kaasuttimen asennus ongelma

celeste 79

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2010
Sijainti
lahti
Terve vaan kaikkille !!! eli tommonen ongelma kaasuttimen kanssa,olin ottanut sen kaasuttimen 4G63 galantin moottorista(automattivaihteinen) 1987v.malli, ja laitoin celesten kiini, motti 4G52 manuali lootalla ,ja kun en löytynny netissä tarkeampaa infoa ,niin kyseilen tassä,minne täytyy noi alipaine letkut laitta,ja noi sähkö piuhat? Kuva on tässä : http://imageshack.us/photo/my-images/217/sl380773.jpg/

Kiitos!
 

celeste 79

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2010
Sijainti
lahti
Vs: kaasuttimen asennus ongelma

Siinä on kaasuläppäasento anturi(ei hajuakaan minne sen voisi kytkeä celesteen?) ja fuel cut solenoid valve-sen varmasti täytyy laita virtalukolle?
Mutta sitten noi alipaineletkut menevät todennäköisesti jakajalle,mutta millä järjestyksellä?
 

A.Pirinen

Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2007
Sijainti
leppävesi
Vs: kaasuttimen asennus ongelma

Koitat mistä alipaine nipasta toimii parhaiten kun laittaa jakajaan, loput voi tulpata. Sitä kaasuläpän asentotietoa et tartte mihinkään manuaalissa. Se toinen on jälkikäynnin estin ei taida olla pakollinen olla kytketty, mut voi lähtee vähän paremmin käyntiin ja sammua siistimmin jos on kii... voi käsittääksi ottaa puolan +:sta
 

celeste 79

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2010
Sijainti
lahti
Vs: kaasuttimen asennus ongelma

kun käynistin auton kierrokset pompivat 1200 k/min läppä auki (olin aukeanut sormella, ja kun laitoin kiini, niin kierrokset 300k/min) eli kunnossa varmaan on???


Ja todennäköisesti noi piuhat kaasuläppäasento anturista menivät galantissa tohon automatti lootalle. eli voikos siitä systemiia muutta käsin rikastimelle kabiinista?
 

celeste 79

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2010
Sijainti
lahti
Vs: kaasuttimen asennus ongelma

Laitoin eilen kaikki lwtkut kiini.ostin bensan tänään ja töiden jälkeen katon miten aw toimiie
 

celeste 79

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2010
Sijainti
lahti
Vs: kaasuttimen asennus ongelma

bensa tule liika kaasuttimesta, olin laitannut bensaletku 1.5L pullon sisään ja kaadoin siihen noin 300ml bensa, käynistin auton ja se bensa loppui noin 1 minuttin jälkeen??? ja pakoputki puskee musta savua,ja 1 sylinterin sytytys tulppa on märkä ja haise bensalla, muissa tulpissa on semmonen paksu musta ja kuiva jalki.

Kaasutin 100% toimiva,vanhalla kaasuttimella sama juttu kulutta bensa aivan hirveästi. voikos se johtua bensapumpusta(liika painetta) ? sytytys säädetty, painet sylintereissä ok. mitkät ratkaisut tähän ongelmaan?
Pakko saada celeste kuntoon ennen kesä:)
 

celeste 79

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2010
Sijainti
lahti
Vs: kaasuttimen asennus ongelma

on sähkö pumppu , ja kirjoitin väärin , kierrokset on 1200k/min,oli pieni kirjoitus virhe,en heti huomannu( olin korjanut sen otsikkon) mutta bensa maistu koneelle, ja ensimäisellä sylinterillä sytytystulppa on märkä, muut on mustat , ja öljy mittatikulla haisee bensalla.

