Kaaharin Evo VII

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Kaaharin Evo VII

Ostit ton mitä kanssa mietin vähän että työnalle ottaisin mutta aika ei riitä ja oliha siinä vaikka ja mitä tosiaan. Mut tekemäl viel peli tulee.
Onko takarunkopalkit viel ehjät vai ruosteessa?

Siihen takasiipeen ne päätypalat saa ihan irtonaisena tilattua orkkiksetkin.
 

kaahari

Member
Liittynyt
25 Joulukuu 2011
Vs: Kaaharin Evo VII

Pääsen huomenissa tutkimaan tuota takaosastoa tarkemmin kun saan auton kunnolla ylös.

Alustan osalta olen vasta tarkemmin tutkinut vain etupään pyöräntuentojen rungon kiinnityspisteet ettei löydy yllätyksiä / kolarivaurioita tms... pistaruostetta siellä täällä mutta ei vielä mitään mullistavaa. Pohjassa on raju massakerros jota pitää lähteä rapsuttelemaan josko löytyisi alta yllätyksiä.

Mitä näissä tyypillistä? Joskun verran yrittänyt brittifoorumeilta selvittää, kynnyskotelot, varsinkin takaa + päädyt, runko sieltä takaa, takakaaret... muuta tyypillistä?
 

kaahari

Member
Liittynyt
25 Joulukuu 2011
Vs: Kaaharin Evo VII

Basbarduu sanoi
Osta ST:ltä valmiiks hullettu pumppu siltä pitäs löytyä hyllystä.

Kattos perhana.

Pitää pitää mielessä, eka tavoite saada auto leimakuntoiseksi ts ajoon... tiedä mitä tuolta vielä paljastuu kun en ole muuta kuin siirrellyt autoa lyhyitä matkoja kaljuilla kesäkumeilla.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Kaaharin Evo VII

Kurkkaa mun ex kun ysin valoilla ja musta lippa
https://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/GSRVII/lights/
 

kaahari

Member
Liittynyt
25 Joulukuu 2011
Vs: Kaaharin Evo VII

Harri K sanoi
Kurkkaa mun ex kun ysin valoilla ja musta lippa
https://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/GSRVII/lights/

Hyvät kuvat :peukku

Itse asiassa siitä tuli mieleen, mitä eroa on 7,8,9 umpioilla? Käykö ristiin mitkä?
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs: Kaaharin Evo VII

Mun mielestä kaikkien kolmen lamput menee malleissa ristiin.Eli itsekin tilasin omaan seiskaan ysin valot niin sai ne tummapohjaiset.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Kaaharin Evo VII

Mitkä ihmeen läpyskät sulla on scoopissa? Mun mielestä lippa ehdottomasti korin väriin.
 

kaahari

Member
Liittynyt
25 Joulukuu 2011
Vs: Kaaharin Evo VII

Basbarduu sanoi
Mitkä ihmeen läpyskät sulla on scoopissa?

Auto on joutunut seisomaan pihalla "väliajat" ja välillä ollut irti syyläriä, sähköosaa, ahtoputkia tms konehuoneesta. Tein polykarbonaatista läpyskät ettei menisi niin paljon lunta konehuoneeseen silloin kun auto makaa pihalla.
 

kaahari

Member
Liittynyt
25 Joulukuu 2011
Vs: Kaaharin Evo VII

Harri K sanoi
Kasin valot o kalleimmat,oikeestaa ysin kannattaa vaan ostaa.

Selvä homma, pitääpä photoshoppailla miltä näyttäisivät tässä yksilössä.

