. Auto tuotu Japanista ja Grade 3 ja ei ole tehty mitään "Suomi-muutoksia" kuin nesteet vaihdettu mutta on Suomen kilvissä ja mittarissa 150 tkm.

Tästä 7000-7500. Hinta laskettu Englannin hintojen mukaan 1000 euron hakukuluilla, rekisteröintikulut mukana ja valomuutokset itse tehtynä 2500 euron veroilla.

Tonnilla ei tarvitse enää asua yömajassa matkalla, voi ihan hotellissa majoittua :)
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

J. Puhakka sanoi
itse tuonne ylös jo laitoin päivän hinnan vaihtoehdolle B, itse tuotuna.
Nuo hinnat vaikutti ihan fiksuilta.
ast: Miksi kukaan haluaisi myydä tuontiautonsa juuri sillä hintaa kun on maksanut? Vaivaa kun kuitenkin on.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Ja mitä autojen arvoon tulee, ne nyt vaan vaihtelee aika villisti, suomessa vaan on ihan käsittämätön hinta taso.
Jenkeissä kun mietti että mitä ostais 10ke, niin pysty valitsee joko uuden, tai ainakin pari vuotta vanhan auton., täällä mietitään tuolla summalla yli 10 vuotta vanhoja autoja.

Ja sanotaan nyt esim. yksi hinta joka kosketti hieman itteäkin, esim. 530D bemarin (E39), hintahan tipahti tässä veromuutoksien jne yhteydessä yli 10ke (eli tippui lähemmäs oikeasti eurooppalaista keskiarvoa), se jäi autojen omistajien omaksi luottotappioksi.. (esim. kaverini osti yhden vastaavan kolmisen vuotta sitten hintaan 30ke, ja auton arvo on nyt noin 12-15ke), ja toki huollot siihenkin tuli tehtyä jne. mitä nyt saksasta tuodessa autoon tulee + perus e39 bmw:en perusviat (pikseliviat ajotietokoneessa etc..), kilsoja toki on tullut tässä välissä 100tkm lisää (Eli päälle 200tkm nyt)

Väitän mitä ikinä hallituksella autoveroon ja muihin kuvioihin tälle vuodelle onkaan luvassa.. niin ne tuskin ovat ainakaan autojen arvoa lisääviä..
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

MakeM sanoi
ast: Miksi kukaan haluaisi myydä tuontiautonsa juuri sillä hintaa kun on maksanut? Vaivaa kun kuitenkin on.

Sitä minäkin ihmettelen miksi niitä myydään heti tuonnin jälkeen niin paljon? Tai ainakin yritetään myydä. Itse tuon autot käyttöä varten.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Juu, kaverihan osti tossa itelleen jenkeistä 1.4 TSI passatin, oisko ollu 18 keuroa. Mitä lie suomessa maksaa ::)
IMO suomen myyntihinnoissa haetaan juuri sitä rajaa, jossa ihmiset eivät itse jaksa lähteä hakemaan autoaan, vaan ostavat täältä. Sen yli ja kauppoja ei tule, sen alle on typeryyttä.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Mistä sait tuon hinnan 2500-3000 euroa erittäin hyväkuntoisesta alle 100 tkm evo 3:sta rahteineen? Kyllähän hyvistä yksilöistä joutuu Japanissakin maksamaan, kuten Nokonzok kirjoitti

Jos en väärin katsonut, niin katsoin viimeisen 10 vastaavan auton keskiarvon, joten siihen mahtuu nyt 3.5-4.0 skaalalla monen näköistä, suurinpiirtein samoilla kilsoilla, mutta se ei siis kuitenkaan ole mahdotonta, riippuu ihan kuka on vastassa huutamassa, ja kuinka paljon vastapeluri on valmis huutamaan.. (keskimääräiset myyntihinnat on siinä 200kyen molemmin puolin, ja evo 4 alkaa olee siinä hujakoilla kans, +50kyen, mitä olen aina välillä vilkuillut). tämä siis on vajaat pari tuhatta euroa (2000e, 231kyen).. siihen päälle sitten rahti, ja tämäkin on taas sopimuksista kiinni.

Kuten sanoin, se ei ole mahdotonta.

Ja tottahan nokonzok puhuu, parempi kuntoiset aina maksaa enemmän 8)
Mutta kuten on jo aiemminkin todettu, evo3:et vähenee myös japanissa kovaa vauhtia, jossain vaiheessa niiden hintapyynnöt voi alkaa hyvinkin kasvamaan.
Mutta pitää myös muistaa että esim viime kesänä hintapyynnöt ei juurikaan eronneet nykyisistä, ja yenin kurssi oli ihan jotain muuta kuin nyt.. (hyvällä tavalla)..

Chassis Year Trans Color Model Grade Options KMS Cond Price
CE9A 1995 M5 Red Lancer 4WD GSR Evoluton 3 AC PS PW 58 4.0 221
CE9A 1995 M5 White Lancer 4WD GSR Evoluton 3 AC PS PW 79 4.0 200
CE9A 1995 M5 White Lancer 4WD GSR Evoluton 3 AC PS PW 92 4.0 255

siinä esim. parin yksilön tarina.
 

Sudo

New Member
In Memoriam
Liittynyt
22 Toukokuu 2007
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

http://www.japaneseusedcars.com/auction/auctions6.htm

Katsokaa myös tuolta myös Evo 3:sten hintoja (laittakaa hakukriteerit jotta hakee vain vm-95 evot). Alkaen 580 000 ja päättyen 1100 000 yeniä näyttää olevan, päivän kauppalehden valuuttakurssin mukaan Euroina n. 5000-9600. Tämä siis on FOB-hinta ilman rahtia.

Itse en rahdiksi hyväksyisi ro-ro alusta ihan heti, vaan ainoastaan kontin. Tähän menee muistaakseni about 1200-1700€ (Korjatkaa jos muistin väärin).

Ennen tullia ja alvia siis puhutaan noin 6500-11000€ hinnasta jos lasketaan 1300 keskimääräisiksi rahtikuluiksi.

Tulli&alv noin kolmannes lisää yllä mainittuun hintaan veisi kokonaisbudjetin jo 8650-14000 tienoille, ja siihen pitäisi päälle laskea vielä verot n. 2500€ ja muutostyöt sekä maahantuontifirman kulut.

Olenko ihan hakoteillä, vai onko Japanissa vaan hinnat ponnahtaneet taivaisiin nyt vahvan jenin takia? Jos noita laskelmia/hintoja on uskominen niin Suomen olosuhteisiin suojatusta / laitetusta / huolletusta hyväkuntoisesta kolmosesta tuntuisi 13k€ näin nopeasti miettien jopa hieman alakanttiin vedetyltä.

Korjailkaa jos missasin jotain. ???
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Yksi syy nettiauton pyyntihintoihin on se että aina kaupataan vaihdossa jotain ylihintaista tynnyrisaunaa tms.
Mikäli myytävä autosi on nettohinnoiteltu on siihen hankala ottaa mitään vaihdossa,jos ajattelet niin että siitä vaihtoautostakin pitäisi päästä eroon ja edes omilleen.
Suoralla kaupalla hinta on monasti eri.
Lisäksi jos tilaat auton japanista periaattella joku hoitaa välityksen ja haet auton itse satamasta,on se aina vähä kuin ostaisi sikaa säkissä,suomessa olevaa autoa pääsee sentäs itse hieman tutkimaan.
Omalla kohdallani paljastui yllättäväksi menoeräksi loppuun poltettu kytkin.
Kuten tuossa ylempänä oli puhetta,niin auton talvivarustelu ja huollot maksaa aina jotain,vaikka tekisi kaiken itse,puhumattakaan siitä että joutuu teettää hommat vieraalla.
Oman auton kimpussa tuli ainakin vietettyä usea viikonloppu,ennenkuin se oli talviajokunnossa ja valmis leimalle.

Evo kolmosen kohdalla tosin pääsee hieman vähemmällä/halvemmalla kun umpiot saa tarvikkeena eikä tarvi vetää sähköjä korkeudensäädöille ja taka sumarille.

Tuossa joku oli ihmetellyt että miksi hiljattain tuodut autot päätyy myyntiin...
Omalla kohdallani on ainakin niin että evot on toimineet talvi kulkineina ja aina tekee mieli seuraavalle talvelle päästä kokeilemaan jotain uutta.
Joten eiköhän tuo kutonenkin keväällä ilmesty myyntiin että pääsee etsimään ensi talveksi jotain uutta kivaa :driver
Nyt tosin jenin kurssi näyttää huonolta auton oston kannalta: Japanin jeni 115,899800
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

marko_h sanoi
Uskopa vaan, että liian korkea hintapyyntö johtaa alhaisempaan toteumahintaan kuin oikea hintapyyntö. Ne jotka ovat kiinnostuneita ostamaan eivät edes harkitse ylihintaisia kalliita ostoksia esim auto tai asunto, vaan keskittyvät oikein hinnoiteltuihin. Eli moni potentiaalinen ostajaehdokas jää pois kokonaan.

Miten tämä on sinun tai minun ongelma? Eikös se ole aika pitkälti sen myyjän ongelma? Minun puolesta jokainen saa pyytää ihna niin paljon autostaan kun haluaa!
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Esitän vielä yhden ajatuksen mikä minua ihmetyttää.

Täälläkin on puhuttu välittäjien palkkiosta ja kuinka se nostaa nettiautossa yksityisten myymien hintaa. Mielestäni tämä on täysin kestämätön ajatus. Oletetaan että ostaa autonsa vaikkapa autoliike ESV:n kautta. Tällöin ostaja tekee melko riskittömän kaupan koska autoa ei ole pakko ottaa ja kauppaa koskee kuluttajansuoja. ESV hoitaa ostobyrokratian ja itse ei tarvitse muuta kuin maksaa ja raahata itsensä katsomaan / hakemaan autoa liikkeestä. Sitten hetken päästä auto laitetaan yksityisenä myyntiin ilman mitään kuluttajansuojaa ja yllättäen siitä pitäisikin saada kaikki kulut mukaanlukien ESV:n palkkio ja vielä vähän vaivanpalkkaa itselle.

Saman periaatteen mukaan ostaessani käytetyn suomiauton liikkeestä minun pitäisi saada siitä enemmän kuin mitä se maksoi liikkeessä että saisin vähän vaivanpalkkaa siitä että olen ostanut auton.

Ei se niin toimi, tosiasiassa hinnan tulee olla matalampi kuin liikkeestä koska riski ostajalle on suurempi. Tietysti taxfree kaupassa verot ja rekisteröintikulut hämärtävät näkyvyyttä mutta periaate on mielestäni selvä.

P.S. jos verot saa tuollaisen 7000 euron hintapyynnön mukaan alkaa verotaso olla 1500 luokkaa eikä 2500 euroa. Tämä siis aiemmin esittämiini laskelmiin liittyen.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Cirrus sanoi
Miten tämä on sinun tai minun ongelma? Eikös se ole aika pitkälti sen myyjän ongelma? Minun puolesta jokainen saa pyytää ihna niin paljon autostaan kun haluaa!

Mielestäni yksi merkkikerhon tarkoituksista on jakaa hintatietoutta.
 

Cirrus

Member
Liittynyt
26 Marraskuu 2007
Sijainti
Oulu
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

ast sanoi
Mielestäni yksi merkkikerhon tarkoituksista on jakaa hintatietoutta.

Sitä voi tietysti jakaa. Silti ei tarvi kuitenkaan yhtään mihinkään äänensävyyn arvostella toisten ihmisten hintapyyntejä. Alkuperäinen pointtinihan olikin, että kaikilla on oikeus hinnoitella omat tavaransa juuri niin kuin itse haluaa.

Paras tapa jakaa tietoutta ei ole arvostella muita, vaan tuoda faktaa pöytään. Jota sitäkin on tietysti täällä tehty.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

ast sanoi
Saman periaatteen mukaan ostaessani käytetyn suomiauton liikkeestä minun pitäisi saada siitä enemmän kuin mitä se maksoi liikkeessä että saisin vähän vaivanpalkkaa siitä että olen ostanut auton.
Mielestäni näitä ei voi suoraan verrata, kaikki eivät varmaankaan halua tuohon rekisteröintihommaan lähteä.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Itse olen myös huomannut suomessa olevan oudon "corolla-taudin", ie. Autot ostetaa sillä periaatteella että siitä saadaan "omat pois", nyt tulee kovinta faktaa ikinä:
Autosta ei saa ikinä omiaan pois, ja ne jotka ehkä saavat, niin niillä on käynyt todella hyvä säkä, Auto ei ole sijoituskohde, se on käyttökohde,
ja käyttökohteella on aina negatiivinen vaikutus sillä auto ei ajamalla/vanhenemalla parane. (tai sen arvo ei nouse)

Esim. aiemminkin mainittu 530d:n tarina, omistajaa ei harmita yhtään että auton hinta tippui 10ke "yön yli", onpahan saanut nauttia 3 vuotta parhaasta kyydistä housut jalassa ;D
Tuossa aamusella katsoin erästä toista foorumia ja joku kaupitteli yli 15 vuotta vanhaa romua, joka ei ollut edes ajokunnossa, 5ke. noh.. kukin tavallaan.

Lisäksi voisin sanoa tämän epäkohdan esim. suomi dynamic gti galanteissa, autoilla on rullattu yli 300tkm poikkeuksetta ja hinnat on yli 3 tonnia.. yeah right, ja good luck vaan. :peukku
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

Sudo sanoi
http://www.japaneseusedcars.com/auction/auctions6.htm

Katsokaa myös tuolta myös Evo 3:sten hintoja (laittakaa hakukriteerit jotta hakee vain vm-95 evot). Alkaen 580 000 ja päättyen 1100 000 yeniä näyttää olevan, päivän kauppalehden valuuttakurssin mukaan Euroina n. 5000-9600. Tämä siis on FOB-hinta ilman rahtia.

Tuo linkki vie siis dealer fixed price hakuun, eli joku on auton ostanut japanissa, ja myy sitä sitten "pienellä" katteella ulos, eli suomalaisittain jobbari :)
Liitteenä kuva toteutuneista kaupoista, ro-ro rahdin kanssa (joka vaihtelee), jolloin on ehkä helpompi hahmottaa, en jaksanut nyt yeneinä tuota tehdä. vielä.
Huomatkaa että päivämäärät ovat parin kk takaa suuressa osassa, tässä on maailmantalouden lama myös puraissut sillä välin..

Ja siinä ohi mennen vielä muutamia toteutuneita evo4 huutokauppoja rahteineen.. (samoilla periaatteilla kuin kolmoset yllä). Kuten näet, ne fixed price haun 500+ hinnat on hieman yläkantissa..
Hauskana featurena, jollain on käynyt hyvä tuuri 22/12 evo4:en kanssa, ei oo vissiin huutajia ollut tuolloin liikaa 8) (nämä tuli siis tuhansina yeneinä, listat vaihtui juuri ja evo3:et katos).. ja jos nuo haluaa euroiksi muuttaa vastaamaan ylläolevaa taulukkoa, niin yeneihin voi lisätä noin 200kyen lisää (rahti+kulut), yen hinnoissa näitä ei ole mukana. Tai vastaavasti ylemmästä taulukosta voi vähentää 1700e

Eli esimerkin 22/12 euroina, 164 + 200 = 364 kyen = 3211.42e
 

Sudo

New Member
In Memoriam
Liittynyt
22 Toukokuu 2007
Vs: JDM evojen hintakeskustelua

A-ha, eli nuo hintani eivät ihan olleet kohdallaan siis. Koitin uudestaan hieman valaistuneempana hakea toteutuneita hintoja, tällaisia löysin viime kuukausien aikana toteutuneista FOB-hinnoista samaisilta sivuilta. Tuo viimeisin 6-numeroinen sarja on hinta yeneissä, esim ylimmässä tuo 339 000.

1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 143,000 white AC ps pw 0.00 0 339,000
1995 Lancer GSR Evolution 3 4WD CE9A 2000 F5 85,000 blue AAC ps pw 4.00 0 378,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 190,000 black AC ps pw 0.00 30,000 339,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 79,000 white AC ps pw 4.00 30,000 350,000
1995 Lancer 4d Awd OTHERS CE9A 2000 F5 125,000 white AC ps pw 3.50 5,000 332,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 106,000 white AC ps pw 4.00 0 339,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 87,000 white AC ps pw 3.50 0 375,000
1995 Lancer 4WD GSREVO 3 CE9A 2000 F5 154,000 white AAC ps pw 0.00 0 334,000
1995 Lancer Evolution GSR Evolution3 CE9A 2000 F5 85,000 white AC rs aw ps pw abs 3.00 30,000 333,000
1995 Lancer 4d Awd CE9A 2000 F5 92,000 gray AC ps pw 3.00 50,000 380,000
1995 Lancer GSR Evolution 3 CE9A 2000 F5 121,000 black AC aw ps pw 0.00 30,000 372,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 114,000 white AC ps sr pw 4.00 0 384,000
1995 Lancer Evolution - CE9A 2000 F5 69,000 gray AC rs ps pw 3.50 10,000 334,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 127,000 silver AC aw ps sr pw 3.00 10,000 360,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 138,000 white AC ps pw 4.00 0 348,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 108,000 gray AC ps pw 0.00 0 390,000
1995 Lancer 4WD GSR Evolution 3 Aero CE9A 2000 F5 77,000 black AC pw ps aw 0.00 50,000 380,000
1995 Lancer GSREVO リュー3 CE9A 2000 F5 105,000 white AAC rs ps pw abs 0.00 0 354,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 85,000 white AC aw ps pw 4.00 30,000 441,000
1995 Lancer 4d 4WD GSR EVOLUTION3 CE9A 2000 5F 112,000 white AC ps pw 3.50 30,000 333,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 52,000 silver AC aw ps pw 4.00 10,000 418,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 107,000 gray *** 0 360,000
1995 Lancer 4D 4WD Evolution II I CE9A 2000 F5 89,000 white AC ps pw 0.00 30,000 333,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 117,000 white AC ps pw 0.00 10,000 316,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 142,000 gray AC ps pw 3.50 10,000 376,000
1995 Lancer Evolution GSR Evolution3 CE9A 2000 F5 206,000 white AC rs ps pw 0.00 70,000 349,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 127,000 silver AC ps pw 0.00 10,000 340,000
1995 Lancer 4d Awd CE9A 2000 MT 68,000 white AC ps pw 4.00 30,000 445,000
1995 Lancer 4WD GSR Evolution II I CE9A 2000 F5 75,000 white AC ps pw 0.00 0 360,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 92,000 black AC aw ps pw 3.50 20,000 329,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 113,000 gray AC ps pw 0.00 10,000 328,000
1995 Lancer 4WD GSR Evo3 CE9A 2000 F5 89,000 white AAC ps pw srs 3.50 50,000 350,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 80,000 silver AC ps pw 0.00 30,000 354,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 176,000 silver AC ps pw 3.00 0 380,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 106,000 silver AC ps pw 4.00 10,000 340,000
1995 Lancer 4D GSR Evolution II I CE9A 2000 F5 91,000 black AC aw ps pw abs 3.50 50,000 356,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 99,000 white AC ps pw 0.00 30,000 345,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 *85,000 black AC ps pw 3.50 0 344,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 70,000 gray AC aw ps pw 4.00 10,000 630,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 79,000 red AC ps pw 3.00 30,000 375,000
1995 Lancer GSR Evolution 3 4WD CE9A 2000 F5 109,000 red ? *** 0 291,000
1995 Lancer 4d Awd CE9A 2000 F5 115,000 silver AC ps pw 0.00 0 325,000
1995 Lancer GSR Evolution 3 4WD CE9A 2000 F5 76,000 silver AAC aw ps pw 3.00 10,000 355,000
1995 Lancer GSR Evolution 3 4WD CE9A 2000 F5 129,000 blue ? *** 0 210,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 92,000 white AC ps pw 4.00 0 405,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 94,000 white AC ps pw 0.00 0 399,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 133,000 white AC ps pw 0.00 0 321,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 90,000 white AC ps pw 0.00 0 485,000
1995 Lancer 4d Awd OTHERS CE9A 2000 F5 163,000 white AC ps pw 3.50 0 365,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 *151,000 black AC ps pw 0.00 30,000 303,000
1995 Lancer Evolution GSR Evolution3 CE9A 2000 F5 93,000 white AC ps pw 3.50 1,000 373,000
1995 Lancer 4d Awd OTHERS CE9A 2000 F5 67,000 white AC aw ps pw 4.00 80,000 400,000
1995 Lancer 4d Awd OTHERS CE9A 2000 F5 137,000 white AC ps pw 0.00 50,000 317,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 126,000 silver AC aw ps pw 3.50 50,000 362,000
1995 Lancer GSREVO 2 CE9A 2000 5F 165,000 black AC pw ps 3.50 50,000 395,000
1995 Lancer Evolution GSR Evolution3 CE9A 2000 F5 93,000 white AC ps pw 3.00 10,000 500,000
1995 Lancer GSR Evolution 3 CE9A 2000 F5 85,000 blue AAC pw ps 4.00 50,000 422,000
1995 Lancer 4d Awd OTHERS CE9A 2000 F5 68,000 black AC ps pw 0.00 50,000 347,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 133,000 yellow AC aw ps pw 0.00 30,000 294,000
1995 Lancer 4 Evolution 3 CE9A 1990 F5 165,000 white AC rs aw ps pw 3.00 50,000 338,000
1995 Lancer 4d Awd RS EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 157,000 silver AC ps pw 0.00 30,000 306,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 98,000 white *** 77,000 398,000
1995 Lancer GSR Evolution 3 4WD CE9A 2000 F5 95,000 black AAC aw ps pw 0.00 10,000 380,000
1995 Lancer 4d Awd OTHERS CE9A 2000 F5 137,000 white AC ps pw 3.50 0 330,000
1995 Lancer 4d Awd OTHERS CE9A 2000 F5 108,000 gray AC ps sr pw 3.50 10,000 364,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 145,000 white AC ps pw 0.00 47,000 368,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 125,000 black AC aw ps pw 0.00 20,000 375,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 114,000 unknown AC ps pw 3.00 150,000 321,000
1995 Lancer (awd) CE9A 2000 F5 147,000 white ps pw 3.00 10,000 283,000
1995 Lancer 4D GSR Evo3 CE9A 2000 F5 *127,000 silver AC aw ps pw abs *** 0 282,000
1995 Lancer GSREVO 3 CE9A 2000 F5 95,000 black AAC ps pw 0.00 30,000 315,000
1995 Lancer 4d 4WD GSR EVOLUTION3 CE9A 2000 5F 103,000 white AC ps pw 0.00 0 351,000
1995 Lancer 4d Awd GSR EVOLUTION ? CE9A 2000 F5 120,000 white AC ps pw 0.00 30,000 378,000
1995 Lancer GSR Evolution 3 CE9A 2000 F5 85,000 white AAC pw ps aw abs 4.00 10,000 379,000
1995 Lancer 4d Awd CE9A 2000 F5 75,000 white AC ps pw 0.00 70,000 397,000


Nuo näyttäisivät asettuvan 300-600 tuhatta yeniä, joka vastaa 2600-5200€.

Eli tähän päälle siis pitäisi laskea vielä rahtikuluja 1700€, jolloin ollaan 4300-6900 hinnoissa. Tähän päälle tulli ja alv, niin hinta taitaa kotimaassa tax-freenä olla 5400-9200€.

Tähän jos lisätään verot keskimäärin 2500€, niin hinnaksi muodostuu 7900-11700€. Tuohon päälle kun muistaa vielä muutostyöt ja välittäjäfirman palkkion joka yhteensä voi olla about 1000€ tai rapiat päälle niin huoltamaton, kilvitetty japanintuonti-kolmonen kustantaa tasatonnein ajateltuna 9-13k€.

Sitten voidaan ottaa listalle seuraavaksi suositeltavan jakopäänrempan, nesteiden ja öljyjen vaihdot, ilmastoinnin huolto, voimansiirron tarkistus, useasti kuluneen kytkimen vaihto, uudet renkaat, ehkä tulppien vaihto, täydellinen ruostesuojaus ammattiliikkeessä etc. etc... niin pysyn kyllä edelleen kannassani silti, että hyväkuntoisesta kolmosesta jossa kaikki tarpeellinen tehty luotettavaa ympärivuotista ajoa varten menee ihan kohtuullisella hintapyynnöllä jos 13k€ siitä pyytää.
 
Ylös Bottom