Katsastusasiaa

iovine

New Member
Liittynyt
12 Heinäkuu 2005
Terve,

Kävin hankkimaani Lanceria näyttämässä katsastusmiehelle, autoon oli muutoskatsastettu madallusjouset, mutta etujousista oli vielä rälläköity kierros pois. Riittäisiköhän, että laittaisi eteen katsastuksen ajaksi vakiojouset, vai onko pakko sitten vaihtaa joka nurkkaan?

Sitten vielä, sellainen asia, että autossa oli ns. ralliratti, jossa ei äänimerkki toimi. Sopisikohan vm. -90 1.8 GLX Galantin ratti tuohon -89 1.5 GLX Lanceriin, että saisi äänimerkin pelaamaan?

Kiitos vastauksista jo etukäteen.
 
Jos ne vieterit ei liiku vapaasti auton iskarin ollessa täysin auki,niin ei tarvi tehdä mitään.

Onko siinä ratissa keskiötä ollenkaan,ja jos on,niin ota se irti ja kato jos sieltä oliskin vaan liitin irronnut.

Ratit ei sovi toisiinsa,eri spoorit ja erikokoset kartiot.
 
Ei ne jouset siellä vapaasti liikkunut vaikka iskari oli täysin auki, mutta kun katsastusmies rupesi mittaamaan välimatkaa kaaresta vanteen keskiöön niin, vanhassa rekisteriotteessa lukema oli 38cm, nyt vain 36cm, täten ne kuulemma menevät vaihtoon, ennen kun on asiaa uusintatarkastukseen.

Otin ratista keskiön irti, mutta eihän sieltä löytynyt merkkiäkään johdoista tai äänimerkistä. Olisiko tähän mitään väliaikaispatenttia katsatukseen, ettei tarvisi uutta rattia hommata?
 
Olipas tarkka setä..Luulis että antaisivat pari senttiä anteeks,kyllähän ne norm.vieteritkin kuoleentuu jolloin madaltuu..

Itellä heitelly ny kahdessa katsastuksessa 3-4 cm:llä,mutta eipä sitä oo tarkastettu.

Eipä oo helppo viritystä jos ei edes piuhaa näy..
Joko vedetty poikki jostain syystä tai sitten jossain jemmassa siellä ratin/akselin sisällä.
 
ST sanoi
Olipas tarkka setä..Luulis että antaisivat pari senttiä anteeks,kyllähän ne norm.vieteritkin kuoleentuu jolloin madaltuu..

Juu ei kato näille joillekkin ylijumalille tollaset seikat paljon merkkaa, se on stana niin jotta jos ei sentit täsmää nii kuluttaja maksaa. Näitten joidenkin "päälliköitten" sana kun on laki ja kaikki muut mielipiteet on jonnin joutavaa shittiä.

Jos nyt jotain oli ihan pakko mittailla, nii kas kun ei kohdistanut kiinnostustaan siihen umpion alareunan ja maapinnan väliseen 50cm minimiin. Vai mitattiinko se ja kun siitä ei saatu nalkkiin nii sitten piti löytää jotain muuta ???

Ihmetoimintaa kyllä joillain yksilöillä kun parin sentin takia tarvii käydä pätemään. No tietty tyyli se on toikin että saa lisätuloja uusintakatsastuksen muodossa omalle säälittävälle puljulleen.
 
Loppujen lopuksi 89 lanceriin ei tarvi edes muutoskatsastaa madallusjousia.... / merkitä mitään mihinkään lappuihin..
 
Tepi sanoi
Loppujen lopuksi 89 lanceriin ei tarvi edes muutoskatsastaa madallusjousia.... / merkitä mitään mihinkään lappuihin..

EIku ei mitään....  :seina

"Auton alustan korkeuden muutokset on tullut esittää muutoskatsastukseen 1.1.1993 alkaen. Mikäli katsastuksessa havaitaan tai asiakas ilmoittaa 1.1.1993 tai sen jälkeen käyttöön otetun auton alustan korkeutta muutetun, tulee auto määrätä muutoskatsastettavaksi. Samoin ennen vuotta 1993 käyttöön otettu auto on määrättävä muutoskatsastettavaksi, jos alustan korkeutta ilmoitetaan muutetun vuonna 1993 tai myöhemmin tai se muuten on ilmeistä. Ennen vuotta 1993 tehtyjä alustan korkeuden muutoksia ei ole tarpeen määrätä muutoskat-sastettavaksi, vaan niihin sovelletaan normaaleja määräaikaiskatsastuksen ar-vosteluperusteita. Pyynnöstä muutoskatsastus voidaan kuitenkin tällaisillekin autoille tehdä. Määräaikaiskatsastuksessa voi katsastaja myös lisätä rekisteri-tietoihin merkinnän, että autoon on tehty alustamuutos ennen vuotta 1993. "

http://www.ake.fi/pdf/3367-208-2003.pdf
 
Takaisin
Ylös Bottom