Käytettyn Lancerin ostaminen

jarp

New Member
Liittynyt
12 Elokuu 2011
Heipä hei,

Olen tässä tovin etsiskellyt uutta autoa, mutta finanssikatalysaattorin puutteesta johtuen pitänere tähyillä sellaista 5000-7000e menopeliä. Toivomuslistalla olisi farmarimallinen kori, kohtuullinen tehokkuus ja luonnollisestikin toimiva ja huoleton tekniikka. Olen haarukoinut vaihtoehtoja, eikä niitä kovin paljoa ole. Ford Focus lähinnä voisi toimia, mutta sitten pääsemme mustaan hevoseen, eli Mitsubishi Lancer 2.0 STW Sporttiin (mk7), joita silloin tällöin näkyy myynnissä. Alkoi kiinnostamaan jo senkin takia, että googletellessani jatkuvasti löysin kommentteja, että auto on perustekniikkaa, ei mitään hifistelyjä - toisinsanoen vähemmän hajoavaa. Lisäksi ehkä tällainen tee-se-itse-mites osaa autolle sitten jotain tehdäkin? Anyways, olisin kysellyt hieman vinkkejä, kun en foorumin searchillakaan äkkiä löytänyt vastauksia!

- Miten herkkä Mitsubishi on ruosteelle, eli onko ikäviä yllätyksiä tiedossa, jos ei pääse esim. pohjan alle kurkistamaan ennen kaupan tekoa?

- Onko mitään suurempia (lue: hintavia) tyyppivikoja, jotka pitäisi osata katsoa ennen kaupantekoa?

- Onko esimerkiksi 150tkm mitsu jo turhan paljon ajettu, vai piisaako siitä iloa vielä pitkäksi aikaa? Nykyinen pikkuautoni alkaa olemaan noilla kilometreillä loppu ja olen sitä ajamassa paalaimeen, mutta oikealle autollehan tämän ei kai pitäisi olla vielä mitään?

- Mikä olisi oikea hintaluokka tuollaiselle yllä mainitulle mitsulle? Olikos 180km:ssä tulossa jotain isompaa remppaa, jakopää tms.?

- Muuta?

Kiitokset suuret jo etukäteen!

- J
 

JaakkoZZ

New Member
Liittynyt
11 Huhtikuu 2011
Vs: Käytettyn Lancerin ostaminen

Mulla maaliskuussa käytettynä ostettu Mitsu Lancer Sport farkku, 2.0 koneella ja vm. 2005.

Auton alle en oo päässy kurkkaan mut takapyöräkoteloiden reunoissa alkaa vähän kukkaa olemaan, muuten ei. jakohihnan vaihtoväli 90Tkm, itellä ens viikoks just varattu eka 90Tkm huolto ja se on kallista lystiä se. halvin hinta lohjalla sijaitsevasta huoltamosta, jota tätä kautta suositeltu, on n. 860e, mut muualla helposti n. 1200e. Ja sama siis tiedossa tuossa 180Tkm kohdalla. luotettava peli ollu ainakin itellä mut kulutus on maltillisellakin ajotavalla suurta! Ja vakuutukset kalliit. Tyyppivikoja ainakin nuo nitinät, itellä ratin takaa kuuluvat, etuiskarien tuennasta, olettaisin. Todella häiritsevää. Ja ratti on alusta asti ollu vinossa, sekin ärsyttää. Autossahan on se Momon ralliratti. Ohjaus on tosi herkkä ja kannattaa todella varmistaa et auto kulkee kaupunkinopeuksilla suoraan, ja jos ei kulje, niin myyjän laskuun käytettävä renkaiden suuntauksessa ! Itse tein näin ja hieman auttoi. Älä maksa autosta liikaa, itse ostin metroautosta 83Tkm ajettuna 11900e:lla ja nyt kun haluaisin vaihtaa pois, tarjotaan 5 kk omistamisen jälkeen max 10000. Eli yksityiseltä ostettaessa noilla kilometreillä sen 10Te:n arvoinen. Etulyhtyjen pesurit kannattaa tarkistaa, varmaan ovat rikki.
 

Mikez

Eclipse GS
Club Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2006
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Käytettyn Lancerin ostaminen

Mitsullehan 150t km on vasta sisäänajo :D

Vähän ehkä offtopiccia, mutta pitää nyt kehua miten tyytyväinen olen itse ollut Mitsubishiin. Kilometrejä jo 280t täynnä omassa Lancerissa eikä ole ollut mitään isompia vikoja. Kuluvat osat on tietenkin vaihdettu, mutta nekin harvemmin kuin mitä on ohjeistettu.

Verrattuna vanhempien 2001 mallin V40 Volvoon, johon on tehty 160t mennessä jo venttiiliremontti. Valonohjausyksikkökin pimeni jo, eikä vaihteet tahdo mennä parkissa päälle. Ainoa hyvä asia siinä autossa on alusta, ja sekin on Mitsubishin tekemä :D
 
J

joni_k

Guest
Vs: Käytettyn Lancerin ostaminen

nostetaas tätä aihetta ylöspäin. itellä on kiikarissa tämmönen lanceri ja oikeesti mua kyllä ihmetyttää mitä on tapahtunut kun 2006 vuosimallissa alkaa takalokarin kaaret olee niin hapessa että jäävät käteen suorastaan.. :nykii oliko vaan huonosti pidetty versio mutta oon nyt kaks samanlaista jo nähny.. samaa vuosimallia. 7000€ hintaa pidetään. sit on pieniä vikoja mm. ajovalojen säätö ei toimi, takaa joku jurnuttaa, ilmeisesti jarrut. mulla on toi carisma -99 jossa ei ole ruostetta maalipinnassa pistettäkään.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Käytettyn Lancerin ostaminen

Siinä mallissa on todennäköisesti takalokarin kaarissa se pokkaus sisäänpäin, jolloin kaikki kura jää sinne muhimaan ja ruostuttaa ne kaaret. Näin on ainakin EA-Galanteissa.

