Kaikki sähköt katosi Outlanderista

diamantemitsu

Member
Liittynyt
12 Elokuu 2007
Outlander 2.4 automat on toiminut kuin kello nyt kovilla pakkasilla.Mutta!
Tänään kauppareissulla parkista lähtiessä virtaa päällelaittaessa hävisi kaikki sähköt.
En ruvennut pakkasessa tutkimaan,mutta olisi epätodennäköistä,Etta akun kaapeli olisi löysällä tai irti.(katson aamulla)
Onko siellä joku iso sulake,joka voisi olla palanut ja missäpäin se voisi olla?
Siis mikään valo ei pala ja virta-avain on mykkä samoin keskuslukitus
Diamantemitsu
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Kaikki sähköt katosi Outlanderista

Voisiko olla ihan klassinen ongelma, eli akun tyhjentyminen?
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Kaikki sähköt katosi Outlanderista

Kai se huono akku ennemmin jättäis jo lähtemättä kotoa, eikä kaupan pihaan.

On jossain työkoneessa joskus ilmennyt, että kova pakkanen saattaa hiukan huonosti kiinni olevaa akunkenkää löysätä lisää niin, että ei sähkö kulje.
Akunkenkien tarkistuksesta liikkeelle
 

diamantemitsu

Member
Liittynyt
12 Elokuu 2007
Vs: Kaikki sähköt katosi Outlanderista

Joo
Aamun valjetessa mennään katsomaan akunkengät.
Toivottavasti on siinä.
 

diamantemitsu

Member
Liittynyt
12 Elokuu 2007
Vs: Kaikki sähköt katosi Outlanderista

Kyllä se oli miinusnavankenkä,joka oli hapettunut löysäksi.
Putsasin ja kiristin.Nyt toimii normaalisti.
Kiitos vinkeistä.
Diamantemitsu
PS.joskus tallaisia helppoja!
 

Sergei

New Member
Liittynyt
11 Joulukuu 2014
Vs: Kaikki sähköt katosi Outlanderista

Meillä sama juttu 2013 2.2 DI-D automaatin kanssa. Akulle tuli tunnit täyteen kylmästartissa 29 asteen pakkasessa. Tuo avaimeton startti tuntuu olevan vähän idiootti ja jatkaa prosessitapansa vaikka virrat on loppu. Laitoin Ctekin laturin lataamaan mutta akku ei latautunut. Moottoritilasta joku pumppu tai sähkömoottori pyöri ja joku rele napsahteli. Vein sitten akun talliin ja lataus onnistui neljässä tunnissa. Akku oli 80 ah ja minusta aika pieni joten kävin ostamassa 95 ah Vartan ja matka jatkuu. Loppupeleissä selvisi että moottorinlämmitin ei toimi. Mittasin yleismittarilla vihreän johdon kanssa ja vastus lienee poikki kun ei minkäänlaista yhteyttä. Täytyy hankkia uusi, vaikkei nuo säteilylämmittimet mitään tehokkaita olekaan. Auttavat kuitenkin vähän kun startteja paljon. Sitten lopuksi se varsinainen kysymys: tarvitseeko tässä Mitsussa käydä nollaamassa vikakoodit kun auto on ollut ilman akkua? Mitään vikailmoituksen ei näy ajossa ja ohjekirjakaan ei kerro mitään muistiakun tarpeellisuudesta akun vaihdon yhteydessä vaan siellä mainitaan että plusjohto ensin pois ja lopuksi miinus ja homma kasataan sitten siten että miinus asennetaan viimeiseksi.

Auto pitäisi katsastaa viimeistään huomenna maanantaina ettei mene ajokieltoon...
 

tuRboman

Member
Liittynyt
28 Heinäkuu 2014
Vs: Kaikki sähköt katosi Outlanderista

diamantemitsu sanoi
Kyllä se oli miinusnavankenkä,joka oli hapettunut löysäksi.
Putsasin ja kiristin.Nyt toimii normaalisti.
Kiitos vinkeistä.
Diamantemitsu
PS.joskus tallaisia helppoja!

Tähän huomautuksena, että alkuperäiset maadoitusjohtimet on kyllä sanalla sanoen hieman siinä-ja-siinä laatuisia. Moottorin ja laturin maadoitusjohtimet kannattaa uusia jos autolla on ikää 10v.
SIis Outlanderin ollessa kyseessä. Turhan karkeasäikeistä johtoa ja hapettuu pahoin suolakylvyssä. Tuhtia hitsauskaapelia tilalle kunnon kengillä niin kulkee kylmäkäynnistysvirtakin pakkasaamuna startille saakka..
Jos johtimessa on yhtään vastusta, niin se on muutaman sadan amppeerin käynnistysvirralla jo "hieman haittona". Ainakin mun Outtiksessa johtimet oli heikossa kunnossa.
 
Ylös Bottom