kampiakselin stefan vaihto

  • Viestiketjun aloittaja jaskajokunen
  • Aloituspäivämäärä
J

jaskajokunen

Guest
Kampiakselin stefan irroitus ja uuden paikalleen asennus ! Kuinka teen sen oikein ? Nyt on käyttöauton kytkin irti ja vauhtipyörä myös ja stefahan sen kytkimen oli tuhrinut eli vaihtoon menee. Myös öljypohjan ja löhkon välistä on vuotanut , mutta sinne kai riittäis joku tiivistemassa ? ( ei ole pajerosta nyt kysymys )  ;D
 

GSR

Galant EA farkku V6 2.5 24V -97
Liittynyt
20 Heinäkuu 2005
Sijainti
Kokemäki
Ite löin pienikärkisen ruuvimeisselin (vaikee selittää ilman kuvaa) yläviistosta siihen tiivisteen "ulomman kehän kulmaan" ja kampesin siitä stefan pois. Voi siihen stefan ulkopintaan ruuvata jonkun isokantasen peltiruuvin ja koittaa kammeta sitä pois vääntöraudalla. (pelkkä ajatus...) Tai jos se on vähääkään samanlainen kun allamainitussa gallussa niin se stefa on alumiiniposkessa kiinni joka on 6mm pulteilla kiinni lohkossa. Ruuvit auki siitä poskesta lohkoon ja öljypohjasta. Poski pöydälle ja lyöt sen "väärältä" puolelta pois tuurnalla tai ruuvimeisselillä. Uus stefa paikalleen ja poski tiivisteliimalla takasin lohkoon. Muista öljytä se stefan tiivistehuullos ennenko pistät takasin. Jos on vähääkään epäilystä että stefa jäis vuotamaan ulkokehästään niin kyll siihenkin voi tiivisteliimaa levitellä ohuen kerroksen ennenko lyö stefan paikalleen. Putsaat vaan lohkosta sen stefan tiivistepinnan esim. tinnerillä niin kyllä pitää. ;D

Jos meinaat saada sen öljypohjan tiiviiks, sun täytyy irrottaa se ja pistää tiivisteliima väliin koko tiivistepinnalle. Jos meinasit vaan putsata sitä ulkopuolelta siitä vuotokohdasta ja pyyhkästä sormella tiivistemassan, niin se ei kauaa auta. Mitä tulee siihen öljypohjan tiivisteeseen, esim. - 91 Galantis on pelkkä tiivistemassa siel välissä.
 
J

jaskajokunen

Guest
Stefa on vaihdettu ja peltiruuvilla lähti tosi helposti irti ! Vetoakselin stefan kanssa tuli vähän tupeksittua kun tuuppasin sen liian sisään ( sitä ei kai saa nostetuksi ehjänä/ ilman laatikon irroitusta millään ? )
 

Rustaaja

New Member
Liittynyt
17 Lokakuu 2015
Vs: kampiakselin stefan vaihto

Palaan jo aloitettuun aiheeseen eli Pajero vuotaa öljyä alleen ilmeisesti kampuran takapäästä, etupäähän stefa vaihdettu. Kumpi olisi helpompi irottaa kone vai vaiheloota, kyseessä bensa v6 -88.
 
Ylös Bottom