Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

Necro

New Member
Liittynyt
17 Maaliskuu 2006
Kävinpä tuossa katsastuksessa ja hylky tuli muun muassa noiden valojen kanssa. Edellinen omistaja sanoi että noilla valoilla menee leimalle, omaa tyhmyyttä kai se on kun en älynnyt epäillä. V***t, suunnattukin miten sattuu.. Joka tapauksessa, nyt pitäisi sitten löytää jostain Evo VII uudet takavalot ja etuvalot.

Mistäs näitä nyt sitten tällä hetkellä kannattaisi etsiä? Silloin Vehon aikaan nuo olivat ilmeisen kalliita, onko kellään tietoa vielä Delta-auton hinnoittelusta? Entäs takavalot, mistä E-hyväksytyt halvimmalla?

Onko jollain tietoa tuosta valojen vastaavuustodistuksesta? Nuo takavalot kai saisi nykyään jotenkin lyötyä läpi vaikka E-lappu puuttuukin, mutta paljonko tuo vastaavuustodistus (vaimikäsenyton) maksaa?
Tiedän, aihetta on käsitelty jo tuhannen tulimmaista kertaa. Mikä on päivän sana näissä JDM-valorumban aiheuttamissa paniikeissa?

Perkele, päästöistäkään päässyt.. Onneksi on rahaa tämmöisiin turhuuksiin kuin metsurilla flanellipaitoja. Not. :seina

Eli, vinkkejä otetaan kiitollisena vastaan! Missä kannattaa (Pirkanmaalla) käydä hakemassa päästötodistus? Lähinnä siis paikka missä on jonkinlaista kokemusta Evoista.
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

Deltalta kysyin omaan seiskaan evo 9:n etuvaloja(tummapohjaiset) ja tiukka hinta oli 1150€.Printsportilta sai samat alle 900€.
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

PSR:ltä joo löytyy ysin valoja ihan hyllystä.
Kattia sulla tuskin siellä on eli silläkin päästöt korjaantunee.
Mites päästöt oli kierroksilla? Itse kävin tänää just Treella kanssa tuontileimalla ja ei kattia ja valoja vielä ollut keulalla kiinni. Tyhjäkäynnil päästöt oli persiillään mut kierroksilla ok. Kattia alle ja valot on jo asennusta oottelemas.

Eikö takavaloista mukamas löydy E15 (tms) leimaa? Se on todella pienellä painettu, mut pitäs löytyä. Mulla oli kylkivilkuis ja takavalois leimat kyllä.
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

Harri K sanoi
PSR:ltä joo löytyy ysin valoja ihan hyllystä.
Kattia sulla tuskin siellä on eli silläkin päästöt korjaantunee.
Mites päästöt oli kierroksilla? Itse kävin tänää just Treella kanssa tuontileimalla ja ei kattia ja valoja vielä ollut keulalla kiinni. Tyhjäkäynnil päästöt oli persiillään mut kierroksilla ok. Kattia alle ja valot on jo asennusta oottelemas.

Eikö takavaloista mukamas löydy E15 (tms) leimaa? Se on todella pienellä painettu, mut pitäs löytyä. Mulla oli kylkivilkuis ja takavalois leimat kyllä.
Orkkis-katti on kyllä paikallaan, eli joku muu mättää päästöissä. Putkisto on muuten vakio mutta joku Apexin catback tuossa on.. Ostin taannoin Milltekin catbackin, joten voisi kokeilla jos uudella tiivisteellä ja catbackilla saisi ne päästöt kohdalleen, jos vaikka vuotaa tuo nykyinen tai muuta. Rikkaalla oli päästöt, häkäarvot korkealla. Mun tuurilla siellä on joku itse kolvattu lambda-anturi joka heittää ties mitä arvoja, ei olisi ensimmäinen ylläri tässä autossa.

Ei ollut takavaloissa mitään leimaa, kävin vielä äsken oikein erikseen katsomassa. JDM-vehje siis kyseessä. Jäin kauppojen jälkeen siihen käsitykseen että E-valoja on joka nurkassa, kun tuo oli välillä leimalla Englannissa ja oli hienosti katsastettu Suomeen ja kaikkea. Kylkivilkuissa oli kyllä leima, mutta siihen ne leimat jäivätkin tämän auton osalta.

Eli tuhannen euroa menisi sitten pelkkiin etuvaloihin, näemmä. Ei noita käytettynäkään ole, eBayt tuli jo kahlattua..

Nuo takavalot varmaan saisi vastaavuustodistuksella helpoiten, voisi kuvitella että se tulisi halvemmaksi kuin ostaa ne E-tyyppihyväksytyt valot. Paljonkohan tuo todistus maksaa? Onko mitään käryä? Inssilläkään ei ollut aavistustakaan.

Hevon kikkeli, olohuone on ollut viimeisen puoli vuotta täynnä viripalikkaa mutta koko ajan tulee tämmöisiä rahareikiä jotka syövät ajatukset siitä että saisi auton pajalle thyynattavaksi :p Vielä kun ei tämmöisellä toimistorotalla ole juuri arkena vapaa-aikaa saati taitoa tehdä asioille mitään itse niin.. Äh.

Mitäs pajaa suosittelette tästä Mansen seudulta (tai lähikaupungeista) jossa voisi laitattaa putken paikalleen ja hakea päästöpaperit?

Pahoittelut itkusta ja whinetyksestä.
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

http://www.printsport.fi/kauppa/product_info.php?products_id=410

Eli tossa ois noi mitkä itse tilasin.Näyttäisi löytyvän seiskaan omaakin umpiota halvemmalla mutta soittele Räikköselle ja kysele hintoja.Mulle ainakin pisti ihan jees alennuksen niihin.
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

Kiitoksia vastauksista! :)

Sanokaas, onkos nää sellaiset mitkä tarvitsisin?
https://www.evo-parts.co.uk/eshop/index.php?main_page=product_info&cPath=1059_1152&products_id=7658
https://www.evo-parts.co.uk/eshop/index.php?main_page=product_info&cPath=1059_1152&products_id=7659
Noissahan todennäköisesti olisi E-hyväksyntäkin, kun Briteissä on kauppa.. Valokuvion kun kääntää peltiä vääntämällä niin noistahan voisi saada oikein soivat? Printsportilta olisin jo tilannut jos olisin varoissani, mutta kun en ole.. :-\

Tietysti aina voisi lainata leimalle jostain valoja, mutta on sekin sitten hanurista joka katsastukseen ruveta jostain niitä valoja etsimään.
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

Solid Necro sanoi
Tietysti aina voisi lainata leimalle jostain valoja, mutta on sekin sitten hanurista joka katsastukseen ruveta jostain niitä valoja etsimään.

Melko nopea homma tuo valojen vaihto on. Lainaat joltain ja hankit omat kun saat kerättyä kassaa.

n.30min - 1h

- Etupuskuri irti
- Valot pois uudet tilalle
- Puskuri takas
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

Jep, eiköhän se noin ole tehtävä. Onneksi tuo puskurin irroitus lienee aika helppo homma.

Kuinkas kauan tuo päästötodistus on voimassa, jos sen jossain teetän? Mietin että jos sen hommaisi nyt ensin ja sitten laittaisi nuo valot alle. Kuinka kauan päästötodistuksen saamisesta siis on aikaa?

Edelleen kuuntelen vinkkejä tuohon päästöhommaan, tai lähinnä siihen että mihin auto kannattaisi viedä. Tietysti aina voisi viedä Delta-autoon, mutta mielelläni käyttäisin jossain ihan kunnon pajalla jos joku tietää paikan missä on vaikka Evoscan, notta saa säädettyä tarpeen vaatiessa. Eikös tuossa Akaassa ollut joku Evo-paja, tekevätköhän ne noita päästömittauksia jos veisin sinne tuon Milltekin putken kera..?
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

Siis aloititko jo katsastuksen jossain?
Sillonha ne ei hyväksy varmaa muualla tehtyä päästömittausta vaan tekevät siellä sen...
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

Jos jää päästöistä nalkkiin, kelpaa jälkinäyttöön kuitti jossa hyväksytyt lukemat. Voimassa yleisesti ottaen 3kk mittauspäivästä. Mutta tätä valoshowta ihmettelen, vastaikään luki jossain tuning lehdessä että nuo valomuutokset on turhia missään vehkeessä jos johonkin maahan on tieliikennekelpoinen. Toki suuntaukset pitää olla kohdallaan mutta muutoin pitäisi kelvata mitkä tuikut tahansa.
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

Jep, GTIssä. "Liikkenne- ja viestintäministeriön mukaan päätöksen mukaisesti autojen ja perävaunujen rakenteesta ja varusteista annettua liikenne- ja viestintäminissteriön asetuksen (1248/2002) liitettä 8:aa muutetaan. Kansankielellä lakimuutokset tarkoittavat sitä, että jatkossa ei tarvitse enää vaihtaa esim. Japanista tulleeseen autoon E-hyväksyttyjä peräkärrynvaloja katsastuksen ajaksi jos auton valoista löytyy japanilainen tyyppihyväksyntä. Myöskään ajoneuvon laseja tai turvavöitä ei tarvitse enää lähteä rekisteröintiä varten vaihtamaan."

"Asetus on astunut voimaan 29.10.2011 ja siitä on lähtenyt tieto katsastusviranomaisille, joten jokaisella katsastuskonttorilla pitäisi olla tieto muutoksesta. Sen sijaan Trafissa oltiin sitä mieltä, että tavallisille kansalaisille asiasta ei tarvitse kertoa. Myöskään liikenne- ja viestintämisisteriö ei asiasta tiedota. Tarkemmat tiedot uusista asetuksista löytyvät syvältä byrokratian uumenista laittamalla Finlexin (www.finlex.fi) hakuun säädösmuutoksen 1064/2011 tai hakemalla suoraan asetusta 1248/2002 ja tarkistamalla sen alta tehdyt muutokset."

Suoraa lainausta GTI magazinesta 10/2011
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

Valohommat tuntuvat olevan hieman konttorikohtaisia. Monessa paikassa kelpaa ihan sellaisenaan, mutta monessa haluavat hyväksytyn asiantuntijan lausunnon. Hinnasta ei ole tietoa, mutta Suomessa ainakin A-katsastuksen K1-katsureilla pitäisi onnistua. Mulla on myös hyllyssä Evo kasin eurotakavalot, voin luopua halvalla jos tarvetta on.
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

Solid Necro sanoi
Edelleen kuuntelen vinkkejä tuohon päästöhommaan, tai lähinnä siihen että mihin auto kannattaisi viedä. Tietysti aina voisi viedä Delta-autoon, mutta mielelläni käyttäisin jossain ihan kunnon pajalla jos joku tietää paikan missä on vaikka Evoscan, notta saa säädettyä tarpeen vaatiessa. Eikös tuossa Akaassa ollut joku Evo-paja, tekevätköhän ne noita päästömittauksia jos veisin sinne tuon Milltekin putken kera..?

Pirkanmaalla lähes ainoa vaihtoehto säätämiseen on Harinen. Evoscanilla ei säädellä mitään.

AKR:llä ei ole työkaluja säätö töihin. Valoja toki voit myös sieltä tiedustella.
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

Nykypäivä noita valoja kun ei tarvi vaihtaa kunhan löytyy vähintään DOT merkintä. Ei saa olla konttori kohtisia eroja tossa kun on laki olemassa ja konttorit kun lukee noita lakeja niin kun piru raamattua ;D
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

Ja se umpioiden heijastinpintojen kääntöhän ei onnistu kun taitaa olla yhtä jöötiä koko sisusta.Näin ainakin mun alkuperäisissä xenoneissa.Ja kun tilaat uudet niin ne on halogeeneilla varustettu.
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

calle sanoi
Nykypäivä noita valoja kun ei tarvi vaihtaa kunhan löytyy vähintään DOT merkintä. Ei saa olla konttori kohtisia eroja tossa kun on laki olemassa ja konttorit kun lukee noita lakeja niin kun piru raamattua ;D

Ei pidäihan paikkansa tämä. Tässäpä trafilta vastausta asiaan(kun kyselin aiheesta tovi sitten):
Hyväksyntäliite 8 uudistui reilu viikko sitten ja se mahdollistaa tietyin rajoituksin mm. USA autojen alkuperäiset lähi- ja kaukovalaisimet. Kyseisen liitteen kohta 25 eli ajovalaisimet on merkitty siten, että myös USA/Kanada/Japani/Korea alueille alunperin hyväksytyt valaisimet kelpaisivat myös meillä. Edellytys on kuitenkin se, että ne vastaavat esim. E-Säännön 112 kohdan 6 vaatimuksia. Vaatimustenmukaisuutta voisi arvioida hyväksytty asiantuntija. Asiakkailla ja muillakin tahoilla tuntuisi olevan käsitys, että asiantuntija tämän voisi jotenkin helposti todeta. Asia ei valitettavasti ole aivan näin yksinkertainen, meillä ei ole mahdollista suorittaa laboratoriotason luksimittailua valaisimen tuottamasta valotehosta eri koordinaateissa pimeässä hallissa 25 etäisyydeltä. Kyse ei siis ole suinkaan pelkästään valokuvion tarkastamisesta silmämääräisesti.

Meidän hyväksytytyt asiantuntijat eivät siis anna lausuntoa siitä, täyttääkö USA yms ajovalaisin E-Säännön vaatimukset. Trafin nettisivuilla (tutkimuslaitokset ja hyväksytyt asiantuntijat) on kaksi tahoa, jotka mittailuja ovat ilmoittautuneet tekemään; VTT expert service ja TKK (ilmoitettu laitos ajovalaisimille). Tosin ainakin TKK on ilmoittanut ettei kiinnosta. Vaatimustasoon voi olla, että tulevaisuudessa tule muutosta, jos Suomessa kukaan ei mitauksia tee mutta se on tulevaisuuden asioita.

Liitteen 8, kohdan 25 alaviitteeseen 23 on kirjattu, että jos vaihdetaan alkuperäisten valaisimien tilalle e/E-hyväksytyt, saa alkuperäinen suojamuovi olla edelleen asennettuna kunhan sillä ei ole vaikutusta valokuvioon. Tämän kohdan voi toki asiantuntijamme tarkastaa.


Eli tähän nojaten konttoreilla ei mahista katsastaa valaisimia vaihtamatta...jotkut tietenkään ivät osaa tulkita tätä oikein ja läpi menevät...jatkossa voi sit tulla ongelmia katsastuksessa kenties
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

calle sanoi
Nykypäivä noita valoja kun ei tarvi vaihtaa kunhan löytyy vähintään DOT merkintä. Ei saa olla konttori kohtisia eroja tossa kun on laki olemassa ja konttorit kun lukee noita lakeja niin kun piru raamattua ;D

Tämä helpottaa siis jenkeistä tuontia vain, kun luki tuon akin tekstin.

Sieltähän löytyvät aina nämä DOT-merkinnät.

Ainakaan omassa legussa ei ole minkään valtakunnan merkkejä takavaloissa, eli saa peräkärryn valoja viellä suosia.
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2011/20111064

liitteen8 kohta ajovalot ja sieltä lisätietokohta 23: Ajoneuvoon asennetuista valaisimien lähivalon tuottamasta valaistuksesta on annettava vähintään hyväksytyn asiantuntijan selvitys siitä että se vastaa epäsymmetristä lähivaloa tuottavia valaisimia koskevan E-säännön nro 112 kohdan 6 tai soveltuvin osin E-säännön nro 98 tai 123 vaatimuksia. Vaatimuksia vastaava valonlähde voidaan asentaa käyttäen hyväksi ajoneuvon alkuperäisen valaisimen suojalasia tai -muovia, jos tällä ei ole vaikutusta valokuvioon.


Eli joka tapauksessa jdm ajovalot eivät sellaisenaan käy, koska valokuvio on väärä. Ja evoissa se kääntökään ei oikein onnistu.
Takavalohin yms voi siis "helpommin" laittaa sisälle E-hyväksytyt valot, ja antaa kuoren olla vakion.

PS. Ah-05 kävikö halogen umpioihin noi liittimet suoraan jos JDM valoissa oli xenonit (alan itse just asenteleen seiskaan lähipäivinä valoja keulalle)
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

MäTSi sanoi
Tämä helpottaa siis jenkeistä tuontia vain, kun luki tuon akin tekstin.

Sieltähän löytyvät aina nämä DOT-merkinnät.

Ainakaan omassa legussa ei ole minkään valtakunnan merkkejä takavaloissa, eli saa peräkärryn valoja viellä suosia.

Ite asiassa ei siis auta niihinkään koska ei pystytä todentaan niitäkään ilman VTT:tä tai vastaavaa ;D
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

Juu, ei tuo uusi muutos mitään auta näemmä meitä tavallisia pulliaisia. Pitäisi näköjään aina ollut pari "touhutonnia" taskussa näiden JDM-vehkeiden kanssa, ainakin jos ekaa kertaa vie ensimmäistä JDM-autoansa leimalle pahaa aavistamatta ;D
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

Harri K sanoi
PS. Ah-05 kävikö halogen umpioihin noi liittimet suoraan jos JDM valoissa oli xenonit (alan itse just asenteleen seiskaan lähipäivinä valoja keulalle)

Käy ne. Ei mitään ongelmaa missään.
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

Aattelin etten ota tähän ketjuun mitään kantaa mutta nyt on pakko oikasta tuota Aki666:n juttua. Just tällasista nämä huhut ja essonbaarijutut lähtevät liikkeelle. Eli kirjoitellaan vanhentunutta tietoa/arvailua ja muut ymmärtävät sen sitten faktana.

Tuo tekstihän on tosiaan kirjotettu liitteen 8 uudistumisen jälkeen ENNEN Trafin soveltamisohjeita. Eikä kirjoittaja varmaankaan ole TraFi, vaan joku katsastuskonttori (A-katsastus?). Tekstistä puhutaan "meidän hyväksytyistä asiantuntijoista". Trafilla ei ole hyväksyttyjä asiantuntijoita vaan A:lla ja K1:llä.

Teksti on lisäksi oletusta tulevasta (esim. E-sääntöön 112 viittaaminen), eikä oletukset ole menneet aivan tarkalleen oikein siihen nähden mikä lopullinen ohjeistus sitten oli.

Eli tuolla tekstillä voi viitata kintaalle, sillä ei ole mitään tekemistä voimassa olevien ohjeistuksien kanssa.
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

miikka sanoi
Aattelin etten ota tähän ketjuun mitään kantaa mutta nyt on pakko oikasta tuota Aki666:n juttua. Just tällasista nämä huhut ja essonbaarijutut lähtevät liikkeelle. Eli kirjoitellaan vanhentunutta tietoa/arvailua ja muut ymmärtävät sen sitten faktana.

Tuo tekstihän on tosiaan kirjotettu liitteen 8 uudistumisen jälkeen ENNEN Trafin soveltamisohjeita. Eikä kirjoittaja varmaankaan ole TraFi, vaan joku katsastuskonttori (A-katsastus?). Tekstistä puhutaan "meidän hyväksytyistä asiantuntijoista". Trafilla ei ole hyväksyttyjä asiantuntijoita vaan A:lla ja K1:llä.

Teksti on lisäksi oletusta tulevasta (esim. E-sääntöön 112 viittaaminen), eikä oletukset ole menneet aivan tarkalleen oikein siihen nähden mikä lopullinen ohjeistus sitten oli.

Eli tuolla tekstillä voi viitata kintaalle, sillä ei ole mitään tekemistä voimassa olevien ohjeistuksien kanssa.
Joo nyt kun tutkaan niin allekirjoittaja on
Petri Niiranen
Päällikkö - Hyväksytty asiantuntijapalvelut
A-Test & Consulting Oy

Tämän vastauksen sain paikallisen (Oulu) katsastuskonttorin kautta ja sanoivat siinä että trafin ohjeet nämä mut hyvä jos tämä on väärää tietoa! Sain tuon vastauksen marraskuussa! Mielelläni ottasin vastaan oikeat pykälät mitkä sit ovat voimassa?
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

Aki666 sanoi
Joo nyt kun tutkaan niin allekirjoittaja on
Petri Niiranen
Päällikkö - Hyväksytty asiantuntijapalvelut
A-Test & Consulting Oy

Tämän vastauksen sain paikallisen (Oulu) katsastuskonttorin kautta ja sanoivat siinä että trafin ohjeet nämä mut hyvä jos tämä on väärää tietoa! Sain tuon vastauksen marraskuussa! Mielelläni ottasin vastaan oikeat pykälät mitkä sit ovat voimassa?

Juu A-test on A-katsastuksen hommia. Täältä löytynee joku meikäläistä fiksumpi kertomaan voimassa olevat pykälät, joten annetaan heidän kertoa faktat.
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

Entä semmonen huipputekninen instrumentti kuin silmät?

Oon itse lukenut nuo lakiehdotukset läpi ja sieltä kyllä löyty vielä silloin vielä että takavaloissa ja vilkuissa riittää että on lähtömaan hyväksynnät sekä että oiken väristä valoa lähtee ja oikeaan suuntaan
ja ei tarvittisi mitata luksimittarilla 25 metrin päästä monta luksia takavaloista irtoaa ;D Ajovalojen jos ollessa kyseessä niin JDM tapauksesa lähtökohta taitaa olla muutenkin selvä.

Pahoin pelkään että koko lakimuutos jää just taas tälle tasolle, kenellekkään yksityiselle "asiantuntijalle" ei anneta lupaa käyttää silmiä ja/tai edes luksimittaria pimeässä ja ainoat tahot jotka sitä voi tehdä maksaa ihan helvetisti tai ei jouda sitä tekemään. Toivon olevani väärässä.

http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2011/20111064

Tuolta voi lukea itse, ja tosiaankin näyttäs että GTI lehti on suurimmaksi osaksi oikeassa.
Melkein kaikki muut aiemmin "päänsärkyä" aiheuttavat asiat on/pitäisi olla nyt X/I (Luultavasti tosin Jyrkipojan sanoin, Ei koske suomea)

X = E-sääntöä soveltavan valtion hyväksyntäviranomaisen myöntämällä E-tyyppihyväksyntätodistuksella tai näiden todistusten mukaista hyväksyntää osoittavalla hyväksymismerkinnällä.
I = yksittäishyväksynnässä ja rekisteröintikatsastuksessa hyväksytään valmistajan tai toimivaltaisen viranomaisen selvitys siitä, että ajoneuvo täyttää kyseisen maan mallivuotta koskevat vaatimukset tai tätä ilmaiseva hyväksymismerkintä.

I:stä varmasti on mahdollista kirjoittaa että "alkuperäiset valot hyväksytään" koska turvavöissäkin lukee että vain jälkiasennetut vyöt pitää täyttää vaatimukset, mutta todennäköisesti näin ei käy. Ehkäpä joku taho kirjoittaa sit todistuksia nuista. Tässäkin kyllä melko vahvasti voisi käyttää omia silmiä.

Ajovalojen osalta oli toki tuo:
Ajoneuvoon asennetuista valaisimien lähivalon tuottamasta valaistuksesta on annettava vähintään hyväksytyn asiantuntijan selvitys siitä että se vastaa epäsymmetristä lähivaloa tuottavia valaisimia koskevan E-säännön nro 112 kohdan 6 tai soveltuvin osin E-säännön nro 98 tai 123 vaatimuksia. Vaatimuksia vastaava valonlähde voidaan asentaa käyttäen hyväksi ajoneuvon alkuperäisen valaisimen suojalasia tai -muovia, jos tällä ei ole vaikutusta valokuvioon.

Luotan siihen että Trafi kirjoittaa mahdollisimman epäselvän ohjeistuksen tästä koska asiakkaitahan ei passaa liian helpolla päästää.
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

Päivitystä tilanteeseen:

Etuvalot tilasin Printsportilta sitten kuitenkin, kun tuumasin etten jaksa ruveta siihen vaihtorumbaan. Auto on nyt pajalla ja vaihdatin catbackin kun ajattelin että se vähän runnotun näköinen Apexin catback saattaapi vuotaa.

Soittivat ettei mene päästöistä läpi, syy: katti on ontto! Voi perkeleen perkele, olisi myyjä voinut tästäkin kertoa silloin, ei nyt varmaan olisi jäänyt ostopäätös tästä kiinni vaikka olisi ollut rehellinen.. Nyt sitten ostamaan vielä katalysaattoriakin erikseen. Tähän katsastukseen menevillä rahoilla olisi ostanut jo ihan kunnollisen Suomi-Evon, prkl...
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

Kysytäänpäs nyt vielä että mitä katsuri sanoo jos asennan alkuperäisistä umpioista xenonit noihin uusiin umpioihin.Ja onko niitä edes mahdollista laittaa ilman poppakonsteja noihin halogeeni umpioihin?Jos on paljon virittelyä vaativa homma niin sit saa jäädä.

Solid Necro sanoi
Etuvalot tilasin Printsportilta sitten kuitenkin
Kehtaako kysyä että paljonko jäi hintaa?
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

ah-05 sanoi
Kysytäänpäs nyt vielä että mitä katsuri sanoo jos asennan alkuperäisistä umpioista xenonit noihin uusiin umpioihin.Ja onko niitä edes mahdollista laittaa ilman poppakonsteja noihin halogeeni umpioihin?Jos on paljon virittelyä vaativa homma niin sit saa jäädä.

Katsuri sanoo "ei", koska sulta puuttuu pesurit ja automaattinen korkeudensäätö.
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

nokonzok sanoi
Katsuri sanoo "ei", koska sulta puuttuu pesurit ja automaattinen korkeudensäätö.

Kiitosta tiedosta.Pääsee taas helpommalla kun on vähemmän rassattavaa ;D
 
Vs: Katsastuksen jälkeistä valorumbaa (VII GSR)

ah-05 sanoi
Kehtaako kysyä että paljonko jäi hintaa?
Oliko se nyt 910€ sitten valoparilta, eli oikein reilu alennus tuli listahinnoista. Kiitos vaan Printsportia suositelleille, olen tuolta ennenkin jotain pikkusälää tilannut mutta kovasti silti yllätyin mukavasta ja iloisesta palvelusta.

Suositellaan tässä samaan vauhtiin nyt Nokonzokia ja Mamasania, sieltä löyty uusi katti oikein iloiseen hintaan myös! :peukku

Enää takavalot, takasumarin korjaus ja.. ja.. sitten mitä muita ylläreitä tässä kerkeekään tuleen.

Kolme kertaa katsastin vanhan Imprezan ilman yhtään huomautusta ja pelkkä Evon katsastus maksaakin sitten enemmän kun se mitä viripalikkaa kerkesin 3,5 vuodessa Imprezaan tunkemaan ;D Hyvät viikonloput kaikille.
 
Takaisin
Ylös Bottom