Kaasuläppäkotelon vuoto

vr-4

New Member
Liittynyt
9 Heinäkuu 2014
legnumista ahtopaineet karkaa ja vedot hukassa, tein koeponnistusta ja minun mielestä se vuotaa todella reilusti kaasuläpän akselilta vaijerin puolelta. liekkö siinä mitään huomion arvoista ku sitä purkaa? ja minkänen tiiviste siellä lienee?
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Kaasuläppäkotelon vuoto

Älä koske siihen isoon ristipää ruuviin läppäkotelon päällä. Kotelon ja imusarjan välisen tiivisteen saa helposti runnottua tai asennettua vaikka värinpäin, metallitiiviste. Katsoisin tämän ekana.
Toki voihan olla että akselin kohdalta vuotaa. Ei oo näissä tainnu sellaista vielä tulla vastaan
 

vr-4

New Member
Liittynyt
9 Heinäkuu 2014
Vs: Kaasuläppäkotelon vuoto

sitä minäkin ensin mietin että se metalli tiiviste vuotaa, mutta minusta se ei ollu siinä vika. vasta viime syksynä siihen on uus tiiviste laitettu. En itekkään löytäny juttua että ois siitä akselilta nämä vuotanu. kait se siitä vaijerin puolelta jotenkin purkautuu, mietin vaan voiko sen läjätä jotenki väärään asentoon ;D
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Kaasuläppäkotelon vuoto

Jos purat sen, joudut puolikuu"läpät" kasaamaan arvalla, eli niissä on säätövara mikä tehtaalla speksattu, tuurilla saat takaisin sinnepäin.

Kannattaa rakotulkilla mitata tarkkaan raot ja kasatessa laittaa niin lähellä arvoja kuin mahdollista, siltikin joudut luultavasti säätämään kl-anturia.

Ja onhan noita vuotavia kl-koteloita kaikissa mitsun malleissa, toisissa enemmän ja toisissa vähemmän.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Kaasuläppäkotelon vuoto

ST sanoi
Ja onhan noita vuotavia kl-koteloita kaikissa mitsun malleissa, toisissa enemmän ja toisissa vähemmän.
Jep, kyllä noi ajan saatossa kaikki lahoo.
 

vr-4

New Member
Liittynyt
9 Heinäkuu 2014
Vs: Kaasuläppäkotelon vuoto

Kiitokset ST:lle huomioista, olipas hyvä etten kerenny mennä purkaman sitä iha levälleen. Pittää illalla ta huomenna perehtyä tarkemmin asiaan.
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Kaasuläppäkotelon vuoto

Tosiaan siellä on se metallitiiviste ja on kertakäyttöinen, mikäli on avattu. Itsellä vuosi myöskin tuosta tiivisteestä ja kaiken lisäksi olin laittanut sen vahingossa väärin päin ;D
 

vr-4

New Member
Liittynyt
9 Heinäkuu 2014
Vs: Kaasuläppäkotelon vuoto

MäTSi sanoi
Tosiaan siellä on se metallitiiviste ja on kertakäyttöinen, mikäli on avattu. Itsellä vuosi myöskin tuosta tiivisteestä ja kaiken lisäksi olin laittanut sen vahingossa väärin päin ;D
siitähän se vuoti kuitenki mullakin ku tarkemmin tutkin, syykin selvis. Olin kanssa onnistunu laittamaan sen väärinpäin :D josko nyt oia enempi vetoja :driver
 
Ylös Bottom