Kansi halki 4g64 SOHC 8V moottorista

saasmi

New Member
Liittynyt
14 Helmikuu 2019
Aihe ei ihan ole Mitsubishin oma vaan kyseessä Hyundain Starex -97 (H1) 2.4i 4gcs automaattivaihteistolla jossa Mitsun 4g64 8V kopiomoottori ja kyseinen koneen kansi tuntuu olevan kiven takana koska on jo vanhaa tekniikkaa. Nykyinen kansi on todettu korjauskelvottomaksi koneistamossa. Uusia osia myydään kyllä esim. Alibaba-sivustoilla mutta en halua vielä lähteä siihen vaan yritän löytää täältä kotimaasta ratkaisua. Nyt olen alkanut pohtimaan koko moottorin vaihtoa johonkin muuhun Mitsubishin tuotteeseen, johon osien saatavuus olisi helpompaa. Onko kellään kokemusta vaihtaa Sirius-tuoteperheen moottoreita toiseen? Esim. 24i -> 2.0i? Menisikö ihan heittämällä automaattilaatikkoon ja apulaitteet samoille paikoille? Onko tuo lohko näissä sama ja että pitääkö elimen luovuttaja olla myös takavetoinen? 4g64 SOHC koneitahan on ainakin ollut l200, Pajero, Delica, Galant, haarukkatrukeissa ja monissa muissa malleissa -80 ja vielä -90-luvulla. Toivottavasti löytyisi täältä vinkkiä sopivasta kannesta tai bolt in-moottorista, dieselöintiä en edes harkitse.
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_2019-02-13 US $207 49 24% OFF 4G64 8V G4CS 2 4L Cylinder Head 22100 32680 For Mitsu...png
    Screenshot_2019-02-13 US $207 49 24% OFF 4G64 8V G4CS 2 4L Cylinder Head 22100 32680 For Mitsu...png
    379.7 KB · Lukukerrat 104
Viimeksi muokattu

T. Kiili

Mr. Cyborg
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Mikä vuosimalli kyseessä? Noissa kun gen1 versioissa on tosiaan mitsun sirius kone ja gen2 versiossa hyundain theta moottori joka ei ole ihan täysin mitsu.
 
Ylös Bottom