Muuten, mikähän mahtaa olla tässä seiskassa konepellin reunassa olevan "suulakkeen/ilmanoton tms" funktio? Luulin että olisi liittynyt oem ilmansuodatinkoteloon tms mutta tuleekin pelti kiinni ~ tuohon sulakerasian hoodeille...
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Kaaharin Evo VII

Teoriassa kuparitahnaa ei tulisi käyttää aluminiinsatuloissa. Varsinkaan noissa kiinnityspulteissa, koska aineet reakoivat keskenään ja aiheuttavat korroosiota. Tosin tarvitsevat lisäksi vettä ja ilmaa jotta reaktio syntyy. (niitä tosin jarruissa riittää) Tämä täysin muistin varaisesti heitettynä enkä tiedä tapahtuuko noin oikeassa elämässä. :p
Itse käytän alumiinitahnaa kiinnityspulteissa. :D
 

kaahari

Member
Liittynyt
25 Joulukuu 2011
Vs: Kaaharin Evo VII

lancer evo-r sanoi
Teoriassa kuparitahnaa ei tulisi käyttää aluminiinsatuloissa. Varsinkaan noissa kiinnityspulteissa, koska aineet reakoivat keskenään ja aiheuttavat korroosiota. Tosin tarvitsevat lisäksi vettä ja ilmaa jotta reaktio syntyy. (niitä tosin jarruissa riittää) Tämä täysin muistin varaisesti heitettynä enkä tiedä tapahtuuko noin oikeassa elämässä. :p
Itse käytän alumiinitahnaa kiinnityspulteissa. :D

Kattos perhana, eipä tullut mieleenkään...
 

TSAP

Member
Liittynyt
18 Kesäkuu 2018
Vs: Kaaharin Evo VII

Hienoa seurailla tätäkin, supran projektia tuli jo seurailtua. Komeaa jälkeä :peukku :peukku

Itse hain juuri kanssa Evon supran kaveriksi :driver
 

kaahari

Member
Liittynyt
25 Joulukuu 2011
Vs: Kaaharin Evo VII

TSAP sanoi
Itse hain juuri kanssa Evon supran kaveriksi :driver
Taitaa vaan sulla olla hiukan paremmassa hapessa, tämä mun oli aika heikossa kunnossa.

[elle] sanoi
Evojen kanssa touhua ei ainakaan lopu ;D

Ei lopu ei. Mutta suht helppo purkaa ja huoltaa, onneks löytyi sähköiset huoltomanuaalit netistä.


Nyt tuli tulos kulmavaihteesta, iso hammaspyörä ja se pienempi (pinion+pinion gear?) ottanut lämpöä --> hajalla.
Oli ihan odotettavissa, öljyt kun laskin sieltä ekaa kertaa pihalle, öljyä oli mööpelissä ehkä desin verran ja täysin harmaata töhnää + magneetti täynnä mujua. Tällä hetkellä selvityksessä on, saisiko ST-motorsin kautta ehjiä käytettyjä sisuskaluja tuohon, seuraava vaihtoehto on uudet hammaspyörät joissa ilmeisesti huono saatavuus. Koko kulmavaihde uutena on sen verran tyyris että se ei ole vaihtoehto.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Kaaharin Evo VII

Kannattaa kysyä nuita osia myös Printsportilta.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Kaaharin Evo VII

Juu ihan normaalia tuo kompuran kytkimen kuluneisuus. Varsinki lika siellä välissä toki sitä edesauttaa. Välillä paineilmaa sinne kytkimeen niin putsautuu.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Kasin vanteet on hyvä valinta.
Kuinka sait merirahtina vanteet tulemaan? ja mikä oli sen hinta? Itselle on aina vaan tarjonnut FEDEX ainoaksi vaihtoehdoksi. Halpoja osia ja vanteita löytyy tuolta mutta rahdin hinta on aina tehnyt tilaamisen kannattomaksi.:(
 

kaahari

Member
Liittynyt
25 Joulukuu 2011
Nuo valssit oli ilman renkaita, ainakin 17" koossa näyttää pääsääntöisesti tuon merirahtivaihtoehdon. Shipping oli 200$. Kallis, mutta sen verran kauan yritin etsiä juuri näitä että päätin sitten lopulta ostaa tuolta. Kun klikkaa renkaallisiin tuon remove tires, sen jälkeen tulee joskus tuo merirahti valittavaksi.

Aiemmin kokeluksi ostin yhden defin mittarin, sekin tuli ehjänä perille niin uskalsin ostaa valssit.
 
Ylös Bottom