Hintaa on kyllä reippaasti liikaa jos 7ke pyydetään.
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Käytettyn Lancerin ostaminen

Appivanhemmilla on 2007 FarkkuLanceri ollu nyt nelisen vuotta ja sitä on tosiaan vaan käytetty... Pesut milloin sattuu y.m. Mut autossa ei juuri ruostetta ole vaikka etelän suolapskassa vaan ajettu.
Huollot on tehty kuitenkin ajallaan, eikä niihin ole juuri rahaa menny, toi 90tkm huolto maksaa liikkeessä mihin autoon vain ja mitä vain, mutta jos itse jaksaa ja osaa tehdä, niin jakopään vaihto ei kummonen keikka ole tässä autossa. En paljo pahaa sanaa keksi sanottavaksi... :peukku
 
J

joni_k

Guest
Vs: Käytettyn Lancerin ostaminen

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/7197588

toi on viimesin ja siinä takalokarit aika karseessa hapossa. koneesta kuulu jotain kalkatusta ihan niinkun venttiilikoneistossa ois ollu jotain..kierroksilla vähän ääni hälveni. vaihteet toimi napakasti. ajovalojen säätö vika oli myös tässä mallissa ja öljyt alarajalla. hyvä että uskalsin koeajon tehdä. carismasta oisin saanu 1500€ vaihdossa mutta hintaa ei ruvennu tinkimään. takakaaren pokkaus oli ihan normaalit..? tai siis silleen ei oo niinkun mankeloitu mutta silti ruosteessa. jakopäällä ois ajanu vielä sen 40tkm/2v.
 
J

joni_k

Guest
Vs: Käytettyn Lancerin ostaminen

päädyin sitten 2008 vuosimallin colttiin. katotaan jos se lancer ois sitten seuraavana vuorossa.. :D
 

ajanyössä

New Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2015
Vs: Käytettyn Lancerin ostaminen

Onko noissa 2009> 1.8 koneella olevissa lancereissa kanssa jakohihnan vaihtoväli 90tkm?paljonkos se vaihtoväli on vuosissa?

Semmosta ajatellu ostaa ja kaikki mitä myynnissä niin juuri 70tkm paikkeilla ajettu.

Ruostuuko ne yhtä herkästi kuin vanhemmat?onko jotain muuta erityistä mitä ostaessa kannattas tarkastella?
 

mad

New Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2013
Vs: Käytettyn Lancerin ostaminen

Nostetaas vähän tätä aihetta

Olen meinannut vaihtaa lancerini tohon uudempaan korimalliin 08 --> Onkos jollain jotain kokemuksia kyseisistä autosta, onko ihan kelpo peli? minkälaisia tyyppivikoja yms?
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Käytettyn Lancerin ostaminen

mad sanoi
Nostetaas vähän tätä aihetta

Olen meinannut vaihtaa lancerini tohon uudempaan korimalliin 08 --> Onkos jollain jotain kokemuksia kyseisistä autosta, onko ihan kelpo peli? minkälaisia tyyppivikoja yms?

Äärimmäisen vähän ainakaan tänne foorumille on porukkaa tullut niistä vioista kertomaan ::)
Ko. autoja kuitenkin jonkun verran on liikenteessäkin.
 

TDX^

OmNomNom
Liittynyt
28 Toukokuu 2010
Sijainti
Kinnula
Vs: Käytettyn Lancerin ostaminen

Ketjukone. :-*

ajanyössä sanoi
Onko noissa 2009> 1.8 koneella olevissa lancereissa kanssa jakohihnan vaihtoväli 90tkm?paljonkos se vaihtoväli on vuosissa?

Semmosta ajatellu ostaa ja kaikki mitä myynnissä niin juuri 70tkm paikkeilla ajettu.

Ruostuuko ne yhtä herkästi kuin vanhemmat?onko jotain muuta erityistä mitä ostaessa kannattas tarkastella?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tutki ruosteet ja onko huollot tehty ajallaan. Muistaakseni CVT öljyt pitäisi olla vaihdettu kahdesti nuilla kilsoilla. Muutoinhan tuo 4B10 kone on aivan loistava valinta.
 

Vellu

Outlander 2.0 DI-D Vm.2008
Liittynyt
5 Joulukuu 2004
Sijainti
Oulainen
Ainaki vuonna 2014 119000km kohdalla vaihteisto öljyt vaihdettu ja muutenki näyttäs säännöllinen huoltokirja olevan.
 

fwdevo

New Member
Liittynyt
9 Kesäkuu 2019
Terve kaikille! Lainaanpas tätä valmista ketjua omaa kyssäriä varten..

Eli mitä kannattaa pitää silmällä, kun menee katsomaan 1.6 GLXI-koneen omaavaa 95-vuosimallin Lanceria? Autolla on rullattu pitkästi yli 300tkm ja en sen enää uudenveroisessa kunnossa oletakaan olevan, mutta mitä ns. akilleen kantapäitä ja kalliita ärräpäitä tässä voi olla tiedossa? Aina olen tykännyt Lancereiden ulkonäöstä, mutta nyt olisi ensimmäinen oikeasti harkinnan alla. Olisiko tuollainen kohtuullisen luotettava ja halpa ylläpitää? Kiitos paljon, jos joku vastaa!

E: Kävin katsomassa pirssiä, etsintä jatkuu..
 
Viimeksi muokattu
Ylös Bottom