Voiko olla niin , että ekalla sylinterellä ei tuu aina kipinä? Ja minkän jakajaan saa celesten 4G52 motin sopia, mieluiten kärjettömän. Ignitorin kärjetön systemi löytyy , mutta en saanut sitä kipinän.
 

celeste 79

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2010
Sijainti
lahti
Vs: kaasuttimen asennus ongelma

No niin, Celeste elää ;D ,ei muuta kun kasausta vaile, ja kovaan ajoon 8) ,eli vika on ollu sytytyksellä, olen laitannu kaikki uusiks, piuhat myöteen, ja laitoin toisesta autosta paremmat sytytystulpat, ja auto heti ruvennut toimimaan, tulpat on volvon s40 kolme kärkiset :peukku, täytyy vielä laita strobolampun avulla sytytys kohilleen, mutta nytkin toimi tosi hyviin, ei oo ylimääräistä kolinoita :). Mikä helpotus, että mun proektiini valmistuu todennäköisesti ennen kesä.
 

celeste 79

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2010
Sijainti
lahti
Vs: kaasuttimen asennus ongelma

no kun mittailin ,niin mittari näytti (2 PSI),en tiegä paljonko se on,mutta toimi kuitenki:) pikku herkistelyä vaan vielä:) sitten katson miten toimi:)

Kylmällä koneella joutokäynti 1600k/min. ja lämmin 850k/min tasainen käynti,ei tärise eikä kolise yhtään :)
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: kaasuttimen asennus ongelma

celeste 79 sanoi
no kun mittailin ,niin mittari näytti (2 PSI),en tiegä paljonko se on,mutta toimi kuitenki:) pikku herkistelyä vaan vielä:) sitten katson miten toimi:)

http://lmgtfy.com/?q=2+psi+bar
 

celeste 79

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2010
Sijainti
lahti
Vs: kaasuttimen asennus ongelma

nytten on semmonen ongelma, että joutokäynti on ihan ok,mutta kun antaa kaasua nopeesti, niin yski pakoputkeen, 1 ja 3 sylinterin sytytys tulppat on ihan puhtaat, 2 ja 4 on mustat ??? oisko vieläkin vika sytytyksellä? minkän auton virranjakajan vanhan tilalle saa laita(sopia), kärjetön mielummin. vai mitenkäs sen koko systeemin saa helpoiten muutta paremmaksi?
 

celeste 79

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2010
Sijainti
lahti
Vs: kaasuttimen asennus ongelma

laitoin kärjetön jakajan vanhan tilalle, mutta moottori toimi oudosti, joutokäynti ok, mutta kun antaaa kaasua ja päästän sen , niin yski pakoputken , ja sytytystulpat mustat? Mistä mun täytyy aloita etsiä vian? En ole automekaanikko, vaan harrastaja:) sen takia on vähän vaikea auton kanssa :'( voitteko anta neuvot miten mun pitäis toimia, kun haluan tällä kesällä jo aja celestella ::)
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: kaasuttimen asennus ongelma

Mustuneet tulpat vois viitata liikaan bensaan.

Mihin kohtaan säädit ennakon tolla uudella jakajalla?
 

celeste 79

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2010
Sijainti
lahti
Vs: kaasuttimen asennus ongelma

säädin ihan noin vaan ilman strobolla, kuulon mukaan:) lamppu mennyt rikki tossa ajotussäätimellä:( täytyy vaihta sen, kyl mä luulisin että on sytytys liian myöhässä. katon vielä tarkemmin viikkonloppuna,kun ajotuslamppu kunnossa.
 

celeste 79

New Member
Liittynyt
4 Huhtikuu 2010
Sijainti
lahti
Vs: kaasuttimen asennus ongelma

ajoituslampulla säädin 5 astetta ennen ykk, joutokäynti tasainen,sitten kieroksella tasainen,mutta kun päästän äkkiä kaasua niin rupee yskimään pakoputkeen,jos päästään kaasu hitaasti niin toimi hyvin,eli yskiminen ilmestyy vaan jos annan kaasua ja päästään äkkiä :seina en tajuan missä vika pieleskelee.

eilen laitoin weber kaasuttimen paikalle, täytyy nyt katsella miten weberin kanssa pelaa.
 
Ylös Bottom