Kansitöistä

M

Maxpain

Guest
Tässä oon tota yhtä kantta työstänyt ja ajattelin sen si purkaa ihan osiin ja otimpa noi venttiilinohjurit irti että pääsee kunnolla säätään tota.

Tossa sitten meni pari rikki huonon tuurnan takia niin tarvis ostaa uusia. (ja toinenhan syy olis vaihtoo että kun on vanha otettu pois niin seuraava tarvis olla ylikoon ohjuri).

Kyselimpäs mitsulta piruuttaan osien hintoja.


Mitsulla maksaa :

Pakovenan ohjurit 26.35e kpl eli 8*26.35 = 210,8
Imuvenan ohjurit 12,81e kpl eli 8*12,81= 102,48

+ yläpääntiivistesarja 160e
+ ohjureiden laitto, venttiileiden hionta yms 397,80e (tammerdiesel)

Eli koko remppa yhteensä 871,08e :mad:

Tammerdieselissä vanha paappa sano että ei oo tietoo mistään tarvikeohjureista / tarvikeohjurikumeista yms kaippa sillä oli puolukkapäivät.
:mad:

Eli pistäkääs liikkeiden nimiä / omia kokemuksia kannenlaitoista. Mistä saa tarvikeohjureita ja hyvää "koneistus"palvelua.
 
kansikoneistus Mika Iltanen, Honkajoki

puh.0405115256

on tehnyt mulle ainakin hyvää työtä ja ei ole ollut mikään kallis (tai mikä on kallis...?)

aikataulut ollu ihan ok jos on kiirus niin sitten on...
 
Tuota... ?
Piti puuttua tuohon hintaaan mit tarjosit töineen kansi hommasta?
Tietoa on et ton kansi työn saa halvemmal? Ja samaan hintaan tulee "viritys niksei" Seetin muuttamisest lähtien...ym
JA henkilö joka näit juttui tekee ni on ralli piireist Ja on voittanutkin jotain? Et jos mä tekisin ton kansi työn ni veisin sen täl tyypil?

Ps... Nimet poistin ja tiedot.. ku ei saa mainostaaa!!!
 
Juippi: Nyt meni pikkusen yli... Varmaan johtuu vuorotöistä. Mut mut kyl mun mielestä nyt saa mainostaa ku pyydetään firman nimiä ja omia kokemuksia.

Ps. Ei tässä nyt mitään ralli vehjettä olla tekemässä. Vaan ihan normaalia kansityötä. lautasen hionta, istukan koneistus,läppäys...
 
Niin...
Jooo kait sit vois mainostaa mut?
Mä en ooo varma haluux tää henkilö sit? ???

Niin eihän mitään rallipelei ollakaan tekemäs mut mä tarkotinkin!! Tiedos on et mit ralli vehkeis on koklattu ni se tulee joskus myös näihin vakio vehkeisiin?
Et tähän mainitakseen ei ne kaikki uudet ideat tuu vain niist Formuloista!!!

Ja mix kuka vain ei ottas koneeseensa pari hepoa lisää jos sen sais vain toisenlaisen seetin tekemäl?
Ilman et tarvii ostaa mitää erikoisii viritys osia... :)

Et tää se mun pointti oli!!!
 
Juippi sanoi
Niin...
Jooo kait sit vois mainostaa mut?
Mä en ooo varma haluux tää henkilö sit? ???

Niin eihän mitään rallipelei ollakaan tekemäs mut mä tarkotinkin!! Tiedos on et mit ralli vehkeis on koklattu ni se tulee joskus myös näihin vakio vehkeisiin?
Et tähän mainitakseen ei ne kaikki uudet ideat tuu vain niist Formuloista!!!

Ja mix kuka vain ei ottas koneeseensa pari hepoa lisää jos sen sais vain toisenlaisen seetin tekemäl?
Ilman et tarvii ostaa mitää erikoisii viritys osia... :)

Et tää se mun pointti oli!!!


kuka ymmärsi??? mulla ainakin heittää yli.... ehkä olen tyhmä :p
 
Juippi, no jos se ihminen ei töitä halua tehdä niin johan on kumma. Eiks yritykset oo sitä varten että ne tekee töitä mistä ne saa rahaa. ;D Tietysti jos se on keskittynyt näihin rallijuttuihin niin sitä ei varmaan kiinnosta tavallisen teppo tuunaajan kannet ja roposet.

Tottakai seetien kulmien yms laitto olis plussaa... (osais ny edes puhua "ammattikieltä")
 
Olen kanssa "törmännyt" eräässä kansifirmassa todella tylyyn kohteluun (puhelimessa) ;D että kai se täytyy olla joku ohenne tjms mikä on mennyt aivojen tilalle ;D kun en edes päässyt "paljonko maksaa" vaiheeseen :p
tuli vastaus ns:
" Ai sulla on sellainen jne jne.... eipä siihen kai mitään voi/kannata tehdä.... mulla on nyt vähän kiire.... kiitos hei....... tuut....tuut " ;D
 
Eniten ny kiinnostais noi tarvikeohjaimet, eli onks porukka laittanut tommosia kansiinsa ja löytyyks noita kaikilta kansifirmoilta ?
 
siis eihän se ohjain ole kuin metalliholkki sopivasta aineesta, sorvautat jossain läjän valmiiksi kartiopäisiä...?
 
Jep jep ja tarkkuus tarvii olla ?

Sit se aine. Huomasin että pakosarjan ohjuri on paljo pehmeempää kuin imupuolen...

Tarvii ottaa noistat mitat ja massapostittaa kaikille firmoille kyselyä....
 
Kävin viime viikolla kysymässä yheltä korjaalalta joka on ollut joskus oikein mitsu huollossa toissä (nyt oma pikkuinen yritys...)

että mitä maksais dynamikkiin nostajien ja venttiilin varren kumien vaihto...
No, 10min lypsämisen jälkeen se suostui sanomaan jonkun hinnan: kerää nyt joku tonnin verran rahaa ja tuu sitten autos kanssa tänne, mut älä tuu lähiaikoina kun on hommia, kun noi tuollaiset autot on niin hankaliakin ja on toi volvokin tuossa...
ja sitä ja tätä

just...

Toisesta korjamosta sain kunnon tarjouksen. nostajat ja kumit ja jakopään osat sekätiviste.
Töineen ja osineen 600€. ei tunnu pahalta... ???

Tarvike osista kylläkin. Pitäisikö niitä pyytää tekemään venttiileille jotain???
 
niin, ja vesipumppu kannattaa kai sitten samalla vaihtaa.

Hyvin on motonet ::) pumppu kestänyt lancerissa vajaa 20tkm ajettu rempanjälkeen...

Mut jos vielä :psais keskustelua aikaiseksi mitä kaikkea kannattaa samalla rempata/tarkistaa kun vien mitsuni nostajien vaihtoon.

Yritin löytää aikaisempaa keskustelua asiasta, mutten kai osannut etsiä...
 
JEP JEP

Ekana KIITOKSII T laaksolle...

Menin si mailaan tonne viron puolelle noista ohjureista.
Tulos, löytyy hyllystä 3ekpl ja lähettävät suomeen. 8)

Jep jep
 
Ymmärsinkö oikein tämän jutun alussa et olisit tuurnalla
naputellut ohjurit ihan sellaisenaan pois,kylmänä...?
En oo mikään kansitöiden asiantuntija mut minulla on
käsitys että koneistamolla kansi lämmitetään tiettyyn
lämpötilaan ennen ohjurien irrotusta/asennusta...?
Eli kannattaa varmistaa oikea menettely ettei ohjurien
pesät oo pilalla (väljät) mahd. kylmänä irrotuksen takia,
ihan varmuuden vuoksi tällaista kommentoin...? :)
 
Mitsun manuaalissa lukee että irrotus tapahtuu huoneen lämmössä... Kyllä sain jo haukkuja ko asiasta.

~Puolet irrotin tuurnalla ja loput painoin prässillä pois. Itse asiassa ei ne kovin kireessä ollut.
 
Takaisin
Ylös Bottom