Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

Nostromo

New Member
Liittynyt
17 Heinäkuu 2009
Olen lukenut foorumia läpi ja törmännyt sellaisiin asioihin, kuin kytkin-vaihdelaatikko ongelmiin esim. tuossa vuosimallissa, pitäisi asia päättää viikonlopunaikana ostaako vai ei. Iskenkö käteni paskaa, autolla ajettu ab. 160 000km.
Nätti tuo auto on kuin pirulainen ja sehän se kiinnostaa.
Voiko tommosen sit viedä huoltoon esim. AD joka mainostaa että korjataan ja huolletaan kaikenmerkkisiä autoja, vai pitääkö
itsellä olla paikkaa ja kykyjä siihen hommaan. Varaosat ilmeisen kalliita ja hankalia - aikaavievää hankkia ?
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

2 kpl omistaneena sanon että jos osaa ohjeiden mukaan korjata niin selviää pitkälle. Itse en ollut kuin yhden "normiauton" vaihdelaatikon aiemmin avannut ja avasin kuitekin 3000gt vr4:senkin laatikon ja sain hyvinkin kuntoon sen viikonlopun aikana =)

Varmaan siis olet mun juttuja nähnyt/lukenut foorumilla.
Voimansiirto on siis ko. auton "heikko lenkki". Kone vakiona ainakin kestää jos on huollettu ja jakohihna+hydraulikiristin vaihdettu.

Mahtava auto etenekin matka-ajossa ajaa painavuutensa ja vakautensa ansiosta. Vieläkin himoitsen että jossain vaiheessa omistan vielä kerran priiman 3kilosen ;D
Itselläni vain se seikka että auton hinta oli 2v sitten vielä yli 20ke ja ikää kuitenkin jo sen 15+ vuotta...huonohko yhdistelmä mielestäni :-\ Varaosat ei sen kalliimpia mielestäni kuin "erikoisautoihin" yleensäkään...Ruotsista ja Jenkeistä saa paljon...
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

mitsumikko sanoi
on se niin makia&hieno OSTA OSTA OSTA :peukku

Ei ole kytkintä vielä tohon kuulemma vaihdettu, et se menee siit kohta ja on sit kallista hommaa.
Ei hyvä juttu ollenkaan.
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

Nostromo sanoi

Ei ole kytkintä vielä tohon kuulemma vaihdettu, et se menee siit kohta ja on sit kallista hommaa.
Ei hyvä juttu ollenkaan.



ei se välttämättä meee, ja se vakio levy maksaa 90$ eli 60 eur, aika halapaa saako lie corollaan tuolla hintaa ?... jos et viritä niin ei se nuilla tehoilla hajua.

mullaki oli mittarilukema 192tkm ja hyvin pelas kytkin, tosi oli ihan loppuun kulunu mutta ei luistanu yhtään.
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

mullaki oli mittarilukema 192tkm ja hyvin pelas kytkin, tosi oli ihan loppuun kulunu mutta ei luistanu yhtään.
[/quote
]

Siinä on yli 400hp, uusi kytkin tulee kuulemma mukaan, vaihdelaatikko myös vähän pelottaa.
Paljons kytkimen vaihtoon menee aikaa ab. ? jossain pajalla..
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

Nostromo sanoi
mullaki oli mittarilukema 192tkm ja hyvin pelas kytkin, tosi oli ihan loppuun kulunu mutta ei luistanu yhtään.
[/quote
]

Siinä on yli 400hp, uusi kytkin tulee kuulemma mukaan, vaihdelaatikko myös vähän pelottaa.
Paljons kytkimen vaihtoon menee aikaa ab. ? jossain pajalla..

VR-4 Legnumiin ihan Veholta lupasivat muistaakseni 200 euroon työn...
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

Siis gt EI OLE EDULLINEN KORJAUTTAA KORJAAMOLLA. " Mutta mikä köyhälle on kallis se rikkaalle on yhtä paljon. " Ja laatikko ei säry. Mutta, kun tupeltaa vaihteiden kanssa niin synkrot kuluu.
KAHDEN GT 3000 VR 4, omistajana arvelisin näin. ( En vaihda POIS, OSTAN NIITÄ LISÄÄ ! ) :peukku
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

miikka sanoi
VR-4 Legnumiin ihan Veholta lupasivat muistaakseni 200 euroon työn...

sinähä sen tiedät mitä lupaus vs totuus on ;) :peukku

tuoho hintaa en ala edes avaa konepeltiä 3kgt:stä :D

nim. 6h loota alas ja 8h lootan uudellee synkronointi + 6h kasaus... ILMAN tupakki yms taukoja (en polta!)
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

Harri K sanoi
sinähä sen tiedät mitä lupaus vs totuus on ;) :peukku

tuoho hintaa en ala edes avaa konepeltiä 3kgt:stä :D

nim. 6h loota alas ja 8h lootan uudellee synkronointi + 6h kasaus... ILMAN tupakki yms taukoja (en polta!)

Niinpä, kuulostaa kyllä uskomattomalta, tiedä sitten.
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

" Ja laatikko ei säry. Mutta, kun tupeltaa vaihteiden kanssa niin synkrot kuluu.

On kahdenlaisia vaihteen vaihtajia, niitä "rallimiehiä" jotka vaihtavat vauhdilla ja sit niitä jotka vaihtavat hitaasti, kuitenkin molemmat
kytkin kunnolla pohjassa vaihtoajan. Kumpi noista on se parempi tapa ja millä vaihdolla saa ne synkrot kulumaan ?
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

3kgt:n laatikko ei kärsi kuin yhden tai pari "vaihdenäkkäriä" niin syö synkron ....
Kytkin huonona niin eipä se muuta tarvi kun kovan vaihdon niin aina sorvaa. ja mistä tietää edellisen omistajan käytön? :p

Jakolaatikko ("GetTrash")on toinen murheenkryyni vaikka onkin Getrack. Vakiotehot kestää muttei isommilla tehoilla rajuja lähtöjä.
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

nakasaki sanoi
Siis gt EI OLE EDULLINEN KORJAUTTAA KORJAAMOLLA. " Mutta mikä köyhälle on kallis se rikkaalle on yhtä paljon. "

joo ei, tuossa aikoinaan vaihdatin jakolaatikon merkkiliikkeessä ja 1&2 synkrot hintaa pelkille töille öljyneen tuli 2550€ :nykii

viisaampi ku tekkee kaikki ite vaikka vähän kestääki :peukku

Kannattaa tosiaan sitte varautua ku tämmösen auton laitat, että menee joka vuosi aina vähintään 2-3k€ rahnaa jos ei huoltoihin niin sitte johonki tuning palikoihin moottoriin,jarruihin,uudenmpin korin osiin....3kgt = pohjaton kaivo ;D

sitte ku oot laittanu autooon taas rahaa yhteensä noin 15k€ on isompaa turboa,jäsympää lootaa yms,... niin helppo perustella emännälle, että ei sitä kato ennään voi ikuna myyä ku tulee niin paljo turkkii 8)
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

Nostromo sanoi
On kahdenlaisia vaihteen vaihtajia, niitä "rallimiehiä" jotka vaihtavat vauhdilla ja sit niitä jotka vaihtavat hitaasti, kuitenkin molemmat
kytkin kunnolla pohjassa vaihtoajan. Kumpi noista on se parempi tapa ja millä vaihdolla saa ne synkrot kulumaan ?
Yleisesti ottaen mitä nopeammin vaihtaa sitä enemmän kuluu synkrot.
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

MakeM sanoi
Yleisesti ottaen mitä nopeammin vaihtaa sitä enemmän kuluu synkrot.

Sitä itsekin miettinyt että olisko noin, kauheeta olla apupenkillä ja katselemassa kun kaveri repii vaihdetta nanosekunnissa pykältä - pykälälle.
Tiedä sitten, aikoinaan rikottiin ZR1 vettejä radalla siten että vaihdettiin liian varovaisesti, siinä autossa pitää pistää pykälä pesään joutuin, tiedä sen tarkemmin mitä joskus asiasta luin, Vette foorumilta.
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

Nostromo sanoi
Olen lukenut foorumia läpi ja törmännyt sellaisiin asioihin, kuin kytkin-vaihdelaatikko ongelmiin esim. tuossa vuosimallissa, pitäisi asia päättää viikonlopunaikana ostaako vai ei. Iskenkö käteni p*skaa, autolla ajettu ab. 160 000km.
Nätti tuo auto on kuin pirulainen ja sehän se kiinnostaa.
Voiko tommosen sit viedä huoltoon esim. AD joka mainostaa että korjataan ja huolletaan kaikenmerkkisiä autoja, vai pitääkö
itsellä olla paikkaa ja kykyjä siihen hommaan. Varaosat ilmeisen kalliita ja hankalia - aikaavievää hankkia ?

No niin, taisi käydä niin että ostin kuolaamasi auton viikko sitten. Nettiautossa, Harlinen 19" vanteilla, punainen ja skooppi konepellissä, onko sama? Tosin eipä näitä niin kamalasti myynnissä oo... ::)
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

Kytkimen uusinta ei auta... synkrot sieltä on menny. Loota auki ja vaihtoon :peukku
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

Harri K sanoi
Kytkimen uusinta ei auta... synkrot sieltä on menny. Loota auki ja vaihtoon :peukku

Niin mä vähän luulen kans... Kytkin ei kyllä irrota enää kunnolla (syynä joko apusylinteri (?) tai levyt), mutta silti (tai ehkä juuri siitä syystä) synkrotkin taitavat olla entiset. Kattelin Ebaysta uusia tilalle, hinnat liikku 100$ paikkeilla/kappale + toimituskulut, voisiko niitä löytyä lähempääkin, ja jopa edullisemmin? :-[
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

JuZe sanoi
No niin, taisi käydä niin että ostin kuolaamasi auton viikko sitten. Nettiautossa, Harlinen 19" vanteilla, punainen ja skooppi konepellissä, onko sama? Tosin eipä näitä niin kamalasti myynnissä oo... ::) Piti vaan sanoa, et saatoit olla ihan oikeassa, nimittäin viikon ajojen perusteella autosta on ainakin kytkin ihan lopussa --> vaihdelaatikko rutisee helposti vaihdon yhteydessä. Saa nähdä, minkä tuomion vaihdelaatikko saa, kun kytkin on vaihdettu... Lisäksi ohjauksessa on aavistus väljää, ja kardaanin tukilaakerit sekä osa ristikoista menevät uusiksi. Toivottavasti kardaanin huollolla korjautuvat pelot jakovaihteiston kunnosta, nimittäin täysillä ahdoilla kiihdyttäessä jokin voimansiirrossa hakkaa ja täryyttää... Muuten auto tuntuisi olevan ok, mitä nyt jälkiasenteinen käynnistyksen esto temppuilee välillä... ;D Ai niin, epäilen "hiukan" myös noiden kilometrien paikkansa pitävyyttä, ratti ja penkki ovat sellaisessa kunnossa. Lisäksi oman lisänsä epäillykseen tuo "aukko" huoltokirjan huoltohistoriassa; auto oli huollettu -96 ja siitä seuraavan kerran -03, välissä oli omistaja vaihtunut ja kilometrejä tullut vain 15tkm... ::) Mutta kaikesta tästä huolimatta uskon tehneeni ihan ok-kaupan, koska hinta on tullut hyvin alas, ja autossa on ihan käyttökelpoista palikkaa kiinni useiden tuhansien arvosta. ;)
Niin onnittelut hankinnasta! :peukku
Missäs päin tohon voi törmätä?
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

niin... se jakolaatikkohan alkaa rasahteleen paskaks tossa 400hp (kuoret halkeileen, tikhuun öljyä) korvilla samoin myös se vakio output shaft....boorit häipyy.... ::)
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

mitsumikko sanoi
niin... se jakolaatikkohan alkaa rasahteleen paskaks tossa 400hp (kuoret halkeileen, tikhuun öljyä) korvilla samoin myös se vakio output shaft....boorit häipyy.... ::)

Karpiola tekee uusia ja kestää! :peukku
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

JuZe sanoi
No niin, taisi käydä niin että ostin kuolaamasi auton viikko sitten. Nettiautossa, Harlinen 19" vanteilla, punainen ja skooppi konepellissä, onko sama? Tosin eipä näitä niin kamalasti myynnissä oo... ::) Piti vaan sanoa, et saatoit olla ihan oikeassa, nimittäin viikon ajojen perusteella autosta on ainakin kytkin ihan lopussa --> vaihdelaatikko rutisee helposti vaihdon yhteydessä. Saa nähdä, minkä tuomion vaihdelaatikko saa, kun kytkin on vaihdettu... Lisäksi ohjauksessa on aavistus väljää, ja kardaanin tukilaakerit sekä osa ristikoista menevät uusiksi. Toivottavasti kardaanin huollolla korjautuvat pelot jakovaihteiston kunnosta, nimittäin täysillä ahdoilla kiihdyttäessä jokin voimansiirrossa hakkaa ja täryyttää... Muuten auto tuntuisi olevan ok, mitä nyt jälkiasenteinen käynnistyksen esto temppuilee välillä... ;D Ai niin, epäilen "hiukan" myös noiden kilometrien paikkansa pitävyyttä, ratti ja penkki ovat sellaisessa kunnossa. Lisäksi oman lisänsä epäillykseen tuo "aukko" huoltokirjan huoltohistoriassa; auto oli huollettu -96 ja siitä seuraavan kerran -03, välissä oli omistaja vaihtunut ja kilometrejä tullut vain 15tkm... ::) Mutta kaikesta tästä huolimatta uskon tehneeni ihan ok-kaupan, koska hinta on tullut hyvin alas, ja autossa on ihan käyttökelpoista palikkaa kiinni useiden tuhansien arvosta. ;)
Jeps,Hommailin aikanaan tuohon autoon osia kun siitä rakennettiin tuollainen kuin se on..12.6 ja 17XKm/H taisi parhaillaan mennä vartilla.
Olen seurannut laitteen tarinaa siitä asti kun se parivuotta sitten suomeen tuli.Eli jos jotain halua kysellä niin tiedän ainakin jotain.

Jos sait sen mielestäsi hyvään hintaan niin sitten olet tehnyt hyvät kaupat.Autossa ei ole mitään peikkoja tiedettävästi piilossa.Tuo voimansiirron pauke tosiaan sitä vaivaa.Sinne muistaakseni vaihdeltiin murros tai jotain sinne taakse kun sitä vikaa korjattiin.Mutta se ei tullut kuntoon.Että jos alat jotain sinne vaihtamaan niin voin kysellä tarkemmin mitä sinne vaihtui ettet suotta vaihda samoja osia.

Siinä on tosiaa mukavia osia joista saisi kunnolla ilon irti kun virittäisi vielä lisää. Kilsat ei tosiaan varmaan pidä paikkaansa mutta loppujen lopuksi se on aika sama,kun kerta vehje toimii. Koriltaanhan tuo on todella hienossa kunnossa.
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

GeeTeeOO sanoi
Niin onnittelut hankinnasta! :peukku
Missäs päin tohon voi törmätä?

Hämeenlinnassahan tuo majailee, ja tässä nurkissa pyörin. Tarkoitus olisi hankkia Webasto ja suojata kori kunnolla, joiden jälkeen kokeilla myös laitteen talviominaisuuksia... ;)
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

mitsumikko sanoi
niin... se jakolaatikkohan alkaa rasahteleen paskaks tossa 400hp (kuoret halkeileen, tikhuun öljyä) korvilla samoin myös se vakio output shaft....boorit häipyy.... ::)

Näin oon kans lukenu... Siks ajelen toistaiseksi matalammilla ahdoilla, kunnes ainakin jotain vahvistusta tolle puolelle keksin... Vaik on se veto aika makeeta täydellä ahdolla, ei millään malttais... ;D
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

Harri K sanoi
Karpiola tekee uusia ja kestää! :peukku

Siis sekä jakovaihteistoja että output shafteja..? Mitä, koska, mistä ja kuinka kallista??? Nimittäin olisin enemmän kuin kiinnostunut hinnasta ja saatavuudesta, tarkoitus olisi tehdä voimansiirrosta pommin varma, jonka jälkeen takaisin pellin alle! :)
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

Metallisorvaamo Karpiola ja Pojat (Vilppula)
Siis tekee output-shaft akselin sekä myös se jakolaatikon puoleinen holkki onnistunee (ainaki joskus lupasivat sen)
Output Shaftei oon tuol teettäny toistakymmentä... hinta jossai 300e hujakoil varmaankin nykyään.

Vaativat mallin josta mitat ottavat...
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

musi sanoi
Jeps,Hommailin aikanaan tuohon autoon osia kun siitä rakennettiin tuollainen kuin se on..12.6 ja 17XKm/H taisi parhaillaan mennä vartilla.
Olen seurannut laitteen tarinaa siitä asti kun se parivuotta sitten suomeen tuli.Eli jos jotain halua kysellä niin tiedän ainakin jotain.

Jos sait sen mielestäsi hyvään hintaan niin sitten olet tehnyt hyvät kaupat.Autossa ei ole mitään peikkoja tiedettävästi piilossa.Tuo voimansiirron pauke tosiaan sitä vaivaa.Sinne muistaakseni vaihdeltiin murros tai jotain sinne taakse kun sitä vikaa korjattiin.Mutta se ei tullut kuntoon.Että jos alat jotain sinne vaihtamaan niin voin kysellä tarkemmin mitä sinne vaihtui ettet suotta vaihda samoja osia.

Siinä on tosiaa mukavia osia joista saisi kunnolla ilon irti kun virittäisi vielä lisää. Kilsat ei tosiaan varmaan pidä paikkaansa mutta loppujen lopuksi se on aika sama,kun kerta vehje toimii. Koriltaanhan tuo on todella hienossa kunnossa.

Hei, loistavaa! Mulla tulee varmasti aiheeseen liittyviä kysymyksiä, eli jos viitsit vain auttaa, olisin kiitollinen! :D Heti alkuun tuli mieleen ainakin se, että missä vaiheessa siitä on kytketty pois ECS? Edellinen omistaja kertoili aiheesta sekavasti jotakin tyyliin "oli pakko kytkee pois päältä, kun ei toiminu yhteen madallusjousien kanssa". Tää kuulostaa hiukan oudolta siks, et lähes kaikki (merkkikohtaiset) madallussarjat toimii ihan ok ECS:n kanssa, ja tarkoitus olisi ainakin koittaa palauttaa tuo järjestelmä toimintaan talven varalle.

On tuosta jo muutama peikko paljastunut, mutta lienee edellisen ommistajan aikaansaannosta. Muutamia mainitakseni, autossa on sekarengastus (eri merkkisiä renkaita samalla akselilla), bensanpaineen säädin rikki (seokset yli-rikkaalla (kulutus 23,3l/100km), säätimen kalvo puhki ja alipaineletkut täynnä polttoainetta (tiedä miten pitkään on ajettu näin että koneen pinnat ilman öljykalvoa!!!), säätimen kävin vaihdatuttamassa Harisella). Eli muutama peikko löytynyt, aika näyttää miten näiden kanssa pärjätään ja kuinka vakavia lopulta ovat! :) Ja kori on toistaiseksi tuntunut kaikin puolin virheettömältä, joten kunhan nämä pikkuviat saadaan korjattua, on peli ihan timantti!
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

ECS ei välttämättä toimi madallusjousilla. ECS voi olla myös vikaantunut (takakontin oikeassa "poskessa" oleva piirikortti vaurioitunut) Itselläni korjautin ecs:n kortin tutulla elektroniikkakorjaajalla ja senjälkee ei vikoja ollut.

Aika paljon laittamista on autossasi..oisit ostanu multa kumman vaa aiemmi ni timmimpiä ne oli! :peukku

ps. Kardaaniin vaihtaa ristikot ja tasapainottaa edullisesti Tammer-Diesel.
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

Harri K sanoi
ECS ei välttämättä toimi madallusjousilla. ECS voi olla myös vikaantunut (takakontin oikeassa "poskessa" oleva piirikortti vaurioitunut) Itselläni korjautin ecs:n kortin tutulla elektroniikkakorjaajalla ja senjälkee ei vikoja ollut.

Aika paljon laittamista on autossasi..oisit ostanu multa kumman vaa aiemmi ni timmimpiä ne oli! :peukku

ps. Kardaaniin vaihtaa ristikot ja tasapainottaa edullisesti Tammer-Diesel.
Hei, kiitti vinkistä, oon miettinytkin että missä toi tasapainotus onnistuis laakereiden ja ristikoiden vaihdon jälkeen!

Joo, itseasiassa suurin osa aiemmin koeajamistani on ollu paremmassa kunnossa sinänsä (tosin ei koriltaan!) kuin tämä, mut nyt oli ekan kerran just edelliset autot menny kaupaks ja rahoitus kunnossa, ja kuitenkin kohtuullisen sopiva hinta mukaan tuleviin palikoihin suhteutettuna. Ja pakko ostaa jokin kuljin, kun edelliset oli myyty... ;D

Tosta ECS:stä vielä, voiko tuon järjestelmän diagnosoida jotenkin? Jostain lueskelin siis ECS:n vikakoodeja, oikeastaan siis kiinnostaa, että millä niitä voi lukea, ja kellä kyseinen laite olisi? Muuten menee työlääksi tarkistaa kaikki laitteistoon liittyvät komponentit... :/
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

JuZe sanoi
Hei, kiitti vinkistä, oon miettinytkin että missä toi tasapainotus onnistuis laakereiden ja ristikoiden vaihdon jälkeen!

Joo, itseasiassa suurin osa aiemmin koeajamistani on ollu paremmassa kunnossa sinänsä (tosin ei koriltaan!) kuin tämä, mut nyt oli ekan kerran just edelliset autot menny kaupaks ja rahoitus kunnossa, ja kuitenkin kohtuullisen sopiva hinta mukaan tuleviin palikoihin suhteutettuna. Ja pakko ostaa jokin kuljin, kun edelliset oli myyty... ;D Ja vasta kotimatkalla suurin osa vioista selvis... ::)

Tosta ECS:stä vielä, voiko tuon järjestelmän diagnosoida jotenkin? Jostain lueskelin siis ECS:n vikakoodeja, oikeastaan siis kiinnostaa, että millä niitä voi lukea, ja kellä kyseinen laite olisi? Muuten menee työlääksi tarkistaa kaikki laitteistoon liittyvät komponentit... :/
Sinne oli vaihdettu toinen takavetari sillon ja se vika oli hävinnyt sillä,mutta myöhemmin oli tullut takaisin.Eli en nyt tiedä että onko se sama vika vai joku muu.Vähän huonosti sain selkoa kun koitin kaverilta sitä kysellä.Niveliä ei ole vaihdettu mutta varmaan olisi tarvetta.

Meinasinkin tuossa aikaisemmassa viestissä kirjoittaa,että mun oman persetuntuman perusteella se oli tosi rikkaalla. ;D

Seko kumitko siinä on vieläkin?Joskus ne tuli kun venttiili hajosi ja yksi rengas siinä samalla. Se ecs lopetti tosiaan toiminnan sillon jousien vaihdon yhteydessä. Jokos uusi kytkin on paikallaan?ja mites muuten on nytten pelannut?
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

Onko joku ääni siis "jurina" tms takaapäin?
Aika varmasti pyörän laakeri sitte...heiluttelemalla se ei selviä. Pitää purkaa vetari ja napa ja vaihtaa sinne laakeri. GTI-dynamic:n laakeri käy, mutta vakio mutterin joutuu laittaa takaisin, kun osien mukana tuleva ei käy.
Laakerin vaihto vaatii ehkä polttoleikkausta ;D
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

Harri K sanoi
Onko joku ääni siis "jurina" tms takaapäin?
Aika varmasti pyörän laakeri sitte...heiluttelemalla se ei selviä. Pitää purkaa vetari ja napa ja vaihtaa sinne laakeri. GTI-dynamic:n laakeri käy, mutta vakio mutterin joutuu laittaa takaisin, kun osien mukana tuleva ei käy.
Laakerin vaihto vaatii ehkä polttoleikkausta ;D
Eikun se oli ainakin sillon ennen sellainen ravistus/paukutus kun vedätti kovemmin.
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

musi sanoi
Eikun se oli ainakin sillon ennen sellainen ravistus/paukutus kun vedätti kovemmin.
onko jakolaatikko ollu irti kertaakaa? Onko siis output shaftin hampaat tarkistettu? Tosin sen pitäs paukata senjälkee koko ajan/ lopettaa liikkuminen lähestulkoon jos ne boorit on vainaat...
Melkee takaperää veikkaisin siis.
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

musi sanoi
Meinasinkin tuossa aikaisemmassa viestissä kirjoittaa,että mun oman persetuntuman perusteella se oli tosi rikkaalla. ;D

Onko tämä "hestekki" sitte säädetty päin persettä vai miks se käy rikkaalla jos on kerran kunnon moottorinohjaus ja penkitetty/säädetty? ???
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

mitsumikko sanoi
Onko tämä "hestekki" sitte säädetty päin persettä vai miks se käy rikkaalla jos on kerran kunnon moottorinohjaus ja penkitetty/säädetty? ???
Niinkuin tuossa aikaisemmin kirjoitettiin niin bensanpaineen säädin on ollut rikki ja siksi auto on ollut rikkaalla,

Aikanaan Harisessa asennettu/säädetty tuo hestec. Eli on ollut kyllä varmaan ihan hyvissä säädöissä sillon kun on sieltä tullut.
Ja eikös tuo 416hv/780nm ole ihan kelpo tulos pakoputkiviritetystä 3000gt:stä
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

musi sanoi
Aikanaan Harisessa asennettu/säädetty tuo hestec. Eli on ollut kyllä varmaan ihan hyvissä säädöissä sillon kun on sieltä tullut.
Ja eikös tuo 416hv/780nm ole ihan kelpo tulos pakoputkiviritetystä 3000gt:stä

kyllä kyllä :peukku
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

musi sanoi
Niinkuin tuossa aikaisemmin kirjoitettiin niin bensanpaineen säädin on ollut rikki ja siksi auto on ollut rikkaalla,

Aikanaan Harisessa asennettu/säädetty tuo hestec. Eli on ollut kyllä varmaan ihan hyvissä säädöissä sillon kun on sieltä tullut.
Ja eikös tuo 416hv/780nm ole ihan kelpo tulos pakoputkiviritetystä 3000gt:stä
Nouseeko tossa oikeesti noin paljon vääntö hp:seen nähden?
280hv->416
427nm->760

Siis yli 300 nyyttonia?
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

GeeTeeOO sanoi
Nouseeko tossa oikeesti noin paljon vääntö hp:seen nähden?
280hv->416
427nm->760

Siis yli 300 nyyttonia?

Pakoputkeenhan kuuluu teoriassa myös se Turbo/Turbot siinä välissä ;D
Ja mitä noin yleensä olen kuullut niin "pakoputkiviritetty" voi meinata nykypäivänä ihan kaikkea mahdollista ;D
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

musi sanoi
Niinkuin tuossa aikaisemmin kirjoitettiin niin bensanpaineen säädin on ollut rikki ja siksi auto on ollut rikkaalla,

Aikanaan Harisessa asennettu/säädetty tuo hestec. Eli on ollut kyllä varmaan ihan hyvissä säädöissä sillon kun on sieltä tullut.
Ja eikös tuo 416hv/780nm ole ihan kelpo tulos pakoputkiviritetystä 3000gt:stä

Paljos tuollaisen suorituskyky on esim suoralla ? Esim Honda miehethän on saanut hyviä tuloksia pakoputkivireillä ja powersifteillä varttimailissa.
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

GeeTeeOO sanoi
Nouseeko tossa oikeesti noin paljon vääntö hp:seen nähden?
280hv->416
427nm->760

Siis yli 300 nyyttonia?

kyllä taitaa nousta, ainakin kurikassa olleessa stealtissa oli enempi vääntöä ku
remmi-ahdetussa cobra mustangissa...
mitussa tais olla jotain 500hv luokkaa, jännä kun mussessa oli 550hv tietämissä
mutta silti mitsun koneessa enempi vääntöä...
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

J. Puhakka sanoi
Pakoputkeenhan kuuluu teoriassa myös se Turbo/Turbot siinä välissä ;D
Ja mitä noin yleensä olen kuullut niin "pakoputkiviritetty" voi meinata nykypäivänä ihan kaikkea mahdollista ;D
No mulle se on putkisto,filtteri ja paineen nosto.Myös cuuleri voi olla vaihdettu.Eli siis ihan perus amiskamat ;D

tepi sanoi
Paljos tuollaisen suorituskyky on esim suoralla ? Esim Honda miehethän on saanut hyviä tuloksia pakoputkivireillä ja powersifteillä varttimailissa.

Olisko se mennyt jonkun 12.6,ja loppuja jonkun vähän päälle 170.Mulla oli itsellä tuona päivänä paras loppunopeus 174,ja se oli parempi kuin tuolla autolla paras.
 
Vs: Kannattaako ostaa 1992 3000GT VR4

Jännä ois nähdä mitä mun entinen auto nykyää työntäis vartin tai yleensä penkissä... siel kuiteki on evoIII big föönit kiinni ja softaa kopeloitu jne